N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.01.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 325i 2006
Мечтае да кара: BMW M4 / M6

N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от antani9 » 15 Юни 2021, 18:42

Здравейте , колеги !
Имам БМВ Е90 325i 2005г. и при диагностика открих грешка 2A87 свързана със соленоидния клапан на ваноса за изпускателната система (т.е. долния) . Изтривам грешката , но при каране се появява отнов като по някой път светка чек лампата и през малкото обд ми показва P0015 . Реших да сменя долния клапан с горния ( прочетох , че са еднакви и няма да е проблем ) за да видя дали грешката ще дойде горе в клапана на всмукателната система и след 1 ден натрупа кодове 2АА9 и 2А82 , като 2АА9 при всяко палене се трупа и не може да се изтрие . Купих един клапан Valeo и го сложих на мястото на горния , но отново се трупат същите грешки ..
Сменял съм и малката диса ( тази от външната страна) преди около половин година.
Симптомите са при палене особено при студен двигател оборотите рязко падат и се вдигат , колата притупва сякаш е тръгнала бобина или свещ и при шофиране сякаш влиза в авариен режим на моменти и не реагира при подаване на газ , по-мудна е ..
Ще може ли да ми дадете някакъв съвет , някой сблъсквал ли се е с този проблем ?
Благодаря предварително и лек и успешен ден /вечер/.. :wave: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 19.12.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90
Мечтае да кара: NISSAN GT-R

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от dido ra6kov » 22 Юни 2021, 0:24

20191206_104924_001.jpg

Това знаеш ли какво е.....!?
Казва се филтри на ваносните соленоиди.
Откриваш ги и ги почистваш/измиваш перфектно. Аз моите ги пусках даже в ултразвукова вана. Станаха кати нови. И ще забравиш за досадните грешки за ваносите.
Локацията им е в предната част на мотора над изпускателния колектор в близост до хидравличния обтегач на ангренажната верига.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от Guberkov » 22 Юни 2021, 13:10

dido ra6kov написа:
20191206_104924_001.jpg

Това знаеш ли какво е.....!?
Казва се филтри на ваносните соленоиди.
Откриваш ги и ги почистваш/измиваш перфектно. Аз моите ги пусках даже в ултразвукова вана. Станаха кати нови. И ще забравиш за досадните грешки за ваносите.
Локацията им е в предната част на мотора над изпускателния колектор в близост до хидравличния обтегач на ангренажната верига.

Въобще не са филтри и не им е това предназначението, ама както и да е...
Като видя хора със самочувствие да се изказват така, аз нямам какво да кажа...

:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 19.12.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90
Мечтае да кара: NISSAN GT-R

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от dido ra6kov » 22 Юни 2021, 19:01

Guberkov написа:
dido ra6kov написа:
20191206_104924_001.jpg

Това знаеш ли какво е.....!?
Казва се филтри на ваносните соленоиди.
Откриваш ги и ги почистваш/измиваш перфектно. Аз моите ги пусках даже в ултразвукова вана. Станаха кати нови. И ще забравиш за досадните грешки за ваносите.
Локацията им е в предната част на мотора над изпускателния колектор в близост до хидравличния обтегач на ангренажната верига.

Въобще не са филтри и не им е това предназначението, ама както и да е...
Като видя хора със самочувствие да се изказват така, аз нямам какво да кажа...

:)

Ех, професор гъбарков. Вие ако не се изкажете най-подготвен кой друг!?
Много добре знам какво е предназначението на тези възвратни клапани. Хайде да не се правим на велики, а ако можем да си помагаме. В случая да помогнем на колегата.
Малко четиво за колегата с проблема кодовете за ваносите. На инглиш е, но и с гугъл преводача може да се разбере за какво иде реч
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=900394

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от Guberkov » 23 Юни 2021, 10:36

dido ra6kov написа:
Guberkov написа:
dido ra6kov написа:
20191206_104924_001.jpg

Това знаеш ли какво е.....!?
Казва се филтри на ваносните соленоиди.
Откриваш ги и ги почистваш/измиваш перфектно. Аз моите ги пусках даже в ултразвукова вана. Станаха кати нови. И ще забравиш за досадните грешки за ваносите.
Локацията им е в предната част на мотора над изпускателния колектор в близост до хидравличния обтегач на ангренажната верига.

Въобще не са филтри и не им е това предназначението, ама както и да е...
Като видя хора със самочувствие да се изказват така, аз нямам какво да кажа...

:)

Ех, професор гъбарков. Вие ако не се изкажете най-подготвен кой друг!?
Много добре знам какво е предназначението на тези възвратни клапани. Хайде да не се правим на велики, а ако можем да си помагаме. В случая да помогнем на колегата.
Малко четиво за колегата с проблема кодовете за ваносите. На инглиш е, но и с гугъл преводача може да се разбере за какво иде реч
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=900394



Аааа-добре, вече станаха възвратни клапани, а не филтри :)

Не навсякъде,където се събира мръсотия - компонентите са филтри :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от pimpo » 23 Юни 2021, 14:18

И двамата сте прави. Има и филтър, има и клапан :)

Симптомите обикновенно са игра оборотите на празен ход при студен старт. След това се оправя. Освен ако не са мега зле.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.01.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 325i 2006
Мечтае да кара: BMW M4 / M6

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от antani9 » 30 Юни 2021, 0:07

Свалих възвратните клапани , почистих ги и двата хубаво .. Има нещо като съчма в тях като се разтръскат и ги раздвижих и двата... За съжаление няма разлика , при ускорение е мудна особено около 2000-2500 оборота има едно задържане и не сменя на по-висока предавка , клати обороти и след като изчистя чека , отново се появява след около 5 мин ..
Соленоидният клапан който купих е VAICO ,а не Valeo моя грешка , въпроса е , че сложа ли го отдолу (exhaust) ми трупа чек p0015 или 2a87 по-специално , а ако го сложа отгоре (intake) трупа p0012 или 2a82 . Това започна да ми го прави и с оригиналния соленоид и затова логически го смених . Ще пробвам с работещи соленоиди от Е60 530xi и ще видя дали ще има промяна .
Благодаря Ви, колеги !
Все някога ще се оправи и ще си се радвам отново на колата :)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 14.06.2020
Пол: Мъж

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от SKI » 07 Авг 2021, 10:39

Колега, оправи ли се проблема с колата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от bonchef » 11 Авг 2021, 8:39

От скоро имам БМВ с дивигател N52B25A. Колата е Е 89 произведена 2009г. с черния пластмасова капак на двигателя. Сутрин на студен старт за около 40 секунди до 1 минута има леко колеблива работа на двигателя и оборотите леко играят 1100-900 след което това изчезва, както казах след 1 минута. Двигателя не тресе, колебливата работа е доловима при внимателно заслушване в шума от двигателя на спряно радио т.е. общо взето е минимално , но не е като да не можеш да го различиш ако знаеш какво търсиш в равномерна работа на двигател. Няма записани грешки на диагностика. Та евентуално да пробвам да чистя тези възвратни клапани така ли? Не се ли продават нови? Изисква ли специално инструменти или демонтаж на други възли и детайли преди да се стигне до тях?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 14.06.2020
Пол: Мъж

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от SKI » 06 Окт 2021, 13:04

antani9 написа:Свалих възвратните клапани , почистих ги и двата хубаво .. Има нещо като съчма в тях като се разтръскат и ги раздвижих и двата... За съжаление няма разлика , при ускорение е мудна особено около 2000-2500 оборота има едно задържане и не сменя на по-висока предавка , клати обороти и след като изчистя чека , отново се появява след около 5 мин ..
Соленоидният клапан който купих е VAICO ,а не Valeo моя грешка , въпроса е , че сложа ли го отдолу (exhaust) ми трупа чек p0015 или 2a87 по-специално , а ако го сложа отгоре (intake) трупа p0012 или 2a82 . Това започна да ми го прави и с оригиналния соленоид и затова логически го смених . Ще пробвам с работещи соленоиди от Е60 530xi и ще видя дали ще има промяна .
Благодаря Ви, колеги !
Все някога ще се оправи и ще си се радвам отново на колата :)


Колега, и аз минах по този път с ваноса на изходящия вал. Почистих възвратните клапани - филтри ... ефект никакъв. Промих соленоидите с очистител за карбуратори, но грешките отново си бяха налице, като сутрин при стартиране на запалването се усещаше едно еднократно форсиране до 1100 оборота и след това грешките се появяваха. Компетентни майстори ми казваха, че веригата е за смяна и да не си давам парите за соленоиди, а да я сменям и ако не, после ваноса/те. Колата ми по показания на километража е на 196000 км и вече почти бях готов да сменям верига и ванос/ите, но първо реших сам да сменя соленоидния клапан на изх вал, за по-сигурно.
Изгледах куп клипчета със съвети в нета, намерих схема на ваносната система и за мое голямо съжаление там, както по-късно рабрах двата соленоида бяха грешно номерирани, като изходящият соленоид беше разменен с входящия.
Закупих нов соленоиден клапан като твоята марка и ..."о чудо" двигателя отново с този клапан показваше грешка във ваноса на изходящия вал. С новия клапан не постигнах успех, поради това, че съгласно схемата бях поставил новият клапан на грешното място.
След няколо дни попаднах на едно клипче, в което руски диагностик на БМВ забеляза размяната на същата тази схема на ваносите и тогава разбрах грешката си. Поставих новият соленоиден клапан на правилното място за изходящия вал и ... отново нищо. Вече бях отчаян и решен да сменям верига и ваноса/и, но за последен път реших да закупия за проба два "евтини" соленоида. Резултатът беше смайващ с тези "не -OEM" клапани, колата замърка като котенце.
Оказа се, грешката ми беше двойна, освен разменените клапани на схемата от нета, се оказа че прехваленият оригинален соленоиден клапан (като твоята марка) е дефектен и не работи коректно, но това го разбрах по трудния клапан.
Сега съм горд собственик на двигател с нови свещи, промити инжектори, като остава да се радвам на чудесната работа на двигателя в ниските обороти. Разходът на гориво разбира се падна.
Изводите може да си направите сами, дали да се доверявате напълно на нови оригинални резервни части и майстори, които заменят "здрави за нови части" или да се поблъскате сами и да намерите "правия" път.
Разбира се това не винаги е по силите ни, но както виждате е полезно да опитате.
Желая успехи в борбата с ваносите и както казва руския диагностик "...не бързайте да сменяте ваносите веднага при грешка в тях, промийте двигатела с промивка за масло, сменете с подходящото маслото, почистете филтрите и соленоидите..." той препоръчва 5W40, защото повечето от нас управляват коли с двигатели на над 200, 300 хиляди или повече километри "... и чак тогава може да се говори за по-сериозни ремонти на верига или ваноси".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от pimpo » 08 Окт 2021, 9:17

Колеги, не купувайте нищо на което пише VAICO. Няма човек, който да е останал доволен от каквато и да било част с тази марка. Капачки за вентилите на гумите не бих си взел дори!
Аз също имах грешки от ваносите. Свалих ги, почистих ги. Имаше временно разлика, но грешките пак се появиха. Най-интересното е, че се редуваха няколко различни грешки, включително и такава за некоректно отчетен въздух от дебитомера, диса клапа и още някаква. Накрая отворих да видя голямата диса (лесно достъпна е). Естествено беше счупена, а самата плапа беше бая навътре в колектора. Едвам я извадих. Сложих си нова метална клапа и ос (ремонтен комплект) и всичко заспа! Вече повече от година никакви грешки в мотора. Никакво колебание на оборотите. Остана само леко мудна между 3 и 4 хил оборота, но доста по-слабо изразено от преди.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.01.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 325i 2006
Мечтае да кара: BMW M4 / M6

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от antani9 » 04 Ное 2021, 14:41

Здравейте , колеги !

Малко късно се включвам отново , но направих следното ..
Тьй като имахме налични OEM от Е60 330xi , свалих VAICO-то и тествах с оригиналния ... Тръгнах.. карах... няма грешки , колата почна да върви като преди, нямаше го задържането на средни обороти и така няколко дни ... реших да върна VAICO-то за рекламация и взех оригинален соленоид , сложих го отдолу и от тогава вече ги няма тези симптоми с постоянно излизащия чек и мудното набиране ..
Сега само и единствено на диагностика ми излиза 2AA9 (variable intake system, servomotor 2: activation) , което ме навежда на мисълта , че трябва да сменя и горния соленоид с нов OEM.
Имам някой път по-трудно палене при студен автомобил и съвсем леко клатене на обороти , но като вървеж вече нямам оплаквания :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от Maxx_E90 » 05 Ное 2021, 9:43

Ще е интересно да обясниш кое точно в грешката и описанието те навежда на мисълта че горния соленоид е проблемен :)

Variable intake system, servomotor 2: activation - променлива входяща система, сервомотор 2: активация - на твое място бих погледнал малката диса, шанса проблема да е в нея е към 99.9%

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от pimpo » 05 Ное 2021, 17:04

Аз имах същата грешка, но след почистване на ваносите и ремонта на голямата диса, повече не се появи. Явно са свързани по някакъв начин. Разбира се не е задължително да стане така, но моя опит е такъв. Въпроса е кое е по-лесно(евтино) да се смени първо.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.01.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 325i 2006
Мечтае да кара: BMW M4 / M6

Re: N52B25 Грешки 2AA9 ,2A87 , 2A82 соленоиди ?

Мнение от antani9 » 08 Ное 2021, 14:02

Maxx_E90 написа:Ще е интересно да обясниш кое точно в грешката и описанието те навежда на мисълта че горния соленоид е проблемен :)

Variable intake system, servomotor 2: activation - променлива входяща система, сервомотор 2: активация - на твое място бих погледнал малката диса, шанса проблема да е в нея е към 99.9%


Много трудно е да обясня логично защо излиза точно тази грешка :D И също така защо когато сложих OEM соленоид intake (от горната страна) мистично изчезваше грешката, която точно както казваш е свързана с малката диса :D Нея съм я сменял може би вече година мина , но нищо чудно отново да има проблем при нея.. както каза колегата за VAICO с едно наум ...
Когато имам възможност ще се възползвам отново от частите на Е60-ката за да съм сигурен, че е там.. все пак към 300лв идва бройка соленоид. :bchug:

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook