N57 грешка дебитомер 3FC0
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
N57 грешка дебитомер 3FC0
Наложи ми се да дам колата за 2 месеца на роднини и ми я върнаха с тази нова грешка 3FC0 като казват, че не са пипали нищо по мотора. Карлито я дава като маловажна, но тя спира регенерациите и саждите са вече 60 грама. Не мога да я изчистя и трябва да решавам проблема докато не се е задръстил тотално ДПФ-а. Инструкциите които намерих дават следните проверки:
- датчик температура въздух след интеркулера
- плътност въздушна магистрала от филтъра до колектора
- ЕГР
- смукателен колектор
Ако всичко е наред, смяна дебитомер - той е Pierburg от 2016, очевидно сменян вече. Датчика дава 2.3кОм при 20 градуса, само малко ме притеснява напрежението което дава компа 3.3В (не трябва ли да е 5В), но пък няма никаква грешка и отчита почти реална температура. Огледах въздуховодите изглеждат наред, свалих капачката на ЕГР и той не мърда при палене и работа на празен ход - това нормално ли е?
Дано има някой който е решавал този проблем и сподели нещо, че след проверка на ЕГР ще остане само колектора, а там вече е голямо филмиране!
Мерси!
- датчик температура въздух след интеркулера
- плътност въздушна магистрала от филтъра до колектора
- ЕГР
- смукателен колектор
Ако всичко е наред, смяна дебитомер - той е Pierburg от 2016, очевидно сменян вече. Датчика дава 2.3кОм при 20 градуса, само малко ме притеснява напрежението което дава компа 3.3В (не трябва ли да е 5В), но пък няма никаква грешка и отчита почти реална температура. Огледах въздуховодите изглеждат наред, свалих капачката на ЕГР и той не мърда при палене и работа на празен ход - това нормално ли е?
Дано има някой който е решавал този проблем и сподели нещо, че след проверка на ЕГР ще остане само колектора, а там вече е голямо филмиране!
Мерси!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
След като не може да се изчисти, грешката не е обусловена от спорадично проявяваща се неизправност, а е от дефектирал елемент от периферията на двигателя. За правилната работа на възлите, за които питаш, може да се съди чрез записани грешки, оценка на живи данни, резултата от принудителното им активиране и визуален преглед. Като пример- може да разбереш за степента на задръстване на всмукателния колектор, от степента на отлаганията върху МАР сенсора.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
Т.е. да сменя дебитомера защото грешката е за него, а не да търся други причини? Надникнах в ЕГР-а, изглежда доста чист и мисля, че затваря плътно. Махнах дросела за да погледна в колектора и там си е кочина, направи ми впечатление омасляването на бързата връзка на въздуховода към дросела - тя си е малко скъсана и въпреки, че съм сменил уплътнението може да духа от там (капало е върху буксата на дросела).
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
S14 написа:Наложи ми се да дам колата за 2 месеца на роднини и ми я върнаха с тази нова грешка 3FC0 като казват, че не са пипали нищо по мотора. Карлито я дава като маловажна, но тя спира регенерациите и саждите са вече 60 грама. Не мога да я изчистя и трябва да решавам проблема докато не се е задръстил тотално ДПФ-а. Инструкциите които намерих дават следните проверки:
- датчик температура въздух след интеркулера
- плътност въздушна магистрала от филтъра до колектора
- ЕГР
- смукателен колектор
Ако всичко е наред, смяна дебитомер - той е Pierburg от 2016, очевидно сменян вече. Датчика дава 2.3кОм при 20 градуса, само малко ме притеснява напрежението което дава компа 3.3В (не трябва ли да е 5В), но пък няма никаква грешка и отчита почти реална температура. Огледах въздуховодите изглеждат наред, свалих капачката на ЕГР и той не мърда при палене и работа на празен ход - това нормално ли е?
Дано има някой който е решавал този проблем и сподели нещо, че след проверка на ЕГР ще остане само колектора, а там вече е голямо филмиране!
Мерси!
Колега, тази грешка като я имах преди година, моят майстор пусна на дебитомера някакъв режим да си намери нови стойности. Той ми обясни, че по някаква причина трябва през известно време да се задава такава настройка (не знам как се нарича точно). Всичко стана без проблем - за около 5 мин. След това грешката изчезна и излезнах веднага на магистралата със закачен лаптоп да следя DPF-а. Сама си почна регенерацията, когато вдигна около 400 градуса още преди да излезна на магистралата. Разбира се и изчезна грешката за затлачен DPF. Оттогава не съм имал никакви проблеми с дебитомера или DPF-а. Буквално тази само настройка траеше около 5 мин.
Около половин година след това ходих да ми чистят смукателния колектор и беше позацапан бая. Аз си мисля логично, че ако при натрупване на шлака по смукателния колектор се стеснява сечението на въздуха, е възможно дебитомерът да отчита раазлични стойности за дебита и да дава грешка. Разбира се това са мои разсъждения и изводи и не претендирам да са верни. След почистването не съм задавал нова самонастройка, но колата си върви нормално.
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
Точно, пуска се адаптация на дебитомера и в повечето случай се оправя проблема и след това грешката се трие.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
Мерси за мненията Колеги! Четох доста как това се оправя с изтриване на адаптациите, но това е над възможностите на мойто скромно Карли! Ще потърся някой с читава диагностика да види колата и дано се оправи! Поздрави!
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
Да дам малък отчет: закарах колата на Пепи от форума и той зададе регенерация която се случи успешно - искам да му благодаря и да се присъединя към доволните от него колеги! Това което той ми препоръча е да откача Power box-а и да пробвам да покарам за да се види дали ще излезнат пак грешките. Ходих до Бургас и на отиване не даде абсолютно нищо, сама си е направила регенерация след 300 км, може би защото е била позадръстена, но никакви грешки. Тъкмо се зарадвах, че най-вероятно грешките идват от повишената мощност (между другото се усеща разликата - набира по-мудно особено докато стигне 260 си падна чакане), но пред нас пуснах Карлито и воала: 3FF1 - пак дебитомера! Явно това чудо си е за смяна, но сега пък дава по-ниски от нормалното стойности на потока, а при Пепи се потвърди грешката 3FC0 - по-високи стойности на празен ход (мисля 57 при нормални 30?!)?
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
S14 написа:Да дам малък отчет: закарах колата на Пепи от форума и той зададе регенерация която се случи успешно - искам да му благодаря и да се присъединя към доволните от него колеги! Това което той ми препоръча е да откача Power box-а и да пробвам да покарам за да се види дали ще излезнат пак грешките. Ходих до Бургас и на отиване не даде абсолютно нищо, сама си е направила регенерация след 300 км, може би защото е била позадръстена, но никакви грешки. Тъкмо се зарадвах, че най-вероятно грешките идват от повишената мощност (между другото се усеща разликата - набира по-мудно особено докато стигне 260 си падна чакане), но пред нас пуснах Карлито и воала: 3FF1 - пак дебитомера! Явно това чудо си е за смяна, но сега пък дава по-ниски от нормалното стойности на потока, а при Пепи се потвърди грешката 3FC0 - по-високи стойности на празен ход (мисля 57 при нормални 30?!)?
Бих ти препоръчал да пробвате още един път да пуснете адаптация. Също повтарям, ако не си чистил смукателния колектор, почисти го! Нямаш си представа за 60000 км каква гняс се натрупва по него. След това двигателят работи съвсем различно.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
Адаптация не сме пускали защото в ISTA-та пише, че се препоръчва да се пуска адаптация само при смяна на дебитомера с нов?! Просто ми отключиха регенерациите и след това изчезна и грешката 3FC0. Сегашната 3FF1 успях да я изтрия, но не съм карал колата и сигурно пак ще излезе като поработи по-дълго. За чистенето на колектора съм убеден, че е необходимо - само да намеря време. Другото което ми изкара акъла беше розовият екран на навигацията който се появи изведнъж след 3 дена безгрижна употреба и 1000км - просто при поредното палене светна и така го оставих. Грешката е А468 - лоша връзка видео кабел, прочетох форумите - уж след рестарт на системата (задържане на копчето за звука 20 сек) се оправяло, но ще видим.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
S14 написа:Адаптация не сме пускали защото в ISTA-та пише, че се препоръчва да се пуска адаптация само при смяна на дебитомера с нов?! Просто ми отключиха регенерациите и след това изчезна и грешката 3FC0. Сегашната 3FF1 успях да я изтрия, но не съм карал колата и сигурно пак ще излезе като поработи по-дълго. За чистенето на колектора съм убеден, че е необходимо - само да намеря време. Другото което ми изкара акъла беше розовият екран на навигацията който се появи изведнъж след 3 дена безгрижна употреба и 1000км - просто при поредното палене светна и така го оставих. Грешката е А468 - лоша връзка видео кабел, прочетох форумите - уж след рестарт на системата (задържане на копчето за звука 20 сек) се оправяло, но ще видим.
Еми явно имаш пари в излишък щом си решил с проблем, който се решава за 5 мин да се занимаваш по сложния начин и да сменяш излишни работи. Регенерацията са ти я пуснали принудително и естествено, че ще се появи пак грешката в дебитомера, тъй като не си го адаптирал. Съответно регенерацията ще ти бъде спряна пак и няма да тръгне сама, тъй като присъства грешката. Или този при който си отишъл с ISTA-та ти е промил мозъка да му снасяш пари или по свое желание искаш да ги пилееш. Твоя работа, тук вече не можем да ти помогнем повече.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: N57 грешка дебитомер 3FC0
Няма проблем да направим адаптация, просто в програмата пишеше, че не препоръчват на стар дебитомер. Ако продължат проблемите ще се направи защото искам да пробвам всичко преди да дам едни 400-500 лева за нов! По-важно ми беше да изчистя първо ДПФ-а, че се бях притеснил с тези 60 грама.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани