Масло на входа на турбото?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 3.11.2021
Пол: Мъж
Кара: 2007 E91 325D
Мечтае да кара: 635CSi

Масло на входа на турбото?

Мнение от Chipsy » 12 Ное 2021, 11:28

Здравейте, първи пост след скорошна покупка на e91 325d с М57 мотор.
Вдигнахме я да я разгледам отдолу и забелязахме наслагване на масло на входа на турбото.
Изглежда като възможен стар теч, но масло по корите или земята няма
Може и сега да започва такъв - не знам.
Майстора предложи че е нужна смяна на вентил/филтър картерни газове, но доколкото прочетох някои коли имат филтър, други не, трети някакви vortex филтри.
Друга причина каква може да е да има масло там?
Колата има мощност, не гори масло (поне за 500-те вече навъртяни километри...) и си върви съвсем нормално.
Доколкото знам не е мапвана, но доста върви и може да е пипана - засега няма как да проверя.
Някакви предложения каква да ми е следващата стъпка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Масло на входа на турбото?

Мнение от Z3Ro* » 13 Ное 2021, 8:58

Всички такива коли имат клапан за регулиране на картерната вентилация, а някои като моята имат и филтър, въпреки че не трябва да имат - някой преди мен беше сложил филтърчето с кечето. Ако всичко друго е наред, най-вероятно майсторът ти е прав. Купи си оригинален клапан, струва около 140 лева.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Масло на входа на турбото?

Мнение от NGneer4eto » 13 Ное 2021, 9:14

Chipsy написа:Здравейте, първи пост след скорошна покупка на e91 325d с М57 мотор.
Вдигнахме я да я разгледам отдолу и забелязахме наслагване на масло на входа на турбото.
Изглежда като възможен стар теч, но масло по корите или земята няма
Може и сега да започва такъв - не знам.
Майстора предложи че е нужна смяна на вентил/филтър картерни газове, но доколкото прочетох някои коли имат филтър, други не, трети някакви vortex филтри.
Друга причина каква може да е да има масло там?
Колата има мощност, не гори масло (поне за 500-те вече навъртяни километри...) и си върви съвсем нормално.
Доколкото знам не е мапвана, но доста върви и може да е пипана - засега няма как да проверя.
Някакви предложения каква да ми е следващата стъпка?


Има масло, защото ти е за смяна уплътнението. Предполагам имаш предвид частта от турбото, която нагнетява свежия въздух. Сменял съм такова уплътнение на М57 и не е голяма драма. Вземи си оригинални уплътнения за смукателния и нагнетателния отвори. Масло е нормално да има по турбото и интеркулера. Лошо е когато е много. Щом не гори и върви, не се занимавай с друго. Лошото е при мен, че след като ги смених след 30-на К километра пак се появи това омасляване. Но не съм се занимавал повече с него. Турбото още е живо при новия собственик. Единствено може да усещаш някаква миризма на изгорели газове или изгоряло масло в купето зимата, но не съм сигурен дали е от там.
Филтър картерни газове трябва да се смени, ако не знаеш кога е сменян, но течът не е от него.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 3.11.2021
Пол: Мъж
Кара: 2007 E91 325D
Мечтае да кара: 635CSi

Re: Масло на входа на турбото?

Мнение от Chipsy » 16 Ное 2021, 6:37

Да, точно частта дето нагнетява въздуха.
Няма миризма на масло (познавам я отдалече след като имах кола с М54 двигател) и не тече.
Ще сменя клапана и уплътненията тогава и няма да се занимавам повече.
Мерси!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: Масло на входа на турбото?

Мнение от dhtj » 24 Ное 2021, 5:10

NGneer4eto написа:Има масло, защото ти е за смяна уплътнението. Предполагам имаш предвид частта от турбото, която нагнетява свежия въздух. Сменял съм такова уплътнение на М57 и не е голяма драма. Вземи си оригинални уплътнения за смукателния и нагнетателния отвори. Масло е нормално да има по турбото и интеркулера. Лошо е когато е много. Щом не гори и върви, не се занимавай с друго. Лошото е при мен, че след като ги смених след 30-на К километра пак се появи това омасляване. Но не съм се занимавал повече с него. Турбото още е живо при новия собственик. Единствено може да усещаш някаква миризма на изгорели газове или изгоряло масло в купето зимата, но не съм сигурен дали е от там.
Филтър картерни газове трябва да се смени, ако не знаеш кога е сменян, но течът не е от него.


Здравей, какъв е номера на тези уплътнения или как да ги намерим? Мерси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Масло на входа на турбото?

Мнение от ceco_kd » 24 Ное 2021, 8:57

11 61 7 801 222
11 61 7 788 415

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook