E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 06 Юни 2020, 13:10

Здравейте, някой има ли идея кой челен кулер охлажда по-добре - универсален тунинг кулер 600 мм х 300 мм х76 мм или вагнерската реплика 560 мм х 180 мм х 140 мм?
Моят е от първият вариант, но проблема при мен е по-скоро в това как са направени пътищата и малкият им диаметър, но чудя се дали не се прецаках като цяло с избора на кулер. Очевидно е почти два пъти по висок , но има ли смисъл от това? Тази част се пада някъде зад бронята, зад табелката на номера. Докато вагнерския е по дълбок назад, което реално има почти двойно по-голяма площ там където реално минава въздух.
Като цяло се вътрих много с този кулер, уж с идеята да стане по-добър от китайския. В момента е по-зле от стоков.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от In_Memoriam » 06 Юни 2020, 13:12

Откъде си сигурен, че проблемите ти идват от кулера? Правен ли е ремап след монтажа му?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 06 Юни 2020, 14:27

In_Memoriam написа:Откъде си сигурен, че проблемите ти идват от кулера? Правен ли е ремап след монтажа му?


Ами първо не знаех от къде е, взе да тече масло. Вдигнахме колата и видяхме как е направен. Тръбите/пътищата, които са направени на кулера са много по малки от стоковите, ама видимо доста по-малки. И тази малка тръба не влиза хубаво и от там тече масло. Отделно точно преди да сменим генерацията и кулера нямаше тези проблеми. Колата наистина не върви в ниските обороти. Говорих и с мапера (Ангел) и той ми каза първо да си оправя колата, защото няма как от кулер и по-отпушена генерация колата да стане по-бавна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 27.12.2009
Пол: Мъж

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от whatdaf » 06 Юни 2020, 14:59

Имам питане за кулер на Wagner ,но за е46 М57 . Имат кит за е46 330д с размери 550 mm x 168 [139] mm x 120 [100] mm [stepped] . Дали може да се сложи на е39 или е38 този кулер от е46 . Двигателите са същите 184 кс и в трите купета, дали ще се събере без рязания и преправянията в 5ца и 7ца ми е въпроса?
И също за тези заместители на Агр клапана , моя агр е спрян софтуерно и е затапена тръбичката - какво мислите за поставяне на т. нар. Агр race pipe ,гледам в олх има от Рудозем един който продава много видове, дали са качествени и има ли смисъл? Не целя да я правя бегачка е38цата ,но просто ако ще работи по -добре колата така защо не.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 06 Юни 2020, 22:51

Колега ти искаш без пари да стане, ама не става :mhihi: . Казах ти не си играй със глупости кулера е само един Оригинален Вагнер, а не китайския от пропартс, също милтек стават 700-800 лв са нови от Англия на поръчка.
За милиони-няма закони.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 15.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 335d, e46 330cd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от kr1sh0 » 07 Юни 2020, 17:39

IpStoyanov, на 335d като правиш тунинг винаги нови n75-ци, всички вакууми също, после ги проверяваш по схема наредени ли са правилно, филтър картерни газове също. След това клапи/тапи, генерация промени, кулер сменяш и турбо пътища се проверяват, racepipe, хубав панелен филтър. Проверяваш турбините дали са читави, ако няма да сваляш за хибриди, *ПРОВЕРЯВАШ горната тръбичка на малкото турбо, че те се запушват. Нова е към 75лв с отстъпка оригинална и се сменя лесно. Масло 5x30 Castrol, масло в кутията, после rc90 и датчик и ремап и stage на кутията.

1. На тапите винаги им правиш филм с силикон, примерно victor reinz.
2. Китайски вагнер се преправя леко да влезнат щипките на бързите връзки, или селската с по 2 самонарезни, аз и 2те направих. Той се обдухва централно, влиза на заводското място, само маската се препилва малко.
3. Може да направиш и само малкото турбо с кована перка, да държи повече на зор, че и без тва са калпави, и да не се предаде.... сменя се за не повече от час...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 08 Юни 2020, 12:09

Много благодаря за съветите. Вакуумите със сигурност щях да ги сменям, сега може и повечко работи след отзива. Скобата която хващаше турбопътищата към кулера изпускаше и като я сменихме, мисля че отстранихме част от проблема. Само едно нещо ме притеснява по него и исках пак да се допитам до вас, защото ми се струва, че той може да спъва работата.
Кулера прилича на:
cooler.jpeg


... като е преправен така че входа на въздуха да не е отстрани ами от едната част (пада перпендикулярно на самия кулер).
Тръбите, които са заварени към него са с вътрешен диаметър 55мм. Та от така направената манипулация това не пречи ли на потока на въздуха? Имате ли представа колко са широки турбопътищата нагоре и по конкретно вътрешния им диаметър? И така като пада перпендикулярно без никакви извити чупки не се ли прецаква потока също? При стоковия и вагнерския далеч лека чупка има.

Един вид това най-вероятно спъва нещата и ако не беше така направено, ами някоя реплика на вагнер , най вероятно щеше да е по-добре? Какво мислите?
Кулера е преправен да прилича на този:
Изображение
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 15.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 335d, e46 330cd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от kr1sh0 » 08 Юни 2020, 14:24

Пускай тия за продажба и си купи китайски Вагнер, ако ли не тоя 600х300 го направи да не издиша и пак ще стане. Чупките не са проблем, стига да не станат прекалено дълги турбо пътищата. N75ци нови задължително, няма да ти ги изпише като грешка, 1 път ще върви колата, 1 път не, ще ти скъса нервите, просто там където седят им е топло. Има много тънкости докато вкараш 35ца в час...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 08 Юни 2020, 19:58

lpStoyanov написа:Един вид това най-вероятно спъва нещата и ако не беше така направено, ами някоя реплика на вагнер , най вероятно щеше да е по-добре? Какво мислите?



Изображение
ако разгледаме тази картинка .. излиза че има значение :)

а ето на какво прилича сток оригинл кулер на гаражна немска кола 2011 година
Изображение
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 08 Юни 2020, 20:11

Ivo III написа:
lpStoyanov написа:Един вид това най-вероятно спъва нещата и ако не беше така направено, ами някоя реплика на вагнер , най вероятно щеше да е по-добре? Какво мислите?



Изображение
ако разгледаме тази картинка .. излиза че има значение :)

а ето на какво прилича сток оригинл кулер на гаражна немска кола 2011 година
Изображение
На трътка а баце.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 15.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 335d, e46 330cd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от kr1sh0 » 08 Юни 2020, 22:26

Той ако не изпуска нищо му няма, въпреки че е грозен 10годишния кулер :D
Между другото голям минус е, че е много тежък китайския Вагнер.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 09 Юни 2020, 8:55

kr1sh0 написа:Той ако не изпуска нищо му няма, въпреки че е грозен 10годишния кулер :D
Между другото голям минус е, че е много тежък китайския Вагнер.


и аз така мислих, докато не видях температурата на въздуха който влиза
миналата година Август месец, при жега 38градуса .. в двигателя влизаше 99 градуса топъл въздух, при това на 4-та скорост :mhihi:

миналото лято ходих до Бургас, и на магистралата около Ямбол летяха едни насекоми, почти колкото малки врабчета
така се размазваха на стъклото със сериозен звук .. понатисках я за тестове с 200-240км/ч :driving: :mhihi:
после като видях и основния радиатор как са го накривили :oops: даже и на места са свалили и боята - на челната броня, на огледалата

та щетата по радиатора беше сериозна .. но после се усетих, че освен размазване на стъклото ще има и други драми :driving: :mhihi:
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от hus0 » 13 Юни 2020, 22:45

Колеги дали ще стане амо си взема дюзи 216ки да ги дам да ги проверят на стенд и после да ги заменя с моите оригинални на 325д без да правя ремап. Мисля лека полека да я засилвам. Та мога ли така да я карам с 219ките или да събера частите и на веднъж всичко.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 13 Юни 2020, 22:58

Не е добре да слагаш дюзи и да караш дълго време без настройка :) събери частите, монтирай и иди за настройка. Колко кс гониш?

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от hus0 » 14 Юни 2020, 19:17

chris_barnes написа:Не е добре да слагаш дюзи и да караш дълго време без настройка :) събери частите, монтирай и иди за настройка. Колко кс гониш?

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

Мерси колега :yes:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook