Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Здравейте колеги, имам следният проблем с колата-Е90 320д 2005г.
Сутрин като е студено претриса за секунди и се оправя. Гледах я на диагностика и имаше една изгоряла свещ на 4-ти цилиндър, смених само нея, другите ги замерих и имаха съпротивление 0,9 ома което показва, че са здрави и не съм ги пипал.
Също така смених и релето с чисто ново Беру за всеки случай. След тази манипулация вързах отново колата и вече нямаше никакви грешки.
На следващата студена сутрин, няма никаква промяна, тресенето се запази както беше и с една изгоряла свещ!
Преди няколко дни реших да сменя една от здравите, и смених тази на първи цилиндър, защото е достъпна и не се маха колектора и си сложих същата марка Беру, както и на 4-ти цилиндър.
Днес паля при -3 градуса и същата работа, тресе си за 1-2 секунди и се оправя, т.е никаква промяна, а вече има сложени 2 чисто нови свещи и чисто ново реле. Грешки на диагностика няма никакви.
Вече се чудя дали изобщо е от свещите тази работа?
Според вас трябва ли да се мъча да сменям и другите две здрави, но стари свещи, дали това притрисане е възможно да е от тях, или да търся проблема другаде?
През инпа гледах нивата на дюзите при студена кола и са си в зеленият сектор, т.е са ок, в средата на зеленият сектор, няма никакви отклонения!
Сутрин като е студено претриса за секунди и се оправя. Гледах я на диагностика и имаше една изгоряла свещ на 4-ти цилиндър, смених само нея, другите ги замерих и имаха съпротивление 0,9 ома което показва, че са здрави и не съм ги пипал.
Също така смених и релето с чисто ново Беру за всеки случай. След тази манипулация вързах отново колата и вече нямаше никакви грешки.
На следващата студена сутрин, няма никаква промяна, тресенето се запази както беше и с една изгоряла свещ!
Преди няколко дни реших да сменя една от здравите, и смених тази на първи цилиндър, защото е достъпна и не се маха колектора и си сложих същата марка Беру, както и на 4-ти цилиндър.
Днес паля при -3 градуса и същата работа, тресе си за 1-2 секунди и се оправя, т.е никаква промяна, а вече има сложени 2 чисто нови свещи и чисто ново реле. Грешки на диагностика няма никакви.
Вече се чудя дали изобщо е от свещите тази работа?
Според вас трябва ли да се мъча да сменям и другите две здрави, но стари свещи, дали това притрисане е възможно да е от тях, или да търся проблема другаде?
През инпа гледах нивата на дюзите при студена кола и са си в зеленият сектор, т.е са ок, в средата на зеленият сектор, няма никакви отклонения!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Колега, през ИНПА си гледал корекциите на дюзите. Дават някои насоки, ако можеш да тълкуваш правилно стойностите, за следващите процедури. Но по този метод, ако всички дюзи са еднакво запушени, няма да получиш правилна информация за реалното им състояние.
Съпротивление 0,9 ома показва, че няма изгорял нагревател на съответната свещ, но не и на колко процента от капацитета си работи дадена свещ. Да кажем повърхността, която се нагрява, може да не е 10мм, а 2мм.
Съпротивление 0,9 ома показва, че няма изгорял нагревател на съответната свещ, но не и на колко процента от капацитета си работи дадена свещ. Да кажем повърхността, която се нагрява, може да не е 10мм, а 2мм.
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Колега, значи ме съветваш да си сменя и други две стари свещи? Аз не посмях да ги пипам, защото тази на първи цилиндър е извадих много, много трудно, беше се запекла яко!
Може да се види как изглежда тя, тази свещ е здрава и е със съпротивление 0,9 ома:
Може да се види как изглежда тя, тази свещ е здрава и е със съпротивление 0,9 ома:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Там където е нагара, едва ли има добро топлоотдаване, особено като се има в предвид, че тези свещи са бързо нагряващи и работят от 0.2 до 2 сек. при температури по- ниски от - 25гр. Не твърдя, че проблема е точно в свещите, но са фактор.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Колега, темата за свещите е обсъждана на дълго и на широко в Е46 форума. Аз имах такъв проблем и да ти кажа тресеше около 10-на 15 секунди и пушеше здраво докато изчисти. Естествено ако имаш ДПФ няма да пуши. Там беше коментирано, че свещите продължават да подгряват докато двигателят не достигне около 20 С. Тоест логично е да ти потресе около минута ако имаш проблем със свещите.
Та, проблемът така и не го оправих и така си я и продадох. Бях сменил всчиките 6 свещи (3л двигател) и рециклирах релето при форумен майстор, като след това не даваше грешки. Промяна никаква. Дюзите бяха рециклирани 1-2 години преди това и корекциите им бяха 0.3-0.4. Единственото което бях правил като купих колата и после не съм пипал беше филтъра на картерните газове и при теб те съветвам да го смениш, ако не си! Той прави много мизерии. Доколкото си спомням беше коментирано и някакъв подгревател за антифриза, който създава подобни проблеми, но за него ще трябва да почетеш.
Та, проблемът така и не го оправих и така си я и продадох. Бях сменил всчиките 6 свещи (3л двигател) и рециклирах релето при форумен майстор, като след това не даваше грешки. Промяна никаква. Дюзите бяха рециклирани 1-2 години преди това и корекциите им бяха 0.3-0.4. Единственото което бях правил като купих колата и после не съм пипал беше филтъра на картерните газове и при теб те съветвам да го смениш, ако не си! Той прави много мизерии. Доколкото си спомням беше коментирано и някакъв подгревател за антифриза, който създава подобни проблеми, но за него ще трябва да почетеш.
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Здравейте колеги, след смяна на всички свещи, проблема си остана, тресе си за около 2-3 секунди и се оправя!
Никаква промяна не се наблюдава.
Може би проблема е по горивната система, или някой разпръсквач не започва да пръска хубаво веднага или горивото е кофти.
Това което ми прави впечатление е, че претриса само и единствено когато е студено, под 5 градуса започва да се наблюдава, над 5 градуса си пали без никакво претрисане.
И това е само при първоначално палене, ако я запаля и изгася, и веднага я запаля, при повторното запалване не притриса.
Лятото изобщо не се наблюдава проблема!
Никаква промяна не се наблюдава.
Може би проблема е по горивната система, или някой разпръсквач не започва да пръска хубаво веднага или горивото е кофти.
Това което ми прави впечатление е, че претриса само и единствено когато е студено, под 5 градуса започва да се наблюдава, над 5 градуса си пали без никакво претрисане.
И това е само при първоначално палене, ако я запаля и изгася, и веднага я запаля, при повторното запалване не притриса.
Лятото изобщо не се наблюдава проблема!
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Fulgrum написа:Здравейте колеги, след смяна на всички свещи, проблема си остана, тресе си за около 2-3 секунди и се оправя!
Никаква промяна не се наблюдава.
Може би проблема е по горивната система, или някой разпръсквач не започва да пръска хубаво веднага или горивото е кофти.
Това което ми прави впечатление е, че претриса само и единствено когато е студено, под 5 градуса започва да се наблюдава, над 5 градуса си пали без никакво претрисане.
И това е само при първоначално палене, ако я запаля и изгася, и веднага я запаля, при повторното запалване не притриса.
Лятото изобщо не се наблюдава проблема!
Дюзите или компресията на някой цилиндър е нарушена.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Fulgrum написа:Здравейте колеги, след смяна на всички свещи, проблема си остана, тресе си за около 2-3 секунди и се оправя!
Никаква промяна не се наблюдава.
Може би проблема е по горивната система, или някой разпръсквач не започва да пръска хубаво веднага или горивото е кофти.
Това което ми прави впечатление е, че претриса само и единствено когато е студено, под 5 градуса започва да се наблюдава, над 5 градуса си пали без никакво претрисане.
И това е само при първоначално палене, ако я запаля и изгася, и веднага я запаля, при повторното запалване не притриса.
Лятото изобщо не се наблюдава проблема!
Колега, не казваш сменил ли си филтъра на картерните газове, ЕГР чистен ли е? Смукателния колектор чистен ли е? Налягане на рейла мерил ли си с диагностика? Корекции на дюзите какви? Това едни от нещата преди да смениш свещите. Ако си си набил в главата, че проблемът е в свещите, скоро няма да го оправиш.
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Филтъра на картерните газове не е сменян, проверен е и си работи! На този филтър най-важното му е клапана който се намира на капака на филтъра, филтърното тяло е сепаратор и няма как да се запуши, а смяната му се налага единствено ако клапана не отваря, лесно се проверява дали мембраната му е спукана. Този клапан ако не отвори навреме доста бързо ще се разбере, като изхвърли масло през щеката или от друго слабо място, поради набралото се голямо картерно налягане.
Двигателя е сух на барут, също така няма никакво духане или пръскане на масло от щеката.
Егр е чистен и си работи коректно, той ако не работи веднага записва грешка! Колектора не е чистен, но не мисля, че проблема е в него, защото има не голямо количество нагар.
Двигателя е сух на барут, също така няма никакво духане или пръскане на масло от щеката.
Егр е чистен и си работи коректно, той ако не работи веднага записва грешка! Колектора не е чистен, но не мисля, че проблема е в него, защото има не голямо количество нагар.
Последна промяна Fulgrum на 26 Мар 2021, 14:06, променена общо 1 път
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Здравейте колеги, установих къде е проблема на моята кола. Оказа се дюзата на първи цилиндър, корекцията и е 2.5, а на другите е 0.2-0.3! Не знам какво съм гледал на моята диагностика, но приятел ми я върза с неговата програма и всичко стана ясно. Вижда се и от снимката на свещите по цилиндри, кой цилиндър няма хубаво изгаряне. Тази свещ (на първи цилиндър) много трудно я извадих, беше много, много запечена. Другите излезнаха без никакви усилия.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
Не трябваше ли дюзите да се гледат на топъл мотор или се бъркам ?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Тресе рано сутрин Е90 320д 2005!
И аз не знам кое е правилното да се мери, но на топъл двигател корекцията е по-малко около 1.На студен двигател е 2.5 и като започне да загрява, постепенно намалява корекцията и стига до 0.9-1 и остава такава.Другите дюзи са около 0.2-0.3.
Сутрин като е много студено при първо палене претриса за 1-2 секунди и спира.Това 2.5 е точно в този момент! Другите дюзи в този момент са с корекция под 1.
Това 2.5 е мерено с ИСТА, където горната граница е до 4.С ИНПА предполагам, че ще е по-малка корекцията.
Сутрин като е много студено при първо палене претриса за 1-2 секунди и спира.Това 2.5 е точно в този момент! Другите дюзи в този момент са с корекция под 1.
Това 2.5 е мерено с ИСТА, където горната граница е до 4.С ИНПА предполагам, че ще е по-малка корекцията.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани