E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от def1nity » 16 Май 2022, 18:31

Здравейте,

Дълга борба, но му се вижда края. Окачване, спирачки, кутия, двигател, всичко беше проверено/променено/подменено/подсилено и т.н. Обичайните ъпгрейди от-до + разни не толкова често срещани. Дойде време и за ремапа преди около месец, след като всичко по хардуера беше наредено. Резултата за мен лично е доста приличен. Колицата изкара на 2.2 бара налягане 360кс/820нм на гуми спрямо 202кс/480нм преди настройката. Приличен резултат, но под очакваното. Мапера установи, че налягането в рейла пада между 2-3к оборота, като след 3к всичко е наред... При раздаване на цялата газ се случва и произволно може да запише грешката, но не влиза в лимп, само чек. След рестарт изчезва. Друг път я мачкам доста и няма проблем, няма чекове, но на моменти усещам едно като заглъхване за 1 сек, сякаш не стига горивото и после пак откача. От това, което си говорихме с момчето, нещата сочат към помпата за ниско налягане в резервоара. Нямах време да ходя да я закачим с манометър, но предвид, че вероятно е оригиналната помпа на 15г+ и незнайно колко км съм склонен да вярвам, че от нея идва всичко. Иначе бях отворил да погледна дали има боклуци в резервоара и за моя изненада беше абсолютно чисто...

Някой да е имал подобни проблеми? Засега мапера се възползва от доколкото разбрах аванс на Р90-тката, да заявява по-рано горивото. Това компенсира и донякъде проблема не е толкова осезаем, но предвид, че съм с турбина предвидена за 2.5-2.6 бара за ежедневна употреба ми се иска да го оправя този дребен проблем и да вляза в 400+ на гуми :help:

Едни казват, че стоковата помпа в добро състояние няма проблеми до 550-600кс на мотор, други съветват да се замени с "тунерска" (walbro някаква) или да се добави спомагателна по-малка някаква на Бош.

Какво ще ме посъветвате?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от choio » 18 Май 2022, 21:28

Извинявай ,ако прозвучи грубо колега,ама никакви подробности за колата, за тунинга....хвърляш някакви числа,като к.с, барове на турбина....как да ти помогне някой като не знаем нищо за турбина,помпа, и т.н какво търсиш от колата и т.н,дай някакви подрбности и дет се вика някой може и да ти помогне със съвет ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от def1nity » 20 Май 2022, 3:04

choio написа:Извинявай ,ако прозвучи грубо колега,ама никакви подробности за колата, за тунинга....хвърляш някакви числа,като к.с, барове на турбина....как да ти помогне някой като не знаем нищо за турбина,помпа, и т.н какво търсиш от колата и т.н,дай някакви подрбности и дет се вика някой може и да ти помогне със съвет ....


Да, абсолютно си прав! Извинявам се за пропуска, ако не е станало ясно говоря за е90 330д М57 и ето какво е правено:

1. Двигател:

- Ревизия включваща основни и биелни лагери, сегменти, гарнитури, вериги (комплект), семерингите откъм трансмисията, гумички на клапаните, зъбно колело на гнп-то, болтове глава, ремъци, термостат, водна помпа и т.н. разни дреболии

- Чугунен блок

- Репрофилирани плътни разпределителни валове

- 70% по-твърди пружинки на клапаните

- Горивната система беше надградена с проверени 35д дюзи, преден и заден датчик на рейла до 2.5 бара, Р90 помпа

- Въздушен филтър КН в кутия от 535д, заедно с дебитомер и капак клапани от същата

- Интеркулер вагнер реплика

- Турбото е лагерно HTD3073BB от турбосистемс

- Downpipe на ф90 с оем 35д генерация след това

- Custom турбо и кулер пътища

- Спортен воден радиатор

Със сигурност пропускам някакви неща, но тези мисля са достатъчни да придобиете представа...

2. Кутия

- ZF 6hp28 ревизирана изцяло с подсилен хидро трансформатор и пакети от кевлар

- охладител за маслото

- xhp stage 3


Относно останалите системи като спирачки, окачване и т.н. + промените по тях смятам, че нямат отношение в случая и ще си спестя писането. Обърнато е също толкова внимание и на тях.

Междувременно онзи ден погледнах какви грешки е записала 2000км след настройката и единствените свързани с DDE-то бяха 41АА Boost-pressure sensor и 4650 Rail-pressure too low. Изтрих ги и след 100км мачкане в града все още не са се появили, уикенда ще пътувам и там вече със сигурност ще светне, но не очаквам да са по-различни. Специално този за бууста ми се струва, че може би просто е зацапан датчика и смятам да го извадя и пръсна с контактен спрей + едно ново уплътнение за 5лв и ще го наблюдавам. Този за рейла ми е по-интересен. Не знам дали има общо, но тази зима за първи път ми се случи на -10* студен старт и едвам, едвам да запали. Мотора си въртеше, не съм го мъчил и правех паузи, изчакване на подгрев и т.н. след около 10мин успя чак. Така и не разбрах какво се случи, дали просто нафтата е била гадна и е замръзнала или нещо друго си беше прецакало. Изминах 15км някъде и паркирах за 1 час, след това си запали от раз...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от choio » 22 Май 2022, 12:08

Честно казано при така наредена кола,само мапера може да ти каже какво и липсва в даден момент ,реално нямаш нищо общо с нормален такъв автомобил и всяка една грешка няма как да я разглеждаш като нещо като отправна точка. Както всеки би ти казал в момента в който го прави на живи данни може да я хванете и ще си каже кво и липсва....мен лично ме съмнява да имаш проблем с подкачващата помпа. Успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от k.milanov » 22 Май 2022, 20:53

Без да претендирам за някакви сериозни знания смятам, че при всичките тия модификации за мен лично това са супер малко коне и доста добър разултат от към нютони. При положение, че масово само с един глупав ремап 330д-тата изкарват 70-80кс по-малко, а ти имаш една камара модификации още.

Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400. :yes: :lalala:

--

Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от choio » 23 Май 2022, 9:00

k.milanov написа:Без да претендирам за някакви сериозни знания смятам, че при всичките тия модификации за мен лично това са супер малко коне и доста добър разултат от към нютони. При положение, че масово само с един глупав ремап 330д-тата изкарват 70-80кс по-малко, а ти имаш една камара модификации още.

Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400. :yes: :lalal
--

Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер :bchug:



Колега малко не четеш кат хората,380 к.с. на колела е друга бира от постедствен мап на 300 к.с на мотор....разликата е около 120 к.с ,грубо, ккато и да е...номер на дюзи ,като напишеш в нета има...но ето 7792096 на 535д 272 к.с .

Сега не зная тази турбинка какъв и е потенциала ,някъде четох ,че стига за около 420+ ама на мотор ли на колела ли не разбрах...ако е на колела имаш мегдан макар че на чиста нафта може би ще е трудно,доста ще топли и може би ще ти трябва метанол....ако е на мотор ,си ги доатигнал според мен,пробвай едно време 100-200 ,че от място ще ти е забавно да видим къде си горе долу,че в бг дино цифрите винаги са едни палави :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Мнение от def1nity » 30 Май 2022, 5:13

choio написа:
k.milanov написа:Без да претендирам за някакви сериозни знания смятам, че при всичките тия модификации за мен лично това са супер малко коне и доста добър разултат от към нютони. При положение, че масово само с един глупав ремап 330д-тата изкарват 70-80кс по-малко, а ти имаш една камара модификации още.

Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400. :yes: :lalal
--

Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер :bchug:



Колега малко не четеш кат хората,380 к.с. на колела е друга бира от постедствен мап на 300 к.с на мотор....разликата е около 120 к.с ,грубо, ккато и да е...номер на дюзи ,като напишеш в нета има...но ето 7792096 на 535д 272 к.с .

Сега не зная тази турбинка какъв и е потенциала ,някъде четох ,че стига за около 420+ ама на мотор ли на колела ли не разбрах...ако е на колела имаш мегдан макар че на чиста нафта може би ще е трудно,доста ще топли и може би ще ти трябва метанол....ако е на мотор ,си ги доатигнал според мен,пробвай едно време 100-200 ,че от място ще ти е забавно да видим къде си горе долу,че в бг дино цифрите винаги са едни палави :mhihi:



Благодаря за мнението, бях в чужбина миналата седмица и не съм се занимавал с колата. Само да ми остане време и ще се заиграя с логовете и живите данни да видим... Малко е кофти, че на подкачващата помпа освен напрежението друго не се вижда... Иначе грешката си е все тая - 4560, само при WOT и то не винаги. На прибиране миналата седмица след 400км път и вече в София стана нещо странно, което за сефте виждам и не успях да повторя след това. Тръгнах да ускорявам за включване в околовръстното, беше рампа с лек наклон (~5-10% най много) и на 50% газ до 80км/ч още на рампата. При връщане на газта, за 1 сек направо тръгна да изгасва! Смисъл оборотите паднаха рязко от 2500-2600 до 1700, километража премигна за части от секундата и аз си я усетих как леко заби муцуната и тръгна да припада. Буквално за 1 сек и след това се съживи и оборотите скочиха обратно. Грешка не записа, погледнах и после с лаптопа и нямаше нищо. Все едно тотално спря горивоподаването в този момент. Странното беше, че бях върнал газта напълно непосредствено преди да се случи това. Почвам да се чудя дали пък нещо с акумулатор/алтернатор не е в ред :roll:

Ясно, че на този етап само боб хвърляме, но го споменавам с идеята, че може и при някой друг да се е случвало нещо подобно.

Относно мапера - има същия сетъп откъм мотор и кутия и под същия имам предвид 1:1 и на същото дино неговата вади 420 коня на колела, което са си към 500 на мотор +/- само на нафта. Това при настройки препоръчвани от производителя на турбината, по спомен 2.5 бара, тоест далеч от мапове ала "на ръба е". Предполагам това отговаря на въпроса за цитираните в сайта 420+ кс на какво са :) Вече над 50к км я търкаля в този вид и не е имал проблеми. Специално за М47/57 и Н47/57 платформите има адски голям опит. Именно поради тези факти избрах да работя точно с него, запознат е с модовете и турбината и няма да действа на принципа проба-грешка. Както споменах, неговите съмнения са за подкачващата помпа, но тъй като на нея само напрежението ѝ се вижда, нямаше как да е сигурен. В чуждестранните форуми твърдят, че ОЕМ помпата била достатъчна за 550-600кс на мотор. Склонен съм да повярвам ако е нова, но моята е от 2006-та и на бог знае колко км, предполагам е отишла до луната и почти се е върнала :dunno:

Другата седмица мисля да влезе в бокса и да се измерят ръчно наляганията за да се разбере помпа ли е, датчик ли е или нещо тривиално като зацапване/недозавито болтче/маркуч/акумулатор и т.н. С моя късмет и предишен опит с тази кола вероятно търсим пак под вола тела и накрая ще се окаже нещо абсурдно като крушката на преден десен фар за мъгла примерно :conf:

За 100-200 ми се искаше първо да се реши този проблем, да се донастрой и след това ще взема назаем рейсбокс, че с GPS апликации на телефона е несериозно :)

Иначе от място не е толкова зле, понеже до 1700-1800 оборота си е чист дизел и чак тогава почва да става страшно :mhihi: Разбира се, че с "launch control" нещата не седят така, но пък той е почти неприложим на улицата, освен за забавление дори и при сегашните настройки. Живот и здраве на писта със семита и лепило ще си покаже възможностите от място.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 13 Юни 2022, 9:45

Смени си Р90-ката и колата ти ще се оправи.
За милиони-няма закони.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 25.03.2020
Пол: Мъж

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от peshodh » 23 Яну 2023, 0:55

Здравейте, колата е Х5 Е70 3.0д пре фейс и имам въпрос. Къде в софия(или околностите) могат да ми махнат дпф и егр и да настроят колата, не искам макс мощност а нещо напълно сейфти, също така искам и софтуера на кутията да се подобри. Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от def1nity » 30 Мар 2023, 22:05

don't be написа:Смени си Р90-ката и колата ти ще се оправи.


Бях забравил за тази тема. Ще опиша развръзката за всеки случай, може да е полезно за някой, който има подобни грешки и проблеми и попадне тук :idea:

Реших проблемите с горивото, спадовете на налягането в рейла, заглъхвания, чекове и прочие в началото на есента. :!: Беше подкачващата помпа :!: Рискувах и сложих хубав афтърмаркет с двоен дебит, подмених изцяло горивните маркучи с по-широки до ГНП-то и не на последно място - горивен филтър също с по-широки вход/изход.

Вече има предостатъчно нафта, рейла се държи супер и поддържа 2000 бара при WOT :driving: Грешката "4650 - Rail-pressure too low" не се е появявала повече.

НО :lol: произволно продължаваше да записва моментната грешка за "41АА Boost-pressure sensor". Чистих МАП-а, беше доста мръсен и след това известно време нямаше грешка и реших, че е бил замърсен. Уви, не след дълго, отново почна да си я записва. Освен това, в продължение на няколко месеца ми се струваше, че колата не върви колкото преди и с тази грешка бях сигурен, че не си внушавам... Бях на ръба да поръчам нов сензор, но реших да мина през майстора за една диагностика преди това, за да не дам едни 200лв на вятъра... Най-накрая записах час преди няколко седмици, след като се почнаха едни доста видими кафяви пушеци при подаване на цялата газ (при спокойно каране беше ок). По задната броня почна да се образува един характерен за чипосана печка с няколко "+++"-а тъмен слой от чадилката... Нещо, което досега не бях виждал при мен :paranoid:

Също така отпред при ремъците беше станал мазаляк, всичко лъщеше като от охладителна течност... Малкия дявол се оказа след диагностика... Не беше от антифриз, а от маслени пари... Гуменото коляно непосредствено преди всмукателния колектор, се беше сцепило "лекичко" в сгъвката от долната си страна (тоест никога нямаше да видя дупката без да е демонтирано) и нагнетения въздух a.k.a. бууста от турбото лека полека с времето(и разширяването на дупката) е бягал все повече оттам :mhihi:
Screenshot 2023-03-30 230339.png


Подменихме го с хубаво силиконово коляно и пак си давам газ без грам пушеци :lalala: Вървежа се подобри значително, цапането на задната бронята и отпред при двигателя спря, както и записването на 41АА грешката (МАП-а си е бил ОК, добре че не прибързах с подмяната!).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 19.01.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xD '06
Мечтае да кара: Вече не мечтае.
Детайли за колата: Е60 530xD '06

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от xapubg » 21 Май 2023, 23:08

... Не е много по темата, но преди доста години имах един форд сиера (бензинов) дето правеше подобни номера и тамън се бях наканил да сменям дебитомера, то се оказа спукан мъркуч от към филтъра, пак така оптдолу :) олепих го с тиксо и си карах така още 5г. ако не и повече, че цената на маркуча беше колкото на половината кола ... Иначе по темата 530хд, с лек ремап на мотора стейдж 3 на кутията и резултата е 270 к.ц. на гумите и 490нм, не е кой знае какво но ме устройва. дпф, егр и всички карантии са си по местата и работят (за сега) колата е уж на 197к км.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Powerslide » 10 Авг 2023, 20:07

Днес ме ремапнаха
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр


Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата :mhihi:
Последен рън 273 кс ,620 нм :dunno: аз настоявах да не я напъват на макс , можело и още
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 10 Авг 2023, 20:14

Powerslide написа:Днес ме ремапнаха
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр


Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата :mhihi:
Последен рън 273 кс ,620 нм :dunno: аз настоявах да не я напъват на макс , можело и още


тва на гуми, нали? :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Powerslide » 12 Авг 2023, 13:24

vicho написа:
Powerslide написа:Днес ме ремапнаха
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр


Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата :mhihi:
Последен рън 273 кс ,620 нм :dunno: аз настоявах да не я напъват на макс , можело и още


тва на гуми, нали? :idea:


Мисля че на мотор

1F31D106-B147-48C5-9001-38C0FE0E3F01.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 12 Авг 2023, 16:47

премери 100-200 и ще разбереш горе-долу колко коня е колата...

но 270 коня на двигател са прекалено малко за "чипнат" 330d ръчка

на 1.75 налягане аз имах 295 на гуми :yes:

на 2.05-2.10 - 330 на гуми (11.5 сек 100-200)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook