Шум в купето между 1700-2000 оборота

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 26 Дек 2020, 16:15

Здравейте и Честита Коледа на всички!

Пиша относно един шум/проблем, който наскоро се появи изведнъж в движение.

Започнах да чувам един шум само в купето при затворени врати и прозорци между 1700 и 2000/2100 оборота.

Когато колата е на място на P (автомат е) се чува по същия начин.

Когато е отворена вратата не се чува по този начин, само по-скоро тъй като съм наясно с шума го усещам.

Случва се само, когато колата е загряла. Ако запаля и го пробвам няма проблем. Ако карам примерно 10 Мин отново няма проблем .. може би след 15-20 Мин.

Там, където сервизирам когато по-редовно ми казаха тъй като преди време си бяхме говорили за тампони на двигател (един беше заминал), да ги сменя и тогава да се търси за нещо по - сериозно или различно.

Искам малко мнение ако може и ако някой друг го е имал.

Шумът идва отпред .. под твблого все едно или между таблото и двигателя. Шумът е нещо като тракане/бучене/виене .. много трудно. Имам чувството и че го пренася назад по колата.

Отпред като застана и слушам няма нищо, което да чуя (имам и клип мога да го кача).

От какво може да е този проблем? Само, когато загрее колата?

Тампони, мека връзка, автомат, турбо? Някакви идеи?

Благодаря!
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от cgm » 26 Дек 2020, 19:14

Здравей колега,
Дали си сменял веригите на мотора.
Защото казват че при тези обороти се чуват най-ясно те.
На този мотор са му слабост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 26 Дек 2020, 20:00

Да, забравих да кажа, че веригите ги смених на около 200-210к км.
Оригинални взех и се съчета с ремонт на горивната система, защото счупи ГНП.

Та тогава смених веригите , рециклиране на дюзи, чистене на системата, рециклирана помпа, нова такава в резервоара и т.н.

Ще видя как мога да кача клипа, който заснех, но слушайки отвън при могора не се чува нищо.. нито студена, нито загряла като е колата.

Поздрави!
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 26 Дек 2020, 20:19

https://drive.google.com/file/d/1UaYl7A ... p=drivesdk

Надявам се, че се отваря
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от NGneer4eto » 28 Дек 2020, 12:35

Колега, може би трябва да направиш клипа в купето, за да разберем точно кой шум имаш предвид. От към двигателя не се чува отчетливо нещо кой-знае какво нетипично.
Ако е тампон на двигателя си има тестове, които много бързо го показват. При рязко подаване на газ се гледа извъртането на мотора. Има си определен ход, който той трябва да прави. Ако се завърта повече, са за смяна. Също аз съм с Н57, но мисля, че на Н47 е същото, като остареят тампоните пропадат. Те имат алуминиев корпус и гумената част на тампона стърчи на горе и при нов тампон има повече разстояние между лапите на двигателя, за които се хваща тампона и този корпус. При пропадането на гумата лапата започва да опира при лашкане в корпуса на тампона. Резултатът е при рязък завой в колата се чува едно единично чукване от едната страна (може би тупкане). При мен го правеше и при ляв и при десен завой и бях почти 100% сигурен, че е от окачването, но при смяна на тампоните изчезна напълно.
Последна промяна NGneer4eto на 28 Дек 2020, 12:51, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 28 Дек 2020, 12:41

NGneer4eto написа:Колега, може би трябва да направиш клипа в купето, за да разберем точно кой шум имаш предвид. От към двигателя не се чува отчетливо нещо кой-знае какво нетипично.



Ще направя по-късно и вътре.
Имах войс само, но е във ФБ и няма как да го копирам.
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 29 Дек 2020, 11:52

Ето го и шума от купето:

https://drive.google.com/file/d/1xAie3c ... p=drivesdk
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от NGneer4eto » 29 Дек 2020, 12:25

Дали е сменяна демпферната шайба? Обикновено тя причинява всякакви странни шумове. Честно казано такова бучене като пропелерен самолет не съм чувал на място. Предполагам нямаш виско перка, която да е блокирала, а и тя звучи малко по-различно. Звучи и малко като резонанс, но само ти можеш да кажеш дали е повече вибрация или чист шум.
Щом се появява само по някога при определени условия, аз бих те насочил към нещо свързано с вибрация/резонанс. Везните накланята към тампони или демпферна шайба. И двете лесно могат да се определят визуално от майстор дали са за смяна. Ако не са, по-добре не ги барай! Ако скоро си сменял демпферната шайба и не е Corteco/оригинал е напълно възможно да е от нея. Чувал съм тракане, бучене и други звуци от уж читави нови шайби.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 29 Дек 2020, 13:05

NGneer4eto написа:Дали е сменяна демпферната шайба? Обикновено тя причинява всякакви странни шумове. Честно казано такова бучене като пропелерен самолет не съм чувал на място. Предполагам нямаш виско перка, която да е блокирала, а и тя звучи малко по-различно. Звучи и малко като резонанс, но само ти можеш да кажеш дали е повече вибрация или чист шум.
Щом се появява само по някога при определени условия, аз бих те насочил към нещо свързано с вибрация/резонанс. Везните накланята към тампони или демпферна шайба. И двете лесно могат да се определят визуално от майстор дали са за смяна. Ако не са, по-добре не ги барай! Ако скоро си сменял демпферната шайба и не е Corteco/оригинал е напълно възможно да е от нея. Чувал съм тракане, бучене и други звуци от уж читави нови шайби.


По-скоро като шум го определям.
Денпфера го смених преди няма и 10к км. Беше Кортеко, но беше тръгнал да заминава и ми сложиха Континентал.
Интересното е, че сега след клипа след има няма 5-6 км и каране и малко в ръчен режим спрях да го чувам. Минах 10 км някъде след това и го няма.

Тампони на двигател не съм сменял, единия беше тръгнал да заминава.

Мека връзка съм сменял преди 1 ден. Не е от нея.

Маховика между скоростната кутия и двигателя дали може да е опция? Или нещо свързано с автомата, което да предизвиква този шум?

Имам леки забавяния при сменяне на предавките от 2 към 3 примерно. Повече се замисля, повече държи в дадени обороти и чак тогава качва предавка.
Торк е правен преди няма и 40к. Маслото за жалост не е ЗФ, а Равенол ПРи ремонта.

Друго не се сещам за момента. Сега ще покарам пак и ще слушам отново.
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от ivanski_2 » 29 Дек 2020, 16:32

Lyubomir.Rangelov написа:
NGneer4eto написа:Дали е сменяна демпферната шайба? Обикновено тя причинява всякакви странни шумове. Честно казано такова бучене като пропелерен самолет не съм чувал на място. Предполагам нямаш виско перка, която да е блокирала, а и тя звучи малко по-различно. Звучи и малко като резонанс, но само ти можеш да кажеш дали е повече вибрация или чист шум.
Щом се появява само по някога при определени условия, аз бих те насочил към нещо свързано с вибрация/резонанс. Везните накланята към тампони или демпферна шайба. И двете лесно могат да се определят визуално от майстор дали са за смяна. Ако не са, по-добре не ги барай! Ако скоро си сменял демпферната шайба и не е Corteco/оригинал е напълно възможно да е от нея. Чувал съм тракане, бучене и други звуци от уж читави нови шайби.


По-скоро като шум го определям.
Денпфера го смених преди няма и 10к км. Беше Кортеко, но беше тръгнал да заминава и ми сложиха Континентал.
Интересното е, че сега след клипа след има няма 5-6 км и каране и малко в ръчен режим спрях да го чувам. Минах 10 км някъде след това и го няма.

Тампони на двигател не съм сменял, единия беше тръгнал да заминава.

Мека връзка съм сменял преди 1 ден. Не е от нея.

Маховика между скоростната кутия и двигателя дали може да е опция? Или нещо свързано с автомата, което да предизвиква този шум?

Имам леки забавяния при сменяне на предавките от 2 към 3 примерно. Повече се замисля, повече държи в дадени обороти и чак тогава качва предавка.
Торк е правен преди няма и 40к. Маслото за жалост не е ЗФ, а Равенол ПРи ремонта.

Друго не се сещам за момента. Сега ще покарам пак и ще слушам отново.


За мен най вероятно е от шайбата, особено щом не е Кортеко/ОЕМ, най добре пробвай с друга, ако намериш за теста.
Ако маслото те притесняваш ( и мен би ме ако не е ЗФ както казваш ), защо не го смениш?
Ако имаш съмнение в скоростите защо не им сложиш sage 2/3 ?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 14 Фев 2021, 20:08

За маслото мислех да направя комбинация скоро, когато правя ремонт на цялата кутия.
А и все си мисля, че няма какво да причинява този шум, който е по-скоро като от нещо пластмасово и е предимно шум (не усещам вибрации никъде в купето).
Другото особено е, че се случва само и единствено на загряла кола. Кое точно обаче е загряло не мога да кажа.

Направих тест за перката, но се проявява и когато не се върти.
Шайбата може ли да прави този шум при топла кола? И то не винаги?
Ролки и ремъци имат ли връзка? Четох за какво ли не неща като хидро помпи и т.н.
И отново да напомня, че го прави само между 1700-2000 оборота
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.08.2010
Пол: Мъж
Кара: e46

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от joro3230 » 10 Юни 2021, 19:56

Здравейте колеги,някой има ли решение за този звук?

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 28.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d, E91, 2006

Re: Шум в купето между 1700-2000 оборота

Мнение от redbul » 14 Сеп 2023, 15:30

Темата е стара, но понеже и при мен се появиха абсолютно същите симптоми да споделя какво се случи. Сменяха ми масла и филтри и най-вероятно при монтажа на горвния филтър се е получило разместване и съответно двете тръби от филтъра които отиват към мотора са серазмезтили спрямо металната планка която ги изолира от мотора. Съответно тези тръби изпадат в резонанс и точно в диапазона 1700-2000оборота започват да се удрят в планката и се чува неприятното бучене. Минаха няколко месеца докато разбера причината и предполагам и майсторите щяха да се чудят много ..един ме прати да сменям мека връзка и я смених и нищо. Решението което видях от едни поляци е да се избегне контакта на тръбите с въпросната планка и шума изчезва. Сваля се средната пластмасова кора отпред оттам има достъп до горивния филтър и тръбите...за 5мин работа. Колата е 318д, 2010. UPD: Или просто позицията на горивния филтър трябва да се коригира
София

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook