Скърцане от вентилатора на парното
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Скърцане от вентилатора на парното
Здравейте,
Със застудяването ми се появи свирене/пищене от вентилатора на парното. Обикновено се чува когато е на 3-4 точки. Появи се още миналата година в студовете, но изчезваше след 5-10 минути като позагрее въздуха. Сега за съжаление пищи постоянно и за да не се побъркам трябва да го намаля до минимум или увелича повече. Знам, че много скоро и това няма да помага. Някой може ли да даде съвет дали може по някакъв начин да се смаже този вентилатор и дали е дългосрочно решение или задължително се сменя. Тъй като предполагам е много разглобяване докато се измъкне този вентилатор, ми се иска да разглобявам само един път.
Благодаря предварително за съветите!
Със застудяването ми се появи свирене/пищене от вентилатора на парното. Обикновено се чува когато е на 3-4 точки. Появи се още миналата година в студовете, но изчезваше след 5-10 минути като позагрее въздуха. Сега за съжаление пищи постоянно и за да не се побъркам трябва да го намаля до минимум или увелича повече. Знам, че много скоро и това няма да помага. Някой може ли да даде съвет дали може по някакъв начин да се смаже този вентилатор и дали е дългосрочно решение или задължително се сменя. Тъй като предполагам е много разглобяване докато се измъкне този вентилатор, ми се иска да разглобявам само един път.
Благодаря предварително за съветите!
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Скърцане от вентилатора на парното
NGneer4eto написа:Здравейте,
Със застудяването ми се появи свирене/пищене от вентилатора на парното. Обикновено се чува когато е на 3-4 точки. Появи се още миналата година в студовете, но изчезваше след 5-10 минути като позагрее въздуха. Сега за съжаление пищи постоянно и за да не се побъркам трябва да го намаля до минимум или увелича повече. Знам, че много скоро и това няма да помага. Някой може ли да даде съвет дали може по някакъв начин да се смаже този вентилатор и дали е дългосрочно решение или задължително се сменя. Тъй като предполагам е много разглобяване докато се измъкне този вентилатор, ми се иска да разглобявам само един път.
Благодаря предварително за съветите!
Дългосрочното му решение е - Смяната на вентилатора с Чисто-Нов към 150лв. е .
Всички 90-ки го имат тоя детски паралич , и моята е така ама свикнах и не ме бърка - усилвам си повече музиката и нищо не се чува , като я взех от Германия първата само 1-вата година всичко беше стегнато и тихо.
То да беше само туй - то не са скърцания от уплътненията на вратите, от някои втулки на задния мост,от хлабини в арматурното табло, разни конзолки,решетчици и кво ли още не - с тия разбити пътища в Бг им се такова-мамата на всички коли, а тея шумуве при 90-ките са всеобща-болест .
Усилваш повечко музиката и забравяш за тия козметични шумове , а и все-пак това са 15-20 годишни , а не нови коли и това е нормално
- morto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 17.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d SE E90
Re: Скърцане от вентилатора на парното
Имах същия проблем, преди 5 години. Сваляш вентилатора и го смазваш търпеливо (виж снимките). Ползвах първо малко WD40 после течна грес, но много внимателно да не го опръскаш.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Скърцане от вентилатора на парното
Благодаря много за отговорите!
Само да има един хубав почивен ден с невлажно време се заемам да го свалям. За съжаление не е за гаража, че е тесничко за свалянето, че като гледам има доста вряне под жабката. Иначе гледайки клипове съм изненадан колко удобно са направили свалянето на този вентилатор. Когато ми се разскърца на Е46-цата и видях що трябва да се разкачи за да стигнеш го тоя китюк, направо му теглих една майна викам да скърца. Ама тук ще се заема, че изглежда не много работата.
Само да има един хубав почивен ден с невлажно време се заемам да го свалям. За съжаление не е за гаража, че е тесничко за свалянето, че като гледам има доста вряне под жабката. Иначе гледайки клипове съм изненадан колко удобно са направили свалянето на този вентилатор. Когато ми се разскърца на Е46-цата и видях що трябва да се разкачи за да стигнеш го тоя китюк, направо му теглих една майна викам да скърца. Ама тук ще се заема, че изглежда не много работата.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Скърцане от вентилатора на парното
Тез мазания по уплътненията на вратите да не скърцат,по моторчето на парното да не свири, спирането разни течове със силикон, пръскането по разни втулки с WD40 и какви ли още не чалъми в стил "Хитър-Петър", са ден до пладне и типично по български
Нещата при Е90 за да бъдат каквито са били и трябва да бъдат , вече не са чак-толкова скъпи.
Ама който е карал до преди опел и голф, що да не се пробва както преди и тука така
Нещата при Е90 за да бъдат каквито са били и трябва да бъдат , вече не са чак-толкова скъпи.
Ама който е карал до преди опел и голф, що да не се пробва както преди и тука така
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Скърцане от вентилатора на парното
Какво лошо има в това да се смаже някакво лагерно съединение вместо да се смени целия модул?? Толкова ли е важно да е 300 пъти по-скъпо?
Баш си се смазва(WD не е истински смазочен материал) и се забравя!
Баш си се смазва(WD не е истински смазочен материал) и се забравя!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Скърцане от вентилатора на парното
ivoaudi написа:Какво лошо има в това да се смаже някакво лагерно съединение вместо да се смени целия модул?? Толкова ли е важно да е 300 пъти по-скъпо?
Баш си се смазва(WD не е истински смазочен материал) и се забравя!
Колега нищо лошо няма в това, но обикновенно цигулките като засвирят и камбаните забият , нещата обикновенно не минават само със смазване
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: Скърцане от вентилатора на парното
Guberkov написа:NGneer4eto написа:Здравейте,
Със застудяването ми се появи свирене/пищене от вентилатора на парното. Обикновено се чува когато е на 3-4 точки. Появи се още миналата година в студовете, но изчезваше след 5-10 минути като позагрее въздуха. Сега за съжаление пищи постоянно и за да не се побъркам трябва да го намаля до минимум или увелича повече. Знам, че много скоро и това няма да помага. Някой може ли да даде съвет дали може по някакъв начин да се смаже този вентилатор и дали е дългосрочно решение или задължително се сменя. Тъй като предполагам е много разглобяване докато се измъкне този вентилатор, ми се иска да разглобявам само един път.
Благодаря предварително за съветите!
Дългосрочното му решение е - Смяната на вентилатора с Чисто-Нов към 150лв. е .
Всички 90-ки го имат тоя детски паралич , и моята е така ама свикнах и не ме бърка - усилвам си повече музиката и нищо не се чува , като я взех от Германия първата само 1-вата година всичко беше стегнато и тихо.
То да беше само туй - то не са скърцания от уплътненията на вратите, от някои втулки на задния мост,от хлабини в арматурното табло, разни конзолки,решетчици и кво ли още не - с тия разбити пътища в Бг им се такова-мамата на всички коли, а тея шумуве при 90-ките са всеобща-болест .
Усилваш повечко музиката и забравяш за тия козметични шумове , а и все-пак това са 15-20 годишни , а не нови коли и това е нормално
Човек който тепърва мисли да купува е90, с тоя пост ще се откаже.
Иначе със сигурност пробвай първо със смазване.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Скърцане от вентилатора на парното
tintirimintiri написа:Guberkov написа:NGneer4eto написа:Здравейте,
Със застудяването ми се появи свирене/пищене от вентилатора на парното. Обикновено се чува когато е на 3-4 точки. Появи се още миналата година в студовете, но изчезваше след 5-10 минути като позагрее въздуха. Сега за съжаление пищи постоянно и за да не се побъркам трябва да го намаля до минимум или увелича повече. Знам, че много скоро и това няма да помага. Някой може ли да даде съвет дали може по някакъв начин да се смаже този вентилатор и дали е дългосрочно решение или задължително се сменя. Тъй като предполагам е много разглобяване докато се измъкне този вентилатор, ми се иска да разглобявам само един път.
Благодаря предварително за съветите!
Дългосрочното му решение е - Смяната на вентилатора с Чисто-Нов към 150лв. е .
Всички 90-ки го имат тоя детски паралич , и моята е така ама свикнах и не ме бърка - усилвам си повече музиката и нищо не се чува , като я взех от Германия първата само 1-вата година всичко беше стегнато и тихо.
То да беше само туй - то не са скърцания от уплътненията на вратите, от някои втулки на задния мост,от хлабини в арматурното табло, разни конзолки,решетчици и кво ли още не - с тия разбити пътища в Бг им се такова-мамата на всички коли, а тея шумуве при 90-ките са всеобща-болест .
Усилваш повечко музиката и забравяш за тия козметични шумове , а и все-пак това са 15-20 годишни , а не нови коли и това е нормално
Човек който тепърва мисли да купува е90, с тоя пост ще се откаже.
Иначе със сигурност пробвай първо със смазване.
То де да беше само това незначимо козметично цигъркане от моторчето на парното, списъка е дълъг с още по-дразнещи и по-сериозни функционално проблеми ,задължително случващи се на всяка една бройка Е9х , като редовно чупещи се актуатори на бравите за централното заключване, стъклоповдигачи и какво ли още не...
И най-дразнещият момент от тази цялата работа и на начовек чак да му се отще ,че таман оправиш всичко и се зарадваш, радоста е много кратка - някой-друг месец и отново нещо от традиционно и обичайно-чупещите се неща периодично отново се е прецакало не след дълго
Това е положението, който иска Е9х ги търпи тия неща и вади пари , и ремонтира...
Хубав ден.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Скърцане от вентилатора на парното
Вчера извърших процедурата по смазването на вентилатора и всъщност в абсолютно елементарна. Свалянето на вентилатора отнема не-повече от 15 мин, ако си го правил вече, отнема към 5. Единственото, че като се опитвах да го сваля понапънах повече надолу стърчащата пластмаса на корпуса, която държи вентилатора да не се развърта и я спупих, но като гледам как трудно се върти, смятам, че няма да е проблем. Най-трудното е изваждането на вентилатора, тъй като се пречкат кабелите и въздуговодите, но като се напънат смело въздуховодите излиза без проблем.
Другото е просто - сваляне на няколко детайла и остава само вентилатора с мотора. Почистване на много натрупана мизерия - обяснявам си защо се разскърцва. После няколко пъти пръскане на WD40 на двата лагера внимателно без да отива настрани. сглобяване и монтиране обратно.
Цялата процедура отнема не-повече от час. Ако се бърза може и за 30 мин и по-малко сигурно.
Засега не е застудяло за да кажа резултат, но важното е, че всичко работи не по-зле от преди. Ще пиша когато стане под 0-та(ако изобщо стане в Стара Загора). Ако не се получи може да пробвам пак с грес, както препоръчва колегата по-горе.
Другото е просто - сваляне на няколко детайла и остава само вентилатора с мотора. Почистване на много натрупана мизерия - обяснявам си защо се разскърцва. После няколко пъти пръскане на WD40 на двата лагера внимателно без да отива настрани. сглобяване и монтиране обратно.
Цялата процедура отнема не-повече от час. Ако се бърза може и за 30 мин и по-малко сигурно.
Засега не е застудяло за да кажа резултат, но важното е, че всичко работи не по-зле от преди. Ще пиша когато стане под 0-та(ако изобщо стане в Стара Загора). Ако не се получи може да пробвам пак с грес, както препоръчва колегата по-горе.
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Скърцане от вентилатора на парното
И моят свири, но като натисна спирачка спира Онзи ден обаче за малко започна да стърже отвратително и очаквам скоро да се предаде ако не направя нещо по въпроса.
Някой знае ли парт номера на този вентилатор? Ако е не е 500лв направо да го сменя така и така ще го вадя за смазване.
Някой знае ли парт номера на този вентилатор? Ако е не е 500лв направо да го сменя така и така ще го вадя за смазване.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Скърцане от вентилатора на парното
k.milanov написа:И моят свири, но като натисна спирачка спира Онзи ден обаче за малко започна да стърже отвратително и очаквам скоро да се предаде ако не направя нещо по въпроса.
Някой знае ли парт номера на този вентилатор? Ако е не е 500лв направо да го сменя така и така ще го вадя за смазване.
И при мен си променяше звука при спиране, завиване и т.н., но това не е кой-знае от какво значение.
Номерът може да намериш тук: http://bmwfans.info/parts-catalog/
Иначе нямаш късмет - 520 лв е оригинален. Ментетата предполагам са по 200-250. Предвид, че тежи доста даже ми изглежда евтино. Не знам дали има части на БМВ под 500 лв/кг.
Иначе така и така ще го сваляш, нищо не ти пречи да пробваш да го смажеш първо.
- zzafirov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 77
- Регистриран на: 16.03.2019
- Местоположение: Пловдив (за момента)
- Пол: Мъж
- Кара: пенсионерската
- Мечтае да кара: самолети и лодки
- Детайли за колата: E91 320d М47
Re: Скърцане от вентилатора на парното
А някой, който е правил тази процедура, би ли бил така добър да я опише накратко?
- steppenwolfbg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91
- Детайли за колата: '11
Re: Скърцане от вентилатора на парното
zzafirov написа:А някой, който е правил тази процедура, би ли бил така добър да я опише накратко?
https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=400523&p=4131171&hilit=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80#p4131171
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Скърцане от вентилатора на парното
zzafirov написа:А някой, който е правил тази процедура, би ли бил така добър да я опише накратко?
Кратко и ясно:
https://www.youtube.com/watch?v=V2shArB7RnE
Единствения тънък момент е да не счупуш застопоряващия зъб. Също така и пази снопа с кабели, да не прекъснеш нещо!
Вече месец и повече бих казал, че нямам този дразнещ шум. При старт суртинта сега в студовете се чува съвсем леко потракване, но като минат 4-5 мин изчезва. Понякога при рязко газ и спирачка леко започва да опира нещо и притраква, но изчезва веднага. Явно вече има лек луфт в лагерите и му влияе G-то. Като цяло през 99% от времето не се чува нищо, а навънка е -5...-3 С.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани