Спиране циркулацията през радиатора на парното за през лято
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Спиране циркулацията през радиатора на парното за през лято
Бих искал да направя тази техническа намеса, с цел оптимизиране. На повечето нови модели врялата течност циркулира и в най-големите жеги в купето, когато не само че не се ползва парно, а се ползва основно климатик.
Каквито и доводи да има, не ми се струват разумни този врял бълвоч да ми нагрява допълнително цялото пространство под таблото, включително топлобменника на климатика, та и самия топлообменник на парното да се опича и да му протичат уплътненията.
Затова съм решил за летния сезон, да си монтирам една допотопна механична врътка от парното на опел например и на ръка да спирам тази безумна циркулация на врял бълвоч.
Най-много ме дразни факта, когато съм карал колата, спрял съм за 10 - 20 минути на слънце, мятам се паля и от вентилатора ми духват 80 градуса, а на вън е да речем 28. Не искам парно, не искам климатик, искам външен въздух, но спирайки за 20 минути радиатора на парното е нагрял всичко около себе си яко и за да оправя температурата, ща не ща, пускам винаги климатика, за да компенсира това технически неиздържано, лично за мен, решение.
Затова, след 9 години експлоатация, съм решил да направя първо подобрение, да видя как ще бъде.
Каквито и доводи да има, не ми се струват разумни този врял бълвоч да ми нагрява допълнително цялото пространство под таблото, включително топлобменника на климатика, та и самия топлообменник на парното да се опича и да му протичат уплътненията.
Затова съм решил за летния сезон, да си монтирам една допотопна механична врътка от парното на опел например и на ръка да спирам тази безумна циркулация на врял бълвоч.
Най-много ме дразни факта, когато съм карал колата, спрял съм за 10 - 20 минути на слънце, мятам се паля и от вентилатора ми духват 80 градуса, а на вън е да речем 28. Не искам парно, не искам климатик, искам външен въздух, но спирайки за 20 минути радиатора на парното е нагрял всичко около себе си яко и за да оправя температурата, ща не ща, пускам винаги климатика, за да компенсира това технически неиздържано, лично за мен, решение.
Затова, след 9 години експлоатация, съм решил да направя първо подобрение, да видя как ще бъде.
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Нали си имат ел. клапани, които спират водата, макар и на изхода или греша.
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Явно нещо този клапан се е издънил преди много време, защото поредно лято не ми се опича с парно.
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Как реши, че радиатора на парното ти затопля въздуха, а не двигателя и слънцето? Въздухът идва от двигателния отсек все пак.
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Защото ако не съм карал колата, а тя е седяла на слънце и се е опекла, като влезна и пусна да духа си духа това което е навън.
Но ако съм я карал и я оставя за половин час, след това знам какво духа и го духа все вряло и като време не съм го засичал до кога, защото не съм такъв мазухист да си ощавя кожата, но ми е ясно че духа все едно ми охлажда двигателя през парното.
Но ако съм я карал и я оставя за половин час, след това знам какво духа и го духа все вряло и като време не съм го засичал до кога, защото не съм такъв мазухист да си ощавя кожата, но ми е ясно че духа все едно ми охлажда двигателя през парното.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Що не го опишеш това в една схема (може и колегата дето искаше да слага термостат от Рено да сваля температурата на ел водните помпи) и не го пратите до BMW AG в Мюнхен, понеже Гюнтер и компания явно са кухи парчета, да се открехнат малко? 

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
StaKo написа:Защото ако не съм карал колата, а тя е седяла на слънце и се е опекла, като влезна и пусна да духа си духа това което е навън.
Но ако съм я карал и я оставя за половин час, след това знам какво духа и го духа все вряло и като време не съм го засичал до кога, защото не съм такъв мазухист да си ощавя кожата, но ми е ясно че духа все едно ми охлажда двигателя през парното.
Слагай врътката от Опел.

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:34, променена общо 2 пъти

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
И на студено да е врътката тоя кютюк у моторното като нагрее на 100 градуса капаци и ламарини всичко излъчва топлин, как си мислите, че ще ви духа външната температура само не се сещам? И да врътката като е на студено е байпас на радиатора (демек некой го е измислил вече представи си ти, без да слага от хлопел) и пак няма да духа студено, затова хората са измислили КЛИМАТИКА и не случайно е задължителна екстра на всички коли вече 

Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Според мен трябва да сложи врътката от опела + ЦК ключе на перката + ВИК кран вместо термостат, за да може да има пълен контрол върху всички температури по колата.
- expl0de
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 784
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Само от време на време отвивай кранчето, за да се обменя антифриза в топлообменника, понеже едва ли е добра идея да седи там 5 месеца, освен ако няма да монтираш и кранче за източване.
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Врътката е винаги на синьо, освен декември януари и февруари в студовете, тогава е на червено.
При заложеният алгоритъм е трябвало да управляваедин клапан или електронно контролирана управляема врътка, която да не вкарва 100 градуса към радиатора в купето. Това е абсолютно излишно в жегите. Климатика трябва да пребори цялата жега от капаците и въздуховодите, която е едни 60 - 70 градуса, плюс 100 те градуса от двигателя.
Все си мисля, че би било много по-ефективно, ако тези 100 градуса излязат от схемата. И това не е така само при БМВ. Проблема го има при много коли
Миналото лято гледах едно Аудо А8, последен модел, спря в Гърция до едно кафене в което седях. В 15 часа следобяд, в средата на юли на слънце беше поне едно 43 градуса. Хората излязоха от колата видимо свежи, защото са карали на климатик очевидно. Затвориха колата и притичаха бързо до едно съседно кафене, за да се спасят от непоносимата жега. Стъклата на аудито се изпотиха яко, основно предното, защото топлообменника на климатика леден е в близост до радиатора за парното в купето нагорещен посред знойно лято.
Питам, защо този радиатор трябва да се напича и да нагрява излишно под таблото, купето и да се получава този ефект от бурно изпараване на конденза от ледения топлообменник на климатика ?
При заложеният алгоритъм е трябвало да управляваедин клапан или електронно контролирана управляема врътка, която да не вкарва 100 градуса към радиатора в купето. Това е абсолютно излишно в жегите. Климатика трябва да пребори цялата жега от капаците и въздуховодите, която е едни 60 - 70 градуса, плюс 100 те градуса от двигателя.
Все си мисля, че би било много по-ефективно, ако тези 100 градуса излязат от схемата. И това не е така само при БМВ. Проблема го има при много коли
Миналото лято гледах едно Аудо А8, последен модел, спря в Гърция до едно кафене в което седях. В 15 часа следобяд, в средата на юли на слънце беше поне едно 43 градуса. Хората излязоха от колата видимо свежи, защото са карали на климатик очевидно. Затвориха колата и притичаха бързо до едно съседно кафене, за да се спасят от непоносимата жега. Стъклата на аудито се изпотиха яко, основно предното, защото топлообменника на климатика леден е в близост до радиатора за парното в купето нагорещен посред знойно лято.
Питам, защо този радиатор трябва да се напича и да нагрява излишно под таблото, купето и да се получава този ефект от бурно изпараване на конденза от ледения топлообменник на климатика ?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
StaKo написа:Врътката е винаги на синьо, освен декември януари и февруари в студовете, тогава е на червено.
При заложеният алгоритъм е трябвало да управляваедин клапан или електронно контролирана управляема врътка, която да не вкарва 100 градуса към радиатора в купето. Това е абсолютно излишно в жегите. Климатика трябва да пребори цялата жега от капаците и въздуховодите, която е едни 60 - 70 градуса, плюс 100 те градуса от двигателя.
Все си мисля, че би било много по-ефективно, ако тези 100 градуса излязат от схемата. И това не е така само при БМВ. Проблема го има при много коли
Миналото лято гледах едно Аудо А8, последен модел, спря в Гърция до едно кафене в което седях. В 15 часа следобяд, в средата на юли на слънце беше поне едно 43 градуса. Хората излязоха от колата видимо свежи, защото са карали на климатик очевидно. Затвориха колата и притичаха бързо до едно съседно кафене, за да се спасят от непоносимата жега. Стъклата на аудито се изпотиха яко, основно предното, защото топлообменника на климатика леден е в близост до радиатора за парното в купето нагорещен посред знойно лято.
Питам, защо този радиатор трябва да се напича и да нагрява излишно под таблото, купето и да се получава този ефект от бурно изпараване на конденза от ледения топлообменник на климатика ?
По нагоре ти е писано поне няколко пъти. Като врътката е на синьо и от климатроника си му задал 20 градуса ел. клапаните затварят кръга и към радиатора на парното под таблото НЕ отива вода. Затова и като се обезвъздушава системата, се слага на топло и парното на макс, за да отворят клапаните. Като оставиш колата в жегата на 40 градуса на слънце тоя въздух останал във въздуховодите и пластмаси, желязо, табла, кожа всичко е нагрято до неузнаваемост и няма какво да го охлади, не че ти пече от малкото радиаторче на парното, то никаква роля не играе реално и 5 крана от лада и опел да сложиш пак в купето ще е като в сауна без климатика. Ама пробвай де

Последна промяна b00st на 19 Мар 2019, 14:55, променена общо 1 път
- expl0de
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 784
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Спиране циркулацията през радиатора на парното за през л
Едно от нещата е, за да ти изсушава кондензатора по-бързо и да не се множат гъби по него, а от там и миризма.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани