Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 10 Дек 2020, 12:27

Забивай го чисто-без модификации тоя 95-градусов Wahler и си карай колицата с кеф и така дори в следващите поне 150 хиляди няма да опечеш гумичките на клапаните , ако са сменяни скоро с нови ( а и е доказано, че фабричните за онова време не са ги направили от подходящ материал и са с малък ресурс, а сега на Elring вече са се съобразили с някогашната недомислица на BMW през 2005-та - и са в пъти по-качественни и ще имат поне 2-пъти по дълъг живот дори и при стоковата температура от 105 градуса) вече и ще имаш температури от 97 до 103 градуса най-много , което е диапазон в напълно-добри норми за тоя мотор.

Споменах в няколко поста напред и сега пак припомням (най-вероятно докато експерементираш вече си го забелязал), а именно:

Остави че при работна точка с по-ниска температура от проектираната колата работи на много-богата горивна смес и лапка повече бензин дори и се опитва да понамирисва на недоизгорял бензин, ами и не иска да откъсва динамично както трябва - не може да изгаря пълноценно впръсканото от дюзите моментно количество бензин в горивните камери, защото това са го смятали,смятали при разработката на този мотор , че работната му температурна точка за максимално КПД е около 100-тях градуса за да се развърта максимално:)

Все-пак обсъждаме не Дизел с нормална работна температурна точка 90-94 градуса , нали така :) - там нещата нямат нищо-общо :)

Поздрави и евала ти на ентусиазма да кажа и аз :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 10 Дек 2020, 22:42

Благодаря за подкрепата, колега.
Сега в събота или неделя ще се занимая пак, ако не вали. Вчера ми пристигна поредния нов термостат - Wahler 105°. Сега имам общо 3 :lol: Това са първите пари инвестирани в новата кола и още ми е майтап , но ще видим по-нататък , като почна да харча по валветроника.
Ще опиша подробно и 3-тия си опит и се надявам този път да се получи нещо конкретно и работещо.
Лека вечер

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 16 Дек 2020, 23:59

Пак съм аз, колеги.
Направо я окупирах темата :lol:
Направих 3-ти полуопит с новия 105° термостат. Следвах стъпка по стъпка показаното от колегата Pasha от руския форум drive 2.ru ,. Добавих количество допълнителен восък в патрона на новия термостат , равно на 2- 3 барутчета на кибритена клечка. За донор използвах стария оригинален термостат , т.е един и същи восък. Сглобих го , термостата остана открехнат една идея, точно според инструкциите на колегата руснак. В джезвето този път налях антифриз .Антифриза има по-висока точка на кипене -110° Като стигна тази температура термостата беше отворил само има няма 2мм. Не можах да продължа с нагряването , защото започна силно да кипи и съответно да топлоотдава и повече от 112 така и не вдигна , а термостата си остана съвсем малко отворен. Тази процедура я повторих 4 пъти и все същото. Не знам братушката какъв восък е добавил и дали постигнатите резултати са достоверни изобщо. Явно восъкът използван при 105- градусовия е създаден да се втечни и разшири обема си между 105-115° и колкото и да се добавя още восък , това не се променя. Накратко, оригиналния термостат на н46б20 не може да се модифицира :banghead: не се отказвам, обаче, ще търся и други варианти. Е46- цата не съм я продал, карам си я, така че свободно мога да експериментирам с новата :lol:
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 17 Дек 2020, 13:11

Колеги, игнорирайте написаното от мен по- горе за восъка. Тази сутрин нагрях няколко парченца чист восък и видях, че прекрасно се топи до напълно течно състояние при 70° температура . Явно това кога и доколко ще се отвори термостата зависи от количеството восък и твърдоста на пружината само. Надявам се някой колега да не се е подвел по грешните ми заключения от предишното ми мнение.
Хванах се пак с добавяне на още восък, направо го препълних патрона :D Докарах го да започне да отваря на 93° , но сега не се затваря напълно като изстине. Ще трябва да отнема малко. Понеже слагах и вадих восък многократно , загубих представа колко точно е допълнителното количество. Но и това ще го уточня нататък.
Колеги, все ми е на мисъл, че досаждам с тези мои писания, затова се извинявам още веднъж.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 17 Дек 2020, 14:42

Узурпатор!! :D
Няма нищо лошо в това, което правиш. Кой не му е интересно не чете и готово. Отделен е въпроса колко е "повторяемо" това, което правиш и ще послужи ли на някой.
Упорит си инициативен, аз бих ти вдигнал заплатата!! :D
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 17 Дек 2020, 15:55

Кво да го правя увеличението на заплатата , най - много да купя още 2-3 термостата. :D
Продължавам да се занимавам в домашни условия и трябва да отрека още едно от собствените ми твърдения - восъците от различни по марка термостати могат да се смесват. Може да са различни по цвят , но темп.° на топене е почти една и съща. Така че, ако донорът е някаква друга марка - не е проблем.
Два пъти вадих патрона от корпуса и отнемах по- малко от восъка, като всеки път го нагрявах по 3 пъти в джезвето с вода , а после го оставях да изстине, за да може новия восък хубаво да се смеси и намести. Сега клапата прилепва и затваря до край.
Резултатът е точно 90° гр. точка на започване на отварянето, при 96° гр. доволно отворен за да си върши работата. Пълното затваряне обратно на термостата е на 85° гр. Това показа след 2 опита. Ще го видя после в реални условия на колата, надявам се, да докарам едни 90-92° на извънградско и 95-96° на тръгни- спри.
Това е засега.
Останете си със здраве и Наздраве :bchug:
Огнян

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 17 Дек 2020, 17:17

....може и да стане човек от тебе :D

А сериозно: резултатите, в които се целиш според мен са перфектните!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 17 Дек 2020, 18:29

:D Това горенаписаното ще го покажа на жена ми , за да види, че не е права. Тя казва:. Не става човек от тебе , щом харчиш повече пари и време по колите, отколкото по мене. :lol:
Що се отнася до постигането на зададените температури в реални условия , както ме предупреди и колегата Guberkov, има вероятност да паднат под 90° гр. Движението на охладения от радиатора антифриз е динамично , нищо общо с джезвето. Като казах джезвето , това моето е голяма работа, и термостати си варя в него и кафета , един път с вода, друг път с антифриз :D
Колата ще се кара на газ, а това ще качи работната температура с някой и друг градус, така че нещата ще се уравновесят.
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 18 Дек 2020, 10:24

Браво !

Финално като го монтираш и покараш, дай отзиви какви са температурите в различните режими на шофиране и как се отразяват на мотора като вървеж и разход.
Последна промяна Guberkov на 21 Дек 2020, 10:32, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 18 Дек 2020, 20:13

Обещавам! :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Дек 2020, 20:31

Честита Коледа, колеги и за много години. :D
С известно закъснение мога да споделя конкретни резултати от моите експерименти. След една последна, бърза доработка в домашни условия, докарах термостата да отлепя на 90° гр. и да затваря напълно на 89°гр., след което го монтирах , обезвъздуших и направих пробна разходка от около 70 км извънградско. Температурата навън беше 3 ° гр, а пътят сравнително равен.
Със скорости между 80 и 120 км/ч. на 5-та. и 6-та скорост температурата варираше от 90.5° до 92.7° гр. в зависимост от скоростта и доколко натиснат е педалът на газта. Само когато я натиснах до 130 км/ч , ми свали на 87°гр., предполагам , че тогава е сработил подгрева на термостата, но това беше за кратко. На място я оставих да работи около 20мин. , повече от 94.7° гр. не качва. Бях си включил Инпата, за да я гледам на живи данни. Направих някои снимки , ще пробвам да ги кача.
Смятам, че резултатите са успешни, сега имам хем оригинален термостат с подгрев , хем нормална температура на мотора. Маркучите вече могат да се пипнат и не са твърди като камък, както преди.
Сега ще си налея едно питие , да полея термостата , както се казва :lol: и ще се хвана да опиша синтезирано в един ферман , каква точно доработка направих - стъпка по стъпка , за всички колеги , които се интересуват.
Чао и наздраве :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Дек 2020, 20:57

IMG_20201229_160907.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Дек 2020, 20:58

IMG_20201229_161554.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Дек 2020, 20:59

IMG_20201229_161550.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Дек 2020, 22:13

Да уточня първо, че аз използвах за модифициране чисто нов , оригинален за модела Wahler 105° термостат+ промивка на системата и нов антифриз , а за донор срязах стария , фабрично монтирания.
Преди да свалите термостата от корпуса , подложете под клапата на малкия кръг две къси парчета от маркуче някакво и от двете страни , за да не се изкриви пружината на една страна, като освободите ламарината . Патрона излиза трудно, иска яко дърпане , но НЕ с клатене , защото има опастност да се разхерметизира буталцето вътре. След като ламарината излезе над пластмасите, в които се закопчава , може със завъртане и опъване да се извади.
Режете донора ниско долу на 1 см. примерно над дъното , след което леко отнемате повърхността на восъка , в случай че е попаднал метален прах или стружки при рязането. От чистия вече материал извадете восък равен на горе-долу 4 кибритени главички и го стрийте на прах, после го изсипете по- малко в новия термостат, като периодично натъпквате леко с опакото на боргийка 3 мм. За обратния монтаж аз използвах две дървени еднакви трупчета , като оставих разстояние между тях , колкото да мине малката клапа и с натиск закопчах ламарината обратно на мястото и. Термостата ще остане отворен 1-2 км , но това да не ви притеснява. Сложете го да заври в малък съд на бавен огън за 3-4 минути , след което оставяте да изстине. Това го правите 2-3 пъти докато не се намести хубаво добавения восък и клапата плътно да се затвори при напълно изстинал термостат. Сега е момента да използвате малък термометър за горещи ястия и течности, за да се види при нагряване на колко градуса ще отлепи клапата да отваря. Трябва да е 89-90° гр. Вероятно ще се наложи повторно разглобяване и добавяне на още 1-2 кибр. глави восък. Важното е термостата многократно да се пробва в домашни условия , за да се раздвижи добре и восъка да се напасне както трябва и клапата да затваря абсолютно плътно преди да се монтира на колата.
Това е за сега . Поздрави

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook