Съвет за избор на двигател за е91

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 4.01.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: IS
Мечтае да кара: BMW ///M3

Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от tenchooo » 17 Мар 2021, 21:12

Здравейте колеги предстои ми покупката на е91 и се надявам на вашето мнение и съвет за избора на най добрия вариянт за мен на двигател.Колата ще се кара почти всеки ден на къси разтояния уикендите на малко по дълги няколко почивки средно 15к на година.Предпочитам малък икономичен и безпроблемен двигател,вече не съм превърженик на лудото шофиране.Приятел ми каза да се насоча към дизелите но още не съм решил.Предварително благодаря на отзовалите се :driving:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от Top Gun Maverick » 17 Мар 2021, 21:47

Малък, безпроблемен...абе тройка дизел си вземи. :mhihi:
Не е от най-малките, но върви, а не харчи и е здрав.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от kikko » 17 Мар 2021, 21:52

Задължително дизел. От поколението Е60/Е90 бензин не бих взел. Гледай дизела да бъде с буква “М”-М47/М57.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от mr_petroff » 17 Мар 2021, 22:35

Първият за модела двулитров дизел 163 к.с. е достатъчен във всяко отношение и почти безпроблемен . Махаш вихровите клапи , проверяваш турбото , хубаво масло и ако е автомат смяна на филтъра и маслото и си караш без грижи .А разхода е направо смешен за тази динамика. А ако му направиш читаво ремапче си е направо еб.ти кефа .Само дето си е на годинки вече и си трябва търсене и късмет...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от ares2 » 17 Мар 2021, 22:35

kikko написа:Задължително дизел. От поколението Е60/Е90 бензин не бих взел. Гледай дизела да бъде с буква “М”-М47/М57.

и аз съм на такова мнение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от Kurtov » 18 Мар 2021, 0:11

mr_petroff написа:Първият за модела двулитров дизел 163 к.с. е достатъчен във всяко отношение и почти безпроблемен . Махаш вихровите клапи , проверяваш турбото , хубаво масло и ако е автомат смяна на филтъра и маслото и си караш без грижи .А разхода е направо смешен за тази динамика. А ако му направиш читаво ремапче си е направо еб.ти кефа .Само дето си е на годинки вече и си трябва търсене и късмет...


:yes:
Точно и аз това щях да предложа.
Аз бих го ремапнал.
Лошото е, че вече няколко теми виждам в този раздел за 2.0д, които имат проблеми със сериозен разход на масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от mr_petroff » 18 Мар 2021, 6:55

Е те минат неминат 500 к. км. и почват да пипат маслото... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от kikko » 18 Мар 2021, 10:03

М47/М57 нямат слава на масларници.Повечето пъти проблема е картерна вентилация, турбина, течове.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от Richmond » 18 Мар 2021, 22:23

За Е60, само не съм съгласен имат М54-ки от първите години, които са доста читави! За е90/91 може да се огледаш за някоя 330i/325i N52, но трябва да е много читав екземпляр за да се хвърлиш в него имат проблем със сигментите, както и Електрическа водна помпа, както и 2 диса клапи ако ти говорят тези неща...Другото е дизел, 320-163к.с., доказно е, че е здрав стига да не е сцепен от каране и лоша подръжка, другото е 3.0 Дизел 231к.с. което попринцип вървеж/разход, е жесток, но трябва да имаш предвид при закупуването ВЕРИГИ кога са сменяни, много важно нещо, защото при този мотор веригата е много тънка и къса "отман" без никакви симптоми, препоръчвам и да гледаш за кола която има ДПФ и КАТАЛИЗАТОР, това ти гарантира някакъв пробег на колата.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 4.01.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: IS
Мечтае да кара: BMW ///M3

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от tenchooo » 19 Мар 2021, 5:07

Richmond написа:За Е60, само не съм съгласен имат М54-ки от първите години, които са доста читави! За е90/91 може да се огледаш за някоя 330i/325i N52, но трябва да е много читав екземпляр за да се хвърлиш в него имат проблем със сигментите, както и Електрическа водна помпа, както и 2 диса клапи ако ти говорят тези неща...Другото е дизел, 320-163к.с., доказно е, че е здрав стига да не е сцепен от каране и лоша подръжка, другото е 3.0 Дизел 231к.с. което попринцип вървеж/разход, е жесток, но трябва да имаш предвид при закупуването ВЕРИГИ кога са сменяни, много важно нещо, защото при този мотор веригата е много тънка и къса "отман" без никакви симптоми, препоръчвам и да гледаш за кола която има ДПФ и КАТАЛИЗАТОР, това ти гарантира някакъв пробег на колата.

а 163кс има ли го в феиса още?и нещо за 2.0 177кс

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от mr_petroff » 19 Мар 2021, 7:33

Там има един филм със смяна на веригата - вади се целият мотор ,щото е към купето.Разликите като вървене и разход са незначителни . Мисля , че фейс със 163 к.с. няма ... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от kikko » 19 Мар 2021, 10:26

Няма фейслифт с 163 к.с. Има обаче стария фейс с 177 к.с. Аз лично бих го пропуснал,защото в първите години от производството освен “лабавата” верига има драма и с коляновия вал. Написах ти го вече по-читавите мотори са М47/М57, те са преди фейслифта. Ако искаш фейслифт,цената е “по-капризен” мотор.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от dynalias » 19 Мар 2021, 15:12

Фейслифта е с много изчистени проблеми и доста по съвременен. Скачайте на по-новото вече стига с тия старомодни заучени фрази. Мотора се сваля в България за да може селяните да ви вземат над 1000лв за труд. Истината е, че в БМВ ги сменят на място и е измислено дори за да е лесно. За справка в М-кар цената за труда за смяна на вериги заедно със съединител и маховик на н47 е 850лв.
Помня как още от е36 всички плюха и викаха не си взимайте е46 особено м54, много биле гадни. След това остаряха, дойде време на е90 и пак било гадно и скъпо. След няколко години като станат ф30-ките по 10-15 хиляди лева ще има пак от е90 по-хубаво няма. И така до безкрай... Или си седите old school или продължавате в бъдещето.
Истината е, че има много иновация в N-моторите. По-тихо и равномерно работят, по ефективни, еластични и икономични са. Абе въобще са по-приятни за каране като цяло.

ПС: Има фейслифт 163 коня и се води Efficient dynamics. Реално моторът е n47 177 или 184 софтуерно ограничени на 163. Тези мотори влизат в група евро5.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от NGneer4eto » 20 Мар 2021, 23:57

tenchooo написа:Здравейте колеги предстои ми покупката на е91 и се надявам на вашето мнение и съвет за избора на най добрия вариянт за мен на двигател.Колата ще се кара почти всеки ден на къси разтояния уикендите на малко по дълги няколко почивки средно 15к на година.Предпочитам малък икономичен и безпроблемен двигател,вече не съм превърженик на лудото шофиране.Приятел ми каза да се насоча към дизелите но още не съм решил.Предварително благодаря на отзовалите се :driving:

Ако планираш да караш често на дълги разстояния имай предвид, че Е91 си вози твърдичко. Ако търсиш комфорт се насочи към Е61!
Икономичен - 2л 163 к.с. - М47. Почти безпроблемен мотор, но вече стар и трудно се намира на малко километри. На много километри (над 250-300К) почват проблеми.
Много икономичен - 2л. 177 к.с. - N47. Има едно скъпо сменяне на верига 2000-3000 лв и 3-4 дни труд и няколко други болежки с ЕГР и всмукателен колектор. Дюзите са по-трудни за рециклиране от М47. Иначе като цяло казват че е много по-икономичен от М47. Нямам личен опит. Ако много държиш на разхода, вземи си ръчка! Автоматиците горят повече и не вървят толкова.
Шестцилиндровите са съответно много по-надеждни и по-безпроблемни. Разходът е по-голям и съответно всички разходи по поддръжката са по-големи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Съвет за избор на двигател за е91

Мнение от kikko » 21 Мар 2021, 10:16

dynalias написа:Фейслифта е с много изчистени проблеми и доста по съвременен. Скачайте на по-новото вече стига с тия старомодни заучени фрази. Мотора се сваля в България за да може селяните да ви вземат над 1000лв за труд. Истината е, че в БМВ ги сменят на място и е измислено дори за да е лесно. За справка в М-кар цената за труда за смяна на вериги заедно със съединител и маховик на н47 е 850лв.
Помня как още от е36 всички плюха и викаха не си взимайте е46 особено м54, много биле гадни. След това остаряха, дойде време на е90 и пак било гадно и скъпо. След няколко години като станат ф30-ките по 10-15 хиляди лева ще има пак от е90 по-хубаво няма. И така до безкрай... Или си седите old school или продължавате в бъдещето.
Истината е, че има много иновация в N-моторите. По-тихо и равномерно работят, по ефективни, еластични и икономични са. Абе въобще са по-приятни за каране като цяло.

ПС: Има фейслифт 163 коня и се води Efficient dynamics. Реално моторът е n47 177 или 184 софтуерно ограничени на 163. Тези мотори влизат в група евро5.


Може и така да е. Кажи малко за тези “изчистените” проблеми при фейс-лифта. Можи би визираш зъбното колело на коляновия вал, здравото ГНП, вечните основни лагери,съвременните пиезо-дюзи? :dunno:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook