За първа кола Е90 320i или 325i?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от konnika_s_glava » 17 Мар 2021, 0:01

Здравейте колеги :P :P :P !!!
Тъй като реших, че желая за първа кола да карам нещо качествено се спрях именно на BMW. Нямаше как при това решение да не се допитам до вас. Четох доста във форума и то именно за тези две разновидности на 3-та серия, но никъде не намерих сравнение между двете "коли" нагледно една до друга. Все още съм нов тук и осъзнавам, че такава тема може да има, просто не я откривам, а и ми се иска да видя нови мнения(не такива от 2010 или 2011). Именно затова току що си направих профила.

Малко предистория:
Взех книжка септември 2020 и от тогава карам старата кола на родителите си, която е Suzuki SX4 1,9 ddis. С нея минах може би 4000-5000 км. за около 6 месеца. Доста съм доволен, но ми се иска за първа(лична) кола да карам нещо малко по-младежко и по-качествено, нещо което аз да си поддържам.
Спрях се на BMW 320i и 325i от 2009г. комби версията, без xDrive. На вид много добри екземпляри. Технически незнам, защото не съм ходил на оглед.
Слагам линк към примерните ми избори ДО МОМЕНТА. Отворен съм към предложения на обяви.

Та въпросът ми е дали някой може да ми даде възможно най-обективното мнение(по възможност и най-изчерпателно) и за двете разновидноти. Не очаквам точни цени на части и ремонти или нещо подобно, но във всеки случай те биха ми били от полза. Не бих отказал и предложения за решения на често срещани технически проблеми, надеждни майстори, надеждни части, разход на гориво(разбира се, според вашия стил на каране) и т.н. Всичко, което знаете ще ми бъде от голяма полза и определено ще съм ви благодарен.

Надявам се на продуктивни мнения и критики. Неща от сорта на подигравки и неглижиране поради малката ми възраст не ме интересуват и се надявам да си ги запазите за вас. Все пак съм дошъл да се науча на нещо полезно и ново!!!

Поздрави и благодарности!!! :ok:
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от Guberkov » 17 Мар 2021, 14:48

Здравей , разбира се че по-правилният избор е 6-цилиндровият мотор на 325i , а не 4-цилиндровият на 320i.

Образно-казано и 2-та мотора са идентични и с еднакви проблеми когато възникнат такива ( и 2-та мотора са валвтроник и двата работят с много висока работна температура), но при 325-цата имаш с 2 цилиндъра повече и съответно повече динамика и мощност, а същият разход на гориво като на 320-ката.

Подразбира се и е излишно да казвам че, ремонтите по 6-цилиндровият мотор са по-скъпи от на 4-цилиндровият мотор, когато възникнат такива.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от konnika_s_glava » 17 Мар 2021, 15:34

Благодаря за информацията !!! Надявам се да получа още подобни отговори, за да мога да избера най-правилния автомобил и да знам какво ме очаква след това.

Тъй като забравих да оставя линковете, ще го направя тук -> https://m.mobile.bg/details/11606289692 ... d=1&pid=10

Обявата за другата кола(325i автоматик) за жалост е свалена или поне аз не я откривам. Цената на колата беше нещо от сорта на 9700лв., което доста ме усъмни, но това вече няма значение.
Ако някой има предложения нека прати някоя обява.
С радост ще й обърна внимание.
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от Top Gun Maverick » 17 Мар 2021, 18:39

В този форум не очаквай подигравки заради възрастта ти или, че питаш нещо, което не знаеш. Тук е пълно с такива, които не знаем много неща за марката, понеже има много, много модели през богата история на БМВ и човек не може да знае всичко. Затова сме форум, общество и по-скоро някой ще ти помогне, отколкото да ти се подиграва. Това с подигравките за други форуми, да не ги изреждам. Щом във форума влизат хора питащи за други марки коли и никой не се заяжда с тях, смятай колко сме либерални. :mhihi: Но толкова за форума, ще те направим сектант, тъкмо си младо яре още, ще се запалиш още като дойдеш на националния събор тая година с новата придобивка.

Сега за колата ти. Моят съвет е да не бързаш. Най-лошото БМВ, което може да купиш е неправилното такова за самия теб, което обикновено върви в комплект с това да е е в лошо състояние. Отсега трябва да ти е ясно, че най-евтините БМВ-та има защо да са най-евтини, говорим за модела най-евтини, а не по принцип, понеже има уникални коли за 15 000 лева да речем и такива от 50 000, които са пълни кошници. Аз ти наблягам на тая част в началото, понеже има много хора, които са си купили веднъж БМВ, натресли са се и от там нататък само плюят по марката навсякъде. БМВ е уникален автомобил, но ако вземеш неподходящото просто ще намразиш марката.
Съветвам те когато намериш конкретно автомобил да го пуснеш в темата за съвети при избор на Е90 в раздела, понеже там ще я видят повече хора, отколкото в твоята лична тема тук. Ако трябва да коментирам колата, която си дал за пример, дразни ме, че е с възможно най-грозния волан на модела и че е с обикновените седалки, навигацията също не е топа за модела. Иначе човека е сменям спирачки с възможно най-хубавите след оригиналните, амортисьори добри(оригиналните разбира се са си оригинални)пише сервизна история, ама това копче на старт-стопа много изтрито ми се вижда за 240 000 км.
Иначе хубав цвят на кожата, но с едни спортни седалки къде, къде по-добре ще изглежда. Но това си е мое виждане де, както казах търсиш правилното за теб БМВ. Точно тук идва нещо, което ме обърква. Казваш в поста си, че искаш нещо по-качествено и младежко. Забелязваш ли на снимките детското столче отзад? Дам, точно това му е идеята на комбито, семейна кола, не младежка. Не се занимавай с комбита, макар по принцип да имат повече екстри и да са идея по-евтини дори, точно защото са по-грозни. Има кога да караш комби в живота си, сега си взел книжка, сигурно си на 19-20 максимум, вземи си някое Е90 или още по-добре Е92 ако двете врати не са ти проблем, понеже младежкото просто крещи от тая кола, а комбито вика някак...семеен съм, да не използвам друга дума, че ще се засегне някой. :mhihi: Аз съм с две деца и пак не се виждам в комби, за младеж търсещ младежка кола не знам как изобщо забелязва комбито.
Моят съвет е да не търсиш БМВ от автокъща нов внос, обикновено са пълни гробници тези коли, има достатъчно хубави коли в България, а автокъщите обикновено гледат да купят възможно най-евтината кола от даден модел за да я продадат по-бързо и да имат възможно най-голяма печалба, а и пазара в България не им помага особено, понеже се търсят евтини коли. Не знам и във форума в обявите дали има колеги продаващи хубави Е90, Е92, може да разглеждаш и там, но и в нета като търсиш по възможност гледай да е от човек.
Бензин или дизел явно си решил, та да караме нататък. 320 или 325...ами пак зависи какво търсиш, но по принцип големи мотор си е голям мотор. Да, има повече разходи, но когато говорим за автомобил втора ръка нещата може да не стоят точно така. Колегата над мен ти е писал, че са по-надеждни, което може да обърне разходите и 320 да ти излезе по-скъпо ако го караш няколко години. Разходът в гориво обаче не е един и същ, да не се лъжем, аз съм голям привърженик на големите мотори колкото по-голям, толкова по-добре, но все пак 320 е малко по-икономичен. Не знам какъв пробег ще правиш на година, но все пак разликата в литри не е толкова голяма, че да я мислиш. Ако си решил бензиново БМВ, моят съвет е по-големия мотор. Но при всички случаи трябва да гледаш да е най-запазения екземпляр или поне този, който може да си позволиш. И нещо много важно, ако имаш бюджет от 13 000 лева за кола, то търсиш такава около 11 000, ако имаш 15, то търсиш около 13, говоря като максимум разбира се, понеже може да харесаш такава и от 8. Иначе хубаво си се насочил към фейслифта на Е90, по-красиви фарове и стопове имат, брони, навигацията вътре е с новия "фейс" и я монтират доста време след това.
Поздравления и за това, че не искаш екс-драйв, той само ще спъне колата и ще ти качи разхода, забрави тия митове, БМВ със задно не може да върви зимата. Автомат или ръчка, аз лично предпочитам ръчката, но много хора биха ти казали автомат. На мен лично никой автомат не може да ми достави това удоволствие, което може ръчката, а съм карал всякакви кутии, включително с два съединителя, където няма време за смяна практически и е много бързо всичко, имаш пера на волана и т.н. но не е типичната ръчка и няма как и да бъде. Точно в Е90 автомата мен си ме дразни дори, сменя по-бързо, отколкото в Е46, но все пак е по-бавен от този във Ф10 и Ф30 и аз усещам онова забавяне при всяка смяна и дори звука му бууууу, ме дразни, а си качва малко и разхода, колкото и нови софтуери да му набиват за да е по-бърз, по-не знам си какво и т.н.
Казваш, че виждаш доста хубави на вид обяви, аз виждам точно обратното, доста шаблонно написани, тая комбито даже изглежда много адекватна сравнена с масовия начин писане на обявите. Но пък казваш, че като идеш на оглед не знаеш, много различно ще е. И захабеността в една кола може да я видиш по най-елементарните белези, понеже те не могат да се скрият всичките, а и излиза скъпо. Интериорът винаги говори, като волан(ако е претапициран си личи ако ще и господ да го е правил, макар да има и хубави коли с претапицирани волани)често четеш 150 000 км. а той изглежда все едно е на половин милион и то е точно защото е поне на толкова. Изтрито по копчетата за стъклата, старт-стоп бутона, дръжките вътре по враттите, гумените уплътнения и изобщо всичко, което има максимален контакт на триене, седалките естествено също. Моторът ако е прашен ще е супер, понеже може да огледаш за течове, пробвай ги винаги на студен мотор ако може да идеш там преди продавача да е запалил колата сутринта ще е добре, понеже едно БМВ студено си пали както трябва.
Успех с търсенето и най-важният съвет е да не бързаш, макар че колкото и големи познания да имаш, никога не си застрахован да не попаднеш на лоша кола, понеже все пак е втора употреба.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от Guberkov » 17 Мар 2021, 19:07

Top Gun Maverick написа:В този форум не очаквай подигравки заради възрастта ти или, че питаш нещо, което не знаеш. Тук е пълно с такива, които не знаем много неща за марката, понеже има много, много модели през богата история на БМВ и човек не може да знае всичко. Затова сме форум, общество и по-скоро някой ще ти помогне, отколкото да ти се подиграва. Това с подигравките за други форуми, да не ги изреждам. Щом във форума влизат хора питащи за други марки коли и никой не се заяжда с тях, смятай колко сме либерални. :mhihi: Но толкова за форума, ще те направим сектант, тъкмо си младо яре още, ще се запалиш още като дойдеш на националния събор тая година с новата придобивка.

Сега за колата ти. Моят съвет е да не бързаш. Най-лошото БМВ, което може да купиш е неправилното такова за самия теб, което обикновено върви в комплект с това да е е в лошо състояние. Отсега трябва да ти е ясно, че най-евтините БМВ-та има защо да са най-евтини, говорим за модела най-евтини, а не по принцип, понеже има уникални коли за 15 000 лева да речем и такива от 50 000, които са пълни кошници. Аз ти наблягам на тая част в началото, понеже има много хора, които са си купили веднъж БМВ, натресли са се и от там нататък само плюят по марката навсякъде. БМВ е уникален автомобил, но ако вземеш неподходящото просто ще намразиш марката.
Съветвам те когато намериш конкретно автомобил да го пуснеш в темата за съвети при избор на Е90 в раздела, понеже там ще я видят повече хора, отколкото в твоята лична тема тук. Ако трябва да коментирам колата, която си дал за пример, дразни ме, че е с възможно най-грозния волан на модела и че е с обикновените седалки, навигацията също не е топа за модела. Иначе човека е сменям спирачки с възможно най-хубавите след оригиналните, амортисьори добри(оригиналните разбира се са си оригинални)пише сервизна история, ама това копче на старт-стопа много изтрито ми се вижда за 240 000 км.
Иначе хубав цвят на кожата, но с едни спортни седалки къде, къде по-добре ще изглежда. Но това си е мое виждане де, както казах търсиш правилното за теб БМВ. Точно тук идва нещо, което ме обърква. Казваш в поста си, че искаш нещо по-качествено и младежко. Забелязваш ли на снимките детското столче отзад? Дам, точно това му е идеята на комбито, семейна кола, не младежка. Не се занимавай с комбита, макар по принцип да имат повече екстри и да са идея по-евтини дори, точно защото са по-грозни. Има кога да караш комби в живота си, сега си взел книжка, сигурно си на 19-20 максимум, вземи си някое Е90 или още по-добре Е92 ако двете врати не са ти проблем, понеже младежкото просто крещи от тая кола, а комбито вика някак...семеен съм, да не използвам друга дума, че ще се засегне някой. :mhihi: Аз съм с две деца и пак не се виждам в комби, за младеж търсещ младежка кола не знам как изобщо забелязва комбито.
Моят съвет е да не търсиш БМВ от автокъща нов внос, обикновено са пълни гробници тези коли, има достатъчно хубави коли в България, а автокъщите обикновено гледат да купят възможно най-евтината кола от даден модел за да я продадат по-бързо и да имат възможно най-голяма печалба, а и пазара в България не им помага особено, понеже се търсят евтини коли. Не знам и във форума в обявите дали има колеги продаващи хубави Е90, Е92, може да разглеждаш и там, но и в нета като търсиш по възможност гледай да е от човек.
Бензин или дизел явно си решил, та да караме нататък. 320 или 325...ами пак зависи какво търсиш, но по принцип големи мотор си е голям мотор. Да, има повече разходи, но когато говорим за автомобил втора ръка нещата може да не стоят точно така. Колегата над мен ти е писал, че са по-надеждни, което може да обърне разходите и 320 да ти излезе по-скъпо ако го караш няколко години. Разходът в гориво обаче не е един и същ, да не се лъжем, аз съм голям привърженик на големите мотори колкото по-голям, толкова по-добре, но все пак 320 е малко по-икономичен. Не знам какъв пробег ще правиш на година, но все пак разликата в литри не е толкова голяма, че да я мислиш. Ако си решил бензиново БМВ, моят съвет е по-големия мотор. Но при всички случаи трябва да гледаш да е най-запазения екземпляр или поне този, който може да си позволиш. И нещо много важно, ако имаш бюджет от 13 000 лева за кола, то търсиш такава около 11 000, ако имаш 15, то търсиш около 13, говоря като максимум разбира се, понеже може да харесаш такава и от 8. Иначе хубаво си се насочил към фейслифта на Е90, по-красиви фарове и стопове имат, брони, навигацията вътре е с новия "фейс" и я монтират доста време след това.
Поздравления и за това, че не искаш екс-драйв, той само ще спъне колата и ще ти качи разхода, забрави тия митове, БМВ със задно не може да върви зимата. Автомат или ръчка, аз лично предпочитам ръчката, но много хора биха ти казали автомат. На мен лично никой автомат не може да ми достави това удоволствие, което може ръчката, а съм карал всякакви кутии, включително с два съединителя, където няма време за смяна практически и е много бързо всичко, имаш пера на волана и т.н. но не е типичната ръчка и няма как и да бъде. Точно в Е90 автомата мен си ме дразни дори, сменя по-бързо, отколкото в Е46, но все пак е по-бавен от този във Ф10 и Ф30 и аз усещам онова забавяне при всяка смяна и дори звука му бууууу, ме дразни, а си качва малко и разхода, колкото и нови софтуери да му набиват за да е по-бърз, по-не знам си какво и т.н.
Казваш, че виждаш доста хубави на вид обяви, аз виждам точно обратното, доста шаблонно написани, тая комбито даже изглежда много адекватна сравнена с масовия начин писане на обявите. Но пък казваш, че като идеш на оглед не знаеш, много различно ще е. И захабеността в една кола може да я видиш по най-елементарните белези, понеже те не могат да се скрият всичките, а и излиза скъпо. Интериорът винаги говори, като волан(ако е претапициран си личи ако ще и господ да го е правил, макар да има и хубави коли с претапицирани волани)често четеш 150 000 км. а той изглежда все едно е на половин милион и то е точно защото е поне на толкова. Изтрито по копчетата за стъклата, старт-стоп бутона, дръжките вътре по враттите, гумените уплътнения и изобщо всичко, което има максимален контакт на триене, седалките естествено също. Моторът ако е прашен ще е супер, понеже може да огледаш за течове, пробвай ги винаги на студен мотор ако може да идеш там преди продавача да е запалил колата сутринта ще е добре, понеже едно БМВ студено си пали както трябва.
Успех с търсенето и най-важният съвет е да не бързаш, макар че колкото и големи познания да имаш, никога не си застрахован да не попаднеш на лоша кола, понеже все пак е втора употреба.
Браво, поздрави колега.

Изпратено от моят SM-A715F с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от konnika_s_glava » 17 Мар 2021, 22:28

Top Gun Maverick написа:В този форум не очаквай подигравки заради възрастта ти или, че питаш нещо, което не знаеш. Тук е пълно с такива, които не знаем много неща за марката, понеже има много, много модели през богата история на БМВ и човек не може да знае всичко. Затова сме форум, общество и по-скоро някой ще ти помогне, отколкото да ти се подиграва. Това с подигравките за други форуми, да не ги изреждам. Щом във форума влизат хора питащи за други марки коли и никой не се заяжда с тях, смятай колко сме либерални. :mhihi: Но толкова за форума, ще те направим сектант, тъкмо си младо яре още, ще се запалиш още като дойдеш на националния събор тая година с новата придобивка.

Сега за колата ти. Моят съвет е да не бързаш. Най-лошото БМВ, което може да купиш е неправилното такова за самия теб, което обикновено върви в комплект с това да е е в лошо състояние. Отсега трябва да ти е ясно, че най-евтините БМВ-та има защо да са най-евтини, говорим за модела най-евтини, а не по принцип, понеже има уникални коли за 15 000 лева да речем и такива от 50 000, които са пълни кошници. Аз ти наблягам на тая част в началото, понеже има много хора, които са си купили веднъж БМВ, натресли са се и от там нататък само плюят по марката навсякъде. БМВ е уникален автомобил, но ако вземеш неподходящото просто ще намразиш марката.
Съветвам те когато намериш конкретно автомобил да го пуснеш в темата за съвети при избор на Е90 в раздела, понеже там ще я видят повече хора, отколкото в твоята лична тема тук. Ако трябва да коментирам колата, която си дал за пример, дразни ме, че е с възможно най-грозния волан на модела и че е с обикновените седалки, навигацията също не е топа за модела. Иначе човека е сменям спирачки с възможно най-хубавите след оригиналните, амортисьори добри(оригиналните разбира се са си оригинални)пише сервизна история, ама това копче на старт-стопа много изтрито ми се вижда за 240 000 км.
Иначе хубав цвят на кожата, но с едни спортни седалки къде, къде по-добре ще изглежда. Но това си е мое виждане де, както казах търсиш правилното за теб БМВ. Точно тук идва нещо, което ме обърква. Казваш в поста си, че искаш нещо по-качествено и младежко. Забелязваш ли на снимките детското столче отзад? Дам, точно това му е идеята на комбито, семейна кола, не младежка. Не се занимавай с комбита, макар по принцип да имат повече екстри и да са идея по-евтини дори, точно защото са по-грозни. Има кога да караш комби в живота си, сега си взел книжка, сигурно си на 19-20 максимум, вземи си някое Е90 или още по-добре Е92 ако двете врати не са ти проблем, понеже младежкото просто крещи от тая кола, а комбито вика някак...семеен съм, да не използвам друга дума, че ще се засегне някой. :mhihi: Аз съм с две деца и пак не се виждам в комби, за младеж търсещ младежка кола не знам как изобщо забелязва комбито.
Моят съвет е да не търсиш БМВ от автокъща нов внос, обикновено са пълни гробници тези коли, има достатъчно хубави коли в България, а автокъщите обикновено гледат да купят възможно най-евтината кола от даден модел за да я продадат по-бързо и да имат възможно най-голяма печалба, а и пазара в България не им помага особено, понеже се търсят евтини коли. Не знам и във форума в обявите дали има колеги продаващи хубави Е90, Е92, може да разглеждаш и там, но и в нета като търсиш по възможност гледай да е от човек.
Бензин или дизел явно си решил, та да караме нататък. 320 или 325...ами пак зависи какво търсиш, но по принцип големи мотор си е голям мотор. Да, има повече разходи, но когато говорим за автомобил втора ръка нещата може да не стоят точно така. Колегата над мен ти е писал, че са по-надеждни, което може да обърне разходите и 320 да ти излезе по-скъпо ако го караш няколко години. Разходът в гориво обаче не е един и същ, да не се лъжем, аз съм голям привърженик на големите мотори колкото по-голям, толкова по-добре, но все пак 320 е малко по-икономичен. Не знам какъв пробег ще правиш на година, но все пак разликата в литри не е толкова голяма, че да я мислиш. Ако си решил бензиново БМВ, моят съвет е по-големия мотор. Но при всички случаи трябва да гледаш да е най-запазения екземпляр или поне този, който може да си позволиш. И нещо много важно, ако имаш бюджет от 13 000 лева за кола, то търсиш такава около 11 000, ако имаш 15, то търсиш около 13, говоря като максимум разбира се, понеже може да харесаш такава и от 8. Иначе хубаво си се насочил към фейслифта на Е90, по-красиви фарове и стопове имат, брони, навигацията вътре е с новия "фейс" и я монтират доста време след това.
Поздравления и за това, че не искаш екс-драйв, той само ще спъне колата и ще ти качи разхода, забрави тия митове, БМВ със задно не може да върви зимата. Автомат или ръчка, аз лично предпочитам ръчката, но много хора биха ти казали автомат. На мен лично никой автомат не може да ми достави това удоволствие, което може ръчката, а съм карал всякакви кутии, включително с два съединителя, където няма време за смяна практически и е много бързо всичко, имаш пера на волана и т.н. но не е типичната ръчка и няма как и да бъде. Точно в Е90 автомата мен си ме дразни дори, сменя по-бързо, отколкото в Е46, но все пак е по-бавен от този във Ф10 и Ф30 и аз усещам онова забавяне при всяка смяна и дори звука му бууууу, ме дразни, а си качва малко и разхода, колкото и нови софтуери да му набиват за да е по-бърз, по-не знам си какво и т.н.
Казваш, че виждаш доста хубави на вид обяви, аз виждам точно обратното, доста шаблонно написани, тая комбито даже изглежда много адекватна сравнена с масовия начин писане на обявите. Но пък казваш, че като идеш на оглед не знаеш, много различно ще е. И захабеността в една кола може да я видиш по най-елементарните белези, понеже те не могат да се скрият всичките, а и излиза скъпо. Интериорът винаги говори, като волан(ако е претапициран си личи ако ще и господ да го е правил, макар да има и хубави коли с претапицирани волани)често четеш 150 000 км. а той изглежда все едно е на половин милион и то е точно защото е поне на толкова. Изтрито по копчетата за стъклата, старт-стоп бутона, дръжките вътре по враттите, гумените уплътнения и изобщо всичко, което има максимален контакт на триене, седалките естествено също. Моторът ако е прашен ще е супер, понеже може да огледаш за течове, пробвай ги винаги на студен мотор ако може да идеш там преди продавача да е запалил колата сутринта ще е добре, понеже едно БМВ студено си пали както трябва.
Успех с търсенето и най-важният съвет е да не бързаш, макар че колкото и големи познания да имаш, никога не си застрахован да не попаднеш на лоша кола, понеже все пак е втора употреба.


Изключително изчерпателно :P !!! Много благодаря и за топлото посрещане от ваша страна !!! :P
А по темата за комбито ... ами незнам защо, но много ме влече външният вид на колата, пък е и практична. Имам в предвид, че просто можеш да отвориш багажника и да си "хвърлиш" нещата без никакви затруднения. Седана ми изглежда леко по-минималистичен и не толкова практичен(не че аз ще товаря чували с картофи вътре :lol: ).
Аз съм на 18г., ако това има някакво значение. :oops:

Определено съм на същото мнение за захабяванията по най-често докосваните повърхности и се старая да ги отразявам.
Един познат ме посъветва да избягвам моделите с xDrive поради простата причина, че там поддръжката е значително по-скъпа. А автомат лично аз за първа кола не бих карал(освен DSG на VW или S-tronic на Audi).
Това за кубатурата определено ми изгради мнение, за това кой вдигател да избера. Може би най-големият ми "страх" е цената на ремонти по самата кола и харча на масло, но за щастие отстраняването на проблема с маслото определено ще е по-евтино от това при Audi A4 B8 2.0 TFSI 2009, където четох, че тряба да се сменят сегменти, а от там бутала, пък от буталата и биели и цената на това приключение е доста приятна. Първоначално се бях насочил именно към това Audi, но този проблем ме отказа или поне разубеди до голяма степен.

Факторът с времето определено смятам, че от значение. Винаги го има шансът да купиш кола и утре да излезе по-добър екземпляр, но това не е въпроса. Основата причина е да не се правят излишни и скъпи грешки. То затова е и поговорката "Бързата работа - срам за майстора!".

За мен колата никога не е била просто превозно средство и именно затова уважавам марката и фен общността на BMW. Забелязал съм, че тези коли са за каране и доставяне на удоволствие и точно затова съм се насочил към тази марка. Ако имам щастието да си позволя такава кола определно грижите за нея ще са възможно най-безкомпромисни и колата няма да бъде оставена във фабрично състояние по всички параграфи(разбира се, без да се прекалява :lol: ).

Тази година с приятел започваме и проект за възстановяване на BMW E30(колата вече е купена и ни чака само да завършим училище, за да имаме време за работа) и ако се получи определено смятам да споделя този успех с вас!!!
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от konnika_s_glava » 17 Мар 2021, 22:52

Междудругото открих обявата, която е в mobile, и тук. Като гледам колата се продава от доста време.
viewtopic.php?f=46&t=436279

Какво ви е мнението по въпроса?

И ако случайно някой може да ми прати обява на добра 325-ца до 12000 лв. ще бъда много благодарен!
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от Top Gun Maverick » 18 Мар 2021, 19:04

(освен DSG на VW или S-tronic на Audi).

Честно? :mhihi: Скоро продадох едно А6 2013-та като на 170 000 беше влезнало в официалния сервиз на ХаЛди за да му сменят именно скоростната кутия. Без да съм запознат чак толкова отблизо знам за бая народ, които смениха кутии на тези две марки, които всъщност са една марка и затова редовно имат проблеми с тия автомати и двете. БМВ откъм надеждност на автомата е на светлинни години преди тия двете марки.

Колата на колегата гледам се продава от година и половина, което за мен значи, че си държи на цената и не гледа се отърве от нея, със сигурност ще е по-добре от всяка нов Фнос. :mhihi: Ако ти харесва му пиши на лично и го разпитай по-подробно.
Да търси обява някой и да ти предлага едва ли ще се случи защото си е време, а и после ако стане фаул ще се чувства виновен. Та ти си търси и ги пускай в оная тема горе.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.03.2021
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i (M54B30)
Мечтае да кара: BMW G30 M5 Competition
Детайли за колата: BMW E60 530i 2004г., с M54B30 мотор, ръчни скорости, цвят - Black Sapphire, цял m-tech пакет, джанти - style 172M 19' "спайдър"
Член на БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от konnika_s_glava » 18 Мар 2021, 22:17

Ако трябва да бъда честен А4 B8 Quattro 2.0TFSI със S-tronic (https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=jeqww6) ми беше първият избор, защото според мен именно този модел предлага изключително модерен дизайн и много удобства за годините си. Изработката на колата е много добра и въобще не стой дървено(поне според мен). Има много добро вървене и според мойте мноооооого скромни преживявания с такава кола има и много добра скоростна кутия(ако е поддържана както трябва, а това в България е много рядко). За големи проблеми със скоростите не бях чувал и това, което каза, ми даде доста добра информация.

Попринцип най–силни колебания имам между това Audi и BMW 325i. Рабирам, че сами по себе си са различни автомобили, но както казах цената на ремонта на проблема с маслото при Audi-то е непосилен за мойте възможности. Четох, че има автомобили с различни серийни номера, които нямат този проблем, но съм силно склонен да не повярвам на това и именно затова се насочих към BMW-то.
За какво ти е жена, когато имаш BMW, което да ти трови живота! :mhihi: :mhihi: :mhihi: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от tintirimintiri » 18 Мар 2021, 23:27

Здравей, не си мисли че ремонта за разхода на масло при 325i, ще е малко. Там също намирането на читаво н52 няма да е лесно, даже бих казал много трудно.
Повечето ги карат с брутален разход на масло с газово, и шансът да попаднеш на такъв автомобил е много голям.
Според мен чакай да изпадне автомобил от човек който я гледал, това означава да е сменил вече сегменти, гумички и като цяло болежките при н52.
Инаще защо държиш на е91, от практична гледна точка или визуално ти харесва, или и двете ?
Също така много зависи и на кои екстри държиш, защото по мои наблюдения повечето са доста бедни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от dynalias » 19 Мар 2021, 5:45

Моят съвет към момчето е да не взема бензинова особено 4 цилиндрово е90. Който и дизел от фейслифта да си вземе няма да сбърка. Заучените фрази за N47 и N57 моторите няма да ги обсъждам. Всичко е до правилно подбиране и навременно обслужване. Просто да си има едно на ум и да си остави в джоба едни 3000лв за евентуално обслужване. Колите от 2010 насам са си вече прецизна техника и си искат своето. И задължително ама задължително да я гледа на диагностика някой който разбира от модела преди да я купиш, за да сведеш до минимум разходите след това.

Слагам едно изчерпателно видео на руски на Александър Власов от Латвия. Гарантирам, че дори да не разбирате на 100% Руски, ще ви се изясни всичко относно модела.
https://www.youtube.com/watch?v=L3_TsofzqbY
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от Top Gun Maverick » 19 Мар 2021, 6:45

Абе и аз бих му препоръчал 3.0д, ама в темата започна с това, че иска бензинова кола.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от x7z » 20 Мар 2021, 0:08

с какво 3.Д е по предпочитан от колкото 3 бенз ? питам че ми е интересно говорите че Н52 гори масло а моята не гори ама не гори , че и всеки си мисли че е дизел защтото ауспусите са чисти ... нима главния фактор не е състоянието на автомобила ако е подържан както трябва и каран както трябва в закон- нормите ... едва ли има разлика между М57 и Н52 ... тя ше е само в очите на соственика

просто жалкото е да се сравнява 320 с 325 ... това е нереално а по жалкото е да знаеш какво искаш и да се опариш от пишман търговците защото те винаги казват нововнос е не съм знаел ...

купувай каквото искаш само гледай да не съжеляваш 6 цилиндров агрегат без значение индексите щом може да го подържаш
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от dynalias » 20 Мар 2021, 1:57

x7z написа:с какво 3.Д е по предпочитан от колкото 3 бенз ? питам че ми е интересно говорите че Н52 гори масло а моята не гори ама не гори , че и всеки си мисли че е дизел защтото ауспусите са чисти ... нима главния фактор не е състоянието на автомобила ако е подържан както трябва и каран както трябва в закон- нормите ... едва ли има разлика между М57 и Н52 ... тя ше е само в очите на соственика

просто жалкото е да се сравнява 320 с 325 ... това е нереално а по жалкото е да знаеш какво искаш и да се опариш от пишман търговците защото те винаги казват нововнос е не съм знаел ...

купувай каквото искаш само гледай да не съжеляваш 6 цилиндров агрегат без значение индексите щом може да го подържаш


Факт е, че състоянието е водещо.
Има доста теми и информация защо дизела е по-добрият избор в поколението е90. На кратко големите проблеми идват от високата температура на която работи 112 градуса и изпича гумички, гарнитури, маркучи и всичко в коша става на пластмаса. На маслото също му се разказва играта при такива температури. Има доста скъпи неща за обслужване като електрическата водна помпа, валвтроник, капака на клапаните който е с вграден в него филтър за маслените пари, дюзи и т.н.
Като вземем в предвид и по-ниския разход спрямо бензина, както и възможността за лесно надграждане или просто ремап.
Проблемът е в намирането на гледан автомобил, защото си станаха на години и километри и всичко е с изкормен ДПФ, ЕГР, мазано навсякъде със силикон, побългарявано, осрано, течащо, разбито и т.н.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: За първа кола Е90 320i или 325i?

Мнение от x7z » 20 Мар 2021, 18:16

dynalias написа:
x7z написа:с какво 3.Д е по предпочитан от колкото 3 бенз ? питам че ми е интересно говорите че Н52 гори масло а моята не гори ама не гори , че и всеки си мисли че е дизел защтото ауспусите са чисти ... нима главния фактор не е състоянието на автомобила ако е подържан както трябва и каран както трябва в закон- нормите ... едва ли има разлика между М57 и Н52 ... тя ше е само в очите на соственика

просто жалкото е да се сравнява 320 с 325 ... това е нереално а по жалкото е да знаеш какво искаш и да се опариш от пишман търговците защото те винаги казват нововнос е не съм знаел ...

купувай каквото искаш само гледай да не съжеляваш 6 цилиндров агрегат без значение индексите щом може да го подържаш


Факт е, че състоянието е водещо.
Има доста теми и информация защо дизела е по-добрият избор в поколението е90. На кратко големите проблеми идват от високата температура на която работи 112 градуса и изпича гумички, гарнитури, маркучи и всичко в коша става на пластмаса. На маслото също му се разказва играта при такива температури. Има доста скъпи неща за обслужване като електрическата водна помпа, валвтроник, капака на клапаните който е с вграден в него филтър за маслените пари, дюзи и т.н.
Като вземем в предвид и по-ниския разход спрямо бензина, както и възможността за лесно надграждане или просто ремап.
Проблемът е в намирането на гледан автомобил, защото си станаха на години и километри и всичко е с изкормен ДПФ, ЕГР, мазано навсякъде със силикон, побългарявано, осрано, течащо, разбито и т.н.


не съм съгласен но това е без значение и не всички н52 са с КВГ в самия капак на клапаните нооооо както и да е 12 ми гори 330 в града извън 7.6 +- .. мен не ми и пука колко ми гори :)
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook