E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10440
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Аз бих казал, че точно сега е момента да го закараш да го свалят и почистят физически После още дълго ще си имаш филтър.
Never mistake motion for action...
- Lyubomir.Rangelov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е91 320Д
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Leon написа:Аз бих казал, че точно сега е момента да го закараш да го свалят и почистят физически После още дълго ще си имаш филтър.
Можеш ли да препоръчаш къде може да се извърши тази процедура?
За София става въпрос.
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Аз не виждам необходимост от това към този момент.
Чистене се прави когато е пълен филтъра и почне да се регенерира сам почти постоянно, или на много кратък интервал, 100км. примерно.
Карай си спокойно и не го мисли, просто от време на време проверявай да не ти запише 480А, защото тя не се показва на дисплея на навигацията а блокира регенерациите и посе става по тегаво.
За да го следиш по лесно си куби bimer-tools, с карли е смотано и не прегледно.
Тавана на ASH е 100 ти си на 40%, стойността се покава с 0.01 единица на всяка регенерация.
Чистене се прави когато е пълен филтъра и почне да се регенерира сам почти постоянно, или на много кратък интервал, 100км. примерно.
Карай си спокойно и не го мисли, просто от време на време проверявай да не ти запише 480А, защото тя не се показва на дисплея на навигацията а блокира регенерациите и посе става по тегаво.
За да го следиш по лесно си куби bimer-tools, с карли е смотано и не прегледно.
Тавана на ASH е 100 ти си на 40%, стойността се покава с 0.01 единица на всяка регенерация.
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
vld написа:Тавана на ASH е 100 ти си на 40%, стойността се покава с 0.01 единица на всяка регенерация.
Тоест стойността му е по-скоро статистическа щом се покачва от броя на регенерациите, така ли? Измерва ли се с някъв датчик иначе? Моята кола е от скоро и още наблюдавам как се държи дпф-а. При мен ash е доста добре - около 9, но пък soot-a се покачва много бързо след регенерация....
- Lyubomir.Rangelov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е91 320Д
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Имам Карли и с него следя и гледам стойностите редовно.
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
goppe написа:vld написа:Тавана на ASH е 100 ти си на 40%, стойността се покава с 0.01 единица на всяка регенерация.
Тоест стойността му е по-скоро статистическа щом се покачва от броя на регенерациите, така ли? Измерва ли се с някъв датчик иначе? Моята кола е от скоро и още наблюдавам как се държи дпф-а. При мен ash е доста добре - около 9, но пък soot-a се покачва много бързо след регенерация....
Приеми го като брояч, който мери броя на регенерациите.
9 е доста ниско число, вероятно скоро е ресетван, освен ако колата не е на много малко километри.
Моята е61ца като я взех беше на 30 и няколко не помня точно колко, на 144 000км. на 200 000 беше 46 -48 там някъде.
Няма датчик който да го мери, това е пепел която се натрупва в ДПФ-а и постепенно стеснява обема му и намалява проходимостта в посока от външните стени навътре.
Колкото по агресивно се кара толкова по висока температура в генерацията се поддържа и ДПФ-а прави пасивна регенерация.
Активна регенерация се прави когато се понапълни повече и се появи необходимост от нея.
Примерно ако пътуваш постоянно извън градско София-Варна и я газиш мъжката изпреварвания, доускорения и тн. по рядко ще виждаш активиране на активна регенерация, отколкото ако я караш с 130 на темпомат по магистралата.
Ако въртиш само в града колата по някое време почва при всеки удобен за нея момент да активира активна регенерация. Всеки удобен момент е момента в който има над 65 градуса на антифриза и над 240 градуса на дпф-а, тоест тя се активира на всяко потегляне и си седи активна докато има условия, тоест като се заседите на светофар и температурата на ДПФ-а падне под 240 градуса се изключва, като потеглите пак бързо вдига температура и я активира пак и така докато не по изгори малко СООТ и не завърши процеса. Това при здрав не харчещ масло двигател се повтаря на всеки около 200км. в града. Като се подкара на дълго извън градско от начало може и през 300км. да направи 2-3 регенерации, после постепенно почва да удължава интервала имал съм случаи на 1000км. без активна регенерация.
Системата е добре направено, просто всичко по мотора трябва да е ТОП, най много му пречи на ДПФ-а ако има завишен разход на масло, другото което му пречи много е ниската температура на антифриза, скапат ли се термостатите всичко се проваля и много бързо се задръства. В смисъл не веднага, но 2-3к км. с прецакани термостати му разказват играта...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Lyubomir.Rangelov написа:Имам Карли и с него следя и гледам стойностите редовно.
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
Колега можеш да го ползваш с блутут адаптера на карли, можеш да тестваш лайт версията тя е безплатна, колкото да видиш как се осъществява връзката.
- Lyubomir.Rangelov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е91 320Д
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
vld написа:Lyubomir.Rangelov написа:Имам Карли и с него следя и гледам стойностите редовно.
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
Колега можеш да го ползваш с блутут адаптера на карли, можеш да тестваш лайт версията тя е безплатна, колкото да видиш как се осъществява връзката.
На Iphone-а май няма да работи.
Като я изтеглих в началото и я платих, малко след това вече не беше B-tool, а OBD Tools - Car Scanner ELM
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Няма го това приложение за IOS, само за андроид.Lyubomir.Rangelov написа:vld написа:Lyubomir.Rangelov написа:Имам Карли и с него следя и гледам стойностите редовно.
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
Колега можеш да го ползваш с блутут адаптера на карли, можеш да тестваш лайт версията тя е безплатна, колкото да видиш как се осъществява връзката.
На Iphone-а май няма да работи.
Като я изтеглих в началото и я платих, малко след това вече не беше B-tool, а OBD Tools - Car Scanner ELM
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Колеги, може би е оффтопик, но ви препоръчвам през не-повече от 5000 км да закачате колата на диагностика и да гледате грешките. Аз съвсем случайно преди 2 месеца я закачих ей така да видя какво става и имах регистрирана 480А и грешка в дебитомера постоянно активна. Колата иначе нищо не обаждаше. Никакви предупреждения, триъгълници, лампи и т.н. Влезнах да видя DPF-a и о-чудо не беше регенерирал от над 5000 км. Като по някакво чудо съпротивлението на свободни обороти се въртеше около 20 mbar. Спекох се, защото се занимавах с грешки и смяна на двата датчика преди около година и всичко беше перфектно след това.
Оказа се, че дебиомерът отчел някакво разминаване между заложениете стойности и отчетените и записва грешка, която не се трие и присъства постоянно. Оттам DDE-то казва няма да регенерирам, ако ще да гръмне ДПФ-а. Майсторът ми ресетна настройките на дебитомера и всичко се оправи и още след няколко километра само започна регенерация и така до сега няма проблеми. Тъпото е, че вероятно щеше да чака докато не даде 481А и тогава да ми каже на таблото, че май нещо става нередно. А тогава вече работата щеше да е запекла здравата.
Та, колеги, проверявайте редовно, защото явно колата тенденциозно е направена да те предупреждава, когато вече частта стане за смяна!
Оказа се, че дебиомерът отчел някакво разминаване между заложениете стойности и отчетените и записва грешка, която не се трие и присъства постоянно. Оттам DDE-то казва няма да регенерирам, ако ще да гръмне ДПФ-а. Майсторът ми ресетна настройките на дебитомера и всичко се оправи и още след няколко километра само започна регенерация и така до сега няма проблеми. Тъпото е, че вероятно щеше да чака докато не даде 481А и тогава да ми каже на таблото, че май нещо става нередно. А тогава вече работата щеше да е запекла здравата.
Та, колеги, проверявайте редовно, защото явно колата тенденциозно е направена да те предупреждава, когато вече частта стане за смяна!
- Lyubomir.Rangelov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е91 320Д
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Да, и моята вчера я прочетох.
Имаше същата грешка и я изтрих.
Показателите ми бяха:
33,5 soot , 42.5 ash.
Засега не е правила от 445 км , от последното излизане на дълго каране.
Не знам обаче дали таЗи грешка не е свързана с нещо друго, че да се показва толкова редовно при мен.
Нещо което да е свързано и да е в неизправност.
Имаше същата грешка и я изтрих.
Показателите ми бяха:
33,5 soot , 42.5 ash.
Засега не е правила от 445 км , от последното излизане на дълго каране.
Не знам обаче дали таЗи грешка не е свързана с нещо друго, че да се показва толкова редовно при мен.
Нещо което да е свързано и да е в неизправност.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Lyubomir.Rangelov написа:Да, и моята вчера я прочетох.
Имаше същата грешка и я изтрих.
Показателите ми бяха:
33,5 soot , 42.5 ash.
Засега не е правила от 445 км , от последното излизане на дълго каране.
Не знам обаче дали таЗи грешка не е свързана с нещо друго, че да се показва толкова редовно при мен.
Нещо което да е свързано и да е в неизправност.
Провери задължително всички грешки в DDE! Ако има някаква грешка, която се появява и е постоянна - не се изтрива, няма да ти направи регенерация. В ISTA стои с Yes и не се трие. Щом дава 480А значи налягането е стигнало над нормалното. Разбира се може да имаш и датчик за смяна, както беше преди година при мене. Диференциалното налягане на моменти показваше отрицателни стойности, но въпреки това регенерираше.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10440
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
vld написа:Аз не виждам необходимост от това към този момент.
Чистене се прави когато е пълен филтъра и почне да се регенерира сам почти постоянно, или на много кратък интервал, 100км. примерно.
Карай си спокойно и не го мисли, просто от време на време проверявай да не ти запише 480А, защото тя не се показва на дисплея на навигацията а блокира регенерациите и посе става по тегаво.
За да го следиш по лесно си куби bimer-tools, с карли е смотано и не прегледно.
Тавана на ASH е 100 ти си на 40%, стойността се покава с 0.01 единица на всяка регенерация.
На теория си прав, но го изчисти и ще усетиш разликата.
Never mistake motion for action...
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Lyubomir.Rangelov написа:Имам Карли и с него следя и гледам стойностите редовно.
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
Колега, един съвет: Ако познаваш някого с ISTA-D, закачете я и влезте в менюто за показанията на "Exhaust system". Понеже си с N47 двигател би трябвало да ти покаже оставащ живот на DPF-филтъра. На N57 го показва, предполагам, че и на N47 ще го показва. Смятам, че самия комп по някакъв начин смята данните за задръстеността на филтъра и ги дава като оставащ живот. И не е някакъв брояч просто вързан към километража, защото при мен не спадат километрите пропорционално. Примерно преди 10 000 км ми пишеше, че остават 99000 км живот на DPF, а сега последно пишеше нещо около 92000 км. Може и да бъркам, но си струва да се провери.
Не казвам, че това е сигурен показател, че филтъра е добре или не е, но смятам, че колкото да те ориентира ще свърши работа.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Показва го и на коли с м57 дори, интервала е 250 000км.NGneer4eto написа:Lyubomir.Rangelov написа:Имам Карли и с него следя и гледам стойностите редовно.
Не знам дали Bimmer-tool ще ми работи с адаптера на Карли.
Малко ме съмнява.
Имам и 1 адаптер, но е WI-FI и не Знам пак дали ще стане иначе трябва и програма да купя и още един адаптер от амазон.
Иначе и при мен след регенерация бързо се покачва, но като гледам си ги сваля стойностите на Soot след известно каране без да е правила регенерация.
Поздрави!
Колега, един съвет: Ако познаваш някого с ISTA-D, закачете я и влезте в менюто за показанията на "Exhaust system". Понеже си с N47 двигател би трябвало да ти покаже оставащ живот на DPF-филтъра. На N57 го показва, предполагам, че и на N47 ще го показва. Смятам, че самия комп по някакъв начин смята данните за задръстеността на филтъра и ги дава като оставащ живот. И не е някакъв брояч просто вързан към километража, защото при мен не спадат километрите пропорционално. Примерно преди 10 000 км ми пишеше, че остават 99000 км живот на DPF, а сега последно пишеше нещо около 92000 км. Може и да бъркам, но си струва да се провери.
Не казвам, че това е сигурен показател, че филтъра е добре или не е, но смятам, че колкото да те ориентира ще свърши работа.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани