Спиране циркулацията през радиатора на парното за през лято

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Спиране циркулацията през радиатора на парното за през лято

Мнение от StaKo » 19 Мар 2019, 9:41

Бих искал да направя тази техническа намеса, с цел оптимизиране. На повечето нови модели врялата течност циркулира и в най-големите жеги в купето, когато не само че не се ползва парно, а се ползва основно климатик.
Каквито и доводи да има, не ми се струват разумни този врял бълвоч да ми нагрява допълнително цялото пространство под таблото, включително топлобменника на климатика, та и самия топлообменник на парното да се опича и да му протичат уплътненията.
Затова съм решил за летния сезон, да си монтирам една допотопна механична врътка от парното на опел например и на ръка да спирам тази безумна циркулация на врял бълвоч.
Най-много ме дразни факта, когато съм карал колата, спрял съм за 10 - 20 минути на слънце, мятам се паля и от вентилатора ми духват 80 градуса, а на вън е да речем 28. Не искам парно, не искам климатик, искам външен въздух, но спирайки за 20 минути радиатора на парното е нагрял всичко около себе си яко и за да оправя температурата, ща не ща, пускам винаги климатика, за да компенсира това технически неиздържано, лично за мен, решение.
Затова, след 9 години експлоатация, съм решил да направя първо подобрение, да видя как ще бъде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от andy » 19 Мар 2019, 9:54

Нали си имат ел. клапани, които спират водата, макар и на изхода или греша.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от StaKo » 19 Мар 2019, 9:59

Явно нещо този клапан се е издънил преди много време, защото поредно лято не ми се опича с парно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от (h)aman » 19 Мар 2019, 10:07

Как реши, че радиатора на парното ти затопля въздуха, а не двигателя и слънцето? Въздухът идва от двигателния отсек все пак.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от andy » 19 Мар 2019, 10:09

+ силно нягрятото табло

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от StaKo » 19 Мар 2019, 10:19

Защото ако не съм карал колата, а тя е седяла на слънце и се е опекла, като влезна и пусна да духа си духа това което е навън.
Но ако съм я карал и я оставя за половин час, след това знам какво духа и го духа все вряло и като време не съм го засичал до кога, защото не съм такъв мазухист да си ощавя кожата, но ми е ясно че духа все едно ми охлажда двигателя през парното.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от b00st » 19 Мар 2019, 10:27

Що не го опишеш това в една схема (може и колегата дето искаше да слага термостат от Рено да сваля температурата на ел водните помпи) и не го пратите до BMW AG в Мюнхен, понеже Гюнтер и компания явно са кухи парчета, да се открехнат малко? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от (h)aman » 19 Мар 2019, 10:37

StaKo написа:Защото ако не съм карал колата, а тя е седяла на слънце и се е опекла, като влезна и пусна да духа си духа това което е навън.
Но ако съм я карал и я оставя за половин час, след това знам какво духа и го духа все вряло и като време не съм го засичал до кога, защото не съм такъв мазухист да си ощавя кожата, но ми е ясно че духа все едно ми охлажда двигателя през парното.


Слагай врътката от Опел. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от Вуйчо » 19 Мар 2019, 11:04

а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:34, променена общо 2 пъти
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от b00st » 19 Мар 2019, 11:08

И на студено да е врътката тоя кютюк у моторното като нагрее на 100 градуса капаци и ламарини всичко излъчва топлин, как си мислите, че ще ви духа външната температура само не се сещам? И да врътката като е на студено е байпас на радиатора (демек некой го е измислил вече представи си ти, без да слага от хлопел) и пак няма да духа студено, затова хората са измислили КЛИМАТИКА и не случайно е задължителна екстра на всички коли вече :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от (h)aman » 19 Мар 2019, 11:32

Според мен трябва да сложи врътката от опела + ЦК ключе на перката + ВИК кран вместо термостат, за да може да има пълен контрол върху всички температури по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от expl0de » 19 Мар 2019, 14:39

Само от време на време отвивай кранчето, за да се обменя антифриза в топлообменника, понеже едва ли е добра идея да седи там 5 месеца, освен ако няма да монтираш и кранче за източване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от StaKo » 19 Мар 2019, 14:45

Врътката е винаги на синьо, освен декември януари и февруари в студовете, тогава е на червено.
При заложеният алгоритъм е трябвало да управляваедин клапан или електронно контролирана управляема врътка, която да не вкарва 100 градуса към радиатора в купето. Това е абсолютно излишно в жегите. Климатика трябва да пребори цялата жега от капаците и въздуховодите, която е едни 60 - 70 градуса, плюс 100 те градуса от двигателя.
Все си мисля, че би било много по-ефективно, ако тези 100 градуса излязат от схемата. И това не е така само при БМВ. Проблема го има при много коли
Миналото лято гледах едно Аудо А8, последен модел, спря в Гърция до едно кафене в което седях. В 15 часа следобяд, в средата на юли на слънце беше поне едно 43 градуса. Хората излязоха от колата видимо свежи, защото са карали на климатик очевидно. Затвориха колата и притичаха бързо до едно съседно кафене, за да се спасят от непоносимата жега. Стъклата на аудито се изпотиха яко, основно предното, защото топлообменника на климатика леден е в близост до радиатора за парното в купето нагорещен посред знойно лято.
Питам, защо този радиатор трябва да се напича и да нагрява излишно под таблото, купето и да се получава този ефект от бурно изпараване на конденза от ледения топлообменник на климатика ?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от b00st » 19 Мар 2019, 14:53

StaKo написа:Врътката е винаги на синьо, освен декември януари и февруари в студовете, тогава е на червено.
При заложеният алгоритъм е трябвало да управляваедин клапан или електронно контролирана управляема врътка, която да не вкарва 100 градуса към радиатора в купето. Това е абсолютно излишно в жегите. Климатика трябва да пребори цялата жега от капаците и въздуховодите, която е едни 60 - 70 градуса, плюс 100 те градуса от двигателя.
Все си мисля, че би било много по-ефективно, ако тези 100 градуса излязат от схемата. И това не е така само при БМВ. Проблема го има при много коли
Миналото лято гледах едно Аудо А8, последен модел, спря в Гърция до едно кафене в което седях. В 15 часа следобяд, в средата на юли на слънце беше поне едно 43 градуса. Хората излязоха от колата видимо свежи, защото са карали на климатик очевидно. Затвориха колата и притичаха бързо до едно съседно кафене, за да се спасят от непоносимата жега. Стъклата на аудито се изпотиха яко, основно предното, защото топлообменника на климатика леден е в близост до радиатора за парното в купето нагорещен посред знойно лято.
Питам, защо този радиатор трябва да се напича и да нагрява излишно под таблото, купето и да се получава този ефект от бурно изпараване на конденза от ледения топлообменник на климатика ?

По нагоре ти е писано поне няколко пъти. Като врътката е на синьо и от климатроника си му задал 20 градуса ел. клапаните затварят кръга и към радиатора на парното под таблото НЕ отива вода. Затова и като се обезвъздушава системата, се слага на топло и парното на макс, за да отворят клапаните. Като оставиш колата в жегата на 40 градуса на слънце тоя въздух останал във въздуховодите и пластмаси, желязо, табла, кожа всичко е нагрято до неузнаваемост и няма какво да го охлади, не че ти пече от малкото радиаторче на парното, то никаква роля не играе реално и 5 крана от лада и опел да сложиш пак в купето ще е като в сауна без климатика. Ама пробвай де :yes:
Последна промяна b00st на 19 Мар 2019, 14:55, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л

Мнение от expl0de » 19 Мар 2019, 14:55

Едно от нещата е, за да ти изсушава кондензатора по-бързо и да не се множат гъби по него, а от там и миризма.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook