e91 подмяна актуатор на турбина
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
e91 подмяна актуатор на турбина
Здравейте,
Имам проблем с актуатора на турбината на e91 320d 163к.с. Преди няколко дни отказа напълно, чува се от време на време щракащ звук откъм турбината. Самият проблем настъпи внезапно, чу ли се виещ звук, който се изменяше спрямо оборотите. След няколко минути утихна напълно и кола спря да върви. Диагностиката показва постоянна грешка 44cc - air charge pressure controller.
Бих желал да попитам няколко неща, ако други хора са се сблъсквали с това:
- може ли актуаторът да се свали, без да се сваля цялата турбина, гледах, че се пада отгоре на турбината, но не ми стана ясно дали може да се демонтира и свали само той;
- доколкото видях, самият актуатор не се продава като самостоятелна резервна част, предполагам единственият вариант, който ми остава, е да търся по моргите.
Всеки съвет ще ми е от полза. В момента колата е в авариен режим и не я карам, докато не стане ясно какво да правя.
Благодаря!
Имам проблем с актуатора на турбината на e91 320d 163к.с. Преди няколко дни отказа напълно, чува се от време на време щракащ звук откъм турбината. Самият проблем настъпи внезапно, чу ли се виещ звук, който се изменяше спрямо оборотите. След няколко минути утихна напълно и кола спря да върви. Диагностиката показва постоянна грешка 44cc - air charge pressure controller.
Бих желал да попитам няколко неща, ако други хора са се сблъсквали с това:
- може ли актуаторът да се свали, без да се сваля цялата турбина, гледах, че се пада отгоре на турбината, но не ми стана ясно дали може да се демонтира и свали само той;
- доколкото видях, самият актуатор не се продава като самостоятелна резервна част, предполагам единственият вариант, който ми остава, е да търся по моргите.
Всеки съвет ще ми е от полза. В момента колата е в авариен режим и не я карам, докато не стане ясно какво да правя.
Благодаря!
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Малко информация от днес. Актуаторът може да се свали, без да се сваля турбината. Махат се корите и пластмасите отгоре на мотора, въдухозаборникът отпред, маха се тръбата между дебитомера и турбината, както и тръбата към интеркуулера. На турбината отляво е закачен един от маркучите на климатика със скоба, която се сваля. След това остава да се махне гайката, която фиксира буталото на актуатора към лостчето за геометрията. Актуаторът е хванат с два болта, които се падат челно отпред на турбината, развиват се и устройството излиза свободно.
Сега остава да търся втора употреба актуатор. Доколкото четох във форума и в realoem, не се предлага само актуатор като нова оригинална резервна част. Ако някой има насоки къде да търся, ще съм благодарен да сподели. Утре мисля да ходя из автоморгите.
Сега остава да търся втора употреба актуатор. Доколкото четох във форума и в realoem, не се предлага само актуатор като нова оригинална резервна част. Ако някой има насоки къде да търся, ще съм благодарен да сподели. Утре мисля да ходя из автоморгите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Виждал съм го свален ,явно може да се свали.В ибей съм виждал да продават отделно.A самото то отворено има едно моторче и зъбно колело,аз бих свалил цялото турбо да го почистя и да вида какво му е на управлението.
https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0
https://www.youtube.com/watch?v=PVLiLRxbTcc
Тема как се сваля.
http://www.bmwforums.info/general-guide ... ngine.html
https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0
https://www.youtube.com/watch?v=PVLiLRxbTcc
Тема как се сваля.
http://www.bmwforums.info/general-guide ... ngine.html
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
2707E91, благодаря за линковете с клипчетата. Днес изпробвах актуатора, както е свален. Изглежда да си работи нормално. Като го прибера и като дам на контакт, буталцето излиза и застава в определено фиксирано положение и не може да се мърда ръчно. Като се опитам да го задържа, ми избутва пръста.
Вече е заподозряна турбината. Пробвах да преместя на ръка лостчето за управлението на геометрията - не се мърда изобщо, не мога да го задвижа дори и съвсем малко. Мисля си, че геометрията е задръстена и блокирана. Ще се насочвам вече към демонтаж на турбината, може би проблема няма да се окаже в актуатора.
Вече е заподозряна турбината. Пробвах да преместя на ръка лостчето за управлението на геометрията - не се мърда изобщо, не мога да го задвижа дори и съвсем малко. Мисля си, че геометрията е задръстена и блокирана. Ще се насочвам вече към демонтаж на турбината, може би проблема няма да се окаже в актуатора.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Да не те плаша, но моята турбина замина по същият начин...С тая разлика, че забилата геометрия ми изгори и актуатора. При мен беше засмукала нещо и лопатките бяха наранени.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Сваляй и раздвижвай, има вероятност и да се разминеш само с основно почистване.
Знам, че на други марки - ФВ се случва този проблем със затлачване на геометрията и се оправят с раздвижване и почистване.
Знам, че на други марки - ФВ се случва този проблем със затлачване на геометрията и се оправят с раздвижване и почистване.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Ще започна със сваляне и първоначален оглед. Ако на вид всичко изглежда наред, ще пробвам с чистене и раздвижване на геометрията.
Phil, при теб чу ли се някакъв звук, стържене или някакъв шум, преди да откаже? Ако може да кажеш и как подходи с ремонта. Аз мисля да взема нова балансирана сърцевина, ако се стигне ремонт на турбината.
Phil, при теб чу ли се някакъв звук, стържене или някакъв шум, преди да откаже? Ако може да кажеш и как подходи с ремонта. Аз мисля да взема нова балансирана сърцевина, ако се стигне ремонт на турбината.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
bulsara написа:
Phil, при теб чу ли се някакъв звук, стържене или някакъв шум, преди да откаже? Ако може да кажеш и как подходи с ремонта. Аз мисля да взема нова балансирана сърцевина, ако се стигне ремонт на турбината.
Абсолютно никакви симптоми нямаше. Прибирах се към София по Тракия и колата си вървеше чудно. Спрях за 10 минути на една бензиностанция, след което на излизане от бензиностанцията я настъпах, за да ускори и game over...Повече от 90 не успях да вдигна. Предполагам, че се е отчупило някакво парче от пеперудките и е минало през турбото. Друго обснение нямам

Пъроначално отказах да повярвам, че турбото е заминало, защото нямаше никакви признаци, но накрая като го свалих ми стана тъжно

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Phil написа:bulsara написа:
Phil, при теб чу ли се някакъв звук, стържене или някакъв шум, преди да откаже? Ако може да кажеш и как подходи с ремонта. Аз мисля да взема нова балансирана сърцевина, ако се стигне ремонт на турбината.
Абсолютно никакви симптоми нямаше. Прибирах се към София по Тракия и колата си вървеше чудно. Спрях за 10 минути на една бензиностанция, след което на излизане от бензиностанцията я настъпах, за да ускори и game over...Повече от 90 не успях да вдигна. Предполагам, че се е отчупило някакво парче от пеперудките и е минало през турбото. Друго обснение нямам![]()
Пъроначално отказах да повярвам, че турбото е заминало, защото нямаше никакви признаци, но накрая като го свалих ми стана тъжноОставих моето в Реал турбо + 1000лв и си взех рециклирано с читав актуатор.
Точно така се запича / чупи турбина - като се кара дълго по магистрала турбото е активно непрекъснато. Съответно ако просто спреш на бензиностанция и загасиш двигателя веднага се получава завиране на маслото в маслените магистрали и около геометрията особено ако ти е изпускало малко уплътнението и запичаш геометрията или заталачваш тръбите.
При спиране на бензиностанция или каквото и да било спиране след продължително каране над 90 км/ч (турбото не се върти актвино под тази скорост освен по наклон) е хубаво или да пуснеш колата по инерция да си намали 100-200 метра преди мястото за спиране или да и дадеш 2-3 минути, за да се охлади самото турбо. Това важи за всички турбинирани коли не само дизели.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Под 100-200 метра по инерция какво разбираш, на свободна или на скорост?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Ако си с автомат просто не поддаваш газ, ако си с ръчка просто не спираш на скорост, а оставяш да си намали и сменяш надолу адекватно, номера е да не влизаш в развъртащи обороти и турбото да се охлади по-бързо
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
По принцип си важи за всяка кола. Аз поне и на бензините си го правя. Не може да спринтираш и изведнъж да спреш - не е правилно.
Аз лично винаги, ама винаги я оставям да поработи ако спра на бензиностанция на магистрала или след яко каране.
Странно ми е, че вече всички не го знаят това нещо.. Ама явно не всички са нон-стоп във форумите
Тук иронизирам себе си!
Аз лично винаги, ама винаги я оставям да поработи ако спра на бензиностанция на магистрала или след яко каране.
Странно ми е, че вече всички не го знаят това нещо.. Ама явно не всички са нон-стоп във форумите


Тук иронизирам себе си!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Taruno написа:Точно така се запича / чупи турбина - като се кара дълго по магистрала турбото е активно непрекъснато. Съответно ако просто спреш на бензиностанция и загасиш двигателя веднага се получава завиране на маслото в маслените магистрали и около геометрията особено ако ти е изпускало малко уплътнението и запичаш геометрията или заталачваш тръбите.
При спиране на бензиностанция или каквото и да било спиране след продължително каране над 90 км/ч (турбото не се върти актвино под тази скорост освен по наклон) е хубаво или да пуснеш колата по инерция да си намали 100-200 метра преди мястото за спиране или да и дадеш 2-3 минути, за да се охлади самото турбо. Това важи за всички турбинирани коли не само дизели.
Тогава оставих колата да работи минимум 3-4 минути на място, след като спрях на бензиностанцията...Не помогна особено

П.П. Винаги след дълъг път оставям колата да поработи на място няколко минути

Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Да добавя малко нова информация по темата.
Днес демонтирах и разглобих турбината. Оста ѝ е крива, перките са задрали в охлювите, има отчупени части от тях. Има аксиален и радиален луфт. Кривата ос се вижда с просто око, дори само при въртене с пръст. Не успях да установя напълно защо е блокирала и геометрията. Изглежда се е случило точно в момента, в който са задрали перките. Натопих геометрията в нафта, на първо време изглежда, че се раздвижи успешно. Оставил съм я да се накисва и утре ще видя как ще е.
Имам и няколко въпроса към хората, които са се сблъсквали с това. Мисля си да взема само нова балансирана централна част за турбината (CHRA). Предполагам, че няма проблем да се ползват сегашните студен и топъл охлюв. Макар и надрани, не би трябвало да има проблем, защото материалът вече е отнет и новите перки няма да задират в охлювите.
После остава въпросът за калибрирането на актуатора, възможно ли е да се направи с диагностиката, да се гледат requested/delivered стойности и на базата на тях да се калибрира?
Благодаря на всички за отговорите по темата. Прилагам и снимки на текущото състояние.
Днес демонтирах и разглобих турбината. Оста ѝ е крива, перките са задрали в охлювите, има отчупени части от тях. Има аксиален и радиален луфт. Кривата ос се вижда с просто око, дори само при въртене с пръст. Не успях да установя напълно защо е блокирала и геометрията. Изглежда се е случило точно в момента, в който са задрали перките. Натопих геометрията в нафта, на първо време изглежда, че се раздвижи успешно. Оставил съм я да се накисва и утре ще видя как ще е.
Имам и няколко въпроса към хората, които са се сблъсквали с това. Мисля си да взема само нова балансирана централна част за турбината (CHRA). Предполагам, че няма проблем да се ползват сегашните студен и топъл охлюв. Макар и надрани, не би трябвало да има проблем, защото материалът вече е отнет и новите перки няма да задират в охлювите.
После остава въпросът за калибрирането на актуатора, възможно ли е да се направи с диагностиката, да се гледат requested/delivered стойности и на базата на тях да се калибрира?
Благодаря на всички за отговорите по темата. Прилагам и снимки на текущото състояние.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Според зависи колко е надрана бих взел турбо 2ра ръка като все пак ще му проверя луфта преди да го взема.
Като цяло имаше тема май в е60 къде е най-добре да се прави турбото,ако взимаш средна част иди пак на баланс,един вид да си вържеш гащите както се казва...
Успех и стискам палци в най скоро време пак да я
Ще следя темата с интерес.
Странно как така от веднъж се е изкривила без предварителни симптоми.
Като цяло имаше тема май в е60 къде е най-добре да се прави турбото,ако взимаш средна част иди пак на баланс,един вид да си вържеш гащите както се казва...
Успех и стискам палци в най скоро време пак да я

Ще следя темата с интерес.
Странно как така от веднъж се е изкривила без предварителни симптоми.

31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани