E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Ако ти се дават толкова пари е добро маслото. Моята не беше 35ца, но си беше засилена доволно и я карах с 5-40 бардал екстек с фюлеринова добавка на бардал.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: E9x M57 информация и тунинг
georgi7771 написа:Здравейте!
С какво масло ги карате тези доработени 335-тици?
Че ми предстои смяна след разработката,и искам да сложа нещо добро преди настройката!
Мнение за това: https://www.bardahl.bg/bg/product/a/6159 ?
Благодаря!
всичките си коли ги карам с това - Масло MOTUL SPORT 5W50
напълно синтетично моторно масло с естер технология за спортни и състезателни автомобили.
Най-характерното за него е, че осигурява отлична работа на двигателя и термична стабилност в най-тежките и трудни условия на шофиране.
това лято в жегите тествах новия съединител и свалях данни
при августовска жега - 34 градуса ако не се лъжа, на 5та с 170км/ч - държеше 95 градуса на маслото
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- georgi7771
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 5.11.2020
- Пол: Мъж
Re: E9x M57 информация и тунинг
Гладал съм го и този Мотул,но няма ли да е малко "гъсто" за зимата?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50
разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)
разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50
разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)
точно така,
но има и още много параметри
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1596017981
https://www.motul.com/us/en-US/products/sport-5w50
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50
разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)
Ами всъщност не е точно така.
Втория индекс по SAE също показва вискозитет, а не високотемпературна устойчивост.
Re: E9x M57 информация и тунинг
Kurtov написа:vicho написа:На маслото първия индекс показва гъстотата... нали така беше... еднаква гъстота --> 5в30 - 5в40 - 5в50
разликата е високотемпературната устойчивост (втория индекс)
Ами всъщност не е точно така.
Втория индекс по SAE също показва вискозитет, а не високотемпературна устойчивост.
Много правилно. Масово се мисли че втория индекс е за високотемпературната устойчивост, а то не е.
Гледал съм масла 5W30 и 5W40, като първото е с доста по висока температурна устойчивост
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
тогава какво да гледаме
https://oilincar.com/bmw/m5/f90-2017-.php
ето перформанс кола, като гледам няма 0в30
5w50
10w60
нещо не се връзва математиката
https://oilincar.com/bmw/m5/f90-2017-.php
ето перформанс кола, като гледам няма 0в30
5w50
10w60
нещо не се връзва математиката
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E9x M57 информация и тунинг
Не знам, защо много хора си мислят, че маслото с по-висок вискозитет предпазва двигателя повече.
Ето състезателни масла от 5w20 до SAE 60 - https://amsoil.com.gr/eng/products/car- ... acing-oil/
Ето състезателни масла от 5w20 до SAE 60 - https://amsoil.com.gr/eng/products/car- ... acing-oil/
Re: E9x M57 информация и тунинг
някакъв практически опит, наблюдения, данни свалени може ли да споделите
или поне кои параметри на маслото от пълната техническа спецификация са най-важни
5W50 като избирах имах следните съображения
- естерите са със с много добри качества
- маслото отиваше на 100 градуса на 4та, преди тунинга лятото
- търсех да запазва смазващи функции при високи температури
- сравних данните от ПДФа с 5W30/40/50 .. 50ката не беше особено по гъста
- колата е вече 170к+ .. значи не е чисто нова
- няма ДПФ да го мисля
- избирах между АМСОЛ или Мотул Естер ... Мотула по лесно го взимам и с голяма отстъпка директно от склада им (би трябвало да е по-истински)
на трите ми коли освен че станаха по тихи, и имам чувството, че двигателя се развърта по бързо при рязко подаване на газ
следих данните за температура на маслото на Е91 .. отлични са според мен (мисля че съм ги качвал в другата тема)
не твърдя, че съм спец, само споделих личния си опит и съображения при мотивите си за взимане на решение за масло
или поне кои параметри на маслото от пълната техническа спецификация са най-важни
5W50 като избирах имах следните съображения
- естерите са със с много добри качества
- маслото отиваше на 100 градуса на 4та, преди тунинга лятото
- търсех да запазва смазващи функции при високи температури
- сравних данните от ПДФа с 5W30/40/50 .. 50ката не беше особено по гъста
- колата е вече 170к+ .. значи не е чисто нова
- няма ДПФ да го мисля
- избирах между АМСОЛ или Мотул Естер ... Мотула по лесно го взимам и с голяма отстъпка директно от склада им (би трябвало да е по-истински)
на трите ми коли освен че станаха по тихи, и имам чувството, че двигателя се развърта по бързо при рязко подаване на газ
следих данните за температура на маслото на Е91 .. отлични са според мен (мисля че съм ги качвал в другата тема)
не твърдя, че съм спец, само споделих личния си опит и съображения при мотивите си за взимане на решение за масло
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Re: E9x M57 информация и тунинг
Здравейте колеги.
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Не не е като блоуофф. Изобщо няма връзка с разтоварването на турбината.Kurtov написа:Здравейте колеги.
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: E9x M57 информация и тунинг
Kurtov написа:Здравейте колеги.
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
Намираш маркучи размер, които да са подходящи и се монтира на мястото на маркуча между капака на клапаните и тръбата от деботомера към турбото.
Като идеята я схващаш, кое, как трябва да се свърже... предполагам
Re: E9x M57 информация и тунинг
vld написа:Не не е като блоуофф. Изобщо няма връзка с разтоварването на турбината.Kurtov написа:Здравейте колеги.
1. Да попитам за ЕГР клапана.
Нали като се пусне газта един вид тоя егр клапан е като blow off клапан. Отваря се и от там излиза налягането от турбината.
Ако се изолира егр клапана, какво става когато например шофирам и пусна колата на скорост без газ ?
Например като спускам.
Сигурно е доста тъп въпрос, но ми е интересно.
2. Другото нещо за което искам да попитам е oil catch can при дизелите.
От това видео разбирам, че има смисъл. https://www.youtube.com/watch?v=f4_dW98oJ1A
Някой слагал ли е подобно нещо на m57 ?
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Какво разтоварва турбината при дизела ?
Re: E9x M57 информация и тунинг
racing_team_vidin написа:Kurtov написа:Здравейте колеги.
Ето един м57, но не мога да се ориентирам как го е инсталирал - https://www.youtube.com/watch?v=MRjUweJorPg
Намираш маркучи размер, които да са подходящи и се монтира на мястото на маркуча между капака на клапаните и тръбата от деботомера към турбото.
Като идеята я схващаш, кое, как трябва да се свърже... предполагам
Тоест има маркуч между капака на клапаните и тръбата на турбото и аз махам стария маркуч и между тях двете монтирам catch can-a с двата маркуча. Като единия отива пак в тръбата за турбото, а другия в капака за клапаните.
На прав път ли съм според вас ?
А има ли някой такъв съд за картерни газове, да каже какъв използва ?
Някой използвал ли е този кит от китайците ?
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани