"Твърда" работа на празен ход след като загрее
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
"Твърда" работа на празен ход след като загрее
Здравейте колеги,
От известно време ми прави впечатление следното - при студен двигател (до 70-80 градуса) работи доста меко (така да се каже). Но в моментът, в който позагрее самият двигател започва да работи твърдо и по-шумно, сякаш е под някакво напрежение. Оборотите не се менят поведението на колата си е нормално, но усещането, което ми оставя това не е много приятно. Дюзите ги следя редовно изглеждат наред.
Едно от предположенията ми е, че може да е до тампони и ако са позаминали съответно като позагрее двигателя гумената им част да поомеква и да се получават вибрациите - но това ми се струва много странен сценарий.
От известно време ми прави впечатление следното - при студен двигател (до 70-80 градуса) работи доста меко (така да се каже). Но в моментът, в който позагрее самият двигател започва да работи твърдо и по-шумно, сякаш е под някакво напрежение. Оборотите не се менят поведението на колата си е нормално, но усещането, което ми оставя това не е много приятно. Дюзите ги следя редовно изглеждат наред.
Едно от предположенията ми е, че може да е до тампони и ако са позаминали съответно като позагрее двигателя гумената им част да поомеква и да се получават вибрациите - но това ми се струва много странен сценарий.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Възможно е да е от тампоните, но много ти препоръчвам да провериш въздушния филтър. Преди една смяна на масло ми работеше по-твърдичко двигателя и въздушният филтър беше почти черен - пълен с прахоляк и малки листенца. СЛед смяна на маслото и всички филтри, започна пак да работи мекичко като преди. Ако скоро си сменял масло, може да се ориентираш към тампоните, но провери също и тези на скоростната кутия!
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
На 6000 хил. км. е маслото.
Както писах и по-горе обаче интересният феномен е, че сутрин като се кача и е студена работи много меко. Едва като загрее става по-"твърда" и шумна работата на двигателя. Тампоните иначе съм ги намислил като смяна в близко бъдеще, макар че силно се съмнявам да е от тях, но поне се надявам леката паразитна вибрация на скоростният лост да изчезне след смяната им.
Както писах и по-горе обаче интересният феномен е, че сутрин като се кача и е студена работи много меко. Едва като загрее става по-"твърда" и шумна работата на двигателя. Тампоните иначе съм ги намислил като смяна в близко бъдеще, макар че силно се съмнявам да е от тях, но поне се надявам леката паразитна вибрация на скоростният лост да изчезне след смяната им.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Колеги сега ми дойде нещо наум. Възможно ли е тази вибрация/шум да са в следствие на задействана регенерация - знам, че реално регенрацията се задейсва при движение с висока скорост. Но се замислих възможно ли е когато колата е request-нала регенерация - микровпръскванията за повишаване на температурата на изходните газове да са налични и на празен ход, а не само в движения???
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Ако е заради регенерацията няма да е всеки път на загрял мотор, ако всеки път щом загрее става шумна, значи маслото си е изгубило качествата и е за боклука.

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
То много рано - на 6 хил. км да се предаде....
не трябва ли и да почне да го бута ако е толкова зле?

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
drago9205 написа:То много рано - на 6 хил. км да се предаде....не трябва ли и да почне да го бута ако е толкова зле?
Ами не само, мотора обикновено става по шумен.
Между другото бях писал, че съм сипал бардал 5в40 LL04 на Е91цата е това масло като мина 4000-5000км. и почна осезаемо да се чува по шумен мотора когато е загрял.
Ти с какво масло караш и от къде си го купил?

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Карам с 5w40 Castrol Edge Titanium FST. Закупен е от АутоПро ако не се лъжа на 90 лева 5-литрова туба. За Бардал съм чувал такива мнения и от други колеги, но на кастрола имах вяра... уви може да е бил ментак. Така или иначе съм решил да пробвам Туин Пауър маслото на следващата смяна, може просто тя да дойде с едни 4 хил км. по-рано 
Колкото и да ми е трудно да приема, че се е скапало толков рано наистина има голям резон в предположението ти. Май за да ми е най-сигурно трябва да сменя тампоните на двигателя + маслото и филтрите и едва след това да търся проблемите на друго мято


Колкото и да ми е трудно да приема, че се е скапало толков рано наистина има голям резон в предположението ти. Май за да ми е най-сигурно трябва да сменя тампоните на двигателя + маслото и филтрите и едва след това да търся проблемите на друго мято


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Пробвай само с маслото, аз на последната смяна го смених в дарукар и цената за масло и маслен филтър беше 173лв.
За твоята ще е по малко защото събира по малко масло.
За твоята ще е по малко защото събира по малко масло.


- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
vld написа:Пробвай само с маслото, аз на последната смяна го смених в дарукар и цената за масло и маслен филтър беше 173лв.
За твоята ще е по малко защото събира по малко масло.
Аз във бмв Италия за тези пари не мога да си купя само маслото комули да ми го сменят, искат ми 22 Евро за литър, ти да не си ползвал някакви отстъпки.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Не има акция в момента за смяна на масло, спирачна течност, спирачни дискове и накладки и разни други, разгледай им сайта.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Аз лично маслото предпочитам сам да го сменям, спестявам си разкарването и чакането, както и едни 50-тина лева. Ще покарам още малко с това да наближи поне 10 хиляди и ще споделея впечатленията от Twin Power маслото
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
drago9205 написа:Аз лично маслото предпочитам сам да го сменям, спестявам си разкарването и чакането, както и едни 50-тина лева. Ще покарам още малко с това да наближи поне 10 хиляди и ще споделея впечатленията от Twin Power маслото
Колега, препоръчвам ти поне да погледнеш въздушния филтър. Моят след 5000 км вече е сиво-черен и с листа по него. Обикновено го сменям. Като не го сменя и на 7-8000км, двигателя започва да работи по-твърдо.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
Ами тъй като 50% от шофирането ми е в пикови часове в София - филтърът още на 4000км си беше мръсен около отвора където влиза в него въздуха. Но въпреки това не ми се струва нормално да е нужно масло и филтри да се сменят преди 10 хил. км. 

- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: "Твърда" работа на празен ход след като загрее
За маслото ако си улучил някой ментак може да си замине далеч преди 10к. А кастрол е едно от най-фалшифицирсните все пак, аз на твое място бих си го сменил да ми е мирна главата ама ти си знаеш.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани