ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора паднал...

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора паднал...

Мнение от Guberkov » 11 Яну 2021, 13:27

В комбинация с паднал акумолатор и при първо закачане на Ista с грешка 009CCE FRM Battery exhausted , не зная дали проблема е ELV ключалката - масов проблем при BMW , или от неставащия акумолатор , пробвах с друг макар и по-малък 62a/h, моят е 72 и пак волана не се отключва и съответно не пали.

Ресетвах ELV Starter, скрива от клъстер дисплея жълтия катинар с волана, на големия дисплей също, но след вадене и поставяне на ключа пак е така с тия грешки, иконите са в жълто , не в червено ако това има някакво значение.

В корена с модулите на диагностиката всичко е зелено с изключемие на жълто светещ модул с грешка - 00A3B2 Message error (terminal status , 0X130) , reciever instrument panel , transmiter CAS .

Моля за помощ с решаването на проблема , предполагам не са един или два случаите с този проблем има доста изписано че е масов при E90 и Е60 .

Хубав ден.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от awful » 11 Яну 2021, 16:20

Синхронизираи CAS - EVL и след това рестарт, ако не стане сложи по хубав акумулатор или подаи ток.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от racing_team_vidin » 11 Яну 2021, 21:06

Не си ги ресетнал, както трябва
Опитай с това
И на двете места
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от Guberkov » 12 Яну 2021, 12:51

racing_team_vidin написа:Не си ги ресетнал, както трябва
Опитай с това
И на двете места
Изображение



Благодаря колега , прочетох доста по чуждите форуми и си прав че ако нямаме на лице дефектна ELV-заклучалка на волана , след нов акумолатор(днес го закупих 80A/h , ще го регистрирам задължително,моят умрял беше 72A/h), изчистване на всички грешки след разкачането на акумолатора, би трябвало волана да се отключи,колата да запали и всичко да си отиде на мястото.
Предполагам че ще се оправят нещата, поне Клъстер-Инструмента ми показва Жълт волан с катинар, а не Червен , което на този етап е успокояващо и вероятно говори не за изтекли брой заключвания на волана или дефектирало моторче на ELV-то :).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от Guberkov » 17 Яну 2021, 20:17

Никакъв ефект от ресета и с Tool32 и с ISTA , ресетвах EVL, и CAS и EWS , ресетва се всичко, рестартира се навито, спира да свети на клъстер-инструмента и на дисплея на навито жълтия катинар с волана , обаче кормилната колона продължава да е заключена и съответно не може и да запали.
Изваждам ключа,вкарвам го и отново на дисплеите - жълтия катинар със съобщението - волана е заключен, не можеш да запалиш.
Май без разглобяване на кормилната колона няма да се разминат нещата,за съжаление...

EVL електрониката се инициализира навсякъде и е жива , обаче явно е клеясало механично и е за почисстване, или за смяна на моторче.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от Atsalov » 17 Яну 2021, 20:45

Сваляй смени ЕЛВ-то и всичко ще се оправи ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от Guberkov » 25 Яну 2021, 16:43

Всичко си оправих сам , и вече всичко е наред.

Благодаря на отзовалите се колеги.
Последна промяна Guberkov на 26 Яну 2021, 12:40, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от racing_team_vidin » 25 Яну 2021, 17:35

хубаво де, кажи какво и беше

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от Guberkov » 26 Яну 2021, 12:40

racing_team_vidin написа:хубаво де, кажи какво и беше


Купих нов акумолатор 80A/h ( предишният ми беше 70A/h , умря и е тотал за кофата , основният виновник за проблема) , регистрирах и го кодирах на 80A/h .
Проблема е стандартен и масов при Е90 и Е60 - ELV-ключалката е за профилактика и смазване .

В повечето случаи не се поврежда ELV заключалката на волана, а се налага сваляне/демонтаж на цялата кормилна колона, демонтира се ключалката от колоната и се разглобява, изчиства се напълно от старата смазка, после се смазва с технически възелин добре във всички фрикции , проверява се състоянието на четките на моторчето за износване, ако са ок остава, ако не се подменя направо с ново и после обратно всичко се сглобява и отива на мястото си.
След това ресет на ELV, ресет на CAS и после синхронизиране на ELV to CAS и CAS to DME , защото без това и след ремонта върти, а не пали.
Ето подробен мануал, по който съм действал , ако на някого му се наложи и се сблъска с този проблем за напред , а това задължително се случва рано или късно при всички Е90 и Е60 преди 2008-ма година и това е неизбежно , но при 60-ката ELV-то е под кормилната колона и ремонта там е 20-пъти по-лесен защото не се налага смъкване на цялата кормилна колона както при Е90.

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387


Детайлно ремонта който си направих сам се изразяваше от-до в това.

Хубав ден.
Последна промяна Guberkov на 26 Яну 2021, 16:23, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от racing_team_vidin » 26 Яну 2021, 16:17

Евала, това е обяснение :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна

Мнение от Guberkov » 26 Яну 2021, 16:25

racing_team_vidin написа:Евала, това е обяснение :yes:

Благодаря за комплимента колега , старая се :)

Поздрави.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook