Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 644
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от ivanski_2 » 24 Мар 2021, 10:03

Fulgrum написа:И аз не знам кое е правилното да се мери, но на топъл двигател корекцията е по-малко около 1.На студен двигател е 2.5 и като започне да загрява, постепенно намалява корекцията и стига до 0.9-1 и остава такава.Другите дюзи са около 0.2-0.3.
Сутрин като е много студено при първо палене претриса за 1-2 секунди и спира.Това 2.5 е точно в този момент! Другите дюзи в този момент са с корекция под 1.
Това 2.5 е мерено с ИСТА, където горната граница е до 4.С ИНПА предполагам, че ще е по-малка корекцията.


Ще си позволя да цитирам колета vld , мисля че това отговаря на въпроса ти.

Най-точно е да я премериш с компресомер разбира се, то и няма как по друг начин да разбереш точно колко е и какъв е проблема.
На М57 е най лесно през подгревните свещи.
Дюзите на комън-рейл моторите имат вариращо количество гориво което се управлява от ДДЕ според нуждите, като липсата компресия на някой цилиндър спада към тези нужди. Намалялата компресия на даден цилиндър се компенсира с подаване на по голямо количество нафта за сметка на съседните.
Загубата на компресия може да е от буталната група или от клапаните.
В случай че е от клапаните ако има да речем загуба от 8 бара на някой цилиндър, например 20,28,28,28,28,27 на първи цилиндър ще видиш повишено подаване на гориво.
Ако компресията се губи от клапан тази корекция ще е винаги такава и на топло и на студено
Ако е от сегменти при първи старт особенно в студено време корекцията скача много може да видиш стойности 3++, но със заработването на мотора тя постепенно почва да намалява и ако не е голяма загубата може да падне и до 1 или 0.5, това се получава защото примерно при износен или спекъл сегмент в началото изпуска зверски докато направи по дебел маслен филм на цилиндъра.
Колкото е по студено толкова по силно е изразен симптома, когато случая е такъв се наблюдава притрисане при първи студен старт, което много прилича на това при изгорели няколко свещи само, че е придружено със сивкав пушек през ауспуха. Когато загубата е от някой клапан не се наблюдава тресене.Разликите от кофти клапани обикновенно са по малки но не винаги.
И така, ако имаш следния пример 20,27.28,26,28,20, ще видиш корекции от сорта 2.5,-1.5,-0.7,+1.2,-1.8,3.2 (числата са съвсем примерни и не са точни).
Разбира се може да има такива корекции и да няма проблем с компресията а просто дюзите да са зле, но има доста хора които си свалят дюзите за рециклиране и се чудят защо след процедурата корекциите им са пак същите...
Лично аз преди да си сваля дюзите бих си измерил компресията при съмнение, ако излезе равна с разлика не повече от 2 бара между цилиндрите значи всичко е ОК, при такава компресия обаче корекциите които се виждат са в порядъка на 0.2, 0.3,0.1.... и тн.
Та така компресията в цилиндрите е най-точния тест за установяването на състоянието на един двигател с вътрешно горене.
При мерене с компресомер ако се установи ниска компресия на даден цилиндър за да се разбере дали е в буталната група или в клапаните се капва малко масло в проблемния цилиндър и се мери пак, ако се качи компресията значи проблема е в буталната група, ако няма промяна е в клапаните.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 24 Мар 2021, 12:23

Доста интересна и ползотворна информация. Аз на първо време ще пробвам с добавката на Лики моли ( liqui moly spulung) за почистване на разпръсквачи, но ще я добавя на 5 литра гориво за да е по-концентрирана! Даже ме посъветваха само нея да изгори без гориво, но е много разкачването и е по-трудно да се върже добавката към горивната система.Сменил съм горивният филтър и ще я сложа да покарам.
След нея ще видя пак на студен мотор дали има промяна на корекцията на първи цилиндър и ако няма тогава вече ще прибягна до мерене на компресия както е споделил колегата.

1.Чудно ми е как компа разбира примерно, че е по-ниска компресията в даден цилиндър за да увеличи притока на гориво към дюзата на този цилиндър, при първоначално палене на двигателя?
2.По кой параметър може да разбере това?

Ако може някой да ми отговори на тези въпроси, ще съм му много благодарен!
Последна промяна Fulgrum на 25 Мар 2021, 10:45, променена общо 7 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 24 Мар 2021, 18:35

Bexim написа:Аз много се съмнявам да губи компресия. За сефте ще чуя 320д с такъв проблем, при все че карат по над 500К км.

ПП Дето се вика интересно ми е и се абонирам да следя.. :confused:


Случайно попаднах на мнението на колегата Bexim относно компресията на E90 320D M47N2.
Подкрепям това мнение, мисля, че тези двигатели са с много голям ресурс на експлоатация и такива проблеми се проявяват около и над 500К км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 26 Мар 2021, 13:20

Здравейте колеги, ето и резултата от добавката на Лики Моли за почистване на разпръсквачи!
Това са стойности при студен двигател:

20210326_131318.jpg


Преди добавката на първи цилиндър беше 2.5, сега е 0.3 !!
Днес като я вързах и направо не можах да повярвам каква промяна има.Няма го вече това претрисане на студен двигател.
Така, че при мен се оказа леко запушен разпръсквач на първи цилиндър.
Тази добавка я дават един флакон от 0.5л за 75л гориво, а аз я сложих в 5л гориво! Задължително преди слагане се сменя горивен филтър.
Това са данните на 50 градуса загрял двигател:
20210326_131144.jpg

А това на загрял двигател:
20210326_134816.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от NGneer4eto » 28 Мар 2021, 22:32

И аз съм я ползвал на Е46-цата тази добавка и наистина прави чудеса. От 0.6 маскимална корекция ми свали на 0.3. Само, че като минат 8-9 месеца ще трябва пак да я ползваш, защото при мен пак се бяха вдигнали корекциите до 0.5, но добавката ги оправи пак.
Между другото времето се стопли доста. Сигурен ли си, че тресенето не се е оправило от това?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 28 Мар 2021, 23:02

Сигурен съм, защото съм я пробвал на 1 градус външна температура, където по-принцип си тресеше, аз от доста рано тръгвам на работа и сутрините са си студени!
А и преди добавката и на топло време беше висока корекцията, около 1.8, но не претрисаше.
Намалялата корекция е показателна за отпушване на инжектора.Сега ако нямаше промяна в корекцията, тогава щеше да е друга причината.
До този момент не бях я виждал с толкова ниска корекция на първи цилиндър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от Nightmare » 20 Дек 2022, 15:26

Здравейте,

Вдигам малко стара тема, но актуална предвид зимния сезон.
От миналата година, моето е91 м47 163кс, сутрин, когато температурите са под 1 градус, при палене претриса за 2-3 секунди и изпушва бял дим. Разбира се, подмених свещи, реле и кабел в началото на годината. Релето се беше предало, но с него смених и свещите които не бяха сменяни доста дълго време, както и кабела към релето. Имаше леко подобрение, но след това времето се стопли и нямах никакви проблеми. Сега след като температурите са пак около 0 градуса, отново се появи проблема с претрисането сутрин. На диагностика не излизат никакви грешки за свещи, модули и тн, та реших да проверя корекциите на дюзите. Прилагам снимка с корекциите на около 40* загрял двг.
IMG_20221220_141835.jpg

На първи и четвърти цилиндър корекциите доста се резличават от 2 и 3-ти, което е вероятната причина за проблема сутрин.

Според мненията които изчетох и опита на колегите, мисля да пробвам първо с добавката на ProTec Common rail, и да проверя корекциите след това, та ще споделя резултати дали има подобрение, или ще търсим проблема другаде.
Някой ако е следил корекциите при изправен двигател М47 може да сподели мнение дали са в норма, или разликите са големи.

П.С. мотора е на 310к км, и няма абсолютно никакви други проблеми, не пуши, не губи мощност и тн.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!

Мнение от SpasT » 22 Дек 2022, 7:23

Fulgrum написа:Доста интересна и ползотворна информация. Аз на първо време ще пробвам с добавката на Лики моли ( liqui moly spulung) за почистване на разпръсквачи, но ще я добавя на 5 литра гориво за да е по-концентрирана! Даже ме посъветваха само нея да изгори без гориво, но е много разкачването и е по-трудно да се върже добавката към горивната система.Сменил съм горивният филтър и ще я сложа да покарам.
След нея ще видя пак на студен мотор дали има промяна на корекцията на първи цилиндър и ако няма тогава вече ще прибягна до мерене на компресия както е споделил колегата.

1.Чудно ми е как компа разбира примерно, че е по-ниска компресията в даден цилиндър за да увеличи притока на гориво към дюзата на този цилиндър, при първоначално палене на двигателя?
2.По кой параметър може да разбере това?

Ако може някой да ми отговори на тези въпроси, ще съм му много благодарен!


Малко закъснял е отговора ми, но мисля ,че по-добре късно от колкото никога.
Всъщност моторния компютър не мери компресията а неравномерностите във вътртенето на коляновия вал. Сигнала на датчика на коляновия вал представлява серия от импулси и така компютъра регистрира забавяне или забързване на честотата на импулсите по време на работния такт на всеки цилиндър( което е комплексен показател за работата на цилиндъра: компресия, състояние на дюзата) та когато бъде измерена тази неравномерност бива подадена корекция на количеството впръскано гориво към съответния цилиндър за да се получи равномерна работа на двигателя, т.нар. “Smooth engine running correction “.
Подчертавам: мнозина погрешно схващат, че това е параметър характеризиращ само състоянието на дюзите!
За да се определи причината за притрисане или голяма корекция е най- лесно да се сравнят корекциите преди и след размяна на местата на дюзите, след което нещата се изясняват.

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook