320d 177кс надежден ли е?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 20.02.2021
Пол: Мъж

320d 177кс надежден ли е?

Мнение от stiliyan_zl » 18 Авг 2021, 23:40

Здравейте колеги, след доста ходене по мъките с Е60 N52B30 реших да мина към по-масов и здрав двигател, а именно 320д 163кс. Понеже не мога да намеря точната конфигурация, която търся, а и бюджета ми го позволява, харесах няколко фейслифтови коли, но се притеснявам за надеждността. Задавам си въпроса директно - ако си взема фейслифтов 177кс и му сменя веригите, мога ли да имам вяра на колата, че няма да скъса верига от нищото и да ме остави някъде?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от Guberkov » 24 Авг 2021, 14:20

stiliyan_zl написа:Здравейте колеги, след доста ходене по мъките с Е60 N52B30 реших да мина към по-масов и здрав двигател, а именно 320д 163кс. Понеже не мога да намеря точната конфигурация, която търся, а и бюджета ми го позволява, харесах няколко фейслифтови коли, но се притеснявам за надеждността. Задавам си въпроса директно - ако си взема фейслифтов 177кс и му сменя веригите, мога ли да имам вяра на колата, че няма да скъса верига от нищото и да ме остави някъде?


Не не става 177-цата, по-добре си търси читава 163-ка.

Аз не бих слязъл от 5-та на 3-та серия, странно защо искаш да направиш такъв даунгрейд.
По-добре направо си вземи е60-ка, 3-ка дизел като ти се кара нафтов-паратропер и си карай пашалъка...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от NGneer4eto » 24 Авг 2021, 18:35

stiliyan_zl написа:Здравейте колеги, след доста ходене по мъките с Е60 N52B30 реших да мина към по-масов и здрав двигател, а именно 320д 163кс. Понеже не мога да намеря точната конфигурация, която търся, а и бюджета ми го позволява, харесах няколко фейслифтови коли, но се притеснявам за надеждността. Задавам си въпроса директно - ако си взема фейслифтов 177кс и му сменя веригите, мога ли да имам вяра на колата, че няма да скъса верига от нищото и да ме остави някъде?


Колега, това здрав двигател след М47/57 няма. Ако ти се кара нещо по-ново-хубаво, може да се целиш към N57 - 245 к.с., но понеже спомена, че бюджетът ти те стяга, не мога да ти го препоръчам, защото само обслужването му е доста п-скъпо от 4 цилиндровия, да не говорим за другите неща. А и возията ще ти се стори като на Голф, ако си свикнал на Е60. Положителното е, че къса доста по-трудно верига от N47.
Иначе N47 и да му смениш веригите, би трябвало да те изкара към 150000 км. Ама пък къде ще ги смениш? Ако някой гаражен братчед ти монтира зъбчатката на маслената помпа на обратно, помпата пуска стружки и след няколко стотин км целия двигател в кофата. Има си други проблеми двигателя като чистене на всмукателния колектор всеки 60-80К км и т.н, но това не е толкова болка, само дето струва пари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 19.04.2010
Кара: BMW e90 320d

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от Isys » 04 Сеп 2021, 19:14

От 5 години карам Бмв 320д,фейс лифт края на 2009година 177 коня,в момента колата е на 290 000км.без смяна на вериги и без смяна на масло в автоматичната кутия до този момент колата се държи безупречно,1 смяна на маслото в раздатката,на всеки 10хил.км.смяна масло на двигателя с тотал лонг лайф 5в30,и накладки предни и задни,всеки ден се кара,да не кажа само но предимно само градско и на къси разстояния.по двигателя няма никъде капка масълце,единственно на капачката на казанчето на хидравликата има следи от леко омъслено....вие си говорете каквото си ви е на ум,а аз пиша с факти!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от Moni_BMW » 06 Сеп 2021, 8:34

Като вървене спрямо 163кс има ли осезаема разлика с тия 177,че чувам че разликата била колкото при М40 1.6 и М40 1.8. Когато търсех моето Е90 ми изпадаха много 2.0д 177, но не смях да взема такова всеки ми казваше това за веригите и тук бях чел много. Този 177 носи ли на ремапване и как е като разход на гориво?
///M power

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от NGneer4eto » 06 Сеп 2021, 13:27

Moni_BMW написа:Като вървене спрямо 163кс има ли осезаема разлика с тия 177,че чувам че разликата била колкото при М40 1.6 и М40 1.8. Когато търсех моето Е90 ми изпадаха много 2.0д 177, но не смях да взема такова всеки ми казваше това за веригите и тук бях чел много. Този 177 носи ли на ремапване и как е като разход на гориво?


Като разход 177 е значително по-икономичен и по данни и реално от познати го знам. Но цялата икономичност отива на кино с тия към 3000 лв за смяна на веригата на всеки 150К. Отделно 177 к.с. иска чистене на смукателния колектор всеки 60-80000 км (към 200-300лв в зависимост от сервиза) и пиезо-дюзите почти не търпят рециклаж, за разлика от 163кс. Като цяло в 2021 е може би по-изгодно да си намериш 177 кс със сменена верига, тъй като вече 163 кс са на много километри и като минат 300 -350000 и на тях започва веригата да става рискова. А смяната на верига на свигател M47/57 не е много по-малка занимавка от на N47. Особено ако си намериш читав майстор, който не сваля двигателя при смяна на N47 е даже по-лесно. Ама май никой не го прави, защото със сваляне на двигателя е по-лесно и се взимат доста повече пари, защото отнема повече време.
За да не съм голословен материали по случая:
https://www.youtube.com/watch?v=2uqx3kRH8OA - N47
https://www.youtube.com/watch?v=JW7vjEKzCTU - M57 ( смяната е същата като на M47)
Пича си казва, че му е по-лесно и бързо да смени на N47.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от vld » 08 Сеп 2021, 15:36

Идеален е, стига да е поддържан, носи на бой икономичен е динамичен.
Общо взето си става.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от silverstone » 23 Окт 2021, 21:26

Става, ако е поддържана при предишния собственик. При 177 , проблем а е скъпото обслужване, което е отзад на мотора. Ако го обслужиш - опшределено е по- добре от 164 . Свърши времето на 1.9 ТД, само да сипваш дизел и да се радваш на разход. Изисква се и поддръжка :dunno: няма нищо необичайно, просто не сме свикнали, но ще се научиме :bchug:
:smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: 320d 177кс надежден ли е?

Мнение от NGneer4eto » 24 Окт 2021, 10:29

silverstone написа:Става, ако е поддържана при предишния собственик. При 177 , проблем а е скъпото обслужване, което е отзад на мотора. Ако го обслужиш - опшределено е по- добре от 164 . Свърши времето на 1.9 ТД, само да сипваш дизел и да се радваш на разход. Изисква се и поддръжка :dunno: няма нищо необичайно, просто не сме свикнали, но ще се научиме :bchug:


Не е проблема за свикването. Проблемът е, че няма кой да ги прави както трябва. За да стане добре трябват познания за специфично този мотор, да си минал обучение и да си съвестен. Неща, от които всички накуп 99% от майсторите в България нямат. А в лицензираните сервизи като слушам даже май правят повече магарии и от гаражните.
Примерно при смяна на верига, ако объркаш монтажа на зъбчатката на маслената помпа под коляновия вал и я монтираш обратно, всичко си работи, но тъй като колелото е асиметрично се получава разхлабване на болта и помпата спира да работи, които след това естествено правят двигателя тотал щета. А на самата зъбчатка пише Front, ама не се има предвид предната част на колата, а външната част на двигателя, която е откъм скоростната кутия. Кой без обучение ще го знае това?
За да не съм головсловен човека на 38:15 го е обяснил:
https://www.youtube.com/watch?v=eI6TcyrqGzE

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook