BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 28 Юни 2021, 22:27

Пак съм аз. С едното око гледам мача , а с другото за нова верига по разни сайтове в интернет. Намирам на добри цени FAI , BGA , Febi , INA, Apex . На е46-цата сложих ангренажен комплект на FAI, по погрешка( това е друга тема) и досега 80000 км работи добре. Вие какво ще препоръчате като марка?
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 03 Юли 2021, 18:36

Купих комплект верига Феби, вчера пристигна и веднага монтирах новия обтегач. Преди да го сложа , го сравних със стария и наистина разликата е огромна и на дължина и на твърдост на пружината. Веригата се опъна идеално, не мога да я мръдна изобщо, като заварена. Тези проби ги правя през гърловината на маслото и доколкото можах да проверя горния водач на веригата не е счупен :clap: Общо взето резултата е, че поутихна мотора, потракването на веригата изчезна, но остана странното дизелеене на звука , като хубав , нов комън реил . Усещат се отделните тактове на цилиндрите, особенно като застана отзад на ауспуха . Така ли работи този мотор :dunno: ?
Друго, което не се промени е липсата на мощност, все така мудна е.
Това е за сега. Поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от The Heartlistener » 03 Юли 2021, 20:29

...Характерното приглушено "хърхорене" като на малолитражка дизел най-често идва от ваносите, а по-конкретно от поизносени легла на лопатките:
Изображение
Износването е различно, някои се чуват много, при други го няма и моторът е тих. Общо взето - масов проблем при N42/N46.
Също и вакуум помпите чукат, при отваряне на капачката се чува много изявено. При вадене на вакуума от сервото шумът спира:
https://www.youtube.com/watch?v=SN8S4Irt2zM

Много неща могат да са причина за липсата на мощност. Направи една диагностика - грешки някакви има ли, какви са адаптациите на разпр.валове като градуси, данни на ламбда-сондите...Този мотор в Е90 няма дебитомер - само температурен датчик има в корпуса, така че основно смесообразуването зависи от предните сонди. Всъщност смени веригата първо, качествено зацепване със специнструмента и после виж тези неща.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 04 Юли 2021, 9:51

Благодаря, колега, за бързия съвет.
Грешки няма, вчера я гледах с Инпата. Колата е купена миналия септември и беше на 57000 мили( около 90000 км) с прецизна
сервизна история ( за жалост :banghead: знаеш, какви са интервалите). Още тогава ми се стори, че не върви като за 150 коня, но си помислих ,че се заблуждавам, нямаше странни шумове от мотора, купе и салон отлични и т.н. Малко след това ми заби грешка на валвтроник датчика, светнаха и двата чека на таблото, но след изтриване с Инпата не се появи повече. Буксата на датчика беше суха, а колата си вървеше мудно и така вече 10 000 км. За това време , всъщност, грешката за датчика се появи още 2 пъти, но без да свети чека, веднъж преди да модифицирам термостата на 92°гр. и веднъж след това. Сега за последните 3-4000 км не се е появявала. Преди на студен мотор набираше по-добре, усещаше се някаква тяга, сега е бавна студена, топла без разлика. Сменени са бобините, свещите и обтегач. Маслото е ново, смес от Мобил fs 0w40 - 1 литър и 3 литра Лики Моли 5w40 и двете пао -синтетики. Това е ,общо взето , историята на заболяването :)
Ще пробвам днес да кача един клип с живи данни от Инпата, че аз не знам как да ги тълкувам и кои са правилните стойности.
Благодаря още веднъж.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 08 Авг 2021, 13:35

След доста време, привет на всички колеги
Назря момента за смяна на веригата, че ми предстои пътуване до България и имам малко въпроси, на такъв тип двигател не съм сменял верига до сега. Изгледах маса клипове в Интернет , но не разбрах при монтажа обратно ваносите трябва ли да са в някакво конкретно положение спрямо валовете, имам в предвид преди да се фиксират с инструмента за центровката , не видях да имат някакви шлици , щифтове или нещо друго ? А иначе съм се подготвил с комплект верига, комплект за центровката, динамометричен ключ, гарнитура за капака, силикон Виктор Рейнц. Ако трябва още нещо, подсещайте ме, моля ви, че като разтуря колата да имам всичко . Ще се радвам на всеки съвет.
Благодарско от сега :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от The Heartlistener » 08 Авг 2021, 16:34

Желателно е при процедурата да се смени и зъбчатката към коляновия вал - 11317502180. За гарнитурите е най-добре Elring защото е пълен комплект, в него влизат и о-пръстените за "дудуците" на свещите /11377514007 и 11377514008/ + уплътнението за сензора на ексцентрик вала /11377502022/. Отделно самите о-пръстени се намират само в оригинал и цената не е приятна.
Болтовете на ваносите също е добре да се сменят - 11367500574, има ги на SWAG/Febi примерно. Някой може да измрънка "айде сега, подробности", но не е точно така :lol:
А на въпроса ти - не.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 08 Авг 2021, 19:52

Благодаря, колега.
Помагаш навреме и както трябва. Респект! :clap:
Елринг ми е комплекта, има си всичко. Ще оставя само болтовете оригиналните, колата е на 100 000 км, не би трябвало да е толкова уморен метала. Днес накиснах соленоидите в бензин, разтраках ги хубаво с акумулатора, нищо не пуснаха, те си бяха чисти поначало. Като почна веригата ще разглобя ваносите да ги видя как са, това износване, което си ми показал по-горе ме притесни малко. Празният ход ми е стабилен , но в ниските я няма никаква. Кой от двата ваноса се износва по-бързо обикновено? Идеята ми е, да купя запазен втора ръка, например изпускателния, да го имам, ако се наложи.
Благодаря още веднъж.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от The Heartlistener » 08 Авг 2021, 21:27

ognian2002 написа:Благодаря, колега.
Помагаш навреме и както трябва. Респект! :clap:
Елринг ми е комплекта, има си всичко. Ще оставя само болтовете оригиналните, колата е на 100 000 км, не би трябвало да е толкова уморен метала. Днес накиснах соленоидите в бензин, разтраках ги хубаво с акумулатора, нищо не пуснаха, те си бяха чисти поначало. Като почна веригата ще разглобя ваносите да ги видя как са, това износване, което си ми показал по-горе ме притесни малко. Празният ход ми е стабилен , но в ниските я няма никаква. Кой от двата ваноса се износва по-бързо обикновено? Идеята ми е, да купя запазен втора ръка, например изпускателния, да го имам, ако се наложи.
Благодаря още веднъж.

По-бързо се износва изпускателния. Но не бързай с изводите отсега, не са много километрите на този мотор.
За мудността в ниските причините може и да са други, това ще го прецениш след ремонта. Като приключиш закачи я и сподели стойностите на Camshaft adaptions.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от sobiss » 09 Авг 2021, 8:54

При смяна на веригата, трябва да се свали и картера, че да се зацепят и балансиращите валове, защото като се откачи веригата и "провисват". Ако това се спести, доста вероятно е появата на нежелани вибрации.
Важно е също и болта на коляновия вал да се стегне с точният момент, защото ако остане хлабав има вероятност да превърти зъбчатаката.

Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 09 Авг 2021, 21:29

Колега Sobiss, благодаря за този съвет.
Това за балансиращите валове не го знаех. Задължително ли се случва това " увисване", а няма ли начин да се предотврати без сваляне на картер?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от The Heartlistener » 10 Авг 2021, 15:54

Не, не се случва задължително :smoke: . При мен нищо не е "увисвало" :lol: .
Иначе филмът става много голям.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 10 Авг 2021, 20:38

Ок
Благодаря
Аз мисля, че при свалени свещи не би трябвало да има някакво напрежение върху коляновия вал, което при махането на веригата да доведе до мръдване на центровката на балансиращите валове. Аз и не смятам да го въртя вала преди да съм сглобил всичко. Но все пак нямам опит с този мотор, може и да греша :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 11 Авг 2021, 22:12

Готов съм, мисля че имам всичко най-необходимо за смяната на веригата и още от петък следобед я почвам. А какъв мерак и нетърпение ме тресе, така не съм бил и при първата си среща с гадже :D
Купих за всеки случай изпускателен ванос втора ръка, ще го отворя като го доставят за инспекция, дано да е запазен. Въоръжих се и с комплект съединител Валео, него ще ми го сменят в България. Тия тъпанари, англичаните, по светофарите докато чакат зелено държат колите си на първа и натиснат съединител :kuku: Масово са така , явно на това ги учат още като карат курсовете за книжка. Резултатът е , че съм за нов съединител на 95000 км. :bang:
Това е за сега. Ако видите, че за нещо не съм се сетил от незнание, подсещайте.
Благодаря от сега :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 22 Авг 2021, 10:17

Пак съм аз, привет
Смених веригата, много бавно и внимателно, спазвайки всички европейски изисквания :D и резултата е абсолютно никакъв!
Както не вървеше колата преди,така не върви и сега. Нищо в звука и работата на двигателя не се промени :bang:
Отвътре е чист , без грам отлагания, направо като нов. Отворих изпускателния ванос и той като нов, доядя ме че изобщо се хванах да го отварям. По валовете няма никакво износване, тоест този мотор трябва да върви и да пее. Да, ама не!
Дали едно обучаване на валвтроник и ваноси няма да помогне? Помагайте, колеги, препоръчайте ми човек в района на Кюстендил, Дупница или София да я закачи , да види какво и е на тази кола. Аз в понеделник тръгвам с нея от Англия към България, а в четвъртък я давам за монтаж на ГИ. Какви настройки ще се правят на газовата при условие, че на бензин не е наред, направо не знам :dunno: Поне да забиваше някакви грешки, а то няма никакви.
Всеки съвет ще ми е от полза
:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 23 Авг 2021, 9:29

ognian2002 написа:Пак съм аз, привет
Смених веригата, много бавно и внимателно, спазвайки всички европейски изисквания :D и резултата е абсолютно никакъв!
Както не вървеше колата преди,така не върви и сега. Нищо в звука и работата на двигателя не се промени :bang:
Отвътре е чист , без грам отлагания, направо като нов. Отворих изпускателния ванос и той като нов, доядя ме че изобщо се хванах да го отварям. По валовете няма никакво износване, тоест този мотор трябва да върви и да пее. Да, ама не!
Дали едно обучаване на валвтроник и ваноси няма да помогне? Помагайте, колеги, препоръчайте ми човек в района на Кюстендил, Дупница или София да я закачи , да види какво и е на тази кола. Аз в понеделник тръгвам с нея от Англия към България, а в четвъртък я давам за монтаж на ГИ. Какви настройки ще се правят на газовата при условие, че на бензин не е наред, направо не знам :dunno: Поне да забиваше някакви грешки, а то няма никакви.
Всеки съвет ще ми е от полза
:bchug:


Един съвет от мене , аз небих сложил на този мотор газово, но все-пак щом си решил слагай ама от порода система .

Но преди това задължително трябва да накараш мотора да върви и пее без грешка на бензин, иначе после след газовото ще имаш много ядове и още по няма да хванеш проблемите на мотора.

Недей забравя, че мапването на газта става по бензина и работата на газ е огледално копие на работата на бензин.

Относно проблемите които имаш с невървенето на моптора :

Увери се че ъглите на зацепване на ваносите е какъвто трябва , почисти си соленоидите на ваносите,свещите смени с нови NGK Iridium , провери си въздушният сензор Air-Mass , тук дебитомер нямаме имаме само сензор, провери си рейката и д'зите дали са чисти,провери налягането на бензиновата помпа,провери и интейка с въздушният вилтър да няма мръсотии и да смуче добре въздух и не на последно място стойнопстите на ламбдите .

Това е от мен, знам че са много нещата,но потенциално Невървеж на мотора може да има от всеки един от тези компоненти.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook