Вибрации във волана при спиране

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 3.03.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 318d 105kW autom

Вибрации във волана при спиране

Мнение от n_netov » 24 Сеп 2020, 6:40

E91 LCI 318d автоматик

Има вибрации във волана само при спиране. Проявяват се при леко натискане на педала при скорост от 140 до 55, като след това преминава в тласъци. При по-интензивно спиране от висока скорост също се усеща. Няма значение спирачките дали са студени или топли. В спирачния педал не се усеща нищо. Само във волана.

Колата беше с предни дискове Textar Pro и накладки Textar, които бяха поизносени и отдадох биенето на тях. Смених ги и всичко беше наред за около 1500-1700 км., като след това започнаха отново да се усещат леки вибрации, които с времето се увеличаваха.

Предвид фактът, че е с нов комплект отпред започнах да ровя по всевъзможни форуми (руски, английски, немски), като се споменаваше, че може да има такива вибрации от тампоните на предните носачи. Въпреки, че не изглеждаха износени/разбити (все пак можеше пък да са омекнали) смених тампоните (Lemförder със заличени оригинални номера) както на дългите, така и на късите носачи, но без абсолютно никакъв ефект.

Говорейки си с познати за моя проблем, чух (а и бях чел) от няколко места, че не е невъзможно да се усещат вибрации във волана от задни дискове. Взех си нови дискове и накладки, но отново без промяна. Поне за тях не ме беше яд, защото дисковете бяха износени така или иначе.

Реших, че трябва да измеря с индикаторен часовник отпред за кривини – главините и дисковете. Лява главина 0,005 мм., дясна – 0 мм. Ляв и десен диск по 0,02 мм. външно и вътрешно, като десният вътрешно нямаше кривина.

Чувал съм преди време, за струговане на дисковете на машина, която се закача с болтове към главината и обработва диска на място, а и бях виждал същата по разни изложения. Така или иначе нямаше какво да се губи и реших да пробвам. Освен това „новите” дискове вече бяха на 20-25 000 км. Струговаха ги и всичко заспа – чудесно спиране без вибрации. Интересното беше, че дисковете имаха по-голяма кривина от преди да се обработят – 0,05 мм., но не ми пукаше, защото както споменах спираше чудесно. До следващите 1500-1700 км., когато отново започнах да усещам леки вибрации, които в следващите 7-8000 км. се увеличиха значително, както и тласъците при ниска скорост.

Следващото нещо, което реших да правя бе да сменя лявата главина заради биенето от 0,005 мм. и дисковете отпред с уж по-хубава марка. Главина FAG, дискове ATE. Но този път се усещаше съвсем съвсем лека вибрация още в началото, като бях започнал да си мисля, че си внушавам, но не беше така. Отдадох го на дефектна дясна главина. И си казах – ще сложа стария десен диск, за да не се скапва новия. В момента, в който сложих десния диск, все едно не бях сменял нищо от ляво - силно биене и тласъци. Смених си и дясната главина и отново имах перфектно спираща кола. Докато отново не минаха 1700 км., когато започнах да усещам изнервящото леко поклащане на волана при спиране… В момента са на около 4000 км., като вибрацията съм убеден, че ще се увеличи.

Следва да пробвам:
- с двата комплекта стари дискове, въпреки, че първия комплект купени от мен са обработени по старите главини и не съм убеден, че тестът ще е меродавен. Първо от едната страна, после от другата, за да разбера дали проблемът е и от двете страни или само от дясната;
- Смяна на спирачна течност, защото имам така или иначе;
- Отваряне на десния апарат, за да проверя в какво състояние е. Най-вероятно и на левия. По препоръка на един от сервизните управители в официалните представителства.
- Проверка на тампоните на амортисьорите.

Държа да отбележа:
- Регулиране на окачването е правено 2 пъти – при покупка на автомобила и при смяна на тампоните. Човекът, който я прави каза, че няма каквито и да е забележки по ходовата част;
- Пробвано е с три комплекта гуми на два комплекта джанти. Всички 16 цола, стандартен размер на оригинални джанти. Баланс също е правен;
- Пробвано е с и без смазка на водачи и главини, като всеки път са почиствани;
- Водачите и втулките са видимо без износване;
- Автомобилът не се мие след като е каран;
- На дъжд също не е каран с последните дискове;
- Кара се предимно извънградско и ви гарантирам, че първите 1000-1300 км. съм изключително внимателен какво и как правя.

Започвам да се изчерпвам на идеи и нерви. Вариантът с OEM дискове го знам и не ми го предлагайте, защото има случаи на биещ волан с нови оригинални. Също така се съмнявам всички, които имат подобни автомобили да слагат OEM дискове.

Има нещо в това, че на километрите, които споменавам не веднъж, дисковете очевидно започват да сработват, напасват се и спират с по-голяма сила.

Ще съм изключително благодарен на някого, ако ме насочи към нещо съществено и се е сблъсквал с подобен проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Вибрации във волана при спиране

Мнение от awful » 24 Сеп 2020, 13:09

Бмв Ф11 2015г 530хд на 140к км започна да тресе, сменя моят приятел дисковете със текстар кара 700км и почва да тресе яко, отива във бмв и сменя дисковете и накладките със оригинални кара 1200км и пак почва да тресе, обади се във бмв и му казват че имат доста такива проблеми със дисковете да се кривят това им бил проблема, кара вече 5000км със новите на бмв и каза че леко са улегнали и при спиране не тресе толкова но го има. Та и със оем има вариант да се изкривят но са му казали че може да ги върне като ще ги заменят или ще му върнат парите, аз също скоро трябва да сменя предните ОЕМ на моята е91 318д 2010, като са със огромен ръб но да тресе НЕ, и си викам какво да купя, че ми е ясно на къде бият нещата, но цената на ОЕМ е доста, насочил съм се към феродо, доста добро отзиви имам от тях но може и АТЕ, според мен ако те дразни много смени със ОЕМ и ако се окажат криви поне имаш гаранция.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Вибрации във волана при спиране

Мнение от astrapower » 24 Сеп 2020, 15:27

В момента има промоции за смяна на дискове и накладки с гаранция при официалните представители.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Вибрации във волана при спиране

Мнение от b00st » 25 Сеп 2020, 10:37

Рециклирай си спирачните апарати отпред, възможно е някой да ти задържа. Не мисля, че проблема ти е в дисковете, а след всичко, което си сменил е останало само това да е проблема.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook