Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от zaharia » 08 Май 2020, 15:35

Guberkov написа:Четох,четох мнения в наши,руски,немски,английски форуми и сайтове не само BMW и VAG-групите , и май стигнах до извода че ще заложа на RAVENOL ( за което благодаря и на няколко колеги изказали мнение в този пост и са за това масло).

Така ориентирах се към МАСЛО RAVENOL VMO 5W-40 - 5 ЛИТРА 97.75 лв ето от тук: https://oilgroupbg.com/ravenol-vmo-5w-40-5l.html?search=RAVENOL%20VMO%205W&category_id=0

Сега ако дадете мнение за разликата между RAVENOL VMO 5W-40 и RAVENOL VPD 5W-40 кое е по-подходящото за N46B20(съобразено с това че тези мотори имат навика да побутват маслото) , както и мнение за посочения търговец, може би ще съм на финала в избора на масло.

Благодаря на всички отзовали се колеги за мненията и съветите.

Колега, можешеше просто да прегледаш темата за маслата в Е60 подфорума, щеше да си спестиш доста усилия свързани с изяснаването на въпроса. За сведение, последните 58 страници от нея са написани през последните две години, т.е. информацията е съвсем актуалана, да не говорим, че твоят двигател се произвежда от 2004/2006 и до 2012 когато е прекратено производството някакви особени изменения в него, които да променят изискванията към маслото, не вярам да са правили. Относно разликите между VMO и VPD, и двете са среднопепелни за дизелови двигатели, второто вече не се произвежда, но все пак има допуск LL04, първото явно поради промените настъпили в изискванята към допуска през 2018г, го е загубило. Тъй като си с бензинов двигател, мисля за теб е по-подходящо високопепелното RAVENOL VST 5W-40 или SSL 0W-40 които са с допуск LL01. Ако взе пак държиш на среднопепелно маслко като първите две, трябва да знаеш, че тъй като имат по-малко добавки в тях, ще е добре да ги сменяш на по-кратък интервал - да кажем с 20%, в сравнение със високопепелните масла.

PS Поради недоглеждане съм лишил VMO от допуска LL04, за което се извинявам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Don_Diego » 08 Май 2020, 18:28

Аз лично ползвам Ravenol 5w30 VMP (на TDS) и съм много доволен, колата звучи по съвсем различен начин. Преди това пак не е била с боклук масло и все беше шумна, сега работи като бензинова :shock:
Познат който има уред за температура на маслото казва, че това конкретно както и да си е карал колата на магистрала не е успявал да му вдигне повече от 110 градуса, Castrol EDGE например на първия баир с над 170 го е сварил на 130+
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 08 Май 2020, 21:08

Don_Diego написа:Аз лично ползвам Ravenol 5w30 VMP (на TDS) и съм много доволен, колата звучи по съвсем различен начин. Преди това пак не е била с боклук масло и все беше шумна, сега работи като бензинова :shock:
Познат който има уред за температура на маслото казва, че това конкретно както и да си е карал колата на магистрала не е успявал да му вдигне повече от 110 градуса, Castrol EDGE например на първия баир с над 170 го е сварил на 130+

Аз обаче търся най-подходящото масло за бензинов мотор N46B20.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Don_Diego » 08 Май 2020, 22:00

Аз просто споделям моят опит с Ravenol, предполагам тези за бензинови двигатели също са толкова добри
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от zaharia » 08 Май 2020, 23:09

Don_Diego написа:Познат който има уред за температура на маслото казва, че това конкретно както и да си е карал колата на магистрала не е успявал да му вдигне повече от 110 градуса, Castrol EDGE например на първия баир с над 170 го е сварил на 130+

Тъй като въпросът с температурата на различните масла ме вълнува и се занимавам с него, би ли казал колега какъв точно двигател и кое масло на Кастрол имаш предвид? И въобще ако можеш да споделиш още информация за температурата на маслото в различни режими ако разполагаш с такава, би било много добре.
Последна промяна zaharia на 09 Май 2020, 0:36, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от nikola59 » 09 Май 2020, 0:13

Guberkov написа:
Don_Diego написа:Аз лично ползвам Ravenol 5w30 VMP (на TDS) и съм много доволен, колата звучи по съвсем различен начин. Преди това пак не е била с боклук масло и все беше шумна, сега работи като бензинова :shock:
Познат който има уред за температура на маслото казва, че това конкретно както и да си е карал колата на магистрала не е успявал да му вдигне повече от 110 градуса, Castrol EDGE например на първия баир с над 170 го е сварил на 130+

Аз обаче търся най-подходящото масло за бензинов мотор N46B20.

Ако си се спрял на Ravenol вкарвай данните на колата ти тук: https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1 и според насоките които ти даде колегата @zaharia избираш. Няма как да попаднеш на менте защото на ravenol маслата отзад на тубата има кодове и проверяваш тук: https://my.ravenol.com/en/check-your-code за автентичност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 09 Май 2020, 11:25

nikola59 написа:
Guberkov написа:
Don_Diego написа:Аз лично ползвам Ravenol 5w30 VMP (на TDS) и съм много доволен, колата звучи по съвсем различен начин. Преди това пак не е била с боклук масло и все беше шумна, сега работи като бензинова :shock:
Познат който има уред за температура на маслото казва, че това конкретно както и да си е карал колата на магистрала не е успявал да му вдигне повече от 110 градуса, Castrol EDGE например на първия баир с над 170 го е сварил на 130+

Аз обаче търся най-подходящото масло за бензинов мотор N46B20.

Ако си се спрял на Ravenol вкарвай данните на колата ти тук: https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1 и според насоките които ти даде колегата @zaharia избираш. Няма как да попаднеш на менте защото на ravenol маслата отзад на тубата има кодове и проверяваш тук: https://my.ravenol.com/en/check-your-code за автентичност.



Финално ще заложа на RAVENOL VMO 5W-40 .

Още веднъж благодаря на всички отзовали се колеги по темата и специални благодарности към компетенцията и професионализма на колегата @zaharia

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Don_Diego » 09 Май 2020, 12:34

zaharia написа:
Don_Diego написа:Познат който има уред за температура на маслото казва, че това конкретно както и да си е карал колата на магистрала не е успявал да му вдигне повече от 110 градуса, Castrol EDGE например на първия баир с над 170 го е сварил на 130+

Тъй като въпросът с температурата на различните масла ме вълнува и се занимавам с него, би ли казал колега какъв точно двигател и кое масло на Кастрол имаш предвид? И въобще ако можеш да споделиш още информация за температурата на маслото в различни режими ако разполагаш с такава, би било много добре.


Както казах става въпрос за колата на мой познат и нямам точни данни. Споделям какво ми каза той като се чудих какво да взема. Колата иначе е засилвано Ауди А4 и знам че винаги е слагал топ сериите на топ марките и все беше недоволен (главно от това, че вдигаха висока температура при агресивно шофиране) докато не "откри" Ravenol и AMS :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 10 Май 2020, 15:46

Питане до колегата @zaharia :


До колкот разбирам качественните масла трябва да са 100% пълна синтетика с висок процент съдържание на PAO, без значение от допуските им.
Ако се абстрахирам от това че предписанието от производиделя трябва да е масло с допуск BMW LL04 (което предполагам касае само еко-норми, не толкова работата на мотора) , мога ли да се ориентирам към масло 100% синтетика с високо съдържание на PAO като това - RAVENOL VSI 5W-40 BMW Longlife 01 (напълно синтетично на основата на полиалфаолефини (PAO) за бензинови и дизеловите двигатели) вместо RAVENOL VMO SAE 5W-40 BMW Longlife-04.

Питането ми е допуските BMW Longlife 01 и BMW Longlife-04 какво касаят само еко-нормите за замръсяване на въздуха ли, или и по някъкъв начин влияят и на работата на мотора?

Колата ми е бензин има катализатори 2 броя , до колкото знам и катализаторите при бензиновите мотори не се задръстват като катализаторите и дпф при дизеловите мотори а и там има и турбо обикновенно,което също е взискателно към маслото, на някои дизели и дюзите също се мажат с масло и са капризни към маслото.

Сега питанката за избор на масло за двигател с допуск BMW Longlife-04 :

RAVENOL VSI 5W-40 BMW допуск Longlife 01 (напълно синтетично на основата на полиалфаолефини PAO)

или

RAVENOL VMO SAE 5W-40 BMW допуск Longlife-04 ( създадено на базата на полиалфаолефини (PAO) и естери)

И кое от двете масла предполага по-ниски загуби на масло и по-добра работа на мотора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от zaharia » 10 Май 2020, 20:46

Маслата на база пълна синтетика се използват главно в спорта и или при работа в особено тежки условия. Пълната синтетика е по-устойчива на окисление и деградация при високи температури и големи натоварвания в сравнение с хидрокрека и минералното масло. С нея се твърди, че двигателят запазава и по-чист с по-малко отлагания и нагари. Освено това поради по-добрите си нискотемпературни свойства, тя се предпочита в маслата с вискозитет 0W-XX. В България или повечето страни от ЕС, на никого не му се налага да пали при температури под -35°C, така, че това и предимство не е от значение. В масовия случай при нормални условия на експлоатация, тя някма някакви съществени предимства пред хидрокрека. Освен това маслата на паза ПАО и естери обиконовено са по-скъпи от аналогичните хидрокрекови, заради разликата в цените на изходние суровини. ПАОто е към 2,5 пъти а естерите са към 5-6 пъти по-скъпи от хидрокрека.
Относно разликата между среднопепелни масла - тия с допуск BMW LL04 и високопепелнии с допуск BMW LL01. Първите от тях заради по-ниското съдържание на различни добавки в тях имат по-малко сулфатна пепел. Те оставят по-малко отлагания в двигателя и най-вече в ДПФ и тристепенните катализатори. Затова тези масла са предназначни за ползване в дизелови и бензинови(последните модели) двигатели които имат такива комоненти. Тук не става върпос за екология, а за задръстване на ДПФ или разрушаване и повреждане на катализаторите. Тъй като в подобни масла е намалено съдържанието най-вече на миещо-неутрализиращи добавки, те губят по-бързо полезните си свойства и следва да се сменят по-начесто отколкото високопепелните масла. Например акалното число - което показва какъв резерв има за неутрализиране на киселините които се образуват в маслото, на среднопепелно масло е обиковено в интервала 6-8, а при високопеплните масла е минимум 10. Това показва, че със среднопепелни масла интервалът между замените трябва да бъде с около 20-30% по-къс, отколкото с високопепелни масла. Ако маслото не се смени на време, поради процесите на окисление, нитрация и сулфатация които протичат в него, резервът на алкалното число се изчерпва, средата става киселинна и започват да тeкат процеси на корозия в двигателя. Другият недостатък на среднопепелните масла е, че поради същите ограничения налагани върху максималната стойност на сулфатната пепел - 0,8%, в тях пръсъстват по-малко противоизносни и срещу триене добавки. Това значи, че при по-големи натоварвания те ще работят по-лошо от вискокопепелните масла, т.е. са възможни по-голямо износване и по-виски температури на маслото.
Общо взето това са основните разлики между среднопепелните и високопепелните масла. С първите се осигурява по-голяма чистота в двигателя и свързаните с него компонените, но това става на цената на съкратен интревал на замяна, и по-малки количества противоизносни добавки в тях.

Guberkov написа:Сега питанката за избор на масло за двигател с допуск BMW Longlife-04 :
RAVENOL VSI 5W-40 BMW допуск Longlife 01 (напълно синтетично на основата на полиалфаолефини PAO)
или
RAVENOL VMO SAE 5W-40 BMW допуск Longlife-04 ( създадено на базата на полиалфаолефини (PAO) и естери)
И кое от двете масла предполага по-ниски загуби на масло и по-добра работа на мотора.


Конкретно кое от двете масла ще работи по-добре, ще харчи по-малко масло няма как да се каже, освен ако не се експериментира и се видят резултатите включително и от анализ на маслата. Само искам да посоча, че RAVENOL VMO SAE 5W-40 е на база хидрокрек, и да има ПАО е нещо ще е докъм 10%. Естери няма изобщо.

Иначе, да колега спокойно можеш да ползваш RAVENOL VSI 5W-40 BMW Longlife 01, то е подходящо за двигателя ти, макар да няма допуск LL01(до скоро имаше одобрение BMW Longlife-98), се препоръчва от производителя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 11 Май 2020, 9:48

zaharia написа:Маслата на база пълна синтетика се използват главно в спорта и или при работа в особено тежки условия. Пълната синтетика е по-устойчива на окисление и деградация при високи температури и големи натоварвания в сравнение с хидрокрека и минералното масло. С нея се твърди, че двигателят запазава и по-чист с по-малко отлагания и нагари. Освено това поради по-добрите си нискотемпературни свойства, тя се предпочита в маслата с вискозитет 0W-XX. В България или повечето страни от ЕС, на никого не му се налага да пали при температури под -35°C, така, че това и предимство не е от значение. В масовия случай при нормални условия на експлоатация, тя някма някакви съществени предимства пред хидрокрека. Освен това маслата на паза ПАО и естери обиконовено са по-скъпи от аналогичните хидрокрекови, заради разликата в цените на изходние суровини. ПАОто е към 2,5 пъти а естерите са към 5-6 пъти по-скъпи от хидрокрека.
Относно разликата между среднопепелни масла - тия с допуск BMW LL04 и високопепелнии с допуск BMW LL01. Първите от тях заради по-ниското съдържание на различни добавки в тях имат по-малко сулфатна пепел. Те оставят по-малко отлагания в двигателя и най-вече в ДПФ и тристепенните катализатори. Затова тези масла са предназначни за ползване в дизелови и бензинови(последните модели) двигатели които имат такива комоненти. Тук не става върпос за екология, а за задръстване на ДПФ или разрушаване и повреждане на катализаторите. Тъй като в подобни масла е намалено съдържанието най-вече на миещо-неутрализиращи добавки, те губят по-бързо полезните си свойства и следва да се сменят по-начесто отколкото високопепелните масла. Например акалното число - което показва какъв резерв има за неутрализиране на киселините които се образуват в маслото, на среднопепелно масло е обиковено в интервала 6-8, а при високопеплните масла е минимум 10. Това показва, че със среднопепелни масла интервалът между замените трябва да бъде с около 20-30% по-къс, отколкото с високопепелни масла. Ако маслото не се смени на време, поради процесите на окисление, нитрация и сулфатация които протичат в него, резервът на алкалното число се изчерпва, средата става киселинна и започват да тeкат процеси на корозия в двигателя. Другият недостатък на среднопепелните масла е, че поради същите ограничения налагани върху максималната стойност на сулфатната пепел - 0,8%, в тях пръсъстват по-малко противоизносни и срещу триене добавки. Това значи, че при по-големи натоварвания те ще работят по-лошо от вискокопепелните масла, т.е. са възможни по-голямо износване и по-виски температури на маслото.
Общо взето това са основните разлики между среднопепелните и високопепелните масла. С първите се осигурява по-голяма чистота в двигателя и свързаните с него компонените, но това става на цената на съкратен интревал на замяна, и по-малки количества противоизносни добавки в тях.

Guberkov написа:Сега питанката за избор на масло за двигател с допуск BMW Longlife-04 :
RAVENOL VSI 5W-40 BMW допуск Longlife 01 (напълно синтетично на основата на полиалфаолефини PAO)
или
RAVENOL VMO SAE 5W-40 BMW допуск Longlife-04 ( създадено на базата на полиалфаолефини (PAO) и естери)
И кое от двете масла предполага по-ниски загуби на масло и по-добра работа на мотора.


Конкретно кое от двете масла ще работи по-добре, ще харчи по-малко масло няма как да се каже, освен ако не се експериментира и се видят резултатите включително и от анализ на маслата. Само искам да посоча, че RAVENOL VMO SAE 5W-40 е на база хидрокрек, и да има ПАО е нещо ще е докъм 10%. Естери няма изобщо.

Иначе, да колега спокойно можеш да ползваш RAVENOL VSI 5W-40 BMW Longlife 01, то е подходящо за двигателя ти, макар да няма допуск LL01(до скоро имаше одобрение BMW Longlife-98), се препоръчва от производителя.


Благодарско колега още веднъж и хубав ден .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от WaCkY » 12 Май 2020, 21:59

Колега,с същия мотор съм N46b20.Oт четири години т.е от както я имам колата сипвам само Castrol Edge 5w30 c3 .За тези четири години нито съм имал проблем с мотора нито пък някога мотора е пипал маслото.Сменям задължително на 10 хил,км и сипвам само Кастрол 5w30 .Ако разгледаш книжката на колата ти, там си го пише точно какво масло трябва да се слага. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 14 Май 2020, 14:33

WaCkY написа:Колега,с същия мотор съм N46b20.Oт четири години т.е от както я имам колата сипвам само Castrol Edge 5w30 c3 .За тези четири години нито съм имал проблем с мотора нито пък някога мотора е пипал маслото.Сменям задължително на 10 хил,км и сипвам само Кастрол 5w30 .Ако разгледаш книжката на колата ти, там си го пише точно какво масло трябва да се слага. :bchug:

Да разбирам те, само където вероятноста да попаднеш на менте-масло на CASTROL е почти-сигурна, не те зная ти от къде си го купуваш.
Затова искам да избягам от тази марка масло - важното е да е истинско, а не толкова марката и от колко пари е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от WaCkY » 14 Май 2020, 21:25

Авточасти kosser Бургас :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от kali76 » 15 Май 2020, 6:21

Тотал 5W40. Сравнително евтино и малка вероятност за менте. Карал съм си и предишното БМВ с мотор М43 и сегашното, вече трета смяна с Н46.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook