Как да смъкнем работната температура на N46b20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Привет , колеги
Благодаря за студения душ , че нещо ми беше прегряла главата да я умувам тази кола Да ви се похваля , днес ходих да я взема . Първо главно впечатление е , че ауспуха след 200 км. пътуване е абсолютно чист , направо свети метала , което подкрепя надеждата ми , че гумички и сегменти са ок. Моторът е наистина много горещ , но това ще го лекувам.
Колега Guberkov , огледах пространството около термостата и се съгласявам с теб , че смяната с друг трябва да е еднократна , останалото е мазохизъм. Ще пусна запитване до братята руснаци колко ще ми излезе техния термостат с доставката до Англия и само в краен случай , ако нещо не се получи, ще монтирам 95° - градусовия от н42.
Това е за сега , ще ви оставя да си починете малко от мене Сега ще се занимавам със старата кола - подготовка за продажба. Като сменя термостата ще пиша пак.
Живи и здрави всички.
До България с доставката излиза към 160лв. , в английски паунди предполагам ще е на същата себестойност.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Колега Guberkov , сетих се за нещо интересно , а по-късно видях , че братята руснаци вече са го обсъждали. Става дума за термостата на к.арт инженеринг и управлението от компа. При високи скорости и съответно високи обороти компа подава напрежение на нагревателя и термостата отваря допълнително още малко за да падне температурата до към 90° . Руският термостат при такъв скоростен режим ще падне до колко? Предполагам до 75-77° , което не е добре . Освен полужителните мнения , които си чел и ти, видях и негативни или колебаещи се такива във връзка с този проблем. . Ти как мислиш?
Все ми се струва, че най-добре е 95° градусовия + нов антифриз+ охлаждаща добавка за антифриза и разбира се хубаво масло. Една промивка на радиатора също . Аз така ще направя , не съм вече толкова млад , че да тръгна през драките , по-добре по пътеката
Все ми се струва, че най-добре е 95° градусовия + нов антифриз+ охлаждаща добавка за антифриза и разбира се хубаво масло. Една промивка на радиатора също . Аз така ще направя , не съм вече толкова млад , че да тръгна през драките , по-добре по пътеката
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Колега Guberkov , сетих се за нещо интересно , а по-късно видях , че братята руснаци вече са го обсъждали. Става дума за термостата на к.арт инженеринг и управлението от компа. При високи скорости и съответно високи обороти компа подава напрежение на нагревателя и термостата отваря допълнително още малко за да падне температурата до към 90° . Руският термостат при такъв скоростен режим ще падне до колко? Предполагам до 75-77° , което не е добре . Освен полужителните мнения , които си чел и ти, видях и негативни или колебаещи се такива във връзка с този проблем. . Ти как мислиш?
Все ми се струва, че най-добре е 95° градусовия + нов антифриз+ охлаждаща добавка за антифриза и разбира се хубаво масло. Една промивка на радиатора също . Аз така ще направя , не съм вече толкова млад , че да тръгна през драките , по-добре по пътеката
Много го мислиш, а и те нещата на практика не са точно както на теория и всичко изписано
Ако прочетеш тази тема,която съм създал още преди да започна да си решавам проблема, от първият до този пост, ще разбереш че всичко,което пишеш аз вече съм го написъл в аванс и се преповтаряме
Термостата не е единственният мажорен компонент,който определя температурата на блока на мотора - той просто е един клапан,който отваря дългият или къс път на охладителната система според текущата температура на мотора, както и отварянето и затварянето му не са 2 крайни твърди-устойчиви позиции в миг отворен/затворен за градусите които пише на него, а това става плавно и той не е фактор,който в миг да промени общата температура на мотора.
Колко ти е чист радиатора,водната помпа дали работи с оптималният си дебит,перката на радиатора с обротите на които се върти и в кой момент и при какви градуси се включва, скороста с която караш в зависимост градско/извънградско също,тя определя отпред през бъбреците какво количество и с какво налягане въздухопоток попада в ламелите на радиатора , именно и заради това бавно градски условия температурата на мотора ти е висока , извънградско с по-висока скорост имаш винаги най-ниски температурни стойности и това е винаги зависимост, без значение какъв термостат ще сложиш
Идеята е да не се вдигат температури по-високи от 100 градуса за този мотор, както и да не се измества в същото време и много надоло работната температура, защото пък с това вече се бяга от сметнатото още при конструирането му на каква температура има най-голямо КПД и най-ниска консумация на гориво
В общи-линии това е ситуациата с N46B20b
Успех.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Привет, колега Guberkov
Да , така е , такива са процесите на охлаждане на един двигател в различните режими. Дължа ти извинение за препокриването на мненията , това не беше опит да ти отнема инициативата. Просто исках да се извлече максимума по този важен въпрос. Извинявам се още веднъж.
За да не останеш с впечатление , че съм младеж с оскъдни познания по ремонт и поддръжка на автомобили , ще напиша няколко реда. Нещата си ги представям добре и въпросите ми са резонни. 28 години и 9 автомобила , които съм поддържал сам, включително и основни ремонти , все нещо са ми дали. Първият ми опит и то успешен , да модифицирам термостат беше преди 20 години на Опел манта 78-ма модел. Преди това имах vw костенурка , там 4 пъти цепих двигателя , термостат не открих След това се изредиха други коли , включително е36, е46, и сега е91 . Признавам си, обаче , че с управляем термостат се сблъсквам за първи път и затова задавам досадни въпроси. За всичко друго ще помагам както мога.
Респект към теб и всички колеги.
Да , така е , такива са процесите на охлаждане на един двигател в различните режими. Дължа ти извинение за препокриването на мненията , това не беше опит да ти отнема инициативата. Просто исках да се извлече максимума по този важен въпрос. Извинявам се още веднъж.
За да не останеш с впечатление , че съм младеж с оскъдни познания по ремонт и поддръжка на автомобили , ще напиша няколко реда. Нещата си ги представям добре и въпросите ми са резонни. 28 години и 9 автомобила , които съм поддържал сам, включително и основни ремонти , все нещо са ми дали. Първият ми опит и то успешен , да модифицирам термостат беше преди 20 години на Опел манта 78-ма модел. Преди това имах vw костенурка , там 4 пъти цепих двигателя , термостат не открих След това се изредиха други коли , включително е36, е46, и сега е91 . Признавам си, обаче , че с управляем термостат се сблъсквам за първи път и затова задавам досадни въпроси. За всичко друго ще помагам както мога.
Респект към теб и всички колеги.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Привет, колега Guberkov
Да , така е , такива са процесите на охлаждане на един двигател в различните режими. Дължа ти извинение за препокриването на мненията , това не беше опит да ти отнема инициативата. Просто исках да се извлече максимума по този важен въпрос. Извинявам се още веднъж.
За да не останеш с впечатление , че съм младеж с оскъдни познания по ремонт и поддръжка на автомобили , ще напиша няколко реда. Нещата си ги представям добре и въпросите ми са резонни. 28 години и 9 автомобила , които съм поддържал сам, включително и основни ремонти , все нещо са ми дали. Първият ми опит и то успешен , да модифицирам термостат беше преди 20 години на Опел манта 78-ма модел. Преди това имах vw костенурка , там 4 пъти цепих двигателя , термостат не открих След това се изредиха други коли , включително е36, е46, и сега е91 . Признавам си, обаче , че с управляем термостат се сблъсквам за първи път и затова задавам досадни въпроси. За всичко друго ще помагам както мога.
Респект към теб и всички колеги.
Не съм искал да подценя опита,знанията и рутините ти, нито пък ни най-малко да те обидя, просто помагам с каквото съм събрал и отсял с много труд и часове четене като информация,през каквото съм минал практически с цел да помогна на когото с каквото мога.
Но много мехваща яд, когато подхождам сериозно, а някой да ми се лигави и спами темите.
Няма проблеми , всичко е точно
Успех.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Благодаря
Ще се радвам да продължим да бъдем събеседници по всички теми , касаещи любимата марка.
Как се държи колата ти ? Понавартял си километри , предполагам, след монтажа на новия термостат.
Поздрави
Ще се радвам да продължим да бъдем събеседници по всички теми , касаещи любимата марка.
Как се държи колата ти ? Понавартял си километри , предполагам, след монтажа на новия термостат.
Поздрави
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Благодаря
Ще се радвам да продължим да бъдем събеседници по всички теми , касаещи любимата марка.
Как се държи колата ти ? Понавартял си километри , предполагам, след монтажа на новия термостат.
Поздрави
Колцата ми е супер по-отзивчива от всякога, с отлична динамика,тяга и ускорение като за 4 цилиндров мотор , но това е в резултат на доста правени неща по нея през последните 2 месеца, като термостата беше последното правено нещо и то превантивно
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Радвам се , че си доволен от колата ти ,и че от трудът ти е имало полза.
Аз изпратих запитване до к.арт инженеринг за техния термостат миналата седмица , но досега не съм получил отговор. Преди малко им изпратих втори имейл , да видим дали ще отговорят. Ако не , ще последвам примера ти и ще сложа 95° градусовия. Как пасва към оригиналната половина от корпуса , тази към помпата? Има ли нещо да се пипа? Днес проверявах оем номерата на тази половина от н42 95° и н46 105° , различни са номерата. Вероятно е така заради разликите в самите термостати. Идеята ми беше, ако трябва да се преправя нещо , дали да не сложа направо цялото тяло от н42. Не съм 100% сигурен , че ще пасне на помпата, обаче. Помагай . Предварително се извинявам, ако някъде по темите има нещо , но аз не съм го видял.
Поздрави
Аз изпратих запитване до к.арт инженеринг за техния термостат миналата седмица , но досега не съм получил отговор. Преди малко им изпратих втори имейл , да видим дали ще отговорят. Ако не , ще последвам примера ти и ще сложа 95° градусовия. Как пасва към оригиналната половина от корпуса , тази към помпата? Има ли нещо да се пипа? Днес проверявах оем номерата на тази половина от н42 95° и н46 105° , различни са номерата. Вероятно е така заради разликите в самите термостати. Идеята ми беше, ако трябва да се преправя нещо , дали да не сложа направо цялото тяло от н42. Не съм 100% сигурен , че ще пасне на помпата, обаче. Помагай . Предварително се извинявам, ако някъде по темите има нещо , но аз не съм го видял.
Поздрави
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Пак съм аз.
Току що получих отговор от братушките. 80 $ + доставката, но колко ще струва доставката не пишат. Ще трябва да се уточни и това.
Току що получих отговор от братушките. 80 $ + доставката, но колко ще струва доставката не пишат. Ще трябва да се уточни и това.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Пак съм аз.
Току що получих отговор от братушките. 80 $ + доставката, но колко ще струва доставката не пишат. Ще трябва да се уточни и това.
Ами, и това съм го написал погледни напред в темата 1-ва страница най-отдоло и последно те пращах точно него да четеш - пак се преповтаряме , че цената с доставката до България е 156лв. , но явно и това си го пропуснал , защото както обичам аз да се изразявам - има хора,които вместо да им е по-лесно, те винаги обичат по-трудният начин да се справят, и ако не им е трудно не им е кеф
Действай, като престигне и я монтираш дай впечатления какви градуси ще ти държи на място и градско, както и извънградско със 90-100км/ч.
Поздрави.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Привет, колега Guberkov
Виждам, че си ме взел за мезе На 1-ва страница , според теб цената е 156 лв без доставката , а сега пак според теб , цената е 156 лв. със доставката Ако си бях на България , непременно щях да ти свирна да пием по бира Плевен не е далеч от Търново.
Мисълта ми е , че Скарбъро Северен Йоркшир , където живея , е по-далече от Петербург , отколкото София и цената на доставката ще е различна. Не , че е важно , просто исках да знам каква сума да им преведа , термостат+ доставка - всичко. Както и да е , това са технически подробности . По - интересно ми е колко ще го чакам да дойде , че един руснак живеещ в Израел е трябвало да чака 80 дни за доставката
Това е за сега. Ще пиша, разбира се, като монтирам новия термостат.
Здраве и успех от мен
Огнян
Виждам, че си ме взел за мезе На 1-ва страница , според теб цената е 156 лв без доставката , а сега пак според теб , цената е 156 лв. със доставката Ако си бях на България , непременно щях да ти свирна да пием по бира Плевен не е далеч от Търново.
Мисълта ми е , че Скарбъро Северен Йоркшир , където живея , е по-далече от Петербург , отколкото София и цената на доставката ще е различна. Не , че е важно , просто исках да знам каква сума да им преведа , термостат+ доставка - всичко. Както и да е , това са технически подробности . По - интересно ми е колко ще го чакам да дойде , че един руснак живеещ в Израел е трябвало да чака 80 дни за доставката
Това е за сега. Ще пиша, разбира се, като монтирам новия термостат.
Здраве и успех от мен
Огнян
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Привет, колега Guberkov
Виждам, че си ме взел за мезе На 1-ва страница , според теб цената е 156 лв без доставката , а сега пак според теб , цената е 156 лв. със доставката Ако си бях на България , непременно щях да ти свирна да пием по бира Плевен не е далеч от Търново.
Мисълта ми е , че Скарбъро Северен Йоркшир , където живея , е по-далече от Петербург , отколкото София и цената на доставката ще е различна. Не , че е важно , просто исках да знам каква сума да им преведа , термостат+ доставка - всичко. Както и да е , това са технически подробности . По - интересно ми е колко ще го чакам да дойде , че един руснак живеещ в Израел е трябвало да чака 80 дни за доставката
Това е за сега. Ще пиша, разбира се, като монтирам новия термостат.
Здраве и успех от мен
Огнян
Извинявай , наистина е недооглеждане от моя страна и цената е без доставката- прав си , и не съм имал нищо впредвид да се лигавя или да те вземам за мезе !
Но, все-пак минаха вече 2 месеца от както си реших проблема и съм забравил вече , извинявай, за подвеждането.
Поздрави.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Това за мезето е шега Няма нужда от извинение. Аз истински се радвам на тази дискусия и смятам , че никой не се лигави тук , поне не и в тази тема. А тази тема е наистина супер важна..
Да те питам, забелязал ли си , разхождайки се по руските форуми , че този хладен термостат на к.арт инженеринг всъщност е марка Wahler ? Съмняваме фирма като Wahler да са се съгласили да произвеждат 90° градусов термостат по поръчка на к.арт инж. , по-скоро се взимат готови 105° градусови от тази фирма и допълнително се тунинговат , чрез добавяне на технически восък в патрона , за да стане ; хладен;. Процедурата отнема само броени минути , а после цената на * новия термостат* е двойна.
Това , разбира се е мое предположение , очаквам мнения.
Приятна вечер, колега и наздраве
Да те питам, забелязал ли си , разхождайки се по руските форуми , че този хладен термостат на к.арт инженеринг всъщност е марка Wahler ? Съмняваме фирма като Wahler да са се съгласили да произвеждат 90° градусов термостат по поръчка на к.арт инж. , по-скоро се взимат готови 105° градусови от тази фирма и допълнително се тунинговат , чрез добавяне на технически восък в патрона , за да стане ; хладен;. Процедурата отнема само броени минути , а после цената на * новия термостат* е двойна.
Това , разбира се е мое предположение , очаквам мнения.
Приятна вечер, колега и наздраве
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Това за мезето е шега Няма нужда от извинение. Аз истински се радвам на тази дискусия и смятам , че никой не се лигави тук , поне не и в тази тема. А тази тема е наистина супер важна..
Да те питам, забелязал ли си , разхождайки се по руските форуми , че този хладен термостат на к.арт инженеринг всъщност е марка Wahler ? Съмняваме фирма като Wahler да са се съгласили да произвеждат 90° градусов термостат по поръчка на к.арт инж. , по-скоро се взимат готови 105° градусови от тази фирма и допълнително се тунинговат , чрез добавяне на технически восък в патрона , за да стане ; хладен;. Процедурата отнема само броени минути , а после цената на * новия термостат* е двойна.
Това , разбира се е мое предположение , очаквам мнения.
Приятна вечер, колега и наздраве
Напълно-възможно е предположението ти.
Руснаците са големи мозъци и е нормално да правят пари от това, за което винаги съм им свалял шапка - всичко измислено от тях,винаги работи и то много-добре
Но пък за доста други решения на всякаква тематика, не крият нищо,отзивчиви и ослужливи споделят безплатно и публично решения за доста неясни на много хора неща
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Да, колега , такива са братушките. Спомняш ли си предаването ; Какво- Къде- Кога ; ? На какво високо ниво бяха въпросите и отговорите и съответните дискусии. Нещата при тях се търсят и разискват на научно ниво, точно както правим и ние по нашата тема
Аз сега смятам да се хвана със свалянето на газовата от старото бмв.
Приятен уикенд с хубаво време
Поздрави
Аз сега смятам да се хвана със свалянето на газовата от старото бмв.
Приятен уикенд с хубаво време
Поздрави
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани