E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 30 Яну 2019, 9:07

Ейй, не е умряла темата, радвам се :) Има тунингари и тук :D

@vld, радвам се, че ефекта при теб е позитивен. Ето ти идея за кулер (макар и скъп) https://www.wagner-tuning.uk/200001060.html предполагам скоро и китайците ще започнат да произвеждат реплики. Добре е да направиш ремапа преди да сложиш кулера, иначе ще стане лагава и ще те дразни.

By The Way има вариант скоро да има egr delete kits в Сф и без да се чака ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 30 Яну 2019, 9:31

Обмилсля да го махам и аз "омазвача" на колектори и портове :) Разбира се после лек ремап на мотора и скоростната кутия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 31 Яну 2019, 16:14

@astrapower - имам наличен 1 комплект egr delete kit в София за продаване. Ако имаш интерес, драсни на ЛС :)

Айде да държим темата жива още. Докопах доста интересно инфо във виртуалното пространство, и за разлика от повечето "тунингари" дето ги е страх да кажат какво имат в колата, да не стане някой по-бърз от тях, ще дам информация на готово.

ТУК има интересно инфо за performance валове за M57: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1447610 Слагат се заедно с афтърмаркет пружинки, които са по-твърди. Това помага за бързото затваряне на клапаните при по-високи налягания (предполагам от 2 бара нагоре). Основно този ъпгрейд би работил добре при напомпани 335D, понеже при 330ките турбото си е сериозен тапещ фактор. Самите валове са на тази фирма: https://whitbreadperformance.com/produc ... 1294305309 и представляват т.нар. regrind (т.е. престъргване на фабрични валове, така че да се променят гърбиците). От това, което прочетох фабричните валове са доста "консервативни" но за да има полза от този upgrade, трябва да се направили другите масови bolt-ons като хибридни турбини, даунпайп, RC90 ГНП и тн.
В темата която споменавам, човека говори за мощност в диапазона 425-445whp само на дизел или 490-520whp с метанолова инжекция.

В сайта който съм пуснал има dropdown меню - може да се закупят готови валове на по-висока цена, или да изпратите комплект фабрични, да ви ги престържат и да ги върнат. Цената на тази фирма за услугата е $675, което мисля е справедливо.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 31 Яну 2019, 19:13

chris_barnes написа: Добре е да направиш ремапа преди да сложиш кулера, иначе ще стане лагава и ще те дразни.


Би ли обяснил по-подробно какво ще стане, ако се сложи по-голям кулер без ремап, че ми стана интересно?

Аз направих ремап от 218 на 270коня, и ако сега сложа по-голям кулер, според теб няма да има проблем, ами ако съм стигнал само до 250коня примерно, ще има ли проблем?

Тръгнал съм по-лошия път и ДПФ-а все повече и повече ме дразни, нищо че е "почти" нов, произведен 2012-та. Ей го, онзи ден се прибирам и чувам колата взе да бучи, като все едно е 500коня (вече и по звук я хващам кога регенерира) и вместо да се прибера, почнах да въртя като малоумен докато приключи. Щото не ми се спира и да я оставя, така както се е напекла на 500-600гр и само да се чува "пук-пук" и после това даде фира, онова даде фира...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 31 Яну 2019, 19:29

На по-ниското налягане ще пълни кулера малко по-бавно и това може да те дразни. На 270кс определено ще си доста доволен от по-голям кулер ;]
Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него :)

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 31 Яну 2019, 21:00

От всичко написано, всичко е ясно, но Имам два въпроса:
Някой от вас имал ли е проблеми с късане на тампони на мотор по скоро- шофьорския.
И втория: досега не съм видял м57н2, при каране, не возене, а каране- да не бута масло през отдушника- сложих ойл кеч танк, и събира доволно- някой има ли решение?
Колата е Е65 3.0д 231кс с хибридна турбина на 1.8, рейл на 1700бара, махнат нацяло егр с тръба и тапа на изпускателният колектор, даунпайп с права генерация на 76мм, филтър пайпъркрос, маслото е 5w30 castrol edge c3- общо взето това е основното по двигателя

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 01 Фев 2019, 10:41

Моята омазнява леко но не харчи масло от там.
Имах М57N2 която харчеше точно от там и беше заради повишено картерно налягане, няма да си решиш проблема с смяна на масления сепаратор нито със слагане на киче.
Колко ти е разхода на масло за 10 000км. ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 01 Фев 2019, 10:48

vld написа:Моята омазнява леко но не харчи масло от там.
Имах М57N2 която харчеше точно от там и беше заради повишено картерно налягане, няма да си решиш проблема с смяна на масления сепаратор нито със слагане на киче.
Колко ти е разхода на масло за 10 000км. ?

Пробвал съм всичко, след смяна на гарнитура на капака намаля, но го има.
Ако се кара нормално до 3К оборота нищо не излиза, съда си седи празен, почна ли да карам на спорт- 200км каране 200мл в съда

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 01 Фев 2019, 11:07

Много газ и даваш колега :) Това в кръка на шегата. Аз за 45к км. от както съм я взел съм долял точно 0 гр. Е, не я карам в червеното разбира се. Нормално магистрално 150, при изпреварване и повечко и така. Предполагам, че ако се кара яко след 3500...ше има някакъв харч. Но аз затова съм взел 3 л. дизел за да нямам много работа при 3500 :) за другите обороти си има други моторетки :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 01 Фев 2019, 11:18

обикновено тунинга има файда след 3500 оборота... но...

явно не е точно така :dunno: :driving:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 01 Фев 2019, 11:23

racing_team_vidin написа:
vld написа:Моята омазнява леко но не харчи масло от там.
Имах М57N2 която харчеше точно от там и беше заради повишено картерно налягане, няма да си решиш проблема с смяна на масления сепаратор нито със слагане на киче.
Колко ти е разхода на масло за 10 000км. ?

Пробвал съм всичко, след смяна на гарнитура на капака намаля, но го има.
Ако се кара нормално до 3К оборота нищо не излиза, съда си седи празен, почна ли да карам на спорт- 200км каране 200мл в съда

Това ми се вижда страшно много :shock:
Не е лошо да го отвориш и да видиш какво става, може да има някакво запушване или маслените сегменти да не оплътняват добре.
Мерил ли си и компресия?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 01 Фев 2019, 11:53

vld написа:
racing_team_vidin написа:
vld написа:Моята омазнява леко но не харчи масло от там.
Имах М57N2 която харчеше точно от там и беше заради повишено картерно налягане, няма да си решиш проблема с смяна на масления сепаратор нито със слагане на киче.
Колко ти е разхода на масло за 10 000км. ?

Пробвал съм всичко, след смяна на гарнитура на капака намаля, но го има.
Ако се кара нормално до 3К оборота нищо не излиза, съда си седи празен, почна ли да карам на спорт- 200км каране 200мл в съда

Това ми се вижда страшно много :shock:
Не е лошо да го отвориш и да видиш какво става, може да има някакво запушване или маслените сегменти да не оплътняват добре.
Мерил ли си и компресия?

да: 24-26 на студен- работи си равномерно, няма тресения, няма нищо необичано.
дори при отворена капачка, ако някой и подаде газ не се променя нищо фрапантно по газовете през капачката.

П.П до колегата с 0 доливане, бях писал в една друга тема- дпф имаш ли? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 01 Фев 2019, 12:04

Имам :), и сега ше кажеш вероятно че на 10к км. това което източвам не е точно масло. Не споря, може и прав да си. Сигурно зависи от много неща. Мисля, че при нормално "возене", както сте писали по-горе, и нормален мотор, не би трябвало да консумира много масло. Особени извънградско, където относотелно рядко оборотите са над 2500-600, освен при някое изпреварване. С 0-лата доливане, не искам да предизвиквам спорове, просто казвам какво е положението при мен.

ПС: Да се има предвид, че карането ми е 90%+ извънградско.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 01 Фев 2019, 12:17

200ml. за толкова малко време 200км. означава, че филтърната кутия като я отвориш ще плува в масло... дори да имаш ДПФ това нещо няма как да се скрие.
При мен има маслени пари в кутията е сухо.
Има колеги които нямат ДПФ и разхода на масло им е по 500 грама на 10 000км., но нямам идея дали са карали в такъв режим.
То всъщност къде успяваш да я караш 200км. все над 3000 оборота?
Mойта редовно си и давам газ и си ходи на 4000+ ама няма къде да седи там постоянно.
Вичо да каже при него има ли мало в кутията на масления филтър и има ли разход на масло, той дава газ стабилно.
При мен компресията е 28 на всички само на 5-ти 26.5.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 01 Фев 2019, 12:33

vld написа:200ml. за толкова малко време 200км. означава, че филтърната кутия като я отвориш ще плува в масло... дори да имаш ДПФ това нещо няма как да се скрие.
При мен има маслени пари в кутията е сухо.
Има колеги които нямат ДПФ и разхода на масло им е по 500 грама на 10 000км., но нямам идея дали са карали в такъв режим.
То всъщност къде успяваш да я караш 200км. все над 3000 оборота?
Mойта редовно си и давам газ и си ходи на 4000+ ама няма къде да седи там постоянно.
Вичо да каже при него има ли мало в кутията на масления филтър и има ли разход на масло, той дава газ стабилно.
При мен компресията е 28 на всички само на 5-ти 26.5.

Имах даже съмнение дали турбото не прави вакуум във високите и започва да дърпа от отдушника.
ще взема една капачка и ще и сложа манометър и ще се разбере, какво се случва.
М57н2 има вграден в капака сепаратор, затова няма в клапана, със смяната на гарнитурата, махнах оригиналния, че е с много малки отвори- даже мисля да пробвам с капак от м57, без цялата тая простотия в капака.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook