E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 06 Ное 2020, 20:41

Ако ти се дават толкова пари е добро маслото. Моята не беше 35ца, но си беше засилена доволно и я карах с 5-40 бардал екстек с фюлеринова добавка на бардал.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 10 Ное 2020, 21:21

georgi7771 написа:Здравейте!
С какво масло ги карате тези доработени 335-тици?
Че ми предстои смяна след разработката,и искам да сложа нещо добро преди настройката!
Мнение за това: https://www.bardahl.bg/bg/product/a/6159 ?
Благодаря!



всичките си коли ги карам с това - Масло MOTUL SPORT 5W50
напълно синтетично моторно масло с естер технология за спортни и състезателни автомобили.
Най-характерното за него е, че осигурява отлична работа на двигателя и термична стабилност в най-тежките и трудни условия на шофиране.

това лято в жегите тествах новия съединител и свалях данни
при августовска жега - 34 градуса ако не се лъжа, на 5та с 170км/ч - държеше 95 градуса на маслото
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.11.2020
Пол: Мъж

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от georgi7771 » 12 Ное 2020, 22:28

Гладал съм го и този Мотул,но няма ли да е малко "гъсто" за зимата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 13 Ное 2020, 20:45

На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50

разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)

;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 13 Ное 2020, 21:34

vicho написа:На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50

разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)

;)



точно така,
но има и още много параметри

https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1596017981

https://www.motul.com/us/en-US/products/sport-5w50
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Kurtov » 13 Ное 2020, 23:30

vicho написа:На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50

разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)

;)


Ами всъщност не е точно така.
Втория индекс по SAE също показва вискозитет, а не високотемпературна устойчивост.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от andy » 16 Ное 2020, 11:06

Kurtov написа:
vicho написа:На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50

разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)

;)


Ами всъщност не е точно така.
Втория индекс по SAE също показва вискозитет, а не високотемпературна устойчивост.


:yes: Много правилно. Масово се мисли че втория индекс е за високотемпературната устойчивост, а то не е.

Гледал съм масла 5W30 и 5W40, като първото е с доста по висока температурна устойчивост

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 16 Ное 2020, 15:33

тогава какво да гледаме :dunno:

https://oilincar.com/bmw/m5/f90-2017-.php

ето перформанс кола, като гледам няма 0в30 :mhihi:

5w50
10w60

нещо не се връзва математиката
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Kurtov » 16 Ное 2020, 20:23

Не знам, защо много хора си мислят, че маслото с по-висок вискозитет предпазва двигателя повече.
Ето състезателни масла от 5w20 до SAE 60 - https://amsoil.com.gr/eng/products/car- ... acing-oil/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 17 Ное 2020, 11:37

някакъв практически опит, наблюдения, данни свалени може ли да споделите

или поне кои параметри на маслото от пълната техническа спецификация са най-важни

5W50 като избирах имах следните съображения
- естерите са със с много добри качества
- маслото отиваше на 100 градуса на 4та, преди тунинга лятото
- търсех да запазва смазващи функции при високи температури
- сравних данните от ПДФа с 5W30/40/50 .. 50ката не беше особено по гъста
- колата е вече 170к+ .. значи не е чисто нова
- няма ДПФ да го мисля
- избирах между АМСОЛ или Мотул Естер ... Мотула по лесно го взимам и с голяма отстъпка директно от склада им (би трябвало да е по-истински)

на трите ми коли освен че станаха по тихи, и имам чувството, че двигателя се развърта по бързо при рязко подаване на газ

следих данните за температура на маслото на Е91 .. отлични са според мен (мисля че съм ги качвал в другата тема)

не твърдя, че съм спец, само споделих личния си опит и съображения при мотивите си за взимане на решение за масло
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Kurtov » 04 Фев 2021, 13:03

Здравейте колеги.
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 04 Фев 2021, 13:34

Kurtov написа:Здравейте колеги.
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
Не не е като блоуофф. Изобщо няма връзка с разтоварването на турбината.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 04 Фев 2021, 13:48

Kurtov написа:Здравейте колеги.

Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg


Намираш маркучи размер, които да са подходящи и се монтира на мястото на маркуча между капака на клапаните и тръбата от деботомера към турбото.

Като идеята я схващаш, кое, как трябва да се свърже... предполагам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Kurtov » 04 Фев 2021, 16:44

vld написа:
Kurtov написа:Здравейте колеги.
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
Не не е като блоуофф. Изобщо няма връзка с разтоварването на турбината.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk



Какво разтоварва турбината при дизела ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Kurtov » 04 Фев 2021, 17:11

racing_team_vidin написа:
Kurtov написа:Здравейте колеги.

Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg


Намираш маркучи размер, които да са подходящи и се монтира на мястото на маркуча между капака на клапаните и тръбата от деботомера към турбото.

Като идеята я схващаш, кое, как трябва да се свърже... предполагам


Тоест има маркуч между капака на клапаните и тръбата на турбото и аз махам стария маркуч и между тях двете монтирам catch can-a с двата маркуча. Като единия отива пак в тръбата за турбото, а другия в капака за клапаните.
На прав път ли съм според вас ?
А има ли някой такъв съд за картерни газове, да каже какъв използва ?

Някой използвал ли е този кит от китайците ?
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook