Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 20 Сеп 2020, 18:29

Здравейте, колеги

Тази тема е супер интересна за мен , като бъдещ собственик на е91 с н46б20. Капарирах я и скоро ще я взема. За последните 13 години останах супер доволен и признателен към м43 мотора , но нещата с N- серията са различни. Смятам веднага да и сменя термостат, за да избегна момента с течовете и горенето на масло , колата е на 58000 мили , така че има още надежда.
Въпросът ми , колеги , е кой вариант да избера като най-добър , за да поддържа двигателя едни 90-95° температура?Потрудих се да изчета доста теми по въпроса , по руските форуми също и синтезирах .вариантите.
1. Термостат от Рено 5-19 на 88° . Не е ли много малък работният му отвор и евентуално малък дебит на антифриза. Може ли да се набие в маркуч близо до оригиналния термостат?
2. Термостат от н42 на 95° с модификация на буталцето по примера на руснаците в Ютуб.
3. Термостат от дизелово БМВ , чийто патрон пасва 1:1 в корпуса на оригиналния термостат на н46.
За сега това, колеги. Дайте съвет, основан на всичко , което знаете по въпроса към днешна дата. Ще ви бъда много благодарен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 21 Сеп 2020, 13:53

Здравей, правилно имаш притеснения за термостата от Рено, лично аз го избегнах като вариант, заложил съм на фиксираният термостат 95 градуса от N42 318-ка без никакакво преправяне и е възможно най-ефтиният от 40лв., и за сега съм доволен - единственната разлика е че сега първите 5 минути колата работи на доста-богата горивна смес,понамирисва на бензинец малко и поприпуква като изфорсираш до 2500 оборота като все-едно умишлено правен софтуер с Поп-Корн :) , но после всичко е ок, описал съм какви температури ми държи след интервенцията , напред в поста :)

За зимата не зная още как ще е , но мисля че не е болка за умиране, ако ми загрява с 5 минути по-късно от колкото със стоковият уж "Умен" термоста 105 градусов,т с нагревател и принудително отваряне от ECU-то по-рано :)

Иначе най-добрата ти опция е термостата на руснаците от K.ART Engineering по всеобщи впечатления на доста хора и напрактика там никога няма да имаш по-висока температура от 96 градуса , но с доставката ще ти е към 160лв. този термостат, струва си защото пак си има управляем принудителен подгрев от компютъра и механичната му част е нагласена да отваря рано и при да речем 85градуса ,но ти си решаваш и ако предприемеш това пиши за резултатите, че и аз го обмислям като вариант :)

За хората, които твърдят,че този мотор бил така сметнат да работи и да му е жега за да икономисва гориво и да върви почече , мога само да кажа, че това въобще не е вярно !

Коренна разлика като динамика има сега, когато му е по-хладно на мотора :)

В общи-линии това е :)

Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 21 Сеп 2020, 14:22

Привет
Пак съм аз.
Размишлявайки над темата за хладен термостат за н46б20 , виждам че някои неща си ги представям грешно. Сега ще се поправя. На този мотор е добре да бъде монтиран чисто механичен термостат, който да отваря на 10-15° по-долу от оригиналния и да поддържа постоянна температура на мотора, т.е управлението на термостата от компа го забравяме. В този случай не може да се използва оригиналното тяло за да се присади само патрона от друг хладен термостат. Ще трябва да се използва механичен термостат от н42 , в който евентуално да пасне патрон от друг термостат , от дизелово БМВ например. Другият вариант е направо монтаж на н42 термостат на 95° .
Обобщено въпросите ми са:
1. От Рено 5 на 88° ( има такива) става ли да се набие в маркуча долу , който е от радиатора към термостата и добре ли работи?
2. Има ли патрон от какъвто и да е хладен термостат , който би паснал в тялото на н42 95- градусовия термостат.
3. Може ли 95- градусовия от н42 да се тунингова , да се направи да отваря повече или по-рано?
Помагайте. Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 21 Сеп 2020, 15:05

Избързах да задам отново въпроси свързани с темата , без да съм видял, че имам отговор.
Колега Guberkov, благодаря за бързия отзив. Прав си , че температурата 105-107° не е все още най-добрия вариант за този мотор. Затова аз мисля , да купя разглобяем евтин термостат от н42 95° и да се опитам да го тунинговам , така че да отваря повече и по - рано. Не съм сигурен, обаче, дали става. Ще пробвам и ако се получи ще си взема вече хубав, скъп термостат , ще повторя процедурата и директно монтаж на колата. Ще пиша какво съм постигнал, обещавам!
Пишете и вие , колеги.
Колега Guberkov , благодаря още веднъж за отговора ти , с който ме направи част от тази полезна дискусия.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 21 Сеп 2020, 15:18

Към модераторите
Здравейте
Кога ще мога да започна да качвам мнения без забавяне, ако има такава опция ?
Поздрави

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от vld » 21 Сеп 2020, 17:53

ognian2002 написа:Към модераторите
Здравейте
Кога ще мога да започна да качвам мнения без забавяне, ако има такава опция ?
Поздрави

Вече трябва да можеш, прага е 20 мнения, които вече си минал.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 21 Сеп 2020, 19:59

Колкото до термостата на н46 най-драго ще му е с дизеловия на 87-88 гр
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 21 Сеп 2020, 20:24

Да, колега , така е.
Но има ли такъв , който да пасне на тялото на н42 директно? Аз живея в Англия и тук при мен няма кой да ми стругова фланци , та да го монтирам на маркуча. Що се отнася до руския вариант, не ми харесва това , че макар и по-хладен продължава да бъде електронно управляем , т.е с менящи се режими на работа. А това не е особено полезно за мотора. Между другото , утре я взимам новата кола , стискайте палци! :driving: :driving:
Чао за сега, колеги
Пак ще пиша

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 21 Сеп 2020, 23:42

Щом не си в Бг, остава оригинален на 95гр без управление тогава. А не знам защо бягаш и от руския, той не е с никакво управление, обикновена термомеханика. Взимай го, слагай и карай
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от sobiss » 22 Сеп 2020, 0:14

Много ги мислите тия мотори, 200 хил.км карам с термостат на 105 гр., нищо фатално не се е случило...колата се кара яко, единствено масло се сменя на 8000 км. Всички големи проблеми идват от нередовна смяна на масло.

Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 22 Сеп 2020, 2:01

sobiss написа:Много ги мислите тия мотори, 200 хил.км карам с термостат на 105 гр., нищо фатално не се е случило...колата се кара яко, единствено масло се сменя на 8000 км. Всички големи проблеми идват от нередовна смяна на масло.

Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk

Привет , колега Sobiss
Не става само с хубаво масло и честа смяна , за съжаление. Изчел съм доста мнения , гледал съм и много видео клипове в Интернет и наши , и руски , английски също , и гръцки , първият негатив , за когото говорят е течове и горене на масло. А това може да се избегне само със сваляне на работната температура + смяна на масло на 8000км , както казваш и ти.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 22 Сеп 2020, 9:59

ivoaudi написа:Щом не си в Бг, остава оригинален на 95гр без управление тогава. А не знам защо бягаш и от руския, той не е с никакво управление, обикновена термомеханика. Взимай го, слагай и карай

Здравей, колега ivoaudi
Моя е грешката за руския термостат. Не знам защо съм останал с впечатление, че е управляем. Това , което ме дистанцира от него е , че не съм сигурен колко е качествен. Това е малка местна фирма , а не световен доказан производител , а така също не намирам никакви отзиви в руските форуми. Явно се предлага на пазара отскоро.
А сега нещо друго , което ме вълнува. Дали има някаква връзка между инжекторни времена , аванс и работа на валветроника спрямо управляемите режими на работа на термостата? Т. е ако оставя буксата просто изключена след монтажа на 95- градусовия , това променя ли състава на горивната смес и аванса на запалването и дали компа не влиза в някакъв друг режим на работа , защото е отчел проблем с термостата.? И още нещо , добра идея ли е да се сложи някаква залъгалка на буксата , резистор например ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 22 Сеп 2020, 10:28

Единственото негативно последствие от висналата букса е, че когато четеш паметта все ще ти мрънка за грешка. По управлението на смесите и запалването нищо не се променя. Причината е, че въпросната букса не управлява температурата на мотора при обичайната му работа. Нужда от залъгалки няма.

Колкото до качеството на "малките местни фирми",да ти кажа напоследък точно такива предпочитам, че се наиграх с какви ли не уж прехвалени марки, дошли от къде ли не, нуждаещи се от последваща смяна, малко след като си ги монтирал и платил прескъпо, ама друга тема. Вземай там някакъв, който физически можеш да натикаш вътре и да е колкото можеш близо до 90гр
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 22 Сеп 2020, 14:34

ognian2002 написа:
ivoaudi написа:Щом не си в Бг, остава оригинален на 95гр без управление тогава. А не знам защо бягаш и от руския, той не е с никакво управление, обикновена термомеханика. Взимай го, слагай и карай

Здравей, колега ivoaudi
Моя е грешката за руския термостат. Не знам защо съм останал с впечатление, че е управляем. Това , което ме дистанцира от него е , че не съм сигурен колко е качествен. Това е малка местна фирма , а не световен доказан производител , а така също не намирам никакви отзиви в руските форуми. Явно се предлага на пазара отскоро.
А сега нещо друго , което ме вълнува. Дали има някаква връзка между инжекторни времена , аванс и работа на валветроника спрямо управляемите режими на работа на термостата? Т. е ако оставя буксата просто изключена след монтажа на 95- градусовия , това променя ли състава на горивната смес и аванса на запалването и дали компа не влиза в някакъв друг режим на работа , защото е отчел проблем с термостата.? И още нещо , добра идея ли е да се сложи някаква залъгалка на буксата , резистор например ?



Правилно си разбрал, не си в грешка управляем е и така трябва да е - само че механичната му част не е отворена напълно при 105 градуса, а при 90 :)

Я се върни на първа страница в тази тема и погледни най отдоло поста ми ,на снимки 1 и 3 се вижда че си има на същото място като на оригиналният куплунг на термостата :)

Ето да си попрочетеш малко за него, да разбереш че нещата не са такива,каквито си ги представяш ти, чети отдоло коментарите на Руснаци,които са изхвърлили фиксираният термостат 95 градуса от N42, и са поставили този да видиш какви отзиви дават и на какво мнение са, че с този вече просто е това,което трябва да бъде :) :


https://www.drive2.ru/o/b/456836637054206331/


Представяш си вече много объркани и неверни неща, още ще трябва да се интересуващ за доста неща, или другият ти вариант без да губиш повече време и усилия е да вървиш по утъпканата пътека която направих аз миналия месец с фиксиран без нагревател 95 градуса в същият корпус термостат, кабела за нагреватела на стария го изолираш с PVC и го хващащ с една свинска настрани дето ти е удобно и по-далеч от ремъка - не дава грешки в еку-то, и няма как да дава - пак казвам Не е Датчик това, а нагревател !

За мен тия резултати от тази манипулация са повече от отлични, и все-пак прекаленото изстудяване на мотора още надолу със сигурност вече ще доведе до работа на богата горивна смес, по-голям разход и по-удавена и невървяща кола, и тук можем да кажем че прекалено студено пак не му е добре на този мотор защото е Бензинов, това не е Дизел да работи с типична температура на 80-85 градуса.
При Руският термостат не са така нещата, има си регулиране и само да вметна че това не е някакъв датчик,който да връща някакво инфо на компютъра за смесообразуване на горивната смес, а един нагревател,който подгрява в термостата термо-чувствителна флуидна течност и със съвсем малко за кратко време променя отвора на термостата когато компютъра сметне че е необходимо това.

Именно за това руснаци,които иплозваха фиксирания го изхвърлиха, и след като излезна на пазара Карт Инжинеринг поставиха него, какво като не е изветен световен производител? - много по-надеждно и по-добре е от някакви си самоделки в Ютуб тип Направи си сам и Побългаряване.

Много хора подценяват руснаците, а смея да кажа че са водещ Ум в света в доста отношения и с това приключвам да говоря....

А , да за да те приземя малко - само да ти кажа, че многократни тестове ако ще си правиш с няколко различни варианта термостати за по-добър резултат, имай впредвид че ще се наложи да си ги правиш сам и въобще не ти завиждам за това, поради това че се намира на много неудобно място за демонтаж и монтаж,както и има един куп други неща покрай него да се махат и слагат,като добавим и загряване/истиване на мотора всеки път :)
Защото смяната на термостата при тази кола не е работа за 5 минути и няма кой да ти се върже примерно това да го прави 2 или 3 пъти , друг е въпроса че термостата от N42 не е точно Плъг енд Плей :) , и се правят малко доработки и по него за да си пасне и застане на мястото си .

Успех :)
Последна промяна Guberkov на 23 Сеп 2020, 9:28, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 22 Сеп 2020, 22:08

Привет , колеги
Благодаря за студения душ , че нещо ми беше прегряла главата да я умувам тази кола :oops: Да ви се похваля , днес ходих да я взема . Първо главно впечатление е , че ауспуха след 200 км. пътуване е абсолютно чист , направо свети метала , което подкрепя надеждата ми , че гумички и сегменти са ок. Моторът е наистина много горещ , но това ще го лекувам.
Колега Guberkov , огледах пространството около термостата и се съгласявам с теб , че смяната с друг трябва да е еднократна , останалото е мазохизъм. Ще пусна запитване до братята руснаци колко ще ми излезе техния термостат с доставката до Англия и само в краен случай , ако нещо не се получи, ще монтирам 95° - градусовия от н42.
Това е за сега , ще ви оставя да си починете малко от мене :winky: Сега ще се занимавам със старата кола - подготовка за продажба. Като сменя термостата ще пиша пак.
Живи и здрави всички.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook