Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)

Мнение от vld » 16 Окт 2019, 9:31

И така колеги понеже от години се задават постоянно въпроси относно обслужването на ангренажа на N моторите във всички БМВ-та реших да споделя малко снимков матерял за тази процедура.
Колата е BMW Е87LCI 116D, 2010г. с мотор N47D20 на 173 000км, но това е валидно при всички Е9х/Е6х както и при Fхх, при колите със система xDrive е по сложно, там и раздатката пречи и просто работата е повече.
Необходимо е да разполагате с подемник и греда с която да може да вържете мотора отгоре да виси на нея, защото за да извадите картера трябва да се откачи предния мост и да се пусне 4-5см. надолу, понеже маслената помпа пречи. Има модели с този мотор на които има повече място между моста и картера и там тази процедура не е необходима.
Първо се разглобява отгоре, сваля се пластмасoвата кора на която е филтъра за климатика, разпънките и капака на клапаните, махат се дюзите, рейла, горивопроводите и всички дреболии които пречат :) докато се постигне това:

Изображение

После се рагзлобява от долу генерацията до ДПФ, кардан, скоростната кутия, съединител + маховик.

Изображение

След като се махне и капака на клапаните вече всичко е открито:

Изображение

Ето колко са разтегнати веригите:

Маслена помпа-колянов вал:

Изображение

Изображение

Изображение

ГНП-Разпределителен вал:

Изображение

Изображение

Интересното в случая е, че веригата от коляновия вал до ГНП не е мръднала а според това което има като информация в нета тя се къса основно. :roll:

Тук вече всичко е наредено:

Изображение

Работата е два дни спокойно с леки препъни камъни, но винаги нещо може да се "усере" така, че имайте в предвид повече време :mhihi:
Ако някой го е правил много пъти и е много бърз във всичко което прави може да го направи и за един ден, но си е много зор и не виждам смисъл чак толкова човек да се напъва.
Необходимите части като минимум са:
Верига за маслената помпа
Верига от коляновия вал до ГНП заедно с водач, банан и масен обтегач
Верига от ГНП до разпределителен вал заедно с водач, банан и масен обтегач
Дюза за разпръскване на масло
Гарнитура за ангренажния капак и семеринг за него
Гарнитура за капака на клапаните
Гарнитура за картера
Дихтунги за дюзите

След смяната шума който се чуваше на загрял мотор изчезна, мотора стана по тих, а съвсем скоро ще стане и доста по пъргав :mhihi:
Ако след като се отвори мотора се установи, че има износване на зъбните колела на ГНП и Разпределителния вал се сменят и те, както и колелото на маслената помпа.
Някои колеги направо сменят цялата маслена помпа за по-сигурно, други използват случая да си пратят дюзите на проверка, трети комбинират процедурата с смяна на водна помпа термостат и депферна шайба, четвърти си сменят и съединителя, че така и така кутията е долу....
Но то човек ако почне така, то по добре да си купи нов мотор :mrgreen:
Или както правят заможните хора като се стигне до тук я връща и си взима нова :angel:
В заключение мога да кажа, че не бих свалил мотора за да си сменя веригите в никакъв случай, просто работата е още повече а е абсолютно безмислено.
Това е от мен по този въпрос, желая на всички приятно и безаварийно шофиране :driving:



Малко ъпдейт по темата 23.11.2022г.:

Смяна на ангренаж на N47S в E84 2.3d.
Ето я красавицата:
Изображение

Aвтомобила е на 223 500км, явно каран основно извън градско, средната му скорост за този пробег е 111км/ч. :shock:
И така разглобяването при автомобил с xDrive е много повече, особенно в това купе, най трудно е да се демонтират клапаните за управление на турбините, тяхната стойка и всичко което е закачено около тях, просто е много тясно и е голяма врътня.
За да се освободи достатъчно място за работа е необходимо да се свали генерацията, кардана, раздатката, скоростната кутия, маклия кардан, предните полуоски и предния диференциал. Отгоре се демонтират рейла, дюзите и капака на клапаните.
Общо взето доста сходно с описаната процедура на Е87, с допълнителни елементи които на пръв погле уж "не са кой знае какво", но всъщност удължават ремонта с един ден. Този ремонт отне плътно три дни работа по 8 часа на ден.
Разбира се не минах без перипети, скъса се една свещ на втори цилиндър, та и тя удължи ремонта с няколко часа. Покрай смяната на ангренажа направих пълно обслужване на скоростната кутия, раздатката и предния диф.
Цените на частите са поне 30% нагоре спрямо това което беше когато правих ангренажа на единичката. :ranting:
Общо взето впечатлението ми от състоянието на мотора е много добро, всичко вътре "свети", колата беше абсолютно девствена, нищо от нещата които свалих не беше пипано от както е излязла от завода.
Ангренажа този път ме учуди с това, че нямаше почти никакво разтягане, може би 2-3мм на горната верига, която е от ГНП до разпределителния вал :shock: наистина бях изумен, не съм очаквал да видя това точно в този двигател нарочен за абсолютен кашкавал и то в най-напомпаната му фабрично версия. За това вероятно е допринесло и това, че за разлика от единичката, малката джипка няма старт стоп система и съответно няма толкова много на брой стартове и спирания на мотора, в комбинация с честата смяна на маслото резултата е на лице. :yes:

Списък на необходимите части:

11147797491 гарнитура на ангренажа
11147797490 семеринг на коляновия вал при ангренажа
11127807017 гарнитура капак клапани
13627796699 О-ПРЪСТЕН 17x2.8 - датчик разпределителен вал
11318509926 ЗЪБНО КОЛЕЛО разпределителен вал
13527797906 ЗЪБНО КОЛЕЛО ПОМПА ВИС. НАЛЯГАНЕ
11318570649 ВЕРИГА АНГРЕНАЖНА ГОРНА
11318490219 ОБТЕГАЧ-АНГРЕНАЖНА ВЕРИГА
11317797899 ШИНА НАПРАВЛЯВАЩА
11317797898 ШИНА ОБТЯГАЩА
13529886258 ВЕРИГА АНГРЕНАЖНА ДОЛНА
13527797905 ОБТЕГАЧ ВЕРИГА
13528573159 ШИНА ОБТЯГАЩА
13528580559 ШИНА НАПРАВЛЯВАЩА
13527797909 ДЮЗА МАСЛО
11417797896 ВЕРИГА-МАСЛ.ПОМПА
11417812449 ЗЪБНО КОЛЕЛО МАСЛЕНА ПОМПА
11127823944 О-ПРЪСТЕН 20X2.5
13717803842 ТРЪБА
Подгревна свещ 4бр. - Бош
Въздушен филтър
Маслен филтър
Поленов с активен въглен
Горивен филтър
Масло 5w30 6л.
Дихтунги за дюзите 4бр.

За скоростната кутия

Хидравличен филтър скорости
Букса скорости
Тампон мехатроник
Уплатнение - късо - 2х11
Уплатнение - средно
Уплатнение - дълго
8л. масло за 6НР



Ето и няколко снимки от процеса на работа:

Изображение

Изображение

Изображение

Стария ангренаж:

Изображение

След всички оплаквания от превъртели лагери, съсипани тунели на N47/57 мотори нямаше как да не погледна в какво състояние са на този мотор:

Изображение

Изображение

Тук вече новия ангренаж е нареден:

Изображение

Изображение

Много трябва да се внимава при демонтажа и монтажа на полуоските, не че е нещо сложно, просто понякога стават изненади :mrgreen:

Това е от мен, успех на всички и без аварийно :driving: :driving: :driving:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от datchko » 16 Окт 2019, 10:57

Не знам какво да кажа, мисля, че никой досега не е правил такава тема.
Браво, колега.

Като цени колко ти излезе всичко?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1964
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от barty » 16 Окт 2019, 11:55

Голямо Браво и от мен! Темата е за "Важни" а помощта е безценна.
:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от andy » 16 Окт 2019, 12:36

Един интересен въпрос, след като се повдигна такава тема за N моторите.
Какво правим със зъбите на коляновия вал след като са отляти?
Всяка последваща смяна на вериги, пробега им ще е драстично намален, след като слагаме нова верига на старо зъбно колело.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 16 Окт 2019, 13:39

andy написа:Един интересен въпрос, след като се повдигна такава тема за N моторите.
Какво правим със зъбите на коляновия вал след като са отляти?
Всяка последваща смяна на вериги, пробега им ще е драстично намален, след като слагаме нова верига на старо зъбно колело.

Колега вала е закален и е с по-голяма устойчивост на триене, както и всички зъбни колела.
Не случайно писах ако има нужда, нужда на практика почти винаги няма, освен ако не става въпрос за кола на 1 000 000км.
На тези мотори много преди да им се износи точно това зъбно колело ще се наложи да му се прави пълен основен ремонт....
В общия случай не е проблем мотора да преживее 3-4 смени на ангренажа на по 100-150к км.
Тези вериги които свалих в сравнение с вериги на по стари дизели които съм сменял са много по малко разтеглени, за съжаление нямам снимка на веригите на ТДС, да покажа как има 2см. ралика между нова и стара при кола на 280 000км.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от drago9205 » 16 Окт 2019, 14:08

Чудесна тема.
До някъде ми се потвърждават спекулациите, че много неофициални сервизи злоупотребяват с тази процедура и прекаляват с цената за труд (из форума и интернет се цитират доста цени от порядъка на 1500+лв за труд).
Реално почасовата ставка при 2 дни работа отива на 100-тина лв на час, което ми се струва леко несериозно от страна на сервизите.

Предполагам си ползвал само оригинални части? Колко дойде крайната цена на частите ако не е тайна?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от apexs » 16 Окт 2019, 16:36

Поздравления за темата :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от brabusbg » 16 Окт 2019, 16:51

Колега искаш да кажеш че всичко това си го правил без да вадиш мотора (без да го сваляш)??

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Последна промяна brabusbg на 16 Окт 2019, 17:01, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от nikola59 » 16 Окт 2019, 17:00

При едни N47 зъбното колело на коляновият вал е несменяемо, при други отдавна не е така. Навярно има разлика и в парт номерата. Може да има разлики, така че всеки може сам в realoem да си извади номерата за неговият двигател и да си направи калкулацията колко ще му струват частите. Цената на оригиналните части пак е субективна - когато при дилър се прави процедурата има отстъпки и цената е различна от това да ги купиш и на друго място да се прави процедурата. И мотор НЕ се сваля!
Копирам си поста от друга тема от 2017 год. за всичко което се сменява при дилър за Е90 LCI 320D XDrive - N47 мотор, 135kW:
07119906240 - 3бр. - Гайка M10x1,5-10 ZNS3
11128511814 - 1бр. - Гарнитура капак клапани
11137800625 - 2бр. - Болт M8x10
11137807302 - 1бр. - Гарнитура картер
11138592611 - 18бр. - Болт за картер M8x30
11147797490 - 1бр. - Семеринг 90x104x8,5
11228507622 - 8бр. - Болт М12x1,5x26
11317797514 - 1бр. - Зъбно колело разпределителен вал
11317797516 - 3бр. - Болт M7x17,3
11317797898 - 1бр. - Обтегач верига
11317797899 - 1бр. - Водач верига
11317797900 - 2бр. - Болт лагерен
11318570649 - 1бр. - Верига горна
11318586699 - 1бр. - Обтегач верига горна
11417797896 - 1бр. - Верига маслена помпа
11417798019 - 1бр. - Зъбно колело
11417807350 - 1бр. - Болт M8x35-PNR
11437794698 - 1бр. - О-пръстен 14х3
13527797905 - 1бр. - Обтегач верига
13527797906 - 1бр. - Зъбно колело
13527797908 - 4бр. - Болт лагерен
13527797909 - 1бр. - Дюза
13527800395 - 1бр. - Болт М12х1
13527800396 - 3бр. - Болт М6х22-Z1
13528573158 - 1бр. - Водач верига
13528573159 - 1бр. - Обтегач верига
13528589971 - 1бр. - Верига долна
13532247156 - 4бр. - Уплътнителен пръстен под дюза
31511213527 - 2бр. - О-пръстен преден диференциал D=39mm.
33411133785 - 2бр. - Гайка М27х1,5
83190404517 - 1бр. - Уплътнение течно Locktite 5970

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 16 Окт 2019, 17:39

brabusbg написа:Колега искаш да кажеш че всичко това си го правил без да вадиш мотора (без да го сваляш)??

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Разбира се, защо да го свалям? За да откачам още камара неща безмислено? Не мерси. Писал съм го много пъти, че не се сваля нищо и всичко е спекулация с цената на труда и частите, ето сега направих и снимков материал за доказателство.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: Насам-натам
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 335xi
Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от dpopov » 22 Окт 2019, 9:06

vld написа:
brabusbg написа:Колега искаш да кажеш че всичко това си го правил без да вадиш мотора (без да го сваляш)??

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Разбира се, защо да го свалям? За да откачам още камара неща безмислено? Не мерси. Писал съм го много пъти, че не се сваля нищо и всичко е спекулация с цената на труда и частите, ето сега направих и снимков материал за доказателство.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Не се сваля при 4 цилидровите, но при шестаците се сваля.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от andy » 22 Окт 2019, 9:23

двата цилиндъра отиват напред към радиатора, не назад, така че веригите все са си на същото място при 4 и 6 цилиндъра.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 23 Окт 2019, 7:45

andy написа:двата цилиндъра отиват напред към радиатора, не назад, така че веригите все са си на същото място при 4 и 6 цилиндъра.

:yes: Абсолютно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: Насам-натам
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 335xi
Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от dpopov » 23 Окт 2019, 8:47

andy написа:двата цилиндъра отиват напред към радиатора, не назад, така че веригите все са си на същото място при 4 и 6 цилиндъра.


Значи излиза, че 4 цилиндровите имат по-добро управление на пътя, защото двигателят им седи по-назад от предната ос? Интересно ми е :)

И за да не съм офф: Според форумните герои 9/10 майстори решават да свалят мотора при 6 цилиндровите. За 4ките нз, не съм търсил :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от datchko » 23 Окт 2019, 8:57

dpopov написа:
andy написа:двата цилиндъра отиват напред към радиатора, не назад, така че веригите все са си на същото място при 4 и 6 цилиндъра.


Значи излиза, че 4 цилиндровите имат по-добро управление на пътя, защото двигателят им седи по-назад от предната ос? Интересно ми е :)

И за да не съм офф: Според форумните герои 9/10 майстори решават да свалят мотора при 6 цилиндровите. За 4ките нз, не съм търсил :)

Решават, защото взимат пари за работата по свалянето на двигателя. Иначе реално няма нужда - сваля се кутията и се действа отдолу. По-неудобно е, но все пак :bchug:

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook