И двата фара едновременно спряха да работят
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Damyan_Staykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 21.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '06 e91 320d 163 hp
- Мечтае да кара: G-POWER M6 HURRICANE RS, Nissan GTR
И двата фара едновременно спряха да работят
Здравейте, хора. Ще започна с това, че съм доста тъп (ще разберете защо). Преди седмица купих едно 2006г. бмв е91 320д 163, не беше кой знае колко добро, но ми харесаха разни неща по него включително салона и като цяло добро състояние. Взех го за доста ниска цена, предвид техническото му състояние и си го закарах да го оправят. Сега е пушка, върви на гръм, добре технически е, но фаровете (ксенон) бяха със изгорели крушки за габаритите + ксенона светеше, но изключително слабо се виждаше, абе общо взето все едно нямах фарове. Ходих да ми полират фаровете, но човека като ги погледна и видя, че вътре има една торба пясък (оказа се, че тапите на фаровете ги няма) Тъй-като бях решил след няколко месеца да взимам нови фарове и той ми каза, че най-лесното което мога да направя сега за да закърпя положението е да ги сваля и да ги преплакна с вода отвътре за да падне пясъка и така щяли да светнат значително. От тук започна моята тъпотия... свалихме вчера фаровете (изключително мъчение, когато го правиш за пръв път) и започнах промивките с вода, като пазих всякакви клеми и кабели (УЖ) от водата. Оставих ги да поизсъхнат и да кажем, че горе долу бяха добре, сложих им отново крушки и разните други неща и ги качихме. Всичко беше наред, запалих колата включих дневни светлини и габарити и си работиха нормално, тръгнахме да се прибираме и се смрачаваше и пуснах късите светлини и КУР, изобщо не запалиха и двете крушки.
Сега, знам, че като цяло съм тъп и това изобщо е процедура, която е тотално грешна, но да кажем, че вече е минало и каквото било било. Някой от вас да има опит с фарове и съответно къде да търся проблема ? Вероятността да изгорят едновременно двете ксенонови крушки и/или баласти е доста вероятна, но може би поне щяха да премигнат леко преди това или не знам, нещо да стане. Те изобщо не се включиха, все едно нямам крушки... ***** Възможно ли е да е изгорял предпазител и ако да, къде да го търся ?
Благодаря предварително !
Поздрави
Сега, знам, че като цяло съм тъп и това изобщо е процедура, която е тотално грешна, но да кажем, че вече е минало и каквото било било. Някой от вас да има опит с фарове и съответно къде да търся проблема ? Вероятността да изгорят едновременно двете ксенонови крушки и/или баласти е доста вероятна, но може би поне щяха да премигнат леко преди това или не знам, нещо да стане. Те изобщо не се включиха, все едно нямам крушки... ***** Възможно ли е да е изгорял предпазител и ако да, къде да го търся ?
Благодаря предварително !
Поздрави
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
Аз на твое място, първо бих проверил бушоните в жабката. Мисля, че 3 бушона са за фаровете. Един голям и 2 малки. Ако не е от тях бих проверил модула под волана от лявата страна. Намира се при лоста за отваряне на предния капак.
- Damyan_Staykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 21.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '06 e91 320d 163 hp
- Мечтае да кара: G-POWER M6 HURRICANE RS, Nissan GTR
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
BaDxBoY написа:Аз на твое място, първо бих проверил бушоните в жабката. Мисля, че 3 бушона са за фаровете. Един голям и 2 малки. Ако не е от тях бих проверил модула под волана от лявата страна. Намира се при лоста за отваряне на предния капак.
Бушоните ок, но до колкото видях, няма бушони в жабката за късите светлини. Ако имаш идея кои точно бушони са ще бъде добре. Проблема е, че в жабката предишните собственици са изгубили капака (на него би трябвало да има схема), също са загубили и инструмента за вадене на бушоните....
Относно модула, четох, че там ако има проблем спират къси светлини, мигачи и прозорците не се отварят/затварят.
- cmapmep
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
По схемата, която намерих трябва да са 52,53 и 59.


- morto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 17.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d SE E90
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
Факта че си измил фаровете с вода няма как да повреди модула. Модула може да спре да пуска ток на определини лампи ако има определен брой късо съединение по веригата, което пак не е повреда на модула, а защитна мярка. По скоро си повредил баластите и ксенонови лампи или фаровете са все още мокри и дават на късо и следователно няма как да светнат. Провери какви греши записва, за лампа, за баласт, късо съединиение или отворена връзка.
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
Damyan_Staykov написа:BaDxBoY написа:Аз на твое място, първо бих проверил бушоните в жабката. Мисля, че 3 бушона са за фаровете. Един голям и 2 малки. Ако не е от тях бих проверил модула под волана от лявата страна. Намира се при лоста за отваряне на предния капак.
Бушоните ок, но до колкото видях, няма бушони в жабката за късите светлини. Ако имаш идея кои точно бушони са ще бъде добре. Проблема е, че в жабката предишните собственици са изгубили капака (на него би трябвало да има схема), също са загубили и инструмента за вадене на бушоните....
Относно модула, четох, че там ако има проблем спират къси светлини, мигачи и прозорците не се отварят/затварят.
Ами аз имах обратен на твоя проблем. Фаровете не гаснеха и ми убиваха акумулатора за 1 нощ. И така в рамките на месец отварях жабката, вадех бушона и сутринта слагах

https://fusesdiagram.com/bmw/fuse-box-d ... 3-e90.html
Ето тук погледни 51 и 52
- Damyan_Staykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 21.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '06 e91 320d 163 hp
- Мечтае да кара: G-POWER M6 HURRICANE RS, Nissan GTR
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
morto написа:Факта че си измил фаровете с вода няма как да повреди модула. Модула може да спре да пуска ток на определини лампи ако има определен брой късо съединение по веригата, което пак не е повреда на модула, а защитна мярка. По скоро си повредил баластите и ксенонови лампи или фаровете са все още мокри и дават на късо и следователно няма как да светнат. Провери какви греши записва, за лампа, за баласт, късо съединиение или отворена връзка.
А това, че не съм изключил акумулатора, като ънплугвах фаровете и след това ги плъгвах, дали може да го повреди ?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
Ако е имало някъде вода и е дало накъсо. FRM модула е изключително чувствителен към спад на напрежението от каквото и да е естество.
Като се има в предвид какви са цените на баластите и крушките, не знам дали добър вариант не е да изфорсираш купуването на новите фарове.
Като се има в предвид какви са цените на баластите и крушките, не знам дали добър вариант не е да изфорсираш купуването на новите фарове.
- Damyan_Staykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 21.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '06 e91 320d 163 hp
- Мечтае да кара: G-POWER M6 HURRICANE RS, Nissan GTR
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
Днес реших отново да пробвам и чудо, ама на 50%, левия запали, но десния не, като от левия се чува едно цирикане и гасне от време на време, та ги изключих да не насилвам късмета. Вече почвам да си мисля някаква връзка някъде сигурно е влязла вода, като чак днес е поизсъхнала, но дали ...
- morto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 17.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d SE E90
Re: И двата фара едновременно спряха да работят
Damyan_Staykov написа:
А това, че не съм изключил акумулатора, като ънплугвах фаровете и след това ги плъгвах, дали може да го повреди ?
Не, не мисля. Направете диагностика, модула е достатъчно умен, сам ще си каже.

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани