Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Kurtov » 23 Окт 2020, 23:41

Здравейте.
Днес разбрах, че на този мотор може да се смъкне работната температура софтуерно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2020, 11:29

Няма такъв, колега. Отварят принудително клапана, но тогава пък преохлажда(особено зимата) и става още по-зле
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Kurtov » 24 Окт 2020, 11:54

ivoaudi написа:Няма такъв, колега. Отварят принудително клапана, но тогава пък преохлажда(особено зимата) и става още по-зле


Наистина не говоря от личен опит, просто видях един човек, който казва че само със софтуер направил температурата на 90 градуса.
Колко е вярно не знам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 25 Окт 2020, 3:53

Прави се успешно за н52, но н42,46 не може, а и си имат лесни решения
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 26 Окт 2020, 13:30

Аз съм си доволен от резултатите от монтажа на 95 градусов фиксиран термостат от Е46 316i , в градски условия тръгни-спри докато беше жега повече от 100 градуса не вдигам, извън градско пада до 96 градуса - повече от перфектен резултат лично за мен.

А и този мотор е проектиран да работи на по-висока температура около 100-те градуса, за да има отлично КПД и съотношение мошност/разход - при преохлаждане надоло под 95 градуса работи на прекалено богата горивна смес и си изгубва всичката мощност и динамика в комбинация с завишен разход на гориво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 08 Ное 2020, 0:29

Здравейте, колеги
Хванах се най-накрая да сменя термостата заедно с промивка и нов антифриз, но се закучих с пробката на блока , не мога да я намеря. Къде точно се намира, че искам да източа антифриза изцяло , преди да налея новия? И като гледам достъпа е отвратителен , няма място да се бръкне с ръка. Как е по-удобно да се намери и развие тази пробка, отгоре или отдолу на двигателя?
Ще се радвам да помогнете.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 08 Ное 2020, 11:19

Има една на разширителното казанче, колега и една на радиатора. Това са и са видими като свалиш кората
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 08 Ное 2020, 20:13

Благодаря, колега.Радвам се за бързия отклик.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 21 Ное 2020, 18:46

Привет, колеги
Малък ъпдейт по темата на колегата Guberkov " хладен термостат". Моят оригиналния се оказа със спукан корпус точно до втулката на единия болт , което не е страшно, но реших да го сменя с нов. Преди това, обаче, по примера на братушките го модифицирах чрез добавяне на восък . Резултатът след 1 час шофиране със скорости между 80 и 120 км/ч е 60-62 градуса температура на мотора, направо идеално за Сахара или пустинята Гоби :lalala: Прекалил съм яко с восъка, но поне видях , че този вариант работи . Утре мисля да сваля термостата пак и да извадя минимум половината от добавения восък. За донор използвах евтин термостат , средна хубост някакъв. Това е засега, пак ще пиша , когато стигна до крайно решение.
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 23 Ное 2020, 13:07

ognian2002 написа:Привет, колеги
Малък ъпдейт по темата на колегата Guberkov " хладен термостат". Моят оригиналния се оказа със спукан корпус точно до втулката на единия болт , което не е страшно, но реших да го сменя с нов. Преди това, обаче, по примера на братушките го модифицирах чрез добавяне на восък . Резултатът след 1 час шофиране със скорости между 80 и 120 км/ч е 60-62 градуса температура на мотора, направо идеално за Сахара или пустинята Гоби :lalala: Прекалил съм яко с восъка, но поне видях , че този вариант работи . Утре мисля да сваля термостата пак и да извадя минимум половината от добавения восък. За донор използвах евтин термостат , средна хубост някакъв. Това е засега, пак ще пиша , когато стигна до крайно решение.
Поздрави

Браво колега, движиш се в правилната посока, само дето не си много за завиждане за броя пъти демонтаж/монтаж на термостата докато оцелиш количеството восък, и ако попаднеш на резултат 90-92 градуса при напълно загрял мотор си Екстра, ама и ако преди всяка интервенция намериш начин да определиш колко къде и какво точно слагаш до идеалният резултат 90 градуса, за да има после многократна повторяемост колкото и пъти да се прави това, половината колеги с тоя мотор дет те видят ще искат да те черпят :)
Последна промяна Guberkov на 25 Ное 2020, 12:42, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 24 Ное 2020, 23:33

Пак съм аз .
Миналата неделя се развали времето тук при мен и не можах да се занимая с термостата.
Има някои нюанси, за които се сещам. Техническия восък, който се използва в термостатите, вероятно не е съвсем един и същ при всички марки и производители. Възможно е да има разлика в хим. състав, твърдост , степен на разширяване и температура. Затова моят съвет е да се използва за донор термостат от същата марка и производител, може и втора употреба, не е нужно да е нов.
Сега през уикенда, ако е хубаво времето ще завърша експеримента и ще пиша подробно .
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 07 Дек 2020, 23:57

Привет, колеги
Направих втори опит да " охладя" мотора на моята кола. Този път, обаче, реших да последвам съвета на колегите Guberkov, Ivoaudi, Dentamed и др. и направо да забия един 95° градусов от н42 и повече да не се занимавам с глупости. За целта си купих нов Wahler 95° , но докато го разглеждах ми направи впечатление, че е по-къс, по- нисък от оригиналния на н46б20. Като свалих стария и ги сложих един до друг, видях очевидна разлика във височината, т.е. дори максимално отворен 95° градусовия няма да може да затвори малкия кръг на охлаждането. Въпреки тези мои подозрения, тръгнах да го монтирам и точно тогава ме засърбя крастата :D да го пипна малко, за да му сваля температурата на 90-91° , каквато е първоначалната идея. Речено- сторено , но понеже не намерих из моите джунджории нищо от неръждавейка с подходящ размер, реших да използвам парченце от О- уплътнението на капачката на филтъра. Идеално пасва, освен това тази гума е топло и масло устойчива. Отрязах прецизно 0.8 мм парче и го сложих в дупката на корпуса, където влиза буталцето на термостата, като по този начин му обрах свободния ход. Проверих го в джезвето с гореща вода и малък кухненски термометър за горещи храни и течности. Резултатът беше идеален - на 85° започна да отваря , на 91° отвори изцяло.
Монтирах го, налях антифриза и тръгнах извън града да го пробвам. И хоп - изненада , докато бях още по светофарите из градъ , ми държеше 93° , като я натиснах после с 80- 100 - 120 км/ час ми падна на 78° :dunno: Около 20 км. карах извънградско , температурата движеше между 78-81° гр. , после градско докато се прибера до нас пак ми качи до 93° гр.
Защо се получава тази амплитуда, не знам. Дали заради постоянно отворения малък кръг се преохлажда двигателя :dunno: ?
Така модифициран 95° градусовия сигурно ще работи добре на н42 , но на моя мотор не се получава. .
Това е за сега. Ще има и 3-ти опит :lol:
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 08 Дек 2020, 2:30

Разликата при 120кмч и в града при по-ниски скорости се получава заради разликата в оборотите на водната помпа, тоест дебита! Играят и други фактори като по-силното обдухване да речем, но противно на теориите ти гарантирам, че в случая са незначителни! Ако се съмняваш в думите ми ще ти подскажа елементарен тест, с който сам ще се убедиш, че съм прав. Казвам ти го с абсолютна сигурност и съм отделил много време, нерви, пари и мъдрене да се светна кое, как и защо се случва по охладителните уредби.
Другото място на което грешиш е че в джезвето няма как да създадеш влиянието на потока, който прави помпата, а той никак не е малък и влияе на ъгъла и момента на отваряне. Третата "неизвестна", която не вземаш предвид е разликата в температурите при самия термостат от една страна и датчика от друга, който те осведомява, че видиш ли, сега отваряме при "толкова" градуси. Дано ме разбра.


Моят простичък съвет е да не модифицираш термостати, а да сложиш какъвто и да е такъв м-у 85 и 95гр и колата ти ще е супер! В самото модифициране също има неизвестни, които пропускаш и не вземаш предвид, например това, колко ще се "сбие" и опече тая гума с времето и ще ти промени "настройките" :D

Иначе адмирации за ентусиазма!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 08 Дек 2020, 22:10

Да, колега, безукорно си прав. По принцип очаквах с едни 2-3 градуса да слезе температурата при извънградско каране, но не чак с 12°. Едно е с джезвето на котлона и съвсем друго в реални условия.
Както и да е. Луд умора нема :kuku: ще има определено и 3-ти опит, който ще е и последен. Вече ми е неудобно да те занимавам , и теб и колегите с експериментите ми, още повече , че това са неща които вече са правени и разисквани.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 09 Дек 2020, 0:55

Всъщност ако трябва да съм честен снощи писах от обща гледна точка :D
Ако аз самия бях на твое място бих поекспериментирал и поразмишлявал още не веднъж дори:)
Дано не ме укориш, че едва ли не подвеждам дори. Иначе не, изобщо не ме товари това, че ме занимаваш, дори напротив. По-скоро проблема е, че не мога да бъда кой знае колко полезен.

А иначе истинския пионер на това охлаждане е Дентамед и на него в самото начало с буквално никакво инфо изобщо не му е било по-лесно:)

Забавлявай се щом ти е интересно, споделяй тук и....писне ли ти просто сложи някакъв по-хладен и пробвай ще вдигне ли 300 пущината:))
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook