Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 23 Сеп 2020, 9:30

ognian2002 написа:Привет , колеги
Благодаря за студения душ , че нещо ми беше прегряла главата да я умувам тази кола :oops: Да ви се похваля , днес ходих да я взема . Първо главно впечатление е , че ауспуха след 200 км. пътуване е абсолютно чист , направо свети метала , което подкрепя надеждата ми , че гумички и сегменти са ок. Моторът е наистина много горещ , но това ще го лекувам.
Колега Guberkov , огледах пространството около термостата и се съгласявам с теб , че смяната с друг трябва да е еднократна , останалото е мазохизъм. Ще пусна запитване до братята руснаци колко ще ми излезе техния термостат с доставката до Англия и само в краен случай , ако нещо не се получи, ще монтирам 95° - градусовия от н42.
Това е за сега , ще ви оставя да си починете малко от мене :winky: Сега ще се занимавам със старата кола - подготовка за продажба. Като сменя термостата ще пиша пак.
Живи и здрави всички.

До България с доставката излиза към 160лв. , в английски паунди предполагам ще е на същата себестойност.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 24 Сеп 2020, 1:38

Колега Guberkov , сетих се за нещо интересно , а по-късно видях , че братята руснаци вече са го обсъждали. Става дума за термостата на к.арт инженеринг и управлението от компа. При високи скорости и съответно високи обороти компа подава напрежение на нагревателя и термостата отваря допълнително още малко за да падне температурата до към 90° . Руският термостат при такъв скоростен режим ще падне до колко? Предполагам до 75-77° , което не е добре . Освен полужителните мнения , които си чел и ти, видях и негативни или колебаещи се такива във връзка с този проблем. . Ти как мислиш?
Все ми се струва, че най-добре е 95° градусовия + нов антифриз+ охлаждаща добавка за антифриза и разбира се хубаво масло. Една промивка на радиатора също . Аз така ще направя , не съм вече толкова млад , че да тръгна през драките , по-добре по пътеката :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 24 Сеп 2020, 12:35

ognian2002 написа:Колега Guberkov , сетих се за нещо интересно , а по-късно видях , че братята руснаци вече са го обсъждали. Става дума за термостата на к.арт инженеринг и управлението от компа. При високи скорости и съответно високи обороти компа подава напрежение на нагревателя и термостата отваря допълнително още малко за да падне температурата до към 90° . Руският термостат при такъв скоростен режим ще падне до колко? Предполагам до 75-77° , което не е добре . Освен полужителните мнения , които си чел и ти, видях и негативни или колебаещи се такива във връзка с този проблем. . Ти как мислиш?
Все ми се струва, че най-добре е 95° градусовия + нов антифриз+ охлаждаща добавка за антифриза и разбира се хубаво масло. Една промивка на радиатора също . Аз така ще направя , не съм вече толкова млад , че да тръгна през драките , по-добре по пътеката :D


Много го мислиш, а и те нещата на практика не са точно както на теория и всичко изписано :)

Ако прочетеш тази тема,която съм създал още преди да започна да си решавам проблема, от първият до този пост, ще разбереш че всичко,което пишеш аз вече съм го написъл в аванс и се преповтаряме :)

Термостата не е единственният мажорен компонент,който определя температурата на блока на мотора - той просто е един клапан,който отваря дългият или къс път на охладителната система според текущата температура на мотора, както и отварянето и затварянето му не са 2 крайни твърди-устойчиви позиции в миг отворен/затворен за градусите които пише на него, а това става плавно и той не е фактор,който в миг да промени общата температура на мотора.

Колко ти е чист радиатора,водната помпа дали работи с оптималният си дебит,перката на радиатора с обротите на които се върти и в кой момент и при какви градуси се включва, скороста с която караш в зависимост градско/извънградско също,тя определя отпред през бъбреците какво количество и с какво налягане въздухопоток попада в ламелите на радиатора , именно и заради това бавно градски условия температурата на мотора ти е висока , извънградско с по-висока скорост имаш винаги най-ниски температурни стойности и това е винаги зависимост, без значение какъв термостат ще сложиш :)

Идеята е да не се вдигат температури по-високи от 100 градуса за този мотор, както и да не се измества в същото време и много надоло работната температура, защото пък с това вече се бяга от сметнатото още при конструирането му на каква температура има най-голямо КПД и най-ниска консумация на гориво :)

В общи-линии това е ситуациата с N46B20b :)

Успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 25 Сеп 2020, 13:13

Привет, колега Guberkov
Да , така е , такива са процесите на охлаждане на един двигател в различните режими. Дължа ти извинение за препокриването на мненията , това не беше опит да ти отнема инициативата. Просто исках да се извлече максимума по този важен въпрос. Извинявам се още веднъж.
За да не останеш с впечатление , че съм младеж с оскъдни познания по ремонт и поддръжка на автомобили , ще напиша няколко реда. Нещата си ги представям добре и въпросите ми са резонни. 28 години и 9 автомобила , които съм поддържал сам, включително и основни ремонти , все нещо са ми дали. Първият ми опит и то успешен , да модифицирам термостат беше преди 20 години на Опел манта 78-ма модел. Преди това имах vw костенурка , там 4 пъти цепих двигателя , термостат не открих ;) След това се изредиха други коли , включително е36, е46, и сега е91 . Признавам си, обаче , че с управляем термостат се сблъсквам за първи път и затова задавам досадни въпроси. За всичко друго ще помагам както мога.
Респект към теб и всички колеги.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 26 Сеп 2020, 10:15

ognian2002 написа:Привет, колега Guberkov
Да , така е , такива са процесите на охлаждане на един двигател в различните режими. Дължа ти извинение за препокриването на мненията , това не беше опит да ти отнема инициативата. Просто исках да се извлече максимума по този важен въпрос. Извинявам се още веднъж.
За да не останеш с впечатление , че съм младеж с оскъдни познания по ремонт и поддръжка на автомобили , ще напиша няколко реда. Нещата си ги представям добре и въпросите ми са резонни. 28 години и 9 автомобила , които съм поддържал сам, включително и основни ремонти , все нещо са ми дали. Първият ми опит и то успешен , да модифицирам термостат беше преди 20 години на Опел манта 78-ма модел. Преди това имах vw костенурка , там 4 пъти цепих двигателя , термостат не открих ;) След това се изредиха други коли , включително е36, е46, и сега е91 . Признавам си, обаче , че с управляем термостат се сблъсквам за първи път и затова задавам досадни въпроси. За всичко друго ще помагам както мога.
Респект към теб и всички колеги.


Не съм искал да подценя опита,знанията и рутините ти, нито пък ни най-малко да те обидя, просто помагам с каквото съм събрал и отсял с много труд и часове четене като информация,през каквото съм минал практически с цел да помогна на когото с каквото мога.

Но много мехваща яд, когато подхождам сериозно, а някой да ми се лигави и спами темите.

Няма проблеми , всичко е точно :)

Успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 26 Сеп 2020, 11:46

Благодаря
Ще се радвам да продължим да бъдем събеседници по всички теми , касаещи любимата марка.
Как се държи колата ти ? Понавартял си километри , предполагам, след монтажа на новия термостат.
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 29 Сеп 2020, 12:19

ognian2002 написа:Благодаря
Ще се радвам да продължим да бъдем събеседници по всички теми , касаещи любимата марка.
Как се държи колата ти ? Понавартял си километри , предполагам, след монтажа на новия термостат.
Поздрави

Колцата ми е супер по-отзивчива от всякога, с отлична динамика,тяга и ускорение като за 4 цилиндров мотор , но това е в резултат на доста правени неща по нея през последните 2 месеца, като термостата беше последното правено нещо и то превантивно :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Сеп 2020, 15:17

Радвам се , че си доволен от колата ти ,и че от трудът ти е имало полза.
Аз изпратих запитване до к.арт инженеринг за техния термостат миналата седмица , но досега не съм получил отговор. Преди малко им изпратих втори имейл , да видим дали ще отговорят. Ако не , ще последвам примера ти и ще сложа 95° градусовия. Как пасва към оригиналната половина от корпуса , тази към помпата? Има ли нещо да се пипа? Днес проверявах оем номерата на тази половина от н42 95° и н46 105° , различни са номерата. Вероятно е така заради разликите в самите термостати. Идеята ми беше, ако трябва да се преправя нещо , дали да не сложа направо цялото тяло от н42. Не съм 100% сигурен , че ще пасне на помпата, обаче. Помагай . Предварително се извинявам, ако някъде по темите има нещо , но аз не съм го видял.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Сеп 2020, 17:51

Пак съм аз.
Току що получих отговор от братушките. 80 $ + доставката, но колко ще струва доставката не пишат. Ще трябва да се уточни и това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 30 Сеп 2020, 13:20

ognian2002 написа:Пак съм аз.
Току що получих отговор от братушките. 80 $ + доставката, но колко ще струва доставката не пишат. Ще трябва да се уточни и това.


:) Ами, и това съм го написал погледни напред в темата 1-ва страница най-отдоло и последно те пращах точно него да четеш - пак се преповтаряме :), че цената с доставката до България е 156лв. , но явно и това си го пропуснал :) , защото както обичам аз да се изразявам - има хора,които вместо да им е по-лесно, те винаги обичат по-трудният начин да се справят, и ако не им е трудно не им е кеф :)

Действай, като престигне и я монтираш дай впечатления какви градуси ще ти държи на място и градско, както и извънградско със 90-100км/ч.

Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 01 Окт 2020, 11:27

Привет, колега Guberkov
Виждам, че си ме взел за мезе :lol: На 1-ва страница , според теб цената е 156 лв без доставката , а сега пак според теб , цената е 156 лв. със доставката :winky: Ако си бях на България , непременно щях да ти свирна да пием по бира :bchug: Плевен не е далеч от Търново.
Мисълта ми е , че Скарбъро Северен Йоркшир , където живея , е по-далече от Петербург , отколкото София и цената на доставката ще е различна. Не , че е важно , просто исках да знам каква сума да им преведа , термостат+ доставка - всичко. Както и да е , това са технически подробности . По - интересно ми е колко ще го чакам да дойде , че един руснак живеещ в Израел е трябвало да чака 80 дни за доставката :dunno:
Това е за сега. Ще пиша, разбира се, като монтирам новия термостат.
Здраве и успех от мен
Огнян

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 01 Окт 2020, 16:28

ognian2002 написа:Привет, колега Guberkov
Виждам, че си ме взел за мезе :lol: На 1-ва страница , според теб цената е 156 лв без доставката , а сега пак според теб , цената е 156 лв. със доставката :winky: Ако си бях на България , непременно щях да ти свирна да пием по бира :bchug: Плевен не е далеч от Търново.
Мисълта ми е , че Скарбъро Северен Йоркшир , където живея , е по-далече от Петербург , отколкото София и цената на доставката ще е различна. Не , че е важно , просто исках да знам каква сума да им преведа , термостат+ доставка - всичко. Както и да е , това са технически подробности . По - интересно ми е колко ще го чакам да дойде , че един руснак живеещ в Израел е трябвало да чака 80 дни за доставката :dunno:
Това е за сега. Ще пиша, разбира се, като монтирам новия термостат.
Здраве и успех от мен
Огнян

Извинявай , наистина е недооглеждане от моя страна и цената е без доставката- прав си , и не съм имал нищо впредвид да се лигавя или да те вземам за мезе !

Но, все-пак минаха вече 2 месеца от както си реших проблема и съм забравил вече , извинявай, за подвеждането.

Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 01 Окт 2020, 18:11

Това за мезето е шега :lol: Няма нужда от извинение. Аз истински се радвам на тази дискусия и смятам , че никой не се лигави тук , поне не и в тази тема. А тази тема е наистина супер важна..
Да те питам, забелязал ли си , разхождайки се по руските форуми , че този хладен термостат на к.арт инженеринг всъщност е марка Wahler ? Съмняваме фирма като Wahler да са се съгласили да произвеждат 90° градусов термостат по поръчка на к.арт инж. , по-скоро се взимат готови 105° градусови от тази фирма и допълнително се тунинговат , чрез добавяне на технически восък в патрона , за да стане ; хладен;. Процедурата отнема само броени минути , а после цената на * новия термостат* е двойна.
Това , разбира се е мое предположение , очаквам мнения.
Приятна вечер, колега и наздраве :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 02 Окт 2020, 9:03

ognian2002 написа:Това за мезето е шега :lol: Няма нужда от извинение. Аз истински се радвам на тази дискусия и смятам , че никой не се лигави тук , поне не и в тази тема. А тази тема е наистина супер важна..
Да те питам, забелязал ли си , разхождайки се по руските форуми , че този хладен термостат на к.арт инженеринг всъщност е марка Wahler ? Съмняваме фирма като Wahler да са се съгласили да произвеждат 90° градусов термостат по поръчка на к.арт инж. , по-скоро се взимат готови 105° градусови от тази фирма и допълнително се тунинговат , чрез добавяне на технически восък в патрона , за да стане ; хладен;. Процедурата отнема само броени минути , а после цената на * новия термостат* е двойна.
Това , разбира се е мое предположение , очаквам мнения.
Приятна вечер, колега и наздраве :bchug:


Напълно-възможно е предположението ти.
Руснаците са големи мозъци и е нормално да правят пари от това, за което винаги съм им свалял шапка - всичко измислено от тях,винаги работи и то много-добре :)
Но пък за доста други решения на всякаква тематика, не крият нищо,отзивчиви и ослужливи споделят безплатно и публично решения за доста неясни на много хора неща :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 02 Окт 2020, 12:59

Да, колега , такива са братушките. Спомняш ли си предаването ; Какво- Къде- Кога ; ? На какво високо ниво бяха въпросите и отговорите и съответните дискусии. Нещата при тях се търсят и разискват на научно ниво, точно както правим и ние по нашата тема :clap:
Аз сега смятам да се хвана със свалянето на газовата от старото бмв.
Приятен уикенд с хубаво време
Поздрави

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook