Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 06 Юли 2020, 14:05

Зная че има доста изписано и коментирано в интернет пространството по въпроса как да свалиме работната температура на N46b20 , но все някакви теоритично и относителни и с неясен резултат неща.

Става въпрос за термостат-та, който оригинално отваря на 105 градуса, най-близкият до него като корпус,размери и захващане с трите торса 1:1 е от N42 мотора ( E46 316i примерно ) и отваря на 95 градуса , но няма нагревател който се управлява от компютъра в определени моменти, казват че ако се сложи такъв си работи чисто-механично като нормален термостат и не записва съобщения за грешки и нямало никакви грижи и проблеми с него.
Не зная дали това като термостата отваря с 10 градуса по-ниска температура е толкова решаващо и щадящо върху работата намотора(имайки впредвид,че става дума за стойности около 100 градуса) и върху нещата които се опичат и ще сменям дали ще помогне за напред да не се случва, единственно мога да предполагам евентуален малко по-висок разход на гориво.

С две думи когато си говорим за 100 градусова температура, 10 градуса надоло толкова решаващи ли са и такова голямо влияние ли имат върху износването и опичането на всичко гумено?

Освен термостат който да отваря по-рано при по-ниска температура, някакви други промени трябват ли, не зная датчика за перката на радиатора стандартно как е калибриран при каква температура да се развурта вентилатора...

Ако някой има опит и практическо успешно решение , не само теоритично и е успял да смъкне температурата на N46b20 до стойност от 90 до 95 градуса нека сподели как, че на теория се начетох доста, ама само така :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 06 Юли 2020, 15:10

В темата за Н42 много добре сме го обсъдили това. 10 градуса надолу изобщо не са просто 10% по-дълъг живот на гумените детайли, а сериозно повече! Аз бих ги нарекал спокойно 200... Зависимостта над 80 градуса изобщо не е линейна. Сложи си какъвто и да е термостат на 95 градуса и това ще е най-полезното нещо, което някога си направил за колата си!
Разход нагоре, не повече от 100мл/км
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 06 Юли 2020, 16:24

ivoaudi написа:В темата за Н42 много добре сме го обсъдили това. 10 градуса надолу изобщо не са просто 10% по-дълъг живот на гумените детайли, а сериозно повече! Аз бих ги нарекал спокойно 200... Зависимостта над 80 градуса изобщо не е линейна. Сложи си какъвто и да е термостат на 95 градуса и това ще е най-полезното нещо, което някога си направил за колата си!
Разход нагоре, не повече от 100мл/км



Само това е нали друго няма , и е напълно-достатъчно ?

Благодарско

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 06 Юли 2020, 16:54

Напълно, напълно достатъчно и много нужно! Със тея 110 градуса бях се помлял в продължение на 300 000км да правя всевъзможни ремонти отново и отново. Смених термостата и двигателя ми вече е сух, така и никаква гума повече не смених бая километри. Разликата е огромна, тази е думата. Грешка ще ти седи като четеш за нагревателя на термостата, ма много важно
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от djkita » 06 Юли 2020, 17:04

Аз на е46 с М43 съм с такъв термостат на 95гр (оригинално е на 105) и държи 100гр в момента. Отпреди беше на 107-108гр. Исках да падне на 95-96гр но... не става.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 06 Юли 2020, 17:49

Не падат чак на 95, да. За съжаление. Причината е, че вероятно термостата, който си сложил започва да отваря на 95, а не, че е напълно отворен на тая температура. Ако целиш наистина 95 трябва да сложиш още по-хладен термостат
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 06 Юли 2020, 20:40

ivoaudi написа:Напълно, напълно достатъчно и много нужно! Със тея 110 градуса бях се помлял в продължение на 300 000км да правя всевъзможни ремонти отново и отново. Смених термостата и двигателя ми вече е сух, така и никаква гума повече не смених бая километри. Разликата е огромна, тази е думата. Грешка ще ти седи като четеш за нагревателя на термостата, ма много важно


Колегата с M43 , предишната ми кола беше с този мотор E46 318ci 118 к.с. , нямах абсолютно-никакви проблеми, но беше след основен ремонт на мотора и я притежавах едва 3 години, за които минах с нея 30 000 км. вероятно и затова не съм имал грижи и хем и сложих и газ , което на сегашната и никоя друга няма да направя повече, въпреки че не съм имал никакви проблеми с работата на газ,както и на бензин( да ефтино ми беше като разходи за гориво, големи пробези за жълти стотинки, но се оказа че това не е моето нещо заради липсата на достатъчна динамика и затрудненията при изпреварване , както и липсата на мощност в баири), но M43 мотора е друга бира-здрав и действително корав - когато съм го закачак на диагностика сам съм засичал нива на температурите от по 108-110 градуса.


Някъде бях мернал, че някои си слагат от Рено 5 термостат на друго място, но искам да се придържам максимално към стоковия термостат и и мястото му на монтаж , както и не ми се бъзика по конструкцията на фабрично изработен термостат , тъй като според мен това може да доведе до наистина отличен моментен резултат, но може и да е пагубно от гледна точка на надеждност във времето а това е пагубно, някъде бях чел и такава ситуация на колега за залепнал такъв термостат ...

Колега @ ivoaudi , следя всички твои мнения навсякъде във форума - респект към знанията и опита ти , конкретно ти с какъв термостат смени твоя и какво би съветвал като точно-определен модел термостат за този мотор за максимално-хладен мотор и добри резултати , Руснаците имат някакви модифицирани термостати базирани на 95 градусовия(някаква Руска фирма ги модифицира тия за N42 95 градусовите на 80 градуса и бацат яко кинти от това :) ) чета в техните форуми, и като финиш набиват и добавка в антифриза на MOTUL MoCool 500мл. и като краен резултат постигат температура като на дизел 90-95 градуса макс дори и натоварен:)
Последна промяна Guberkov на 07 Юли 2020, 0:48, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 06 Юли 2020, 23:36

Честно да ти кажа не си спомням тогава като го сменях с какъв точно останах в крайна сметка. Бях сменил няколко защото все не охлаждаше така, както аз искам и в крайна сметка се оказа, че помпата ми няма достатъчно дебит.
Иначе точно от рено 5 става, да. Колегата “dentamed » го бе описал добре в темата за н42, да е жив и здрав! Реже се маркуча и просто се вкарва в него, но има един лек подводен камък с размерите и понякога има лек риск. Според мен вземи си който и да е термостат за н42 на 95 градуса без букса на него и си карай спокойно. Руския термостат също звучи добре, аз самия определено бих си сложил такъв. С 95 градусов термостат мотора поддържа 100-102гр, което пак си е множко. На всичкото отгоре масово наблюденията ми са, че поради някаква си там причина повечето н42 имат леко занижен дебит на помпите. Нямам никакво обяснение на феномена засега, но това допълнително влошава охлаждането.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ildivvy » 07 Юли 2020, 10:54

Напиши и каква помпа сложи, когато смени твоята с намаления дебит! Така ще го има на няколко места във форума и ще се намира по-лесно...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 07 Юли 2020, 11:50

Ами помпата, която осра цял двигател, та чак се наложи да го хвърля на боклука помня само, че бе за оригинално вграждане и бях я купил от Елиткар. Помпата освен, че бе с два пъти по-тънка турбинка, имаше и около 2мм хлабина между нея и корпуса. Резултата бе, че се върти, но вода изпомпва малко и с клизма. Имах си оригинална от горяла кола на 80 000км и като сложих нея всичко се промени на добро. Описал съм го подробно случая в темата за н42 и дори помпата е снимана. Поредния резил.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ildivvy » 07 Юли 2020, 18:46

Това го помня - чета темата редовно... Въпроса е - как не се забеляза разликата преди монтажа или май я беше монтирал някой друг..?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 07 Юли 2020, 21:45

Офф,колеги стана мазало, не зная каква е водната помпа при N42 мотора , но при N46B20B помпата си е механична и с постоянен дебит, а не електрическа оправлявана от DME-то с различен дебит в даден мемент според температурата !
За това няма и реални практически резултати с крайна достатъчно-ниска и приемлива температура, защото всичките мотори N42 и N46 с всичките им модификации и разновидности може да са сходни, но нещата явно около тях не са съвсем 1:1 с препратка към колегата @ ivoaudi , който редовно споменава зависимости между термостата на колко градуса отваря и какъв дебит антифриз прехвърля водната помпа, вероятно е така, но при условие че водната помпа е електрическа с променлив дебит, а не механична с постоянен дебит :)

В тоя ред на мисли , логично обяснявам за себе си че механична водна помпа с постоянен дебит в комбинация със стандартен механичен термостат отварящ се на ниски градуси 90-95 да речем без някакъв умен нагревател управляван от DME в термостата(какъвто е и стоковият на 105 градуса оправляван от DME) , е най правилната посока до смъкването на температурата от 103-105 градуса на N43B20B мотора до по-допустимите и прилични 95-97 градуса.

Хора пак казвам, темата е конкретно за N46B20B мотора - BMW E90 320i 2.0 150к.с. , как да свалим температурата , всички останали са сходни като начин на работа и конструкция( но си имат разлики) @ ivoaudi :)

Дайте да стесним анализа и конкретиката конкретно върху този мотор, за да имаме конкретни и практически работещи резултати :)

Всичко написано не е конфронтация или хейт, върху опита и резултатите на хора със сходни, но различни от този мотор коли, а напротив това са верни ориентири в правилната посока в битката с ненормалните-градуси на това поколение мотори и бих казал даже че е позитив.

Продължаваме....
Последна промяна Guberkov на 07 Юли 2020, 23:35, променена общо 6 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 07 Юли 2020, 23:10

ildivvy написа:Това го помня - чета темата редовно... Въпроса е - как не се забеляза разликата преди монтажа или май я беше монтирал някой друг..?


Друг я беше монтирал, да. Моят най-добър приятел. Причината-да изкара ОЩЕ някой лев от отстъпките, защото е сервиз и защото е алчен (ако чете въпросния Красьо от Варна мяма нищо, това му бе казано и в прав текст) :D Предложих и настоявах да монтираме моята си, оригинална, на малко км, ма него не го устройват подобни и тея да си ги нямаме! :D И други бая подобни “качествени” неща ми изпомонтира за бая суми, наложи се бързо да ги изпоизхвърля всички. Иначе:

Колега Губерков, н46 и н42 нямат абсолютно никаква разлика в охладителните системи. Каквото важи за единия, важи в пълна стрпен и за другия мотор. Както казах просто слагай термостат на 95гр или надолу, който е пригоден да влезе в тялото на н42, н46. Мисля, че перфектни резултати ще се получат с термостат на около 87гр. Има такива. Не го мисли много и не прави нищо друго.
Иначе по отношение на цитирам те “механичната водна помпа с постоянен дебит” то това не е така. Дебита на механичните помпи се повишава плавно с повишаване ма оборотите. Това е и причината на магистралата температурата да е с поне 5 градуса надолу сравнено с градско да речем.
Слагай хладен термостат, какъвто намериш и това е.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 07 Юли 2020, 23:42

ivoaudi написа:
ildivvy написа:Това го помня - чета темата редовно... Въпроса е - как не се забеляза разликата преди монтажа или май я беше монтирал някой друг..?


Друг я беше монтирал, да. Моят най-добър приятел. Причината-да изкара ОЩЕ някой лев от отстъпките, защото е сервиз и защото е алчен (ако чете въпросния Красьо от Варна мяма нищо, това му бе казано и в прав текст) :D Предложих и настоявах да монтираме моята си, оригинална, на малко км, ма него не го устройват подобни и тея да си ги нямаме! :D И други бая подобни “качествени” неща ми изпомонтира за бая суми, наложи се бързо да ги изпоизхвърля всички. Иначе:

Колега Губерков, н46 и н42 нямат абсолютно никаква разлика в охладителните системи. Каквото важи за единия, важи в пълна стрпен и за другия мотор. Както казах просто слагай термостат на 95гр или надолу, който е пригоден да влезе в тялото на н42, н46. Мисля, че перфектни резултати ще се получат с термостат на около 87гр. Има такива. Не го мисли много и не прави нищо друго.
Иначе по отношение на цитирам те “механичната водна помпа с постоянен дебит” то това не е така. Дебита на механичните помпи се повишава плавно с повишаване ма оборотите. Това е и причината на магистралата температурата да е с поне 5 градуса надолу сравнено с градско да речем.
Слагай хладен термостат, какъвто намериш и това е.


Благодаря, отново за мнението колега @ ivoaudi , макар и отново в късен час :)
Спокойна нощ .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 11 Юли 2020, 11:05

Ремонта под капака на клапаните тече вече с пълна сила и сменям подред всичко намиращо се в този обсег защото е леж и опечено , не само гумички на клапаните :).

Това с фиксираният термостат на 95 градуса от N42 мотора не възнамерявам да го правя, защото след много четене ми стана ясно че с такъв термостат ще имам проблеми със завишен разход на гориво,вържеж, както и проблеми с трудно и бавно загряването на мотора в студените месеци, съответно и с климатизацията на топлото.
До следващият такъв ремонт този мотор изкарва поне 80 000км. което според мен не е малко, а и в кайна-сметка няма да се женя до гроб за тази кола, вероятно няма да съм изминал и наполовина този пробег,вече ще е факт че съм я продал и сменил с друга :)


Фактите на теория и на практика сочат, че оригиналният термостат 105 градусовият си има управлението за температурата според начина на шофиране и в трите режима от DME :

икономичен : 105 градуса (100) - градско

нормален : 95 градуса (90) - смесено

спортен : 90 градуса (85) - магистрала

Някъде из форума имаше изказване на колега, че охладителната система на този мотор е изчислена съвършенно с оглед на ниска консумация на гориво и отличен вървеж и дори температурата да е 10 градуса наноло по-ниска, опичането на всичко гумено е неизбежно макар и след малко по-дълъг пробег , което ще е обаче за сметка на всичко останало като неудообство, и да ви кажа мисля че му вярвам и всичко според замисъла и конструкцията на този мотор като крайна е прецизно сметнато от BMW през 2005-та .


в скоби са температурите на руският термостат с около 5 градуса надоло.


Единственния вариант е с термостата на Руснаците от K.ART Engineering ,които произвеждат регулируем термостат на 90 градуса с нагревател - 1:1 като оригиналният 105-градусов със същото закрепване без никакви модификации тип направи си сам, вадиш оригиналният, слагаш модифицираният.
Доста хора са правили опита с фиксирания термостат на 95 градуса , но твърдят че нещата не са температурно-стабилни и както трябва , после след като са сменили с този термостат от K.ART Engineeringтем температурата по техни отзиви след монтажа му е между 94 до 97 градуса.

Ако има заинтересовани от този термостат, може да се организираме да си купим от Руснаците, за бройка може и да направят някаква отстъпка, иначе обърнато от рубли в лева цената е 156лв. , без доставката.





Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна Guberkov на 22 Сеп 2020, 14:36, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook