Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
brabusbg написа:Нещо по този въпрос превантивно може ли да се прави?vld написа:andy написа:vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат.
Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.
Така е колага оказа се, че проблема е добре известен сред автоджамбазите, на мен професията ми е съвсем друга, ремонтирам си колите сам заради удоволствието от това нищо повече.
То обикновенно така става като си вземеш нещо непознато, после доста бързо влизаш в час.
Както и да е това въобще не ми пречи, колата е супер и съм я взел на добра за мен цена така, че всичко е в норма
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Яко тунинг
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
andy написа:vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат.
Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.
Някой знае ли кои двигатели на БМВ са с тази помпа ?
За n47 е ясно вече.
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
brabusbg написа:Нещо по този въпрос превантивно може ли да се прави?vld написа:andy написа:vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат.
Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.
Така е колага оказа се, че проблема е добре известен сред автоджамбазите, на мен професията ми е съвсем друга, ремонтирам си колите сам заради удоволствието от това нищо повече.
То обикновенно така става като си вземеш нещо непознато, после доста бързо влизаш в час.
Както и да е това въобще не ми пречи, колата е супер и съм я взел на добра за мен цена така, че всичко е в норма
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Щом проблема е мазането слагай 2т масло в горивото и би трябвало да се удължи живота на помпата.
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
A DPF-a?
А какво правим с DPF-a?
За стружки от помпата при БМВ чувам за пръв път.
За 3 бона бих си сменил веригите в официален дилър.
Частите са 1300лв без отстъпки и ден и половина труд максимум. Друг е въпроса, че обикновено излизат и допълнителни неща за смяна.
Kurtov написа:
Щом проблема е мазането слагай 2т масло в горивото и би трябвало да се удължи живота на помпата.
А какво правим с DPF-a?
За стружки от помпата при БМВ чувам за пръв път.
За 3 бона бих си сменил веригите в официален дилър.
Частите са 1300лв без отстъпки и ден и половина труд максимум. Друг е въпроса, че обикновено излизат и допълнителни неща за смяна.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
Ами аз лично не съм чул някой да има проблем с ДПФ от 2т масло в горивото.
Има бездимни 2т масла.
Има бездимни 2т масла.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
Kurtov написа:andy написа:vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат.
Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.
Някой знае ли кои двигатели на БМВ са с тази помпа ?
За n47 е ясно вече.
N57
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)
Понеже на предните страници видях някой да агресира че сервиза вземал много пари за труд и си вземал отстъпката за частите...Колега все пак тази отстъпка е за сервиза.Някой на тебе прави ли ти сметка на твоите доходи?Хляб като си вземаш от магазина,отстъпката на магазинера искаш ли я?
Не искам да изпадаме сега в скандали и обиди,не ми е това целта, но като собственик на автосервиз съм се изумявал на подобен род размишления.Не си мислете че когато сервиза си вземе отстъпката за частите и си вземе парите за труда и след ремонта някой отива на почивка в Тенерифе.Замислете се какво е да се поддържа автосервиз,наеми,оборудване,персонал,поддръжка,амортизация на инструментите и ред други неща.Хем трябва сервиза да е на ниво,хем да не взема много пари и да не си взема процента от отстъпката предназначена за сервизи,не се връзват нещата.В някой сервизи наистина се злоупотребява,но не е правилно и всички да гледат на сервизите като на банда мошеници и бандити потъркващи ръце да ви приберат парите.
В случая онази бележка от сервиза наистина е с прекалено висока цена за труда но все пак всеки сам си решава каква цена да каже и всеки решава дали да я плати.Не знаем каква е колата може да е xdrive там е по-сложно,нормално да е по-скъпо.
Аз лично съм я правил процедурата на Х1 18d преди повече от година,начина ми беше като описания от колегата в началото на темата, мотора не е ваден,моста нямаше нужда да се пуска.Отне ми ден и половина без да съм се напрягал.За труд взех 600лв а частите бяха афтърмаркет Феби.По груб спомен на клиента му излезе около 1200лв цялата процедура.След смяната на веригите не съм се чувствал опиянен че съм измамил някой и не ходих на околосветско пътешествие,нито на кръчма да щракам с пръсти
Не искам да изпадаме сега в скандали и обиди,не ми е това целта, но като собственик на автосервиз съм се изумявал на подобен род размишления.Не си мислете че когато сервиза си вземе отстъпката за частите и си вземе парите за труда и след ремонта някой отива на почивка в Тенерифе.Замислете се какво е да се поддържа автосервиз,наеми,оборудване,персонал,поддръжка,амортизация на инструментите и ред други неща.Хем трябва сервиза да е на ниво,хем да не взема много пари и да не си взема процента от отстъпката предназначена за сервизи,не се връзват нещата.В някой сервизи наистина се злоупотребява,но не е правилно и всички да гледат на сервизите като на банда мошеници и бандити потъркващи ръце да ви приберат парите.
В случая онази бележка от сервиза наистина е с прекалено висока цена за труда но все пак всеки сам си решава каква цена да каже и всеки решава дали да я плати.Не знаем каква е колата може да е xdrive там е по-сложно,нормално да е по-скъпо.
Аз лично съм я правил процедурата на Х1 18d преди повече от година,начина ми беше като описания от колегата в началото на темата, мотора не е ваден,моста нямаше нужда да се пуска.Отне ми ден и половина без да съм се напрягал.За труд взех 600лв а частите бяха афтърмаркет Феби.По груб спомен на клиента му излезе около 1200лв цялата процедура.След смяната на веригите не съм се чувствал опиянен че съм измамил някой и не ходих на околосветско пътешествие,нито на кръчма да щракам с пръсти
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)
Сигурно аз съм агресора. Хубава тема за по бира е това с отстъпките и сервизите.
Искам да отбележа, че аз не нападам всички сервизи, а тези, които прекомерно злоупотребяват с доверието на клиента. Като цената за труда я оставям настрана - защото тя на много места вече не е никак ниска, но освен нея се крие и още толкова печалба в частите - не говорим за 5-10%, ами за 25-40% печалба. Извинявам се на засегнатите собственици на сервизи, но ако ще ме гърбите с 50-60 лева на час за труд някак си е леко обидно, да не кажа нагло, да дерете така здраво и с частите. Защото накрая колко излиза всичко, което клиента плаща? 80-100 лева на час?
Тези отстъпка написах сто пъти, че не са нещо супер специално и недостъпно, защото и аз (като обикновено частно лице) мога да си намеря частите на тези прословути цени с "отстъпка"... вече в повечето онлайн каталози цените са доста намалени, но тук вече сервизът не ми дава да донеса СЪЩИТЕ части (най-вероятно закупени от абсолютно същото място). Реално това си е чиста проба извиване на ръце.
На мен най-много ми бърка в здравето това, че сервизите правят печалба от ПРЕПРОДАЖБА на части - реално трябва се издаде касов бон за частите, да се даде гаранция и да се плати данък за печалбата... сетете се, че 50% от сервизите не го правят! (и това трябва да е проблем не само за мен, но и за съвестните сервизи в този бранш)
Аз мога да си представя какво е да се поддържа сервиз, не твърдя, че е лесно, ни най-малко. Това е бизнес като бизнес и много хора влизат с нагласа, че за 2-3 години ще станат богати... А това, че някои, до скоро работници, са наели 1 хале и са се хванали на хорото, а резултатите идват бавно - не значи, че е оправдано да се злоупотребява. Особено като става дума за авточасти има огромен избор и повечето цени и "остъпки" са достъпни за обикновения човек.
И за финал - никой не може да ме убеди, че е коректно сервизът да ми продава масло за 150 лева при положение, че в първите 3 сайта, които търсачката ми извади, въпросното масло е 100 лева...
Искам да отбележа, че аз не нападам всички сервизи, а тези, които прекомерно злоупотребяват с доверието на клиента. Като цената за труда я оставям настрана - защото тя на много места вече не е никак ниска, но освен нея се крие и още толкова печалба в частите - не говорим за 5-10%, ами за 25-40% печалба. Извинявам се на засегнатите собственици на сервизи, но ако ще ме гърбите с 50-60 лева на час за труд някак си е леко обидно, да не кажа нагло, да дерете така здраво и с частите. Защото накрая колко излиза всичко, което клиента плаща? 80-100 лева на час?
Тези отстъпка написах сто пъти, че не са нещо супер специално и недостъпно, защото и аз (като обикновено частно лице) мога да си намеря частите на тези прословути цени с "отстъпка"... вече в повечето онлайн каталози цените са доста намалени, но тук вече сервизът не ми дава да донеса СЪЩИТЕ части (най-вероятно закупени от абсолютно същото място). Реално това си е чиста проба извиване на ръце.
На мен най-много ми бърка в здравето това, че сервизите правят печалба от ПРЕПРОДАЖБА на части - реално трябва се издаде касов бон за частите, да се даде гаранция и да се плати данък за печалбата... сетете се, че 50% от сервизите не го правят! (и това трябва да е проблем не само за мен, но и за съвестните сервизи в този бранш)
Аз мога да си представя какво е да се поддържа сервиз, не твърдя, че е лесно, ни най-малко. Това е бизнес като бизнес и много хора влизат с нагласа, че за 2-3 години ще станат богати... А това, че някои, до скоро работници, са наели 1 хале и са се хванали на хорото, а резултатите идват бавно - не значи, че е оправдано да се злоупотребява. Особено като става дума за авточасти има огромен избор и повечето цени и "остъпки" са достъпни за обикновения човек.
И за финал - никой не може да ме убеди, че е коректно сервизът да ми продава масло за 150 лева при положение, че в първите 3 сайта, които търсачката ми извади, въпросното масло е 100 лева...
- apexs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)
Ама те сервизите са си богати направо ... колко сервиза издават касов бон или плащат данъци ?Това е най-сивия сектор в държавата. Плащаш труд, после остъпката от частите прибират поне 30 35%. Да не казвам вече, колко сервиза отказват като им кажеш, че си носиш частите и завишават труда защото им бъркаш ти в джоба. Пълни смешници, но и тяхното време ще свърши скоро .
По темата
Стана ясно за частите и как се прави. Все пак нека всеки каже в кой град и в кой сервиз е сменял верига на каква стойност. В момента съм пред покупка на кола с такъв мотор и нямам идея кой ще свърши тази работа качествено.
По темата
Стана ясно за частите и как се прави. Все пак нека всеки каже в кой град и в кой сервиз е сменял верига на каква стойност. В момента съм пред покупка на кола с такъв мотор и нямам идея кой ще свърши тази работа качествено.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)
Този край за който говориш след НГ е предвиден предимно за сервизите където няма никаква легалност.
Аз съм си легален,плащам си данъците издавам си бонове и фактури и мн ясно че не всичко е както трябва.Най-малкото всичко е такъв парадокс че ако трябва да се издават бонове на всеки и т.н. следователно цените на услугите ще са коренно различни.Няма как държавата да не подкрепя бизнеса и да чака от него всичко да е ясно и видимо.
И в супермаркета ако не чукаха бонове на всяка стока доматите и хляба щяха да са много по-евтини и тогава собствениците на магазинчета щяха да трън в очите на хората.
Трябва да има уважение от клиента, така и от другата страна разбира се,много ясно че така ако скочиш на някой в сервиза ще те отреже.Поне аз когато видя адекватно отношение и уважение от клиент отвръщам със същото и от това може да спечели само той.Ние в сервизите не сме роби на някой че той да ни казва за какви пари да работим.
П.С. Вярно в има доста нагли неандерталци и сред мой колеги и сред гумаджии и бояджии и т.н. но не всички са под общ знаменател.
Аз съм си легален,плащам си данъците издавам си бонове и фактури и мн ясно че не всичко е както трябва.Най-малкото всичко е такъв парадокс че ако трябва да се издават бонове на всеки и т.н. следователно цените на услугите ще са коренно различни.Няма как държавата да не подкрепя бизнеса и да чака от него всичко да е ясно и видимо.
И в супермаркета ако не чукаха бонове на всяка стока доматите и хляба щяха да са много по-евтини и тогава собствениците на магазинчета щяха да трън в очите на хората.
Трябва да има уважение от клиента, така и от другата страна разбира се,много ясно че така ако скочиш на някой в сервиза ще те отреже.Поне аз когато видя адекватно отношение и уважение от клиент отвръщам със същото и от това може да спечели само той.Ние в сервизите не сме роби на някой че той да ни казва за какви пари да работим.
П.С. Вярно в има доста нагли неандерталци и сред мой колеги и сред гумаджии и бояджии и т.н. но не всички са под общ знаменател.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)
Тук никой на никого не казва за колко да работи. Всеки си преценява за колко да работи, а също и колко да плати. Отношението е двустранно, ако някой се усети, че са го гърбили 30-40% отгоре за частите познай дали ще се върне... като не се усети е добре и за двете страни предполагам.
- jorkata3230
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 1.12.2008
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави [emoji3]
Здравейте,а някой знае ли каква е разликата между моторите преди 2011 и след? Моят се води N47TU.До колкото знам има някакви подобрения от предходния но не знам какво е точно.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави [emoji3]
jorkata3230 написа:Здравейте,а някой знае ли каква е разликата между моторите преди 2011 и след? Моят се води N47TU.До колкото знам има някакви подобрения от предходния но не знам какво е точно.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Има няколко ревизии на коляновия вал за този мотор, друга разлика не знам да има.
В зависимост от това в какъв модел е мотора са ралични дюзите и турбината, иначе общо взето са еднакви.
- jorkata3230
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 1.12.2008
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави [emoji3]
Мерси колега,а някой би ли казъл какви са симптомите за смяна?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави [emoji3]
jorkata3230 написа:Мерси колега,а някой би ли казъл какви са симптомите за смяна?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Чува се стържене при каране, най-силно след 1700-1800 оборота нагоре.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани