Неприятни вибрации на свободни обороти N57 - решено!
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Неприятни вибрации на свободни обороти N57 - решено!
Здравейте колеги!
Реших да споделя за на един проблем, който присъства откакто имам автомобила и неговото решение. Двигателят е 330d N57. На свободни обороти двигателят работеше леко шумно и с леки ситни вибрации, които не се усещаха в седалките, но като че ли се усещаха във волана. Понякога като вътря волана усещах тежест и на място дори и леко бръмчене от хидравликата. Тъй като знам,че на Е90 се върти доста тежко волана го отдавах на това. Също така сравних с друга Е90 и не намерих разлика. Също при леко натискане на газта и отпускане на около 1000-1500 оборота имах едно леко вибриране, което дразнеше. Всичките тези симптоми се утрояваха на включен климатик и понякога в жегите усещането на място е че нещо отпреде по ремъка бръмчи и даже дрънчи. Карал съм колата на 3ма-4-ма майстори, все специалисти и всички се кълнаха, че всичко е перфектно по шайби, ролки, климатик и т.н. Демпферната шайба смених с оригинална. Няма причина за шума и всичко работи нормално. Даже единият ми каза, че N57 двигателите били леко по-шумнички от M57 на ниски обороти. Предприех смяна на шайбата на алтернатора с такава със свободен ход и нещата утихнаха значително, но въпреки това вибрацията остана да дразни, дори и да беше по-слаба.
Това го приех и си карах две години колата без да има някаква разлика, докато преди месец не се чу едно тропване отпред и започна да се чува пищене и изгасих колата. ДОбре че се случи точно пред нас. Огледах отпред двигателя и ремъкът беше цепнат на две по дължина и помпата на хидравликата стоеше цялата накриво, все едно беше откачена. Качих я на пътна помощ и на майстор. След свалянето на ремъка и помпата, се оказа, че двата болта, държащи помпата са скъсани, а третият, които крепи помпата през една планка в горната част не е, но самата планка е скъсана. Става въпрос за планка поз. 4 на картинката:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/330xd-N57/oct2008/browse/steering/power_steering_pump/
Планката имаше ръжда в мястото на сцепването и видимо това се беше случило доста отдавна. Та сменихме планка, ремък и хидр. масло. Колата вече има съвсем друга работа на двигателя. Двигателят на свободни обороти вече се усеша супер приятно като работи на място. Дори работи по-приятно от М57-цата. На климатик няма тези ужасни вибрации. Единствено се чува лек шум от работата му. Воланът като че ли съвсем леко олекна и не шуми като маневрирам.
Изводът ми е, че на почти 100% тази планка се е скъсала в някой период от време преди да стана още собственик на колата. Понеже е навряна и едва ли се е виждало отстрани скъсването майсторите е нямало как да го забележат, освен ако не демонтират помпата. Планката беше сцепена по широчина под лек ъгъл, но и двете части са си стоели на място. С времето от вибрации, друсане и дупки другите два болта са се "уморили" и са сдали багажа.
Целта на поста ми е да разкажа за проблема и да ориентирам хора имащи подобни симптоми къде да търсят. Чувал съм и от други оплаквания за шумна работа на N47 и N57 двигатели, но не съм чувал досега за скъсване на тази планка. Надявам се тази информация да е от полза на някого. Безаварийно каране!
Реших да споделя за на един проблем, който присъства откакто имам автомобила и неговото решение. Двигателят е 330d N57. На свободни обороти двигателят работеше леко шумно и с леки ситни вибрации, които не се усещаха в седалките, но като че ли се усещаха във волана. Понякога като вътря волана усещах тежест и на място дори и леко бръмчене от хидравликата. Тъй като знам,че на Е90 се върти доста тежко волана го отдавах на това. Също така сравних с друга Е90 и не намерих разлика. Също при леко натискане на газта и отпускане на около 1000-1500 оборота имах едно леко вибриране, което дразнеше. Всичките тези симптоми се утрояваха на включен климатик и понякога в жегите усещането на място е че нещо отпреде по ремъка бръмчи и даже дрънчи. Карал съм колата на 3ма-4-ма майстори, все специалисти и всички се кълнаха, че всичко е перфектно по шайби, ролки, климатик и т.н. Демпферната шайба смених с оригинална. Няма причина за шума и всичко работи нормално. Даже единият ми каза, че N57 двигателите били леко по-шумнички от M57 на ниски обороти. Предприех смяна на шайбата на алтернатора с такава със свободен ход и нещата утихнаха значително, но въпреки това вибрацията остана да дразни, дори и да беше по-слаба.
Това го приех и си карах две години колата без да има някаква разлика, докато преди месец не се чу едно тропване отпред и започна да се чува пищене и изгасих колата. ДОбре че се случи точно пред нас. Огледах отпред двигателя и ремъкът беше цепнат на две по дължина и помпата на хидравликата стоеше цялата накриво, все едно беше откачена. Качих я на пътна помощ и на майстор. След свалянето на ремъка и помпата, се оказа, че двата болта, държащи помпата са скъсани, а третият, които крепи помпата през една планка в горната част не е, но самата планка е скъсана. Става въпрос за планка поз. 4 на картинката:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/330xd-N57/oct2008/browse/steering/power_steering_pump/
Планката имаше ръжда в мястото на сцепването и видимо това се беше случило доста отдавна. Та сменихме планка, ремък и хидр. масло. Колата вече има съвсем друга работа на двигателя. Двигателят на свободни обороти вече се усеша супер приятно като работи на място. Дори работи по-приятно от М57-цата. На климатик няма тези ужасни вибрации. Единствено се чува лек шум от работата му. Воланът като че ли съвсем леко олекна и не шуми като маневрирам.
Изводът ми е, че на почти 100% тази планка се е скъсала в някой период от време преди да стана още собственик на колата. Понеже е навряна и едва ли се е виждало отстрани скъсването майсторите е нямало как да го забележат, освен ако не демонтират помпата. Планката беше сцепена по широчина под лек ъгъл, но и двете части са си стоели на място. С времето от вибрации, друсане и дупки другите два болта са се "уморили" и са сдали багажа.
Целта на поста ми е да разкажа за проблема и да ориентирам хора имащи подобни симптоми къде да търсят. Чувал съм и от други оплаквания за шумна работа на N47 и N57 двигатели, но не съм чувал досега за скъсване на тази планка. Надявам се тази информация да е от полза на някого. Безаварийно каране!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Неприятни вибрации на свободни обороти N57 - решено!
Колега, благодаря за споделената информация. 

- gogoferrari
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 12.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330d touring
- Мечтае да кара: f30
Re: Неприятни вибрации на свободни обороти N57 - решено!
Ето така се прави, поздравления колега!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани