Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 11 Юли 2020, 23:08

 » с такъв термостат ще имам проблеми със завишен разход на гориво,вържеж, както и проблеми с трудно и бавно загряването на мотора в студените месеци, съответно и с климатизацията на топлото »

Аз само да вметна, че в тея твърдения няма нито едно вярно, че и даже без да искаш си ги степенувал по грешност. Иначе ти си знаеш, няма лошо.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 12 Юли 2020, 12:57

ivoaudi написа: » с такъв термостат ще имам проблеми със завишен разход на гориво,вържеж, както и проблеми с трудно и бавно загряването на мотора в студените месеци, съответно и с климатизацията на топлото »

Аз само да вметна, че в тея твърдения няма нито едно вярно, че и даже без да искаш си ги степенувал по грешност. Иначе ти си знаеш, няма лошо.


Колата ми е готова 2 дена след започването на ремонта вече я карам и мога да кажа,че съм много доволен от крайният резултат,нищо че ремонта под капака на клапаните не беше само гумички на стеблата на клапаните а и всичко намиращо се там - резултата е : без грам-пушек , дори и начина по които работи мотора и върви колата е впечатляващ след този ремонт, макар и да изконсумира 3-пъти повече пари от предвиденото само за смяна на гумички на клапаните.

Иначе колега @ivoaudi тези твърдения не са мои и аз само споделям какво съм разбрал след търсене в продължение на месец във всякакви форуми и в нета какво твърдят хората на базата на техният опит и експерименти по този въпрос.

Ще почерпя още малко информация и ще преценя дали да опитам за експеримента с друг хлахен термостат и ще напиша отзиви как се държи мотора и какви температури постига ,след време разбира се.

А при степенуването може и да съм сгрешил нещо в бързането и ангажиментите, ако искаш отдоло ме поправи, няма нищо обидно в това, а и форума в крайна сметка е за това да си помагаме, а не да се противопоставяме и обиждаме - човек се учи докато е жив, има едно правило,на което аз съм подръжник и спазвам- "повече слушай, по-малко говори" :)

Все-пак благодаря за всички мнения, определено бяха полезни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 12 Юли 2020, 22:49

Разбира се, че няма нищо обидно, всичко е наред.
Иначе може да ти е интересно защо колата ти е тръгнала малко по-добре и ако питаш и 200 майстори всеки ще ти каже категорично, че от това, което си сленил разлика във вървежа няма как да има! Да, ама не, ти сам си усещаш колата малко по-отзивчива.
А причината е банално проста-някоя изсъхнала гума ти е разреждала сместа през картерната вентилация и сега като си я сменил дупката се е запушила :D

Хайде, жива и здрава да е и да те радва отрук насетне!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Kurtov » 20 Юли 2020, 10:52

Guberkov написа:
ivoaudi написа:MOTUL MoCool 500мл


Здравейте, някой ползвал ли е подобни добавки ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 20 Юли 2020, 16:39

Kurtov написа:
Guberkov написа:
ivoaudi написа:MOTUL MoCool 500мл


Здравейте, някой ползвал ли е подобни добавки ?

Руснаците дават добри отзиви за тази добавка и сочат резултати от 10 до15 градуса надоло , аз мисля да си сложа ,като сменям антифриза.

Но за съжаление добавката е само още-малко помощ за някой градус по-надоло в температурата , истината е в това на какви градуси отваея термостата,на какви градуси тръгва перката на радиатора(май към 100) и водната помпа да прави добър дебит, механична най-добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 20 Юли 2020, 16:58

Последно по-въпроса с оригиналният термостат с нагревателя за принудително отваряна на 80 градуса и фиксирано механично на 105 градуса при N46b20 ( разбирайте BMW 316i,318i,320i от 2005-та до 2007-ма година)

Има ли някой който да го е заменил с такъв класически фиксиран-механичен термостат отварящ се при 95-градуса и е 1:1 като корпус с 3 торкса от N42-мотора( BMW 316i,318i Е46 2002-ра до 2004-та година ).

Да сподели как се държи като не управляем от DME и липсата на нагревател за принудително по-ранно отваряне , как е като температура антифриза и слиза ли поне до 97 до 100 градуса, че вчера гледах на моята кола в скритото меню 105 градуса , след градско шофиране и после 10 минути бръмчене на място в тази жега, а съм след смяна на всичко гумено миналата седмица и това с тия 105 градуса никак не ме радва за новите ми неща след ремонта и така с тази ненормална температура след има-няма 80 хил. км. пак всичко ще се опече,ще се почне с харча на масло и пушаците - в момента грам не пуша след ремонта, от което си мисля че не би трябвало и да харча масло 1 литър на 1000км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 21 Юли 2020, 17:05

В крайна-сметка някой тук от форума кара ли N46 или N42 мотор с фиксиран термостат на 95 градуса без нагревател и управление от DME, да каже на практика какви стойности са температурите след изхвърлянето на "умният" 105 градусов термостат, както и наблюдава ли се влошаване на динамиката и вървежа на мотора, и колко се завишава разхода.

Поздрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 22 Юли 2020, 20:52

Аз съм тръгнал да шкартирам вече шибаната екология,която ни прецаква моторите без време за има-няма 100 000км.
Като за начало съм си налял масло вместо Long Life 04 ниско-пепелно, с липса на добавки против триене,износване и други такива , хубавото Long Life 01 100% Синтетика, средно-пепелно на базата на PAO 5W40 с пълен комплект добавки Thank's to колегата @ ZAHARIA (все-пак карам бензин, а не дизел и не се притеснявам за катализаторите си) , и днес си поръчах евтин китайски фиксиран прост-механичен термостат от 45лв. на 95 градуса Thank's to колегата @ IVOAUDI.

Утре го сменям шибаният Оригинален термостат(туй-изчадие и недуразумение на BMW , за да се съобразяват със Сульо и Пульо) - уж екологичен , уж икономичен и гориво-спестяващ(с тия ненормално-откачени 105 градуса температура на отваряне) и съсипващи навред без милост освен гумичките на клапаните и всичко останало от Хлор-Каучуков материал като О-пръстени,уплаънения и гарнитури.

Ебем ти допуски от BMW за маслото, Екологии от ЕС и всякакви други глупости и простотии, като ще си съсипвам мотота след ремонт за консумация и течове на масло и пушаци, тоя път твърдо и уверено действам по интуиция на базата на натрупаната от мен информация от нета , и от колеги от форума, на които безкрайно съм благодарен.

Поздрави и хубава вечер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 26 Юли 2020, 17:24

Резултатитите при 30 гадуса температура на околната среда :


Преди с "Умният" оригинален Термостат 105 :

градско,тръгни-спри : 105-110 градуса

извънградско с над 90км/ч : 103-107 градуса


Сега с класически механичен термостат 95 :

градско на тръгни-спри : 105 градуса и до там, повече не вдига, пада до 103 градуса при движение с 50-60км/ч. и после при намаляване до спиране пак възстановява 105 градуса.


извънградско с над 90км/ч : 99-100 градуса и до там, почече не вдига , пада до 97 в продължителен наклон, след което отново при нормално и интензивно движение (170-180км/ч) отново става 99-100 градуса.


Не зная дали е задоволително това, но за експеримента с евтин термостат на 95 градуса от 45лв. , за сега успях да постигна това , вие ще кажете дали това е добре или не-чак-толкова добре на базата на това какви са вашите температурни стойности за този и сходните до него бензинови мотори.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 26 Юли 2020, 22:25

За такъв термостат това са коректните стойности, много точно си го описал. С термостат на 87-88 щеше да е още
по-добре, но и така си е супер. Имай предвид, че 5 градуса надолу изобщо не са 5% по-добре, а направо в пъти!

Ще коригирам само, че след 120км/ч трябва да си на 95 гр, та чак до 300! Може би имаш листа м-у двата радиатора. Всички имат..
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 04 Авг 2020, 12:22

ivoaudi написа:Разбира се, че няма нищо обидно, всичко е наред.
Иначе може да ти е интересно защо колата ти е тръгнала малко по-добре и ако питаш и 200 майстори всеки ще ти каже категорично, че от това, което си сленил разлика във вървежа няма как да има! Да, ама не, ти сам си усещаш колата малко по-отзивчива.
А причината е банално проста-някоя изсъхнала гума ти е разреждала сместа през картерната вентилация и сега като си я сменил дупката се е запушила :D

Хайде, жива и здрава да е и да те радва отрук насетне!


Не е изключено и това да го има като вариант, но пропуснах да отбележа че с този ремонт смених и третия вал на валвтроника за регулирането на променливия ход на клапаните чиито гърбици бяха понакопани и надрани заедно с всичките кобилици на входящата част горе и доло 8 малки и 8 големи и техните валчета бяха накопани и надрани, по-скоро по-голямата отзивчивост и динамика на мотора го отдавам на това.
Факт е че преди този ремонт периодично ми се случваше да получавам грешки от сорта - Валвтроник спорадик ерор , които са били в следствие на това износване, а то пък е в следствие на неспазване на нормални сервизни интервали за смяна на маслото, с тия немски стандарти за смяна 20-25хил.км.

Маслото на мотора се сменя с качественно такова на всеки 8000км. и толкоз, без значение бензин,дизел,марка,модел , никви 10-12000 , след 6000км. всички добавки спират да действат и само името му остава масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от sobiss » 04 Авг 2020, 15:55

Да попаднеш на кола на която маслото е сменяно на 20к. км си е цяла находка. От един месец се оглеждам да взема някакъв по нов кош...масово маслата в DE се сменят на 30-40 к.км. Чак да те е яд да си изхарчиш парите.

Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от lexone » 05 Авг 2020, 12:15

Ето как можем и сами да си направим по-хладен термостат - лесно е! :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=Pc3gmhTw_jY

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 05 Авг 2020, 15:34

sobiss написа:Да попаднеш на кола на която маслото е сменяно на 20к. км си е цяла находка. От един месец се оглеждам да взема някакъв по нов кош...масово маслата в DE се сменят на 30-40 к.км. Чак да те е яд да си изхарчиш парите.

Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk


Асолютно е така !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 05 Авг 2020, 15:39

lexone написа:Ето как можем и сами да си направим по-хладен термостат - лесно е! :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=Pc3gmhTw_jY


Да , но на видеото първо термостата е друг, второ за друга конструкция термостат (в случея за N42 и N46 като изпълнение са различни има разглобяеми има и неразглобяеми,аз поне разглобяем си купих ) не се знае за N46 термостата с каква дължина трябва да е оста, а се намира на такова място че чисто практически гимнастиката монтаж/демонтаж неколкократно до постигането на желаният резултат няма да е никак малка.
И не на последно място материала трябва да е читава нераждавейка.

Който го постигне, а то е постижимо - е готов да изкарва пари серийно от тази работа, мераклии няма да липсват със сигурност и аз бих бил един от тях :)

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook