Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 28 Ное 2021, 19:16

Здравейте колеги, имам леко претрисане сутрин и то само като е студено времето.Всичко съм сменил от свещи, релета, дюзите са ок и пак тресе.Когато е топло времето няма претрисане при първо палене.Мине ли външната температура 10 градуса тресене няма!
Вече се съмнвам в премахнатите вихрови клапи, и си го обяснявам с това, че без тях сутрин колата смуче повече въздух и сместа става бедна и претриса няколко секунди докато компютъра премери този въздух и коригира сместа с подаване на повече гориво. По-принцип при първо палене клапите са затворени! Достигнах до този извод покрай един приятел, който е със същата кола и няма претрисане, а единствена разлика с мен е, че неговите вихрови клапи не са премахнати!
Да попитам колко от вас имат този проблем и са с премахнати вихрови клапи, за да се проследи дали е възможно да е там проблема?
Последна промяна Fulgrum на 28 Ное 2021, 23:58, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от zvetiko » 28 Ное 2021, 22:39

Колега, проблема не е във вихровите клапи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от iliew » 29 Ное 2021, 0:23

Fulgrum написа:Здравейте колеги, имам леко претрисане сутрин и то само като е студено времето.Всичко съм сменил от свещи, релета, дюзите са ок и пак тресе.Когато е топло времето няма претрисане при първо палене.Мине ли външната температура 10 градуса тресене няма!
Вече се съмнвам в премахнатите вихрови клапи, и си го обяснявам с това, че без тях сутрин колата смуче повече въздух и сместа става бедна и претриса няколко секунди докато компютъра премери този въздух и коригира сместа с подаване на повече гориво. По-принцип при първо палене клапите са затворени! Достигнах до този извод покрай един приятел, който е със същата кола и няма претрисане, а единствена разлика с мен е, че неговите вихрови клапи не са премахнати!
Да попитам колко от вас имат този проблем и са с премахнати вихрови клапи, за да се проследи дали е възможно да е там проблема?

В голяма заблуда си ако мислиш, вихровите клапи са ти проблема...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 29 Ное 2021, 8:43

OK колеги, явно е изключено да е там проблема, ще се търси, но не останаха много варианти.
Чудното е, че нямам никакви записани грешки в паметта. На живи данни всичко изглежда добре, в норми, но си претриса когато е студено при първо палене.Единствено което съм забелязал е, че на студен двигател дюзата на първи цилиндър дава стойности около 1-1,5, докато другите в този момент са 0,3-0,4. Ако е възможно от това 1-1,5 да претриса, да кажат по-компетентните? След 1 минута пада под 1-ца и на загрял двигател стига до 0,4-0,5. Това е единственото което съм забелязал!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от kikko » 29 Ное 2021, 9:03

Стойностите на корекциите на са единствения фактор за състоянието на дюзите. Те са само ориентир. Без да се обиждаш,но 15 годишен дизел,а на 300-400 хиляди километра, с незнаен брой собственици и неясна подръжка е нормално да претриса,припушва и т.н. Карай колата и не се занимавай, нова и перфектна няма да я направиш. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от choio » 30 Ное 2021, 11:56

Провери или смени силовия кабел към релето за подгрев имал съм 2-3 случая да се ебава,в общи линии не вади грешка за изгоряло реле но не работи релето,провери дали при подаване на контакт ти пада напрежението,когато трябва сработи релето,ако не ,значи просто не работи...можеш да го направиш от скритото меню преди да дадеш на контакт за да видиш напрежението на акумулатора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Moni_BMW » 30 Ное 2021, 17:04

Колега такова тресене има и при мен ,когато е студено .Под 3 градуса ,когато не е палена повече от един ден ми го прави и над 5 градуса.Свещи и дюзи са ми наред. Чета тук и си го обяснявам с това, че първо през дюзите прекарва разредителите на нафтата по бензиностанциите а именно парафини итн. За секунда две вика тррр тррр и се оправя. От скоро карам с добавка Bardahl BDC и тона вибриране при колд старт спря. Явно всичко е от горивото .Мойте вихрови клапи са си на мястото ,колата е 320д 163 седан ,01.2007г.
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 30 Ное 2021, 17:08

choio написа:Провери или смени силовия кабел към релето за подгрев имал съм 2-3 случая да се ебава,в общи линии не вади грешка за изгоряло реле но не работи релето,провери дали при подаване на контакт ти пада напрежението,когато трябва сработи релето,ако не ,значи просто не работи...можеш да го направиш от скритото меню преди да дадеш на контакт за да видиш напрежението на акумулатора.



Колега, със сигурност не е проблема в силовият кабел на релето. Преди да сменя релето ми даваше изгорели 4 ри свещи, при положение, че всички бяха сменени.След като смених релето и отворих старото се оказа прекъснато само захранването му, т.е плюса.От това следва, че при отпадане на + на релето дава 4 ри изгорели свещи.При махане на другата букса към свещите излиза грешка реле.

Днес попаднах на същия проблем като мен, но за F10 и е свързан с вихровите клапи!

https://bmwbg.club/forums/viewtopic.php ... 7681359702

На колегата за претрисането на студен двигател, се е оказало, че не затварят вихровите клапи и правят сместа бедна!След като е оправил проблема с клапите вече няма претрисане.
И аз си мисля, че тези клапи не са за няма нищо сложени, те играят роля на дроселиращи, за оптимална смес въздух/гориво на празен ход и ниско натоварване. Когато ги няма компютъра не знае, че ги няма и си подава гориво съответстващо на въздуха със затворени клапи, но реално въздуха е повече и сместа става бедна и когато времето е студено се усеща, защото условията за запалване са тежки.През лятото и топло време условията са лесни за възпламеняване и не се усеща претрисане.
Последна промяна Fulgrum на 30 Ное 2021, 21:52, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 30 Ное 2021, 17:57

Moni_BMW написа:Колега такова тресене има и при мен ,когато е студено .Под 3 градуса ,когато не е палена повече от един ден ми го прави и над 5 градуса.Свещи и дюзи са ми наред. Чета тук и си го обяснявам с това, че първо през дюзите прекарва разредителите на нафтата по бензиностанциите а именно парафини итн. За секунда две вика тррр тррр и се оправя. От скоро карам с добавка Bardahl BDC и тона вибриране при колд старт спря. Явно всичко е от горивото .Мойте вихрови клапи са си на мястото ,колата е 320д 163 седан ,01.2007г.



А виждал ли си ги физически дали затварят клапите ти? Защото те може да са на мястото си но да не работят(затварят) . Още като запалиш те затварят и може да се види хода им на клапата на първи цилиндър, като се погледне леко под колектора дали мърда в крайно положение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Z3Ro* » 30 Ное 2021, 22:34

Аз съм с два мотора М57 - на е39 и на е61 фейс. И двата са с премахнати клапи, и при двата нямам никакви претрисания при какъвто и да е старт...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 30 Ное 2021, 23:04

Z3Ro* написа:Аз съм с два мотора М57 - на е39 и на е61 фейс. И двата са с премахнати клапи, и при двата нямам никакви претрисания при какъвто и да е старт...



Да те попитам, двата двигателя в стоков вид ли са, правени ли са някакви модификации по тях, като ремапи и т.н?
Защото ако са правени, там се променят много параметри, а и времената на впръскване и коли с такива модификации могат да не усетят липсата на вихрови клапи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Z3Ro* » 01 Дек 2021, 8:02

Не, нищо друго не е пипано по моторите - само са премахнати клапите... ;) На е39-ката записва грешка, понеже съм махнал и клапанчето, което ги управлява, и пак няма никаква разлика в работата. Ако ще търсиш проблема, търси го на друго място.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от choio » 01 Дек 2021, 9:13

Fulgrum написа:
choio написа:Провери или смени силовия кабел към релето за подгрев имал съм 2-3 случая да се ебава,в общи линии не вади грешка за изгоряло реле но не работи релето,провери дали при подаване на контакт ти пада напрежението,когато трябва сработи релето,ако не ,значи просто не работи...можеш да го направиш от скритото меню преди да дадеш на контакт за да видиш напрежението на акумулатора.



Колега, със сигурност не е проблема в силовият кабел на релето. Преди да сменя релето ми даваше изгорели 4 ри свещи, при положение, че всички бяха сменени.След като смених релето и отворих старото се оказа прекъснато само захранването му, т.е плюса.От това следва, че при отпадане на + на релето дава 4 ри изгорели свещи.При махане на другата букса към свещите излиза грешка реле.

Днес попаднах на същия проблем като мен, но за F10 и е свързан с вихровите клапи!

https://bmwbg.club/forums/viewtopic.php ... 7681359702

На колегата за претрисането на студен двигател, се е оказало, че не затварят вихровите клапи и правят сместа бедна!След като е оправил проблема с клапите вече няма претрисане.
И аз си мисля, че тези клапи не са за няма нищо сложени, те играят роля на дроселиращи, за оптимална смес въздух/гориво на празен ход и ниско натоварване. Когато ги няма компютъра не знае, че ги няма и си подава гориво съответстващо на въздуха със затворени клапи, но реално въздуха е повече и сместа става бедна и когато времето е студено се усеща, защото условията за запалване са тежки.През лятото и топло време условията са лесни за възпламеняване и не се усеща претрисане.


Аз ти казвам от личен опит ,какви ядове съм брал,проверката може да си я направиш нищо не ти коства ,и трите пъти след смяна на кабела се оправиха нещата,грешка за реле не ми е вадила при този проблем. Успех! И друго всеки с по старите модели е разкарал вихровите клапи на мойто едно време бяха се счупили и заклещили в колектора,късмет съм имал...никой не се е оплаквал от тресене от вихрови,ф10 вече е друга бира...

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 4.05.2021
Пол: Мъж
Кара: bmw f25 X3 30d

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Dilyan1 » 01 Дек 2021, 9:45

Fulgrum написа:
choio написа:Провери или смени силовия кабел към релето за подгрев имал съм 2-3 случая да се ебава,в общи линии не вади грешка за изгоряло реле но не работи релето,провери дали при подаване на контакт ти пада напрежението,когато трябва сработи релето,ако не ,значи просто не работи...можеш да го направиш от скритото меню преди да дадеш на контакт за да видиш напрежението на акумулатора.



Колега, със сигурност не е проблема в силовият кабел на релето. Преди да сменя релето ми даваше изгорели 4 ри свещи, при положение, че всички бяха сменени.След като смених релето и отворих старото се оказа прекъснато само захранването му, т.е плюса.От това следва, че при отпадане на + на релето дава 4 ри изгорели свещи.При махане на другата букса към свещите излиза грешка реле.

Днес попаднах на същия проблем като мен, но за F10 и е свързан с вихровите клапи!

https://bmwbg.club/forums/viewtopic.php ... 7681359702

На колегата за претрисането на студен двигател, се е оказало, че не затварят вихровите клапи и правят сместа бедна!След като е оправил проблема с клапите вече няма претрисане.
И аз си мисля, че тези клапи не са за няма нищо сложени, те играят роля на дроселиращи, за оптимална смес въздух/гориво на празен ход и ниско натоварване. Когато ги няма компютъра не знае, че ги няма и си подава гориво съответстващо на въздуха със затворени клапи, но реално въздуха е повече и сместа става бедна и когато времето е студено се усеща, защото условията за запалване са тежки.През лятото и топло време условията са лесни за възпламеняване и не се усеща претрисане.
Всъщност компютъра получава информация за за количеството входящ въздух от дебитомера, когато вихровите клапи са премахнати или ЕГР клапана е изолиран количеството въздух е по-голямо, ДДЕ-се съобразява с това и подава оптималното количество гориво. Преди време на една ц-класа дизел имах претрисане при студен старт зимата, оказа се че входящия колектор беше затлачен от сажди и масло. След почистване нещата се оправиха.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 01 Дек 2021, 12:36

Колеги днес на живи данни на студена кола се вижда голяма разлика в количеството въздух между зададената и измерена стойност.Ето и снимка:
Screenshot_20211201-122939_Gallery.jpg


Вижда се зададена 300 на измерена 530. А като запалих числата бяха 400 на 570 единици.
Ето и снимка, че няма никакви грешки.
[attachment=0]20211201_120517.jpg[/attachment

Явно е, че проблема си в повечето въздух!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook