E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 21.01.2020
Мечтае да кара: Blue М5 competition@1000hp

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от sspeed » 15 Мар 2022, 21:41

@ astrapower
За да не напича тръбата двигателя и да ебава мамата на пластмаси,кабели и конектори. Така топлината се отвежда назад. Лентата намалява отделяната топлина към двигателя с 50-75%. Има клипове из youtube с измерване на колектор с и без лента,може да видиш нагледно.Моята е титаниева с дебелина 2мм издържаща на макс 1400С. Преди да я навия я пробвах с пистолет за топъл въздух (500С) за около 15мин да видя дали наистина държи на температура. Не ми се рускуваше да я сложа и да се запали под капака. Не се случи нищо,дори нямаше дим и след като спрях да нагрявам изстина за 10 сек.
Ама ако слагаш,не навивай на меката връзка,че ще изгори. За омотания участък изразходих 4м,широчина 50мм,дебелина 2мм лента (метъра е 5лв)


@Powerslide
Майстори има,но аз нямам време да ходя и да ги чакам да ми изработат колектор и накрая да платя пак толкова или повече и да съм загубил и 1-2-3 дни (там колкото са нужни за процеса)

Относно веригата,по добре я смени преди да се скъса,че цените са много далеч от тези 1500лв,които си мислиш и то за ремонт при вече скъсана верига. Преди 5 дни питах за смяна на верига и с оригинални части+труд+фитри и масло ми казаха 2100лв..та при скъсване почваш от 2100 нагоре.

Моля хората каращи М57N2 (231hp,stok) с автоматик да кажат на какъв репам ги карат,коне и нютони? :wave:

А това го взех за да махна ЕГР-а,заедно с радиатора му.
IMG_20220314_215351.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 15 Мар 2022, 22:01

Powerslide написа:Страх ме е да не скъса веригите на 307х км е :mhihi: на 296 почнах да я карам , може да е късала един път вече :mhihi:
Но няма да ги сменя , в най-добрия случай удря клапани само и за под 1500 лв си в играта.

За под 1500лв трябва да ги срежеш тези вериги с ножовката на спрял мотор, ако работи- няма да са само клапани... както и 1500лв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от dhtj » 15 Мар 2022, 22:47

vicho написа:Велимир VR Performance от Русе ;)

Качество и надеждност :yes:


Познавам двама други мапери, които не се изказват много добре за ВР.

Другото е че е скъпчия, а мен опита и да ме излъже и да ми откупи дпфа с катализатора за 150лв, когато вървяха по 400 500.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ganchev__ » 16 Мар 2022, 1:54

Николай О.Е Моторспорт в Горня Оряховица може да ти мапне мотора и кутията. Много е добър, наистина.Видях, че от година-две се занимава и с изработка на даунпайпове, генерации и тн. С един куршум 3 заека :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 16 Мар 2022, 9:48

Powerslide написа:Колега има достатъчно добри майстори , които щяха да ти изработят downpipe , не че това което си купил е лошо :dunno:

Така и така съм се разписал
Препоръчайте къде във Варна или +100/200 км ??? да се доверя за ремап
Най - добрия вече не е сред живите и ме е страх, че някой ще ми счупи колата
Задължително ще има и stage 2 на кутията

330д 231 автоматик на задно , в Италия са махнали само ДПФ , корубата си стои ,катализатор има , аз съм махнал пеперудите ,няма друго магарено
Има ли смисъл да ми изработят или да купувам въпросния downpipe като колегата ? доста по-шумна ще стане знам
Страх ме е да не скъса веригите на 307х км е :mhihi: на 296 почнах да я карам , може да е късала един път вече :mhihi:
Но няма да ги сменя , в най-добрия случай удря клапани само и за под 1500 лв си в играта.


По-добре ги смени сега, но това е личен избор. Колкото до това дали е по-шумна с downpipe, вътре в колата разлика в шума няма. От вън една идея по шумно, но не досадно. Това при условия, че всичко назад си стои стоково, т.е има си средно и крайно гърне. Манипулацията, хардуерна и софтуерна е направена в Русе, VR Performance. И аз имах опасения, че ще е шумна, но се оказа съвсем приемливо, имам вече 2-3к. км. изминати магистрални, и не намирам голяма разлика с монтирания downpipe.
Последна промяна astrapower на 17 Мар 2022, 11:53, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от andy » 16 Мар 2022, 14:17

Изобщо не съм съгласен. Ако ДПФ само е изкормен няма разлика в шума, но сложи ли се даунпайп доста почва да се чува, както в купето, така и на вън.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Powerslide » 16 Мар 2022, 20:47

Айде моля Ви се престанете с тези 2000+лв за смяна на вериги :mhihi:
Горна и долна верига за 231кс на swag или феби са 260 лв двете , без гарнитурки

Днес си сменях масло и филтри и питах момчето колко ще ми вземе труд за смяна на вериги , каза ми около 450 лв
И какво стана , 260 вериги + примерно 200 лв дреболии около веригата + 450 лв труд = 900 лв :bchug:
263 лв днес платих за 8 литра масло Castrol edge 5w30 и 4 филтъра , без труд.

Повече няма какво да пиша , тва нещо го дъвкаме 1000 пъти за тез скапани вериги
Понеделник вкарвам Ф10 530д 245 кс за смяна на вериги , 587 лв са долна и горна верига с гарнитурите , труда ще е малко по-скъп заради свалянето на кутията.
Само се плашите помежду си
Също на Н57 със скъсани вериги , на 204.000 км , за около 2000 лв се направи ремонта и колата беше пушка след това. Това преди 2 зими , тогава беше по-евтин труда, сега всичко е скъпо
ЗНАМ че на Н57 има още 1000 неща покрай веригата , няма нужда да ми казвате
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 17 Мар 2022, 10:59

dhtj написа:Познавам двама други мапери, които не се изказват много добре за ВР.

Другото е че е скъпчия, а мен опита и да ме излъже и да ми откупи дпфа с катализатора за 150лв, когато вървяха по 400 500.


учудващо, че са само двама... като знам, че всеки втори диагностик в България е и мапер на дизели... копи/пейст на file-чета :mhihi: :mhihi: :mhihi:

"оправихме тази съсипана от предишен мапер кола" им е любимата реплика на всички кежовци

скъпчия пък кога е бил? :paranoid: аз карах 4 години с негов мап на почти 400 коня (от 231 заводско) и нищо не ми е пръднало, ха сега?! Сигурно съм извадил късмет :ok:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от dhtj » 17 Мар 2022, 14:20

vicho написа: :paranoid: аз карах 4 години с негов мап на почти 400 коня (от 231 заводско) и нищо не ми е пръднало, ха сега?! Сигурно съм извадил късмет :ok:


Да ги оставим маперите, то е ясно, че от всеки има и доволни и недоволни.
Кажи сетъпа ти какъв е бил, че ми е интересно. С какъв хибрид, къде го прави турбото?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 17 Мар 2022, 18:14

dhtj написа:Да ги оставим маперите, то е ясно, че от всеки има и доволни и недоволни.
Кажи сетъпа ти какъв е бил, че ми е интересно. С какъв хибрид, къде го прави турбото?


2265 - 10-витлова снейк перка (миро - турбомоторс лтд.)
"wagner" от proparts
3 инча без гърнета
рейспайп
кн
2 бара налягане

You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 18 Мар 2022, 8:54

:yes: Сериозен сетъп! Без гърнета не ти ли надуваше главата правата генерация?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 18 Мар 2022, 23:47

astrapower написа::yes: Сериозен сетъп! Без гърнета не ти ли надуваше главата правата генерация?


свиква се... отначало е кеф... после те дразни... след това не ти пука :D

зависи как си свикнал и какво искаш... силно не го препоръчвам за хора обичащи комфортното шофиране :yes:

мисля, че най-добрият вариант е даунпайп + 76мм малко до след средата, но задължително с крайно гърне

(пробвал съм всички варианти)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 04 Апр 2022, 9:03

За милиони-няма закони.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 21.01.2020
Мечтае да кара: Blue М5 competition@1000hp

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от sspeed » 11 Апр 2022, 17:29

Здрасти!
Намрих най-накрая време да монтирам dowpipe-а. Не е много лесно. Отне около два часа и половина. Скобата която свързва DPF-а с турбото нарочно е завъртяна на ебем страна за да няма достъп до винта. Също така се налага да се свали тампона на двигателя,иначе DPF-a няма как да излезе. Иначе,като размер dowpipe-a е ок,тряваше много малко напасване за да пасне с оригиналното гърне и за да се захване с болта за двигателя.
Звукът с downpipe-a не се промени особено много,което мен лично ме радва. В купето почти няма разлика. С отворен прозорец се чува по силно сссссъскането на турбото,като засмуква въздух.Но от приятното съскане,а не онова провитно подсвиркване ,които някои коли имат. Генерацията на зад е стокова.
Интересното е,че като махнах DPF-a не светна нищо по таблото. Карам така вече 300-400км,нищо не свети,нито пък пуши видимо повече. Накрайника на гурнето взе да става вече черен,но много леко (преди нямаше изобщо нито едно петънце сажди),но няма черни кълба дим.Регенерацията не съм я забранил още,възможно ли е да тръгне да регенерира? Как и кога всъщност компютърат решава,че трябва да се регенерира PDF-a ?При какви условия се случва това?
IMG_20220326_115345.jpg

IMG_20220326_115357.jpg


Като ми остане време ,ще премахна и EGR-a и нааай-накрая заминавам на ремап.

Имам няколко странични върпроса,ще попитам тук,надявам се да не е проблем:

1. Купих си китайски LED крушки за енджъла от алито. Пишеше,че са с резистори и няма да има грешки по таблото. Грешки наистина няма,но шибаните диоди премигват постоянно и ме дразнят супер много. Спрял съм програмно всички сигнали на компа за тестване за изгорели кручки (на габаритите и като цяло на всички крушки на фаровете) и пак мигат.
Та искам да ви помоля да ме насочите към модел крушки,които сте ползвали и знаете,че нямат този проблем?
Ето такива са моите:
Screenshot (28).png


2.Смених предните накладки с AT и откакто съм с тях не спират да скърцат. Направо ми късат нервите. Не стига,че скърцат при натискане,ами скърцат и като пускам педала. Пълен боклук са тези AT,никога повече няма да си взема такива. Кажете някакви не скърцащи,тези ще ми ги сменят гаранционно,че никак не беха евтини,а подчертах,че ще платя повече,но искам да не издават никакъв звук.

Благодаря!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от dhtj » 16 Апр 2022, 3:21

1. Накладки Феродо - не скърцат, спират добре.
2. ЛЕД крушки за ейнджълите - най евтините от алито, под 20лв чифта, тези с по двата диода. Не мигат, светят поне 1-2 години.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook