E93 335i N54 кликащ шум от мотора

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от hibernate » 01 Дек 2020, 22:05

Колеги, напоследък ми се появи странен шум, който не е постоянен (появява се и изчезва на разни интервали), чува се най-вече на свободна, подобен на тип кликване и идва всякаш някъде от всмукателния колектор. Когато карам не се чува нищо. Опитвам се да разбера дали това са ранни симптопми на лагер на биела, тъй като видях в един клип много близък шум (да не казвам същия) като на моя мотор:

https://www.youtube.com/watch?v=LyZ4JnnAnIY

Чукането при вдигане на обороти го няма при мене като на клипа горе.

Първото нещо, което направих, е да видя какво става с масления филтър. На пръв поглед всякаш не видях да има стружки, прецедих малко масло през финна цедка и имаше малко частички, но не мога да твърдя дали са метални, нагар или други елементи. Направих няколко клипа и снимки, ще ги намерите в долния линк.

https://cloud.ps-bg.eu/index.php/s/yG5cjez7gy2mMEz

Какъв е вашият опит?

Блгадоря за вниманието!
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от FaceOff » 02 Дек 2020, 20:20

Колега, на мен ми се струва, че има доста стружки, или снимките лъжат??

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от hibernate » 02 Дек 2020, 22:04

И на мен ми се стори така, но явно е от светлината. Пробвах с пръсти на доста "подозрителни" места и нищо не усещах. В крайна сметка открих проблема...
Проблемът е от клапана на вентилацията на бензиновите пари... намира се точно под всмукателния колектор. Когато я изключа и цъкането изчезва, появява се обратно с включването ѝ. :mrgreen:

За мое успокоение все пак ще източа тези дни маслото и ще го прецедя цялото през цедка да видим какво ще излезе :yes:
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от Rainbow » 03 Дек 2020, 11:25

И на мен ми е правило подобен шок за стружки, но тествай и с магнит :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от hibernate » 04 Дек 2020, 0:01

Rainbow написа:И на мен ми е правило подобен шок за стружки, но тествай и с магнит :)

Мислих го, но в интерес на истината не знам какво ще уловия с този магнит, повечето елементи са алуминиеви, магнезиеви и медни :dunno:
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от Rainbow » 04 Дек 2020, 11:13

hibernate написа:
Rainbow написа:И на мен ми е правило подобен шок за стружки, но тествай и с магнит :)

Мислих го, но в интерес на истината не знам какво ще уловия с този магнит, повечето елементи са алуминиеви, магнезиеви и медни :dunno:


И аз това си мислех в последствие хехе, но за пробата, не пречи. Другото е да го скъсаш/отвориш филтъра и да го разпънеш (като руло тоалетна хартия хаха) и да го гледаш на светлина за отблясъци. Доста по удобно е така. Иначе лагерите при мен имаха известно износване, моите съм ги мерил, но са 50%+ живот за 170к км.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E93 335i N54 кликащ шум от мотора

Мнение от hibernate » 04 Дек 2020, 16:25

Така или иначе мисля да махам картера и да си сменя клапаните с втулките за разтоварване на турбините, както и гарнитурите. Ако всичко изглежда наред, ще сменя лагерите и веригите на 250к, в момента съм 199к.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook