Е90 325xi LCI - Една тъжно-забавна сага

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.09.2020

Е90 325xi LCI - Една тъжно-забавна сага

Мнение от Cherrypielol » 15 Яну 2021, 14:43

Здравейте на всички! Реших да направя тази тема за да разкажа за проблемите, които имах до сега, какво е сменено и какво планувам да сменя идните месеци. Бих се радвал, ако някой сподели мнение относно нещата, които планувам и дали е имал опит с този модел и по-точно N53B30.

Закупих колата през месец септември и бях наясно, че колата има проблеми, които трябва да се оправят и това беше и отразено в цената. Колата е произведена края на 2008г и е с доста екстри за модела, но и аз я подложих на ретрофит за да добавя още няколко :lol:

Започнахме със запушени дюзи и прекъсване на няколко цилиндъра, качихме инжекторите на стенд, смених кабелите и свещите и *уж* всичко беше наред, докато не започна да влиза в авариен режим след повече натискане. Имаше слабо налягане в рейката и след смяна на горивен филтер се оправи ( или поне засега ). След това дойде ред на окачването, тъй като колата започна да тропа нереално много дори и при най-малката неравност на пътя. Смениха се тампони на носачите и видях, че имам амортисьор за смяна. Поръчах билщайн докато не се реша да сложа ST Coilover-и и до тук добре. Следва рейката, която започна да скърца при въртене на волана и ще я оправям тази седмица. Вчера докато карах дочух, че скоростите потропват (колата е с механична 6 степенна кутия ). След 1 час игране на паркинга се установи, че чука на задна, първа и неутрална и тепърва ще се сблъсквам и с кутията. Със сигурност ще се види от майстора другата седмица, но отвътре ме човърка да разбера от какво би могло да е... Някой идея?

Ще се радвам и ако някой колега сподели с какво масло кара колата? Аз сложих Repsol 5w30 по спомен и за 11 хил. километра долях 2 литра... :kuku:

Това беше обобщена част на проблемите и сега ще добавя защо все още се занимавам с тази кола след като на теория живее в гаража на майстора... Колата дойде със заводски M-Tech пакет и M-Sport салон с перфорираната кожа на волана, лоста и ръчната. Салона е синкав плат с алкантара и смея да твърдя, че това е най-приятния салон за е90 в моите очи. Има M-Performance пакет, който включва алуминиев сравнително дребен скоростен лост, който много ми допада и цялостна M-Performance генерация от колекторите до накрайниците, като звука според мен е наистина брутален. Допълнително и добавих автоматичните дълги светлини и комбокс, тъй като колата беше с MULF 2 High и абсолютно OEM изпълнение на камерата задно виждане със всичките и настройки. Джантите на колата са Style 194 спорт пакет, като тях ще ползвам за зимни, а за лятото ще сложа Style 193. Като външен "тунинг" добавих предни сплитери, които ще монтирам след като мине зимния сезон, защото и без това е доста ниска колата и сега в снега ще е още по-зле. Добавих и червените air scoop-ове отпред и М3 лип на багажника, плюс боядисан в черно дифузьор, защото оригиналния беше боядисан в цвета на колата заводско.

Ще прикача и драйв със снимки за да може да разгледате колата до момента и да кажете какво мислите. - https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Много ще се радвам да се включите и да разкажете с какви проблеми сте се сблъсквали. Следващия "голям" ремонт очаквам да е бензиновата помпа, ама засега изглежда добре :bowdown:

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е90 325xi LCI - Една тъжно-забавна сага

Мнение от Leon » 19 Яну 2021, 13:40

Съживяването на занемарена кола е филм, в който аз вече не искам да влизам (съзнателно), но щом си бил подготвен, не е толкова страшно. Важното е да не се отчайваш. Колата вероятно е с N53 мотор, което значи 90% сигурна смяна на дюзи, ако не са сменени вече. Кутията не е страшна щом е ръчка. Помпата зависи от много неща, но обикновено записва някакви грешки преди да се предаде. Е, понякога умира изведнъж. Ти си знаеш сметката, но колата определено изглежда много добре и си заслужава, ако мислиш да я караш по-дълго време. :yes:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.09.2020

Re: Е90 325xi LCI - Една тъжно-забавна сага

Мнение от Cherrypielol » 20 Яну 2021, 11:22

Leon написа:Съживяването на занемарена кола е филм, в който аз вече не искам да влизам (съзнателно), но щом си бил подготвен, не е толкова страшно. Важното е да не се отчайваш. Колата вероятно е с N53 мотор, което значи 90% сигурна смяна на дюзи, ако не са сменени вече. Кутията не е страшна щом е ръчка. Помпата зависи от много неща, но обикновено записва някакви грешки преди да се предаде. Е, понякога умира изведнъж. Ти си знаеш сметката, но колата определено изглежда много добре и си заслужава, ако мислиш да я караш по-дълго време. :yes:


Ами бях подготвен силно казано, знаех, че има прекъсване на цилиндрите и бях подготвен за дюзи, но за мой огромен късмет се разминах само със стенд... След много изхабени нерви и разходки из сервизите вече колата е оправена и е готова за даване на газ :) В момента съм на кръстопът и затова реших и сложа оригиналното билщайн окачване, тъй като най-вероятно ще я продавам и ще се оглеждам за 335I или 435I :lalala:

Трябва да кажа, че съм много силно впечатлен от xDrive-a и въпреки, че всички приятели и "колеги" малко ме съсипват заради 4х4-то и може би това е причината да я карам все още :oops:

Поздрави! :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Е90 325xi LCI - Една тъжно-забавна сага

Мнение от Bexim » 20 Яну 2021, 16:32

Дюзи, задължително, не подлежат на рециклаж, чистене и тъй нататък. Имам смътен спомен, че в една тема някой беше предизвикал колегите, че ги рециклирал, но не помня. Тук беше със сигурност. Ако се кара с пикаещи дюзи и започнат да плюят - ще ти унищожат блока. Появават се едни сенки в цилиндрите и започне ли да набива мисфайъри без нищо, блокът е за коша. Не знам колко време. Аз моята около 5К съм я карал с пикаеща дюза и нямаше последствия. Проверката е лесна - караш колата, оставяш я да изстине и сваляш свещите, ако имаш мокри и ароматизирани на пресен бензин, там имаш проблем сто процента. Щом ти пада налягането в рейла - от тях е.
Не знам как са ти сменили горивен филтър като той е част от помпата за ниско налягане. Заедно са. :dunno:
Двигателят е хубав като цяло, НО си иска своето, което е скъпо. Хубаво гориво задължително. Забрави за Круиз, ВМ, Лукойл и други кофти бензиностанции. Аз лично съм я карал само с Ромпетрол и не съм имал ядове, но смених дюзите.
Иначе си има звук, тегли си и харчи доста прилично за 3-литров шестак! Аз си го харесвам! :bchug:

Редактирам се:
При 325 кутията е слаба, НО на задното, там е Гетраг и съм я правил 2 пъти :lol:
Твоята я дава ZF, което е добре. Съветът ми е да не я правиш, а да търсиш такава втора ръка. Дават я същата при 325xi/328xi/330xi, сменяш масълцето с оригинално, семерингите, сменяш съединител и си ти.
Не трябва да е повече от 5-600 лв втора ръка, търси да е на малък пробег!
НЕ се занимавай с добавки и ремонт на кутия!!!


И нещо хубаво да кажа накрая - махни резонатора! В щатите перформънс генерацията идва без резонатор и звучи още по-яко. Аз си го махнах и определено има малка, но много добра разлика! Режат го и слагаш права тръба със същия цолаж.

Поздрави!

ПП Ако ще я караш и правиш, помисли за варианта да я ъпгрейднеш на 30-ка и да тръгне повече. Друго си е да е 270-тина кончета.
Не знам как си с НОКСовите катализатори, но и те сдават около 230-250К км... Там оци каза, че може да ги изолира, това го помня!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.09.2020

Re: Е90 325xi LCI - Една тъжно-забавна сага

Мнение от Cherrypielol » 20 Яну 2021, 20:06

Bexim написа:Дюзи, задължително, не подлежат на рециклаж, чистене и тъй нататък. Имам смътен спомен, че в една тема някой беше предизвикал колегите, че ги рециклирал, но не помня. Тук беше със сигурност. Ако се кара с пикаещи дюзи и започнат да плюят - ще ти унищожат блока. Появават се едни сенки в цилиндрите и започне ли да набива мисфайъри без нищо, блокът е за коша. Не знам колко време. Аз моята около 5К съм я карал с пикаеща дюза и нямаше последствия. Проверката е лесна - караш колата, оставяш я да изстине и сваляш свещите, ако имаш мокри и ароматизирани на пресен бензин, там имаш проблем сто процента. Щом ти пада налягането в рейла - от тях е.
Не знам как са ти сменили горивен филтър като той е част от помпата за ниско налягане. Заедно са. :dunno:
Двигателят е хубав като цяло, НО си иска своето, което е скъпо. Хубаво гориво задължително. Забрави за Круиз, ВМ, Лукойл и други кофти бензиностанции. Аз лично съм я карал само с Ромпетрол и не съм имал ядове, но смених дюзите.
Иначе си има звук, тегли си и харчи доста прилично за 3-литров шестак! Аз си го харесвам! :bchug:

Редактирам се:
При 325 кутията е слаба, НО на задното, там е Гетраг и съм я правил 2 пъти :lol:
Твоята я дава ZF, което е добре. Съветът ми е да не я правиш, а да търсиш такава втора ръка. Дават я същата при 325xi/328xi/330xi, сменяш масълцето с оригинално, семерингите, сменяш съединител и си ти.
Не трябва да е повече от 5-600 лв втора ръка, търси да е на малък пробег!
НЕ се занимавай с добавки и ремонт на кутия!!!


И нещо хубаво да кажа накрая - махни резонатора! В щатите перформънс генерацията идва без резонатор и звучи още по-яко. Аз си го махнах и определено има малка, но много добра разлика! Режат го и слагаш права тръба със същия цолаж.

Поздрави!

ПП Ако ще я караш и правиш, помисли за варианта да я ъпгрейднеш на 30-ка и да тръгне повече. Друго си е да е 270-тина кончета.
Не знам как си с НОКСовите катализатори, но и те сдават около 230-250К км... Там оци каза, че може да ги изолира, това го помня!


Много благодаря за отзива! Аз имам странното чувство, че колата на студено прави misfire, но не ми записва грешки и сега като сподели за сенките, а аз и преди съм го чувал, започвам да се замислям дали да не я закарам да я прегледат изцяло. Гориво сипвам само от ЕКО и от време на време 100 октана на шел, ако хвана четвъртък :lol: Колата винаги я допълвам и никога не е падала под половин резервоар ( което е около 150км градско :ranting: ), а откъм разход извънградско 150 круиз контрол е +- 7.5/8, а градко е 13/15, но аз си я настъпвам редовно. BMW Connected Drive приложението на телефона ми показва по-скоро към 16/18 градско, но съм склонен да повярвам че ме лъже :roll:

Аз също съм на мнението, че ако е за смяна кутията ще сложа "нова" втора ръка, но може и да е от карето на кардана или някой тампон, защото не тропа постоянно... Резонатора ще го оставя, тъй като Март месец ще я пусна да се продава и ще взема надявам се 435ца.

До колкото си спомням за 330 флаш трябваше да се вземе инлет-а от 330ка и колектори евентуално или бъркам? Имаш ли по-точна информация, тъй като не мога да намеря нищо конкретно от което мога да почерпя повече информация?

Когато колата работеше на 3 цилиндъра и тресеше като трактор ми даде грешка за ноксовите катализатори, но след като се отпушиха дюзите изчезна и не се е появяла отново :dunno:

ПС: В драйва по-горе съм качил клипче на генерацията и дори с резонатора звучи много много добре :driving:

Поздрави и още веднъж благодаря за отзивите! :yes:

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook