BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
71 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Здравейте, колеги,
БМВ 320i, 150 коня, автоматик, 2007 година
Купих колата преди 2 месеца и още след първия месец започнаха проблемите. След смяна на всички масла и филтри (както и тези на трансмисионната кутия) ми казаха, че имам теч на масло от гарнитурата на двигателя и трябвало да следя разхода на масло преди да се отвори двигателя да се разгледа. След седмица ми излезе предупреждение, че двигателя работи с намалена мощност, а грешките са следните: 2A67 и 2A6B. На следващия ден колата изпадна в авариен режим и продължи да е така докато не разкачих валвтроник мотора изцяло. След много ходене по мъките и четене по форумите разбрах, че възможните причини могат да са няколко. Вече дадох много пари за диагностики и прегледи (с оригинален софтуер за БМВ както и с Делфи софтуер), но за жалост никой не е сигурен каква е причината за грешките тъй като валвтроник мотора всъщност работи (буксата беше пълна с масло - да, но след това почистена). Моторът ту работи ту не. От всеки сервиз където бях ми казват да сменя ралзична част:
- валвтроник мотор (500лв)
- датчик на валвтроник (600лв) (според човек работещ в ДаруКар)
- ангренажна верига (1300лв) (дадоха ми диагнозата по телефона без дори да са виждали колата)
До вчера карах колата с разкачен валвтрони (харчи 16-20 на 100), но след поредния преглед и след закачането на мотора обратно лампичката на таблото за повреда изчезна и в момента колата върви както преди. Предполагам това е само временно явление. Също така вчера се наложи да доливам масло (при положение, че масло и филтри са сменени преди 4 седмици). Причината може би се крие в теча от гарнитурата или в това, че колата гори и масло когато валвтроника не работи.
Много бих се радвал на съвет, тъй като вече се уморих да ходя по сервизи. Мисля да започна със смяната на валвтроника?
ПП: още един проблем: от както застудя, сутрин когато колата е студена и я запаля се чува тракане от към двигателя за около 2 минути, но само когато колата е на позиция R или D. Когато е на P няма никакъв шум. Тракането изчезва малко след като колата падне под 1500 оборота. Ако е ангренажна верига не би ли следвало шумът да се чува постоянно?
БМВ 320i, 150 коня, автоматик, 2007 година
Купих колата преди 2 месеца и още след първия месец започнаха проблемите. След смяна на всички масла и филтри (както и тези на трансмисионната кутия) ми казаха, че имам теч на масло от гарнитурата на двигателя и трябвало да следя разхода на масло преди да се отвори двигателя да се разгледа. След седмица ми излезе предупреждение, че двигателя работи с намалена мощност, а грешките са следните: 2A67 и 2A6B. На следващия ден колата изпадна в авариен режим и продължи да е така докато не разкачих валвтроник мотора изцяло. След много ходене по мъките и четене по форумите разбрах, че възможните причини могат да са няколко. Вече дадох много пари за диагностики и прегледи (с оригинален софтуер за БМВ както и с Делфи софтуер), но за жалост никой не е сигурен каква е причината за грешките тъй като валвтроник мотора всъщност работи (буксата беше пълна с масло - да, но след това почистена). Моторът ту работи ту не. От всеки сервиз където бях ми казват да сменя ралзична част:
- валвтроник мотор (500лв)
- датчик на валвтроник (600лв) (според човек работещ в ДаруКар)
- ангренажна верига (1300лв) (дадоха ми диагнозата по телефона без дори да са виждали колата)
До вчера карах колата с разкачен валвтрони (харчи 16-20 на 100), но след поредния преглед и след закачането на мотора обратно лампичката на таблото за повреда изчезна и в момента колата върви както преди. Предполагам това е само временно явление. Също така вчера се наложи да доливам масло (при положение, че масло и филтри са сменени преди 4 седмици). Причината може би се крие в теча от гарнитурата или в това, че колата гори и масло когато валвтроника не работи.
Много бих се радвал на съвет, тъй като вече се уморих да ходя по сервизи. Мисля да започна със смяната на валвтроника?
ПП: още един проблем: от както застудя, сутрин когато колата е студена и я запаля се чува тракане от към двигателя за около 2 минути, но само когато колата е на позиция R или D. Когато е на P няма никакъв шум. Тракането изчезва малко след като колата падне под 1500 оборота. Ако е ангренажна верига не би ли следвало шумът да се чува постоянно?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
adavidkov написа:Здравейте, колеги,
БМВ 320i, 150 коня, автоматик, 2007 година
Купих колата преди 2 месеца и още след първия месец започнаха проблемите. След смяна на всички масла и филтри (както и тези на трансмисионната кутия) ми казаха, че имам теч на масло от гарнитурата на двигателя и трябвало да следя разхода на масло преди да се отвори двигателя да се разгледа. След седмица ми излезе предупреждение, че двигателя работи с намалена мощност, а грешките са следните: 2A67 и 2A6B. На следващия ден колата изпадна в авариен режим и продължи да е така докато не разкачих валвтроник мотора изцяло. След много ходене по мъките и четене по форумите разбрах, че възможните причини могат да са няколко. Вече дадох много пари за диагностики и прегледи (с оригинален софтуер за БМВ както и с Делфи софтуер), но за жалост никой не е сигурен каква е причината за грешките тъй като валвтроник мотора всъщност работи (буксата беше пълна с масло - да, но след това почистена). Моторът ту работи ту не. От всеки сервиз където бях ми казват да сменя ралзична част:
- валвтроник мотор (500лв)
- датчик на валвтроник (600лв) (според човек работещ в ДаруКар)
- ангренажна верига (1300лв) (дадоха ми диагнозата по телефона без дори да са виждали колата)
До вчера карах колата с разкачен валвтрони (харчи 16-20 на 100), но след поредния преглед и след закачането на мотора обратно лампичката на таблото за повреда изчезна и в момента колата върви както преди. Предполагам това е само временно явление. Също така вчера се наложи да доливам масло (при положение, че масло и филтри са сменени преди 4 седмици). Причината може би се крие в теча от гарнитурата или в това, че колата гори и масло когато валвтроника не работи.
Много бих се радвал на съвет, тъй като вече се уморих да ходя по сервизи. Мисля да започна със смяната на валвтроника?
ПП: още един проблем: от както застудя, сутрин когато колата е студена и я запаля се чува тракане от към двигателя за около 2 минути, но само когато колата е на позиция R или D. Когато е на P няма никакъв шум. Тракането изчезва малко след като колата падне под 1500 оборота. Ако е ангренажна верига не би ли следвало шумът да се чува постоянно?
Прочети това - http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=996032 или с 2 думи eccentric shaft sensor-a ти е по-скоро заминал (НОВ без отстъпки е 770лв за съжаление)+ http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=11_3179 номер 7 сменяш и не трябва да имаш течове в сензора.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Благодаря за бързия отговор! От ДаруКар ми казаха да сменя датчик на валвтроник (цената също е 700лв) и фактически това е датчика в който влиза тази букса с 9 пина, която беше цялата в масло. Този датчик и този eccentric shaft sensor едно и също ли са? Прочетох темата, както и много други. Колата вече едвам припалва и работи на много слаби обороти, съответно я оставих в сервиза докато набавя частта.
това е датчикът, за който говоря:
http://www.g-drive.co.za/shop/parts-cat ... etail.html
Според Гугъл датчикът и този eccentric shaft sensor са едно и също.
това е датчикът, за който говоря:
http://www.g-drive.co.za/shop/parts-cat ... etail.html
Според Гугъл датчикът и този eccentric shaft sensor са едно и също.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
adavidkov написа:Благодаря за бързия отговор! От ДаруКар ми казаха да сменя датчик на валвтроник (цената също е 700лв) и фактически това е датчика в който влиза тази букса с 9 пина, която беше цялата в масло. Този датчик и този eccentric shaft sensor едно и също ли са? Прочетох темата, както и много други. Колата вече едвам припалва и работи на много слаби обороти, съответно я оставих в сервиза докато набавя частта.
това е датчикът, за който говоря:
http://www.g-drive.co.za/shop/parts-cat ... etail.html
Според Гугъл датчикът и този eccentric shaft sensor са едно и също.
Да едно и също е + номер 7 от схемата - но ако трябва да съм честен,незнам дали няма да търся втора ръка датчик.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
втора ръка на проблемна част не е мн разумно, след месец ще му омасли и пак нов.
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Вече поръчах нов датчик/сензор на VDO за около 600лв. Дано проблемът от днес с ниските обороти и гасненето на колата също да се реши с това. Както и тракането, което се чува сутрин, когато колата е студена.
Ще коментирам в понеделник, когато очаквам да сменят частта.
Ще коментирам в понеделник, когато очаквам да сменят частта.
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Има тема моя във форума точно с този проблем. Прочети го но като гледам си стигнал до мойто положение
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
adavidkov написа:Вече поръчах нов датчик/сензор на VDO за около 600лв. Дано проблемът от днес с ниските обороти и гасненето на колата също да се реши с това. Както и тракането, което се чува сутрин, когато колата е студена.
Ще коментирам в понеделник, когато очаквам да сменят частта.
Не искам да давам акъл,но понеже съм се опарвал доста с части ,за които после съм си блъскал главата,че не са ОЕМ - разпита ли колегите тук във форума,които прдлагат оригинални части за цена,е сигурно щеше да е по-скъп но си миля,че нямаше да е повече от 60-70лв разлика,а както коментира
expl0de написа:втора ръка на проблемна част не е мн разумно, след месец ще му омасли и пак нов.
Прав си,вярно всичко е пари ,но пък много колеги са коментирали или втора ръка ОЕМ или ОЕМ ,другото е някак си компромис помежду тях и когато цената не е никак ниска е по-добре да изберем оригиналното.
Успех на колегата и дано се оправи всичко да се порадва на колата
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Относно частта оставих на човека, който ми ремонтира колите от 10 години насам, да се разправя с това. Частта е чисто нова и се надявам да не е проблемна. Дано и да се размина със смяната само на нея и наистина да се порадвам на тази кола най-накрая.
Вчера разбрах, че евентуален проблем може да е и фактът, че преди месец като са ми сменяли масла и филтри са ми сложили Мотул 5х30 а не 5х40 без да ме питат (отново семейни приятели...) и съответно от това да има течове на масло.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Вчера разбрах, че евентуален проблем може да е и фактът, че преди месец като са ми сменяли масла и филтри са ми сложили Мотул 5х30 а не 5х40 без да ме питат (отново семейни приятели...) и съответно от това да има течове на масло.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
VDO е оригинален датчик на него менте няма само един е. Така че всичко е о.к. маслото 5в30 е добре аз съм с такова нито тече нито харчи по 3 4 5 литра. За 13к ми изгори 500 мл на кастрол едж златна бутилка
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
adavidkov написа:Относно частта оставих на човека, който ми ремонтира колите от 10 години насам, да се разправя с това. Частта е чисто нова и се надявам да не е проблемна. Дано и да се размина със смяната само на нея и наистина да се порадвам на тази кола най-накрая.
Вчера разбрах, че евентуален проблем може да е и фактът, че преди месец като са ми сменяли масла и филтри са ми сложили Мотул 5х30 а не 5х40 без да ме питат (отново семейни приятели...) и съответно от това да има течове на масло.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този мотор е за 0в30 и 5в30 така е по спецификация ...не е от маслото
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Благодаря, колеги. Значи поне за OVD сензора и за маслото няма да се притеснявам. Дано приключи със сензора и до там, и да не сменям самия валвтроник, както и дебитомера. Ще кажа в Понеделник. Надявам се и високият разход да падне, че 16/100 не е човешко.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Здравей колега,
И аз бях така в началото с този мотор..може да видиш моите теми..там съм описал всичко. Може и веригата да е тръгнала,но цената и по спомен не беше повече от 300 лв
И аз бях така в началото с този мотор..може да видиш моите теми..там съм описал всичко. Може и веригата да е тръгнала,но цената и по спомен не беше повече от 300 лв
Всички удоволствия са описани в НК!
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
Частта е сменена и колата вече работи нормално. Ще трябва да я покарам поне два дена за да разбера дали ще се спре до тук. За жалост човекът, който я прави каза, че е долял още литър масло 5в30 при положение, че смених масло и филтри преди месец, а и аз самия долях 1 литър Мотул миналат сесмица. Според него моторът бил по стар от 100000км и трябва съвсем скоро да се смени пак маслото с 10в40 иначе колата ще продължи да гори масло. Някой наясно ли е дали наистина е така?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault
nasopraso написа:Здравей колега,
И аз бях така в началото с този мотор..може да видиш моите теми..там съм описал всичко. Може и веригата да е тръгнала,но цената и по спомен не беше повече от 300 лв
Привет колега,
Изчетох почти всичките ти коментари и наистина 2/3 от проблемите, през които си минал, ги имам и аз сега. Моят човек ми каза, че все още не съм за смяна на верига, но вече съм супер предубеден и наплашен и не вярвам, че колата може най-накрая вече да е добре. Днес сменихме датчика (700лв с труда, както и чистене и уплътняване на гарнитурите), който беше целия в масло, каза че се е погрижил за уплътненията да няма повече течове, но тепърва ще видя. Надявам се сутрешното тракане на D и R, както и намалените обороти и гасненето, да са се дължали също на валвтроника и датчика - утре сутринта ще проверя. Иначе сега разхода на гориво по борд ми падна на 11-12 в сравнение с 16-18 преди смяната. Ще я покарам 2 дни така и отивам на центровка за газовата, че я сложих точно в деня, в който се появи чек енджинът.
Относно маслото ти имал ли си подобни проблеми и такъв голям разход на масло? С какво масло караш? Сега се чудя дали да не ходя да го сменям с 10в40, но сменях масло преди месец, което е абсурдно.
Благодаря.
71 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани