Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Здравейте, колеги.
Е90 330xd преди фейса, 231к.с., автоматик.
Проблемът се изразява в неравномерна работа на празен ход - тресе. Понякога повече, понякога по-малко. Загряла го прави по-често.
Имам подозрения за разход на масло - за 8 000км съм долял литър и малко (Кастрол 5в30).
Сутрин при палене изпушва леко синьо, след това изобщо.
На диагностика имам отклонения в трети цилиндър, при смяна на дюзата с такава от друг цилиндър отклонението е пак на трети.
Отклоненията са около +0.5 на всички цилиндри, а на трети около +4.0 -> студена, на празен ход.
Интересно, че при шофиране, отклонението на трети цилиндър се нормализира -> пада до около 1.
Отделно, колата не върви във високите, при висока скорост -> на 6та със 160 ускорява по-добре, отколкото на 5та...
Ще съм благодарен за идеи.
Е90 330xd преди фейса, 231к.с., автоматик.
Проблемът се изразява в неравномерна работа на празен ход - тресе. Понякога повече, понякога по-малко. Загряла го прави по-често.
Имам подозрения за разход на масло - за 8 000км съм долял литър и малко (Кастрол 5в30).
Сутрин при палене изпушва леко синьо, след това изобщо.
На диагностика имам отклонения в трети цилиндър, при смяна на дюзата с такава от друг цилиндър отклонението е пак на трети.
Отклоненията са около +0.5 на всички цилиндри, а на трети около +4.0 -> студена, на празен ход.
Интересно, че при шофиране, отклонението на трети цилиндър се нормализира -> пада до около 1.
Отделно, колата не върви във високите, при висока скорост -> на 6та със 160 ускорява по-добре, отколкото на 5та...
Ще съм благодарен за идеи.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
замери компресията на всички цилиндри
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Колега, това, че отклонението е на трети цилиндър, не означава, че проблема е в трета дюза.
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Здравейте, колеги, благодаря за бързите отговори!
Показанията на дюзите са следните:
-0.81
-0.1
-1.45
+3.81
-0.85
-0.50
На студен двигател, веднага след палене. Интересно ми е, че в движение корекциите стават по-близки до 0...
Понякога на място, след по-сериозно каране, тресе много по-силно.
Показанията на дюзите са следните:
-0.81
-0.1
-1.45
+3.81
-0.85
-0.50
На студен двигател, веднага след палене. Интересно ми е, че в движение корекциите стават по-близки до 0...
Понякога на място, след по-сериозно каране, тресе много по-силно.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Колега, казахме ти какво да правиш- има проблемен цилиндър. Най-напред се измерва компресията, защото, ако някоя дюза е работила дълго време неправилно може да е унищожила цилиндъра и тогава ще прецениш искаш ли да правиш основен ремонт на двигателя или не. Ако компресията е в референтни граници, търсиш коя дюза/и са проблемни.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Махни свеща и с камера виж състоянието на буталото. Според мен е стопено. Пусни едни колби на дюзите, да видиш дюзата на този цилиндър колко пикае.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Kroki написа:Махни свеща и с камера виж състоянието на буталото. Според мен е стопено. Пусни едни колби на свещите, да видиш свеща на този цилиндър колко пикае.
От кога свещите пръскат нещо, та чак и да пикаят ?!?
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Ееее в бързината съм отплеснал.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Колеги, благодаря за бързите и полезни отговори!
След празниците ще посетя сервиз и ще дам инфо за решението.
Днес я карах около 100км за диагностика на живи данни, с цел да ги видя, когато проблемът се възпроизвежда.
За тези километри колата не го направи, като на таблото снимах монета от 1 лев, права, при подаване на газ не пада.. топла, студена, не мърда.
В даден момент реших да погледна двигателя, за да премеря маслото и изненада - щеката беше леко излязла. Понеже не погледнах дали е добре поставена, когато я взех от сервиза преди няколко дни, утре мисля да я покарам пак и да видя ще се прояви ли проблемът.
Въпросът ми е:
Ако се прояви, в комбинация със синия пушек само при първо палене, възможно ли е да е картерна вентилация? Филтърът е сменян преди 1 смяна на масло.
Edit: От щеката за масло излизаше въздух на работещ загрял двигател, т.е. имаше налягане.
След празниците ще посетя сервиз и ще дам инфо за решението.
Днес я карах около 100км за диагностика на живи данни, с цел да ги видя, когато проблемът се възпроизвежда.
За тези километри колата не го направи, като на таблото снимах монета от 1 лев, права, при подаване на газ не пада.. топла, студена, не мърда.
В даден момент реших да погледна двигателя, за да премеря маслото и изненада - щеката беше леко излязла. Понеже не погледнах дали е добре поставена, когато я взех от сервиза преди няколко дни, утре мисля да я покарам пак и да видя ще се прояви ли проблемът.
Въпросът ми е:
Ако се прояви, в комбинация със синия пушек само при първо палене, възможно ли е да е картерна вентилация? Филтърът е сменян преди 1 смяна на масло.
Edit: От щеката за масло излизаше въздух на работещ загрял двигател, т.е. имаше налягане.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Високото картерно налягане навежда на проблем със сегменти на някой цилиндър...driver69 написа:Колеги, благодаря за бързите и полезни отговори!
След празниците ще посетя сервиз и ще дам инфо за решението.
Днес я карах около 100км за диагностика на живи данни, с цел да ги видя, когато проблемът се възпроизвежда.
За тези километри колата не го направи, като на таблото снимах монета от 1 лев, права, при подаване на газ не пада.. топла, студена, не мърда.
В даден момент реших да погледна двигателя, за да премеря маслото и изненада - щеката беше леко излязла. Понеже не погледнах дали е добре поставена, когато я взех от сервиза преди няколко дни, утре мисля да я покарам пак и да видя ще се прояви ли проблемът.
Въпросът ми е:
Ако се прояви, в комбинация със синия пушек само при първо палене, възможно ли е да е картерна вентилация? Филтърът е сменян преди 1 смяна на масло.
Edit: От щеката за масло излизаше въздух на работещ загрял двигател, т.е. имаше налягане.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Re: Проблем в цилиндър - тресе на празен ход + още
Здравейте, колеги,
Има развитие по темата, оказа се блок.
Предишният собственик е правил ремонт, частичен, съответно цилиндър 4 беше по-тесен от другите и буталото беше повлякло. Странно, че всичко друго по двигателя си е наред - дори повляклото бутало нямаше видими наранявания, единствено стената на блока...
След уверение, че не подлежи на ремонт, блокът беше сменен.
Използвах времето за ревизия на турбо - имаше забил актуатор, дюзи - всичко беше наред там, глава - припасване на клапани и смяна на гумички.
Ремонтът беше скъп, но изпълнен без пропуски и замазвания, колата я ремонтирах за себе си.
В момента имам впечатления откъм вървеж - съвсем различен, тресене - никакво, отклонения на дюзи при студен мотор в рамките на 0.6 (общо сумирани правят нула).
Нямам впечатления от разход - на гориво на пръв поглед е малко по-нисък, все още нямам добри данни, на масло засега няма.
Има развитие по темата, оказа се блок.
Предишният собственик е правил ремонт, частичен, съответно цилиндър 4 беше по-тесен от другите и буталото беше повлякло. Странно, че всичко друго по двигателя си е наред - дори повляклото бутало нямаше видими наранявания, единствено стената на блока...
След уверение, че не подлежи на ремонт, блокът беше сменен.
Използвах времето за ревизия на турбо - имаше забил актуатор, дюзи - всичко беше наред там, глава - припасване на клапани и смяна на гумички.
Ремонтът беше скъп, но изпълнен без пропуски и замазвания, колата я ремонтирах за себе си.
В момента имам впечатления откъм вървеж - съвсем различен, тресене - никакво, отклонения на дюзи при студен мотор в рамките на 0.6 (общо сумирани правят нула).
Нямам впечатления от разход - на гориво на пръв поглед е малко по-нисък, все още нямам добри данни, на масло засега няма.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани