Смяна горивен филтър

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Смяна горивен филтър

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 07 Юли 2020, 21:48

Здравейте,

Искам да попитам има ли начин горивния филтър да се смени и тънката работа с качването на гориво с дадена програма да се направи по друг начин?
Въобще така ли трябва да се прави? В случая питам за БМВ Е91 Н47 177 к.с. Мотор.
Чух и прочетох, че това е правилния начин, за да не остава помпата без гориво след смяната или нещо от сорта.

Благодаря :)
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Смяна горивен филтър

Мнение от nikola59 » 08 Юли 2020, 0:20

Lyubomir.Rangelov написа:Здравейте,

Искам да попитам има ли начин горивния филтър да се смени и тънката работа с качването на гориво с дадена програма да се направи по друг начин?
Въобще така ли трябва да се прави? В случая питам за БМВ Е91 Н47 177 к.с. Мотор.
Чух и прочетох, че това е правилния начин, за да не остава помпата без гориво след смяната или нещо от сорта.

Благодаря :)

Правилният начин е да се прави с ISTA-D, там всичко е написано и процедурата е около 10мин.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3905
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Смяна горивен филтър

Мнение от Kroki » 08 Юли 2020, 10:13

В помпата има достатъчно гориво, за да смаже, докато дойде от филтъра, все пак е работила до преди 3мин колата. Така или иначе, даването на контакт няколко пъти върши почти същата работа.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Смяна горивен филтър

Мнение от expl0de » 08 Юли 2020, 15:48

Аз го сменях и после въртя малко повече, но не мисля, че е проблем. Все пак си има тънък филм нафта, а и стартерът не върти с 2к оборота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна горивен филтър

Мнение от zvetiko » 09 Юли 2020, 13:10

Помпата високо налягане, дюзите се пълнят с въздух, съкращава им периода на експлоатация. С даване на контакт може да стане при Е46 и пак не е пълноценно обезвъздушавне. Понякога може да запали, понякога става много трудно, след много въртене и всички последици от това. Както е казал колегата има си сервизна програма за целта в ISTA-D. Отначало се активира подкачващата помпа за няколко минути, след това се запалва двигателя, програмата автоматично вдига оборотите, чака се докато завърши процедурата, оборотите се свалят и се счита, че обезвъздушаването е завършило.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Смяна горивен филтър

Мнение от nikola59 » 09 Юли 2020, 17:07

zvetiko написа:Помпата високо налягане, дюзите се пълнят с въздух, съкращава им периода на експлоатация. С даване на контакт може да стане при Е46 и пак не е пълноценно обезвъздушавне. Понякога може да запали, понякога става много трудно, след много въртене и всички последици от това. Както е казал колегата има си сервизна програма за целта в ISTA-D. Отначало се активира подкачващата помпа за няколко минути, след това се запалва двигателя, програмата автоматично вдига оборотите, чака се докато завърши процедурата, оборотите се свалят и се счита, че обезвъздушаването е завършило.

:yes: :lol: Не случайно написах, че това е правилният начин. Има и описание на една алтернатива която се доближава до програмата на IST-D, но аз лично бих предпочел ISTA. Не съм сигурен при N47 дали ще пусне така помпата, описанието е за 335d (2009-11) Ето как го описват:
Код: Избери целия код
"Once the new filter is installed, you will have to bleed the system. BMW suggests using a scan tool and following the instructions. I have done a bunch of these and bled them via a scan tool and some without. If you do not have a scan tool, do not worry. To bleed without one, press the START button. Do not start the engine, place it in the RUN position, so the warning lights 9-check engine are illuminated. The fuel pump will run. Leave it this way for one minute. The fuel pump will prime. Then reset the ignition and attempt to start the engine. Allow the engine to idle for ten minutes. Shut the engine OFF, and restart engine. The fuel system should be bled. Then recheck your work and confirm there are no fuel leaks. Once you are sure no fuel leaks are present, reinstall the fuel filter cover. Clean up any spilled fuel remaining and properly dispose of the old fuel filter."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Смяна горивен филтър

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 11 Юли 2020, 0:07

Аз попаднах на същото обяснение в нета и малко ме обърка, защото ако го разбирам добре и тук пише, че без скан туул може да се направи по описания начин.
Последния път смяна масло и филтри в Ауто Бавария - би следвало да е направено както трябва. Не ми се вярва да не го правят както трябва само защото е колата за под 10к лева.
Следващия път ще се подсигуря все пак, където и да ида, че веднъж вече играх номера със счупена ГНП без нито един симптом и ремонта не беше приятен.
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook