Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Егр клапана работи ли, или е изолиран? При мен като го изолирах станаха такива показанията. Между другото и моята е с премахнати клапи и няма тресене при студен старт (както преди чипа така и след него).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Fulgrum написа:Здравейте колеги, имам леко претрисане сутрин и то само като е студено времето.Всичко съм сменил от свещи, релета, дюзите са ок и пак тресе.Когато е топло времето няма претрисане при първо палене.Мине ли външната температура 10 градуса тресене няма!
Вече се съмнвам в премахнатите вихрови клапи, и си го обяснявам с това, че без тях сутрин колата смуче повече въздух и сместа става бедна и претриса няколко секунди докато компютъра премери този въздух и коригира сместа с подаване на повече гориво. По-принцип при първо палене клапите са затворени! Достигнах до този извод покрай един приятел, който е със същата кола и няма претрисане, а единствена разлика с мен е, че неговите вихрови клапи не са премахнати!
Да попитам колко от вас имат този проблем и са с премахнати вихрови клапи, за да се проследи дали е възможно да е там проблема?
Имаш проблем с компресията на някой цилиндър.
От колко време я караш тази кола и колко масло харчи на 10 000км?
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
vld написа:Fulgrum написа:Здравейте колеги, имам леко претрисане сутрин и то само като е студено времето.Всичко съм сменил от свещи, релета, дюзите са ок и пак тресе.Когато е топло времето няма претрисане при първо палене.Мине ли външната температура 10 градуса тресене няма!
Вече се съмнвам в премахнатите вихрови клапи, и си го обяснявам с това, че без тях сутрин колата смуче повече въздух и сместа става бедна и претриса няколко секунди докато компютъра премери този въздух и коригира сместа с подаване на повече гориво. По-принцип при първо палене клапите са затворени! Достигнах до този извод покрай един приятел, който е със същата кола и няма претрисане, а единствена разлика с мен е, че неговите вихрови клапи не са премахнати!
Да попитам колко от вас имат този проблем и са с премахнати вихрови клапи, за да се проследи дали е възможно да е там проблема?
Имаш проблем с компресията на някой цилиндър.
От колко време я караш тази кола и колко масло харчи на 10 000км?
Имам я от 3 години колата, разхода на масло за 10000км е около 1л, защото като сменя маслото е на макс и след 10000км е на минимум без да доливам.
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Dilyan1 написа:Егр клапана работи ли, или е изолиран? При мен като го изолирах станаха такива показанията. Между другото и моята е с премахнати клапи и няма тресене при студен старт (както преди чипа така и след него).
Sent from my iPhone using Tapatalk
ЕГР клапана си работи, не е изолиран!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Тая стойност, за която говориш, е за дебитомера. Той е преди клапи, МАП сензори и колектори. Ако ЕГР ти работи, виж какво показва тоя дебитомер в движение - ако и на живи данни в движение има отклонения, по-вероятно е в него да е проблемът ти.
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Z3Ro* написа:Тая стойност, за която говориш, е за дебитомера. Той е преди клапи, МАП сензори и колектори. Ако ЕГР ти работи, виж какво показва тоя дебитомер в движение - ако и на живи данни в движение има отклонения, по-вероятно е в него да е проблемът ти.
Да те попитам, как да тествам егр-а за да съм сигурен, че работи? Аз съм го гледал физически дали отваря като отворя тръба на входящия въздух и се виждам, че отваря и затваря. И в ИСТА съм го гледал на парзен ход стои на 60-65% . Има ли възможност да задържа и да не отваря на време и да се получават тези стойности на дебитомера, но това може би вече да е от електромагнитния клапан който го управлява, защото преди време имах проблем с този клапан и го смених с втора употреба, даваше ми грешка егр! След като го смених не ми дава грешка.
А да пробвам ли да разкача буксата на дебитомера преди да запаля на студен двигател, да видя дали ще претриса?
Меродавен ли е този тест според теб?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Fulgrum написа:Z3Ro* написа:Тая стойност, за която говориш, е за дебитомера. Той е преди клапи, МАП сензори и колектори. Ако ЕГР ти работи, виж какво показва тоя дебитомер в движение - ако и на живи данни в движение има отклонения, по-вероятно е в него да е проблемът ти.
Да те попитам, как да тествам егр-а за да съм сигурен, че работи? Аз съм го гледал физически дали отваря като отворя тръба на входящия въздух и се виждам, че отваря и затваря. И в ИСТА съм го гледал на парзен ход стои на 60-65% . Има ли възможност да задържа и да не отваря на време и да се получават тези стойности на дебитомера, но това може би вече да е от електромагнитния клапан който го управлява, защото преди време имах проблем с този клапан и го смених с втора употреба, даваше ми грешка егр! След като го смених не ми дава грешка.
А да пробвам ли да разкача буксата на дебитомера преди да запаля на студен двигател, да видя дали ще претриса?
Меродавен ли е този тест според теб?
Може да опиташ със свалена букса на дебитомера, може да опиташ и с изваден и затапен вакуум на егр, колкото за теста дали ще претриса пак... Той добре отваря и затваря, но нищо не пречи някой да му е сложил една пластина на входа откъм турбото и затова да се разминават стойностите на дебитомера.
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Вчера направих теста с откачена букса на дебитомера и колата запали без претрисане, но светна чека.Като цяло работеше много по-добре от преди.След като свалих буксата имаше адски много прах по цялата букса, вътре-вън, все едно тази букса не е пипана откактно е била за пръв път щракната в завода. Почистих цялата букса, щракнах я наново и изчистих грешката. След това вързах колата с ИНПА и видях, че стойностите на дебитомера искано-измерено е вече еднакво! След това я тествах в движение и тези стойности си запазват съотношението без разлика в стойностите.
Дано да е бил в това проблема с претрисането сутрин, ще я видя тези дни как се държи на студена.
Също така вързах и колата на един приятел, за който бях споменал още при пускане на темата, че неговата кола е с вихрови клапи(работещи) и стойностите са абсолютно същите като моята кола на празен ход, т.е тези вихрови клапи не влияят по никакъв начин както си мислих.
Дано да е бил в това проблема с претрисането сутрин, ще я видя тези дни как се държи на студена.
Също така вързах и колата на един приятел, за който бях споменал още при пускане на темата, че неговата кола е с вихрови клапи(работещи) и стойностите са абсолютно същите като моята кола на празен ход, т.е тези вихрови клапи не влияят по никакъв начин както си мислих.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Аз имах подобна драма с буксата на сензора, който мери налягането на рейла на е39-ката. Два пъти свалях дюзи на стенд, докато накрая и аз откачих буксата, колата спря да подскача на празен ход, реалното налягане и то спря да играе. Пръснах буксата, от нея изтече малко гадост, след което колата си заработи нормално...
Последна промяна Z3Ro* на 03 Фев 2024, 11:09, променена общо 1 път
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Колеги, драмата с претрисането сутрин продължава с пълна сила. Днес обаче прегледах кабелите и установих, че един от кабелите на буксата захранваща дюзата на първи цилиндър липса изолация! Мисля, че това е кабела по който се управлява дюзата, а тъмно кафявия трябва да е маса. Сега сутрин когато е студено и има повечко влага, кондез, да влияе по някакъв начин.
Ето какво открих:
Явно кората като е вибрирала и е протрила изолзацията. Има ли вероятност това претрисане сутрин да е от този кабел?
Ето какво открих:
Явно кората като е вибрирала и е протрила изолзацията. Има ли вероятност това претрисане сутрин да е от този кабел?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Ако изолацията на другия кабел е добре и ако този не опира някъде на метал и да дава от там към маса, това че е нарушена изолацията едва ли е причината за проблема ти. Но съм убеден, че ако опира към маса ще го разбереш и няма да е проблем само с първоначално претрисане. Изолирай все пак със скоч добре и да ти е мирна главата.
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Колеги, установих от къде е проблема с претрисането сутрин.Колегата choio излезна прав, оказа се нагоряла букса на плюса захранваща подгревното реле.Сега през студените дни отново взеха да ми се появяват 4-ри изгорели свещи, при положение, че релето и свещите са нови и реших да проверя буксата на плюса.
Ламелките на буксата са омекнали от нагорялото и ту дават контакт, ту не дават и когато трябва да сработи релето, протичането на силен ток ги размества и прекъсва захранването на релето.
Сега смяната на този кабел е доста трудоемка, защото се сваля колектора,единия му край е свързан директно за стартера, а той е под колектора, но няма начин, трябва да се смени.
Ламелките на буксата са омекнали от нагорялото и ту дават контакт, ту не дават и когато трябва да сработи релето, протичането на силен ток ги размества и прекъсва захранването на релето.
Сега смяната на този кабел е доста трудоемка, защото се сваля колектора,единия му край е свързан директно за стартера, а той е под колектора, но няма начин, трябва да се смени.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Fulgrum написа:Колеги, установих от къде е проблема с претрисането сутрин.Колегата choio излезна прав, оказа се нагоряла букса на плюса захранваща подгревното реле.Сега през студените дни отново взеха да ми се появяват 4-ри изгорели свещи, при положение, че релето и свещите са нови и реших да проверя буксата на плюса.
Ламелките на буксата са омекнали от нагорялото и ту дават контакт, ту не дават и когато трябва да сработи релето, протичането на силен ток ги размества и прекъсва захранването на релето.
Сега смяната на този кабел е доста трудоемка, защото се сваля колектора,единия му край е свързан директно за стартера, а той е под колектора, но няма начин, трябва да се смени.
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
Колеги смених въпросният захранващ кабел на подгревното реле и сега вече всичко е както трябва, няма тресене вече!
Смяната на кабела я направих без да свалям колектора, ако на някой му се наложи за в бъдеще има и такъв вариант.По-принцип процедурата е със сваляне на колектора.
Видях, че при Е60 530д 2006г. този кабел е свързан директно към алтернатора, и установих, че е по-дълъг от моят, който е хванат за стартера. На Е60 е с дължина 38см, а моят е 23см и си казах, вместо да махам колектора и да си играя два дена в разглобяване и сглобяване, си взех от Дару Кар кабел за Е60 530д и го свързах от релето до плюса на алтернатора. Буксата и на двата кабела е една и съща ,само се различават в дължината.
Направо заспа, отне ми 20 минути работа.
Старият кабел съм го изолирал хубаво и съм го хванал със свинска опашка за друг кабел.
Споделям тази информация ако някой не му се занимавам да сваля колектори, може да си смени въпросният кабел по този начин.
Иначе в сервизите за тази процедура искат 200-250лв, а аз си го направих за 60лв, колкото струва кабела.
Смяната на кабела я направих без да свалям колектора, ако на някой му се наложи за в бъдеще има и такъв вариант.По-принцип процедурата е със сваляне на колектора.
Видях, че при Е60 530д 2006г. този кабел е свързан директно към алтернатора, и установих, че е по-дълъг от моят, който е хванат за стартера. На Е60 е с дължина 38см, а моят е 23см и си казах, вместо да махам колектора и да си играя два дена в разглобяване и сглобяване, си взех от Дару Кар кабел за Е60 530д и го свързах от релето до плюса на алтернатора. Буксата и на двата кабела е една и съща ,само се различават в дължината.
Направо заспа, отне ми 20 минути работа.
Старият кабел съм го изолирал хубаво и съм го хванал със свинска опашка за друг кабел.
Споделям тази информация ако някой не му се занимавам да сваля колектори, може да си смени въпросният кабел по този начин.
Иначе в сервизите за тази процедура искат 200-250лв, а аз си го направих за 60лв, колкото струва кабела.
Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!
А релето как го смени, има ли достатъчно място да се смени от горе или трябва достъп отдолу да има?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани