BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 10 Окт 2020, 13:51

Привет, колеги
Привет на колегата Guberkov, който ми даде ценни съвети за охлаждането на н46б20
Не намерих тема , която да отговаря на моите симптоми и затова си позволявам да ви занимая с моя проблем. Колата е е91 мотор n46b20 150 кс. Скоро я купих , на реални 58000 мили ( около 92000 км) с добър , равномерно работещ двигател , тих и без никакво тракане или почукване. Карах я около 300 км , най-вече магистрално и останах с отлично впечатление. Преди 2 дни , обаче , решихме семейно да се разходим до Единбург . За целта налях ново масло Шел 5w40 ( база природен газ) и сипах 25 литра Шел ви - Пауър 99 октана , в резервоара имах около 15 л. 95 октанов. Тръгнахме и след 20 км. усетих спад на мощността , след още 20 км ми светна големия чек , този с половин двигател , а след 30км светна и малкия чек. Така я карах до Единбург. На другия ден за обратния път долях 20 литра обикновен бензин , мислейки , че нещо с ви- пауъра не е наред , но нищо не се промени и чека продължава да свети. Грешката на борда е cc Id 29 .
Как мислите , от бензина ли и стана нещо на тази кола или и при мен започва драмата с валветроника?
Ще се радвам да споделите идеи. В понеделник ще я водя на диагностика , до тогава казвайте каквото ви дойде на ума , че здравата съм се притеснил.
Благодаря предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 12 Окт 2020, 11:42

ognian2002 написа:Привет, колеги
Привет на колегата Guberkov, който ми даде ценни съвети за охлаждането на н46б20
Не намерих тема , която да отговаря на моите симптоми и затова си позволявам да ви занимая с моя проблем. Колата е е91 мотор n46b20 150 кс. Скоро я купих , на реални 58000 мили ( около 92000 км) с добър , равномерно работещ двигател , тих и без никакво тракане или почукване. Карах я около 300 км , най-вече магистрално и останах с отлично впечатление. Преди 2 дни , обаче , решихме семейно да се разходим до Единбург . За целта налях ново масло Шел 5w40 ( база природен газ) и сипах 25 литра Шел ви - Пауър 99 октана , в резервоара имах около 15 л. 95 октанов. Тръгнахме и след 20 км. усетих спад на мощността , след още 20 км ми светна големия чек , този с половин двигател , а след 30км светна и малкия чек. Така я карах до Единбург. На другия ден за обратния път долях 20 литра обикновен бензин , мислейки , че нещо с ви- пауъра не е наред , но нищо не се промени и чека продължава да свети. Грешката на борда е cc Id 29 .
Как мислите , от бензина ли и стана нещо на тази кола или и при мен започва драмата с валветроника?
Ще се радвам да споделите идеи. В понеделник ще я водя на диагностика , до тогава казвайте каквото ви дойде на ума , че здравата съм се притеснил.
Благодаря предварително


Привет колега, аз имах драми с валвтроника преди 3 месеца , но не от моторчето а от третият вал за променливият ход на клапаните,който моторчето задвижва - бяха му накопани гърбиците с абразив , и съответно контактуващите с тях горни+долни 8 малки и 8 големи кобилици, съответно и грешките при мен бяха други 2А70 и 2А83 , вследствие на калпаво масло,сменяно на ненормални Швабски сервизни интервали през 30 000км. от предишният първи собственник на колата от нова.

Изображение

Смених вал и кобилици на валвтроника заедно с ремонта за харч на масло, почистих си и соленоидите- имах записване на грешки и колата забиваше от тях - сега всичко е 10 точки, даже и колата се усеща в пъти по-добре като
отзивчивост и динамика на мотора - нищо-общо с преди :)

Но, при теб вероятно се обажда Валвтроник-Моторчето за смяна, често срещан проблем при този мотор, и според грешките които си обявил че ти дава.

Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 12 Окт 2020, 12:38

Благодаря за отговора, колега
Явно спокойната работа на двигателя и чистия ауспух не са гаранция за състоянието на колата. За съжаление , шибания сервизен интервал е спазван и белята вече е била станала преди да купя колата. Още първия път, като и направих тест драйв ми се стори, че не върви като за 150 коня , но реших , че се заблуждавам. Колата беше минала преглед съвсем скоро без абсолютно никакви забележки и никакви чекове не светеха. Както и да е , след малко отивам на диагностика и веднага ще пиша какви са грешките.
Мамка му , надявах се , че ще ми се размине :banghead:
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 12 Окт 2020, 15:28

Здравейте, колеги
Водих колата на диагностика , грешките са 2А59. и. 2А5В . Доколкото разбрах от темите във форума става дума за така наречения Eccentric shaft sensor . Правилно ли съм се ориентирал ? Не съм сигурен също, дали и двете грешки касаят един и същи проблем , този сензор.
2А5В-. Vvt ref. Sensor
2A59 - Vvt leading sensor
Това дословно даде диагностиката. Как смятате , директно да купувам нов датчик ли?
Благодаря на всички .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 20 Ное 2020, 23:17

Здравейте ,
колеги
Доста време мина , без да пиша нищо по темата на колегата adavidkov . Миналата събота свалих пластмасовия капак за да хвърля едно око на датчика на валветроника и го намерих изключен , т.е само сложена буксата , колкото да не падне, но не щракната до края. Огледах за теч на масло , нямаше нищо, буксата е абсолютно суха и изглеждаше нормално. Включих я както трябва , проверих и свещите, които също са напълно чисти и без грам черно по тях. Чудя се сега , тази букса са я забравили да я включат когато са сменяли уплътнението на капака на клапаните или нарочно е оставена така за да се прикрие друг проблем, като например неработещ мотор на валветроника или недай Боже , надран вал или нещо друго. Как мислите? Не съм я карал колата от тогава, за да видя дали ще светне пак чека , само малко градско и като цяло няма мощност в ниските , че чак гасне при потегляне ако е под наклон колата. Имам една пиратска Инпа на немски, но все още не се оправям добре с нея. Какво трябва да показва като стойности на валовете и датч
ика , за да разбера в ред ли са или не ? Благодаря от сега. Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 23 Ное 2020, 13:23

ognian2002 написа:Здравейте ,
колеги
Доста време мина , без да пиша нищо по темата на колегата adavidkov . Миналата събота свалих пластмасовия капак за да хвърля едно око на датчика на валветроника и го намерих изключен , т.е само сложена буксата , колкото да не падне, но не щракната до края. Огледах за теч на масло , нямаше нищо, буксата е абсолютно суха и изглеждаше нормално. Включих я както трябва , проверих и свещите, които също са напълно чисти и без грам черно по тях. Чудя се сега , тази букса са я забравили да я включат когато са сменяли уплътнението на капака на клапаните или нарочно е оставена така за да се прикрие друг проблем, като например неработещ мотор на валветроника или недай Боже , надран вал или нещо друго. Как мислите? Не съм я карал колата от тогава, за да видя дали ще светне пак чека , само малко градско и като цяло няма мощност в ниските , че чак гасне при потегляне ако е под наклон колата. Имам една пиратска Инпа на немски, но все още не се оправям добре с нея. Какво трябва да показва като стойности на валовете и датч
ика , за да разбера в ред ли са или не ? Благодаря от сега. Поздрави



2А5В-. Vvt ref. Sensor
2A59 - Vvt leading sensor

Като за начало на диагностика провери дали са ти изчезнали тия 2 грешки за датчика на валвтроника , след като вече си го закачил - при откачена букса е съвсем в реда на нещата диагностиката да съобщава за това - то е еквивалентно положение и на повреден такъв датчик.
Иначе сценариите за това наистина могат да бъдат - забравили са да я закачат буксата при ремонта(малко вероятно), повреден датчик с грешни стойности( на диагностика излизат че датчика е за смяна ) , и последен сценарий да прекрият неизправност за някои от компонентите на валвтроник-системата(като ако е това, с разкачането на буксата са поизгладили явно крайно-недобрата работа на мотора да не е очевидно и фрапантно).
Само едно зная от личен опит и моята кола, че когато всички компоненти от-до на валвтроник-системата не са перфектни - тази кола се усеща като дроп и все едно не е 150, а 80 коня.
Не на последно място, към динамиката и мощноста на този мотор ако всичко с веригата,бананите и обтегача са ок, имат много голямо значение така-наречените Соленоиди на входящият и изходящият вал напрактика са 1:1 еднакви и могат да се разменят местата им, трябва да се почистват ако не на всяка смяна на маслото то през смяна , стига да не са съвсем за смяна с нови - огромна разлика в тягата има когато функционират нормално и не са задръстени с боклуци - но там критичните съобщения за грешки от диагностиката са съвсем други, което обаче не означава че няма ли грешки , значи са ок - трябва да се чистят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 24 Ное 2020, 23:10

Привет , колега
Благодаря за отговора. Радвам се на всяко мнение , че аз сега го уча този мотор и имам доста въпроси. Работата на двигателя не се промени след като включих буксата на датчика , поначало ми се струва , че ми дизелее леко като го слушам, т.е наподобява звука на малолитражен комон рейл. Не чука, не тропа , не претриса , въобще нищо притеснително , но другото ми БМВ е46 с м43 мотора по- тихо работи. Карах я около 50 км. миналата събота , за да пробвам термостата, понатиснах я до 140 км/ час , грешка засега на датчика няма. Има ли по принцип вариант, нещо друго по валветроника да е тръгнало , но да бие грешки в датчика? Или тези грешки 2а59 , 2а5б винаги касаят само датчика и нищо друго?
Що се отнася до съвета ти за соленоидите, непременно ще ги почистя. Ще се опитам другия път да кача видео или снимки на моята Инпа , да видиш как са живите данни на мотора и да кажеш кое е в норма и кое не е.
Това е засега.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 05 Дек 2020, 12:37

Привет
Проверих соленоидите, оказаха се идеално чисти и доколкото се вижда навътре двигателя е също толкова чист.
Малко ме е шубе да задам същия въпрос, че рискувам препоръка - " ползвай търсачката, не чакай на готово" , но понеже не откривам отговор из темите, ще ви питам пак -. Ако вала е надран , някоя от пружините, които го връщат е счупена , некоректно работещ соленоид, разтеглена верига и изобщо нещо по валветроника да не е наред , но подвеждащо да забива грешки на датчика 2а5б и. 2а59. Има ли такъв вариант? Случвало ли ви се е подобно нещо?
Знам , че е най -добре да се отвори и да се види в какво състояние е валветроника , но аз искам като го отворя направо да сменя датчика и съответно о- пръстените на свещите и уплътнението на капака. Понеже датчика не е евтин , ще се радвам на отговорите ви , които евентуално ще ме подготвят за по - лош вариант , така че да не се налага напразно да купувам датчик.
Надявам се да не съм ви досадил.
Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 07 Дек 2020, 11:39

ognian2002 написа:Привет
Проверих соленоидите, оказаха се идеално чисти и доколкото се вижда навътре двигателя е също толкова чист.
Малко ме е шубе да задам същия въпрос, че рискувам препоръка - " ползвай търсачката, не чакай на готово" , но понеже не откривам отговор из темите, ще ви питам пак -. Ако вала е надран , някоя от пружините, които го връщат е счупена , некоректно работещ соленоид, разтеглена верига и изобщо нещо по валветроника да не е наред , но подвеждащо да забива грешки на датчика 2а5б и. 2а59. Има ли такъв вариант? Случвало ли ви се е подобно нещо?
Знам , че е най -добре да се отвори и да се види в какво състояние е валветроника , но аз искам като го отворя направо да сменя датчика и съответно о- пръстените на свещите и уплътнението на капака. Понеже датчика не е евтин , ще се радвам на отговорите ви , които евентуално ще ме подготвят за по - лош вариант , така че да не се налага напразно да купувам датчик.
Надявам се да не съм ви досадил.
Благодаря предварително.


Колега по всяка вероятност е за смяна датчика за позицията на вала за газоразпределението, а и двете грешки съобщават единственно и само за това - 2А5В / 2A59 .

Грешаката за некоректна работа на моторчето на валвтроника е съвсем друга - 2А63 , а ти не записваш такава.

Сменяш датчика и наблюдаваш какво се е получило, ако няма други драми си готов , ако пък има нещо друго то поне вече ще ти записва други грешки,но не и сегашните , които пък сами по себе си ще те ориентират какво още да сменяш - това е :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 07 Дек 2020, 22:14

Благодаря, колега , за отговора.
Тези грешки ми ги забива периодично , ту ги има , ту ги няма, а буксата е суха. Вероятно просто му е дошло времето и веднъж зацепва , веднъж не. Няма да се филмирам повече , направо ще го сменя.
Поздрави и лека вечер
Огнян

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 28 Юни 2021, 0:34

Здравейте, колеги
Разбрах какъв и е проблема на моята кола. Не е точно по темата, но има директна връзка с липсата на мощност и невървенето, а именно :banghead: - верига!!! Преди малко ,от нямане какво да правя, я проверих с една здрава тел , подвита на края като кука и резултата е , че звената са хлабави и веригата поддава и нагоре, и странично. Това на студен мотор, после я запалих да позагрее и да подкачи хубаво маслото, угасих я и пробвах пак веригата - почти без промяна, пак хлабава. Обтегача го гледам, че е с голямата глава, т.е стария тип. Да ви питам, колеги, има ли някаква илюзорна възможност да мина само с нов обтегач?
Поздрави и благодаря предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от The Heartlistener » 28 Юни 2021, 17:00

ognian2002 написа:Здравейте, колеги
Разбрах какъв и е проблема на моята кола. Не е точно по темата, но има директна връзка с липсата на мощност и невървенето, а именно :banghead: - верига!!! Преди малко ,от нямане какво да правя, я проверих с една здрава тел , подвита на края като кука и резултата е , че звената са хлабави и веригата поддава и нагоре, и странично. Това на студен мотор, после я запалих да позагрее и да подкачи хубаво маслото, угасих я и пробвах пак веригата - почти без промяна, пак хлабава. Обтегача го гледам, че е с голямата глава, т.е стария тип. Да ви питам, колеги, има ли някаква илюзорна възможност да мина само с нов обтегач?
Поздрави и благодаря предварително.

...първото нещо което трябва да се направи, щом e оригиналния. Преди да сложиш новия, натисни го срещуположно със стария и ще разбереш разликата. Заради слабото опъване най-често се чупи на средата пластмасовия успокоител между ваносите...ако не е станало вече.
https://www.youtube.com/watch?v=MXaqCaxK_Ik
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 28 Юни 2021, 19:13

Благодаря за бързия съвет, колега.
Ще взема решение тези дни, дали да опитам първо с нов обтегач или направо смяна на веригата, което е скъпия вариант, но най-правилния. Ако се спра на нова верига, след ремонта изисква ли се някаква софтуерна намеса или направо паля и карам?
:bchug: :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от The Heartlistener » 28 Юни 2021, 19:40

ognian2002 написа:Благодаря за бързия съвет, колега.
Ще взема решение тези дни, дали да опитам първо с нов обтегач или направо смяна на веригата, което е скъпия вариант, но най-правилния. Ако се спра на нова верига, след ремонта изисква ли се някаква софтуерна намеса или направо паля и карам?
:bchug: :bchug:

Нищо не се изисква. Да, по-добрия вариант е всичко да се свърши накуп. Все пак - веднъж се прави и забравяш.
И...не изчаквай много защото ще се натрошат пластмасариите, а парченцата отиват в картера. После е възможно да се случат доста лоши неща :bchug: .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 28 Юни 2021, 19:58

Жив и здрав и Наздраве :bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook