Как да смъкнем работната температура на N46b20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Здравейте.
Днес разбрах, че на този мотор може да се смъкне работната температура софтуерно.
Днес разбрах, че на този мотор може да се смъкне работната температура софтуерно.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Няма такъв, колега. Отварят принудително клапана, но тогава пък преохлажда(особено зимата) и става още по-зле
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ivoaudi написа:Няма такъв, колега. Отварят принудително клапана, но тогава пък преохлажда(особено зимата) и става още по-зле
Наистина не говоря от личен опит, просто видях един човек, който казва че само със софтуер направил температурата на 90 градуса.
Колко е вярно не знам.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Прави се успешно за н52, но н42,46 не може, а и си имат лесни решения
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Аз съм си доволен от резултатите от монтажа на 95 градусов фиксиран термостат от Е46 316i , в градски условия тръгни-спри докато беше жега повече от 100 градуса не вдигам, извън градско пада до 96 градуса - повече от перфектен резултат лично за мен.
А и този мотор е проектиран да работи на по-висока температура около 100-те градуса, за да има отлично КПД и съотношение мошност/разход - при преохлаждане надоло под 95 градуса работи на прекалено богата горивна смес и си изгубва всичката мощност и динамика в комбинация с завишен разход на гориво.
А и този мотор е проектиран да работи на по-висока температура около 100-те градуса, за да има отлично КПД и съотношение мошност/разход - при преохлаждане надоло под 95 градуса работи на прекалено богата горивна смес и си изгубва всичката мощност и динамика в комбинация с завишен разход на гориво.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Здравейте, колеги
Хванах се най-накрая да сменя термостата заедно с промивка и нов антифриз, но се закучих с пробката на блока , не мога да я намеря. Къде точно се намира, че искам да източа антифриза изцяло , преди да налея новия? И като гледам достъпа е отвратителен , няма място да се бръкне с ръка. Как е по-удобно да се намери и развие тази пробка, отгоре или отдолу на двигателя?
Ще се радвам да помогнете.
Поздрави
Хванах се най-накрая да сменя термостата заедно с промивка и нов антифриз, но се закучих с пробката на блока , не мога да я намеря. Къде точно се намира, че искам да източа антифриза изцяло , преди да налея новия? И като гледам достъпа е отвратителен , няма място да се бръкне с ръка. Как е по-удобно да се намери и развие тази пробка, отгоре или отдолу на двигателя?
Ще се радвам да помогнете.
Поздрави
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Има една на разширителното казанче, колега и една на радиатора. Това са и са видими като свалиш кората
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Благодаря, колега.Радвам се за бързия отклик.
Поздрави
Поздрави
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Привет, колеги
Малък ъпдейт по темата на колегата Guberkov " хладен термостат". Моят оригиналния се оказа със спукан корпус точно до втулката на единия болт , което не е страшно, но реших да го сменя с нов. Преди това, обаче, по примера на братушките го модифицирах чрез добавяне на восък . Резултатът след 1 час шофиране със скорости между 80 и 120 км/ч е 60-62 градуса температура на мотора, направо идеално за Сахара или пустинята Гоби Прекалил съм яко с восъка, но поне видях , че този вариант работи . Утре мисля да сваля термостата пак и да извадя минимум половината от добавения восък. За донор използвах евтин термостат , средна хубост някакъв. Това е засега, пак ще пиша , когато стигна до крайно решение.
Поздрави
Малък ъпдейт по темата на колегата Guberkov " хладен термостат". Моят оригиналния се оказа със спукан корпус точно до втулката на единия болт , което не е страшно, но реших да го сменя с нов. Преди това, обаче, по примера на братушките го модифицирах чрез добавяне на восък . Резултатът след 1 час шофиране със скорости между 80 и 120 км/ч е 60-62 градуса температура на мотора, направо идеално за Сахара или пустинята Гоби Прекалил съм яко с восъка, но поне видях , че този вариант работи . Утре мисля да сваля термостата пак и да извадя минимум половината от добавения восък. За донор използвах евтин термостат , средна хубост някакъв. Това е засега, пак ще пиша , когато стигна до крайно решение.
Поздрави
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Привет, колеги
Малък ъпдейт по темата на колегата Guberkov " хладен термостат". Моят оригиналния се оказа със спукан корпус точно до втулката на единия болт , което не е страшно, но реших да го сменя с нов. Преди това, обаче, по примера на братушките го модифицирах чрез добавяне на восък . Резултатът след 1 час шофиране със скорости между 80 и 120 км/ч е 60-62 градуса температура на мотора, направо идеално за Сахара или пустинята Гоби Прекалил съм яко с восъка, но поне видях , че този вариант работи . Утре мисля да сваля термостата пак и да извадя минимум половината от добавения восък. За донор използвах евтин термостат , средна хубост някакъв. Това е засега, пак ще пиша , когато стигна до крайно решение.
Поздрави
Браво колега, движиш се в правилната посока, само дето не си много за завиждане за броя пъти демонтаж/монтаж на термостата докато оцелиш количеството восък, и ако попаднеш на резултат 90-92 градуса при напълно загрял мотор си Екстра, ама и ако преди всяка интервенция намериш начин да определиш колко къде и какво точно слагаш до идеалният резултат 90 градуса, за да има после многократна повторяемост колкото и пъти да се прави това, половината колеги с тоя мотор дет те видят ще искат да те черпят
Последна промяна Guberkov на 25 Ное 2020, 12:42, променена общо 1 път
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Пак съм аз .
Миналата неделя се развали времето тук при мен и не можах да се занимая с термостата.
Има някои нюанси, за които се сещам. Техническия восък, който се използва в термостатите, вероятно не е съвсем един и същ при всички марки и производители. Възможно е да има разлика в хим. състав, твърдост , степен на разширяване и температура. Затова моят съвет е да се използва за донор термостат от същата марка и производител, може и втора употреба, не е нужно да е нов.
Сега през уикенда, ако е хубаво времето ще завърша експеримента и ще пиша подробно .
Поздрави
Миналата неделя се развали времето тук при мен и не можах да се занимая с термостата.
Има някои нюанси, за които се сещам. Техническия восък, който се използва в термостатите, вероятно не е съвсем един и същ при всички марки и производители. Възможно е да има разлика в хим. състав, твърдост , степен на разширяване и температура. Затова моят съвет е да се използва за донор термостат от същата марка и производител, може и втора употреба, не е нужно да е нов.
Сега през уикенда, ако е хубаво времето ще завърша експеримента и ще пиша подробно .
Поздрави
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Привет, колеги
Направих втори опит да " охладя" мотора на моята кола. Този път, обаче, реших да последвам съвета на колегите Guberkov, Ivoaudi, Dentamed и др. и направо да забия един 95° градусов от н42 и повече да не се занимавам с глупости. За целта си купих нов Wahler 95° , но докато го разглеждах ми направи впечатление, че е по-къс, по- нисък от оригиналния на н46б20. Като свалих стария и ги сложих един до друг, видях очевидна разлика във височината, т.е. дори максимално отворен 95° градусовия няма да може да затвори малкия кръг на охлаждането. Въпреки тези мои подозрения, тръгнах да го монтирам и точно тогава ме засърбя крастата да го пипна малко, за да му сваля температурата на 90-91° , каквато е първоначалната идея. Речено- сторено , но понеже не намерих из моите джунджории нищо от неръждавейка с подходящ размер, реших да използвам парченце от О- уплътнението на капачката на филтъра. Идеално пасва, освен това тази гума е топло и масло устойчива. Отрязах прецизно 0.8 мм парче и го сложих в дупката на корпуса, където влиза буталцето на термостата, като по този начин му обрах свободния ход. Проверих го в джезвето с гореща вода и малък кухненски термометър за горещи храни и течности. Резултатът беше идеален - на 85° започна да отваря , на 91° отвори изцяло.
Монтирах го, налях антифриза и тръгнах извън града да го пробвам. И хоп - изненада , докато бях още по светофарите из градъ , ми държеше 93° , като я натиснах после с 80- 100 - 120 км/ час ми падна на 78° Около 20 км. карах извънградско , температурата движеше между 78-81° гр. , после градско докато се прибера до нас пак ми качи до 93° гр.
Защо се получава тази амплитуда, не знам. Дали заради постоянно отворения малък кръг се преохлажда двигателя ?
Така модифициран 95° градусовия сигурно ще работи добре на н42 , но на моя мотор не се получава. .
Това е за сега. Ще има и 3-ти опит
Поздрави
Направих втори опит да " охладя" мотора на моята кола. Този път, обаче, реших да последвам съвета на колегите Guberkov, Ivoaudi, Dentamed и др. и направо да забия един 95° градусов от н42 и повече да не се занимавам с глупости. За целта си купих нов Wahler 95° , но докато го разглеждах ми направи впечатление, че е по-къс, по- нисък от оригиналния на н46б20. Като свалих стария и ги сложих един до друг, видях очевидна разлика във височината, т.е. дори максимално отворен 95° градусовия няма да може да затвори малкия кръг на охлаждането. Въпреки тези мои подозрения, тръгнах да го монтирам и точно тогава ме засърбя крастата да го пипна малко, за да му сваля температурата на 90-91° , каквато е първоначалната идея. Речено- сторено , но понеже не намерих из моите джунджории нищо от неръждавейка с подходящ размер, реших да използвам парченце от О- уплътнението на капачката на филтъра. Идеално пасва, освен това тази гума е топло и масло устойчива. Отрязах прецизно 0.8 мм парче и го сложих в дупката на корпуса, където влиза буталцето на термостата, като по този начин му обрах свободния ход. Проверих го в джезвето с гореща вода и малък кухненски термометър за горещи храни и течности. Резултатът беше идеален - на 85° започна да отваря , на 91° отвори изцяло.
Монтирах го, налях антифриза и тръгнах извън града да го пробвам. И хоп - изненада , докато бях още по светофарите из градъ , ми държеше 93° , като я натиснах после с 80- 100 - 120 км/ час ми падна на 78° Около 20 км. карах извънградско , температурата движеше между 78-81° гр. , после градско докато се прибера до нас пак ми качи до 93° гр.
Защо се получава тази амплитуда, не знам. Дали заради постоянно отворения малък кръг се преохлажда двигателя ?
Така модифициран 95° градусовия сигурно ще работи добре на н42 , но на моя мотор не се получава. .
Това е за сега. Ще има и 3-ти опит
Поздрави
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Разликата при 120кмч и в града при по-ниски скорости се получава заради разликата в оборотите на водната помпа, тоест дебита! Играят и други фактори като по-силното обдухване да речем, но противно на теориите ти гарантирам, че в случая са незначителни! Ако се съмняваш в думите ми ще ти подскажа елементарен тест, с който сам ще се убедиш, че съм прав. Казвам ти го с абсолютна сигурност и съм отделил много време, нерви, пари и мъдрене да се светна кое, как и защо се случва по охладителните уредби.
Другото място на което грешиш е че в джезвето няма как да създадеш влиянието на потока, който прави помпата, а той никак не е малък и влияе на ъгъла и момента на отваряне. Третата "неизвестна", която не вземаш предвид е разликата в температурите при самия термостат от една страна и датчика от друга, който те осведомява, че видиш ли, сега отваряме при "толкова" градуси. Дано ме разбра.
Моят простичък съвет е да не модифицираш термостати, а да сложиш какъвто и да е такъв м-у 85 и 95гр и колата ти ще е супер! В самото модифициране също има неизвестни, които пропускаш и не вземаш предвид, например това, колко ще се "сбие" и опече тая гума с времето и ще ти промени "настройките"
Иначе адмирации за ентусиазма!
Другото място на което грешиш е че в джезвето няма как да създадеш влиянието на потока, който прави помпата, а той никак не е малък и влияе на ъгъла и момента на отваряне. Третата "неизвестна", която не вземаш предвид е разликата в температурите при самия термостат от една страна и датчика от друга, който те осведомява, че видиш ли, сега отваряме при "толкова" градуси. Дано ме разбра.
Моят простичък съвет е да не модифицираш термостати, а да сложиш какъвто и да е такъв м-у 85 и 95гр и колата ти ще е супер! В самото модифициране също има неизвестни, които пропускаш и не вземаш предвид, например това, колко ще се "сбие" и опече тая гума с времето и ще ти промени "настройките"
Иначе адмирации за ентусиазма!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Да, колега, безукорно си прав. По принцип очаквах с едни 2-3 градуса да слезе температурата при извънградско каране, но не чак с 12°. Едно е с джезвето на котлона и съвсем друго в реални условия.
Както и да е. Луд умора нема ще има определено и 3-ти опит, който ще е и последен. Вече ми е неудобно да те занимавам , и теб и колегите с експериментите ми, още повече , че това са неща които вече са правени и разисквани.
Поздрави
Както и да е. Луд умора нема ще има определено и 3-ти опит, който ще е и последен. Вече ми е неудобно да те занимавам , и теб и колегите с експериментите ми, още повече , че това са неща които вече са правени и разисквани.
Поздрави
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Всъщност ако трябва да съм честен снощи писах от обща гледна точка
Ако аз самия бях на твое място бих поекспериментирал и поразмишлявал още не веднъж дори:)
Дано не ме укориш, че едва ли не подвеждам дори. Иначе не, изобщо не ме товари това, че ме занимаваш, дори напротив. По-скоро проблема е, че не мога да бъда кой знае колко полезен.
А иначе истинския пионер на това охлаждане е Дентамед и на него в самото начало с буквално никакво инфо изобщо не му е било по-лесно:)
Забавлявай се щом ти е интересно, споделяй тук и....писне ли ти просто сложи някакъв по-хладен и пробвай ще вдигне ли 300 пущината:))
Ако аз самия бях на твое място бих поекспериментирал и поразмишлявал още не веднъж дори:)
Дано не ме укориш, че едва ли не подвеждам дори. Иначе не, изобщо не ме товари това, че ме занимаваш, дори напротив. По-скоро проблема е, че не мога да бъда кой знае колко полезен.
А иначе истинския пионер на това охлаждане е Дентамед и на него в самото начало с буквално никакво инфо изобщо не му е било по-лесно:)
Забавлявай се щом ти е интересно, споделяй тук и....писне ли ти просто сложи някакъв по-хладен и пробвай ще вдигне ли 300 пущината:))
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани