BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 20 Окт 2016, 9:31

Здравейте, колеги,

БМВ 320i, 150 коня, автоматик, 2007 година

Купих колата преди 2 месеца и още след първия месец започнаха проблемите. След смяна на всички масла и филтри (както и тези на трансмисионната кутия) ми казаха, че имам теч на масло от гарнитурата на двигателя и трябвало да следя разхода на масло преди да се отвори двигателя да се разгледа. След седмица ми излезе предупреждение, че двигателя работи с намалена мощност, а грешките са следните: 2A67 и 2A6B. На следващия ден колата изпадна в авариен режим и продължи да е така докато не разкачих валвтроник мотора изцяло. След много ходене по мъките и четене по форумите разбрах, че възможните причини могат да са няколко. Вече дадох много пари за диагностики и прегледи (с оригинален софтуер за БМВ както и с Делфи софтуер), но за жалост никой не е сигурен каква е причината за грешките тъй като валвтроник мотора всъщност работи (буксата беше пълна с масло - да, но след това почистена). Моторът ту работи ту не. От всеки сервиз където бях ми казват да сменя ралзична част:
- валвтроник мотор (500лв)
- датчик на валвтроник (600лв) (според човек работещ в ДаруКар)
- ангренажна верига (1300лв) (дадоха ми диагнозата по телефона без дори да са виждали колата)

До вчера карах колата с разкачен валвтрони (харчи 16-20 на 100), но след поредния преглед и след закачането на мотора обратно лампичката на таблото за повреда изчезна и в момента колата върви както преди. Предполагам това е само временно явление. Също така вчера се наложи да доливам масло (при положение, че масло и филтри са сменени преди 4 седмици). Причината може би се крие в теча от гарнитурата или в това, че колата гори и масло когато валвтроника не работи.

Много бих се радвал на съвет, тъй като вече се уморих да ходя по сервизи. Мисля да започна със смяната на валвтроника?

ПП: още един проблем: от както застудя, сутрин когато колата е студена и я запаля се чува тракане от към двигателя за около 2 минути, но само когато колата е на позиция R или D. Когато е на P няма никакъв шум. Тракането изчезва малко след като колата падне под 1500 оборота. Ако е ангренажна верига не би ли следвало шумът да се чува постоянно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Gqbriel » 20 Окт 2016, 11:52

adavidkov написа:Здравейте, колеги,

БМВ 320i, 150 коня, автоматик, 2007 година

Купих колата преди 2 месеца и още след първия месец започнаха проблемите. След смяна на всички масла и филтри (както и тези на трансмисионната кутия) ми казаха, че имам теч на масло от гарнитурата на двигателя и трябвало да следя разхода на масло преди да се отвори двигателя да се разгледа. След седмица ми излезе предупреждение, че двигателя работи с намалена мощност, а грешките са следните: 2A67 и 2A6B. На следващия ден колата изпадна в авариен режим и продължи да е така докато не разкачих валвтроник мотора изцяло. След много ходене по мъките и четене по форумите разбрах, че възможните причини могат да са няколко. Вече дадох много пари за диагностики и прегледи (с оригинален софтуер за БМВ както и с Делфи софтуер), но за жалост никой не е сигурен каква е причината за грешките тъй като валвтроник мотора всъщност работи (буксата беше пълна с масло - да, но след това почистена). Моторът ту работи ту не. От всеки сервиз където бях ми казват да сменя ралзична част:
- валвтроник мотор (500лв)
- датчик на валвтроник (600лв) (според човек работещ в ДаруКар)
- ангренажна верига (1300лв) (дадоха ми диагнозата по телефона без дори да са виждали колата)

До вчера карах колата с разкачен валвтрони (харчи 16-20 на 100), но след поредния преглед и след закачането на мотора обратно лампичката на таблото за повреда изчезна и в момента колата върви както преди. Предполагам това е само временно явление. Също така вчера се наложи да доливам масло (при положение, че масло и филтри са сменени преди 4 седмици). Причината може би се крие в теча от гарнитурата или в това, че колата гори и масло когато валвтроника не работи.

Много бих се радвал на съвет, тъй като вече се уморих да ходя по сервизи. Мисля да започна със смяната на валвтроника?

ПП: още един проблем: от както застудя, сутрин когато колата е студена и я запаля се чува тракане от към двигателя за около 2 минути, но само когато колата е на позиция R или D. Когато е на P няма никакъв шум. Тракането изчезва малко след като колата падне под 1500 оборота. Ако е ангренажна верига не би ли следвало шумът да се чува постоянно?



Прочети това - http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=996032 или с 2 думи eccentric shaft sensor-a ти е по-скоро заминал (НОВ без отстъпки е 770лв за съжаление)+ http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=11_3179 номер 7 сменяш и не трябва да имаш течове в сензора.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 20 Окт 2016, 13:08

Благодаря за бързия отговор! От ДаруКар ми казаха да сменя датчик на валвтроник (цената също е 700лв) и фактически това е датчика в който влиза тази букса с 9 пина, която беше цялата в масло. Този датчик и този eccentric shaft sensor едно и също ли са? Прочетох темата, както и много други. Колата вече едвам припалва и работи на много слаби обороти, съответно я оставих в сервиза докато набавя частта.

това е датчикът, за който говоря:
http://www.g-drive.co.za/shop/parts-cat ... etail.html

Според Гугъл датчикът и този eccentric shaft sensor са едно и също.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Gqbriel » 20 Окт 2016, 14:15

adavidkov написа:Благодаря за бързия отговор! От ДаруКар ми казаха да сменя датчик на валвтроник (цената също е 700лв) и фактически това е датчика в който влиза тази букса с 9 пина, която беше цялата в масло. Този датчик и този eccentric shaft sensor едно и също ли са? Прочетох темата, както и много други. Колата вече едвам припалва и работи на много слаби обороти, съответно я оставих в сервиза докато набавя частта.

това е датчикът, за който говоря:
http://www.g-drive.co.za/shop/parts-cat ... etail.html

Според Гугъл датчикът и този eccentric shaft sensor са едно и също.

Да едно и също е + номер 7 от схемата - но ако трябва да съм честен,незнам дали няма да търся втора ръка датчик.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от expl0de » 20 Окт 2016, 16:04

втора ръка на проблемна част не е мн разумно, след месец ще му омасли и пак нов.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 20 Окт 2016, 16:14

Вече поръчах нов датчик/сензор на VDO за около 600лв. Дано проблемът от днес с ниските обороти и гасненето на колата също да се реши с това. Както и тракането, което се чува сутрин, когато колата е студена.

Ще коментирам в понеделник, когато очаквам да сменят частта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от smyrfcheto » 20 Окт 2016, 20:14

Има тема моя във форума точно с този проблем. Прочети го но като гледам си стигнал до мойто положение

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Gqbriel » 21 Окт 2016, 8:03

adavidkov написа:Вече поръчах нов датчик/сензор на VDO за около 600лв. Дано проблемът от днес с ниските обороти и гасненето на колата също да се реши с това. Както и тракането, което се чува сутрин, когато колата е студена.

Ще коментирам в понеделник, когато очаквам да сменят частта.


Не искам да давам акъл,но понеже съм се опарвал доста с части ,за които после съм си блъскал главата,че не са ОЕМ - разпита ли колегите тук във форума,които прдлагат оригинални части за цена,е сигурно щеше да е по-скъп но си миля,че нямаше да е повече от 60-70лв разлика,а както коментира

expl0de написа:втора ръка на проблемна част не е мн разумно, след месец ще му омасли и пак нов.


Прав си,вярно всичко е пари ,но пък много колеги са коментирали или втора ръка ОЕМ или ОЕМ ,другото е някак си компромис помежду тях и когато цената не е никак ниска е по-добре да изберем оригиналното.

Успех на колегата и дано се оправи всичко да се порадва на колата :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 21 Окт 2016, 8:28

Относно частта оставих на човека, който ми ремонтира колите от 10 години насам, да се разправя с това. Частта е чисто нова и се надявам да не е проблемна. Дано и да се размина със смяната само на нея и наистина да се порадвам на тази кола най-накрая.

Вчера разбрах, че евентуален проблем може да е и фактът, че преди месец като са ми сменяли масла и филтри са ми сложили Мотул 5х30 а не 5х40 без да ме питат (отново семейни приятели...) и съответно от това да има течове на масло.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от smyrfcheto » 21 Окт 2016, 16:50

VDO е оригинален датчик на него менте няма само един е. Така че всичко е о.к. маслото 5в30 е добре аз съм с такова нито тече нито харчи по 3 4 5 литра. За 13к ми изгори 500 мл на кастрол едж златна бутилка

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Gqbriel » 21 Окт 2016, 17:54

adavidkov написа:Относно частта оставих на човека, който ми ремонтира колите от 10 години насам, да се разправя с това. Частта е чисто нова и се надявам да не е проблемна. Дано и да се размина със смяната само на нея и наистина да се порадвам на тази кола най-накрая.

Вчера разбрах, че евентуален проблем може да е и фактът, че преди месец като са ми сменяли масла и филтри са ми сложили Мотул 5х30 а не 5х40 без да ме питат (отново семейни приятели...) и съответно от това да има течове на масло.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Този мотор е за 0в30 и 5в30 така е по спецификация ...не е от маслото
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 21 Окт 2016, 19:30

Благодаря, колеги. Значи поне за OVD сензора и за маслото няма да се притеснявам. Дано приключи със сензора и до там, и да не сменям самия валвтроник, както и дебитомера. Ще кажа в Понеделник. Надявам се и високият разход да падне, че 16/100 не е човешко.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от nasopraso » 24 Окт 2016, 9:28

Здравей колега,

И аз бях така в началото с този мотор..може да видиш моите теми..там съм описал всичко. Може и веригата да е тръгнала,но цената и по спомен не беше повече от 300 лв
Всички удоволствия са описани в НК!

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 24 Окт 2016, 14:18

Изображение

Частта е сменена и колата вече работи нормално. Ще трябва да я покарам поне два дена за да разбера дали ще се спре до тук. За жалост човекът, който я прави каза, че е долял още литър масло 5в30 при положение, че смених масло и филтри преди месец, а и аз самия долях 1 литър Мотул миналат сесмица. Според него моторът бил по стар от 100000км и трябва съвсем скоро да се смени пак маслото с 10в40 иначе колата ще продължи да гори масло. Някой наясно ли е дали наистина е така?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 20.10.2016

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от adavidkov » 24 Окт 2016, 15:22

nasopraso написа:Здравей колега,

И аз бях така в началото с този мотор..може да видиш моите теми..там съм описал всичко. Може и веригата да е тръгнала,но цената и по спомен не беше повече от 300 лв


Привет колега,

Изчетох почти всичките ти коментари и наистина 2/3 от проблемите, през които си минал, ги имам и аз сега. Моят човек ми каза, че все още не съм за смяна на верига, но вече съм супер предубеден и наплашен и не вярвам, че колата може най-накрая вече да е добре. Днес сменихме датчика (700лв с труда, както и чистене и уплътняване на гарнитурите), който беше целия в масло, каза че се е погрижил за уплътненията да няма повече течове, но тепърва ще видя. Надявам се сутрешното тракане на D и R, както и намалените обороти и гасненето, да са се дължали също на валвтроника и датчика - утре сутринта ще проверя. Иначе сега разхода на гориво по борд ми падна на 11-12 в сравнение с 16-18 преди смяната. Ще я покарам 2 дни така и отивам на центровка за газовата, че я сложих точно в деня, в който се появи чек енджинът.

Относно маслото ти имал ли си подобни проблеми и такъв голям разход на масло? С какво масло караш? Сега се чудя дали да не ходя да го сменям с 10в40, но сменях масло преди месец, което е абсурдно.

Благодаря.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook