E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- ppetkovds83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.06.2015
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше E61 525d '05
- Детайли за колата: MIni Cooper Clubman D R55 LCI '14
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Здравейте Колеги,Имам следният казус.Имах записана грешка 480А ,както реле и подгревни свещи.Куших релето от БМВ и реших да започна оттам,понеже на Минито смяната е 4 секунди общо взето.Изчезна грешката за релето,изчистихме с едни момчета и тръгнах на екскурзия за регенерирам.Провериха после и всичко наред,обаче понеже не ме свърта и си взех един кабел и софтуер,та всичко конектнах и там ми излиза грешка в DDE 4949 control unit,Както и други,които зачистих,но тази не се маха.Имате ли идея къде е проблема.В един чуждестранен форум попаднах на тема,на която изхода е,че са били сложени неподходящи свещи (по-къси),но аз тях не съм ги сменял въобще,пък и по колата всичко е в заводски вид и ми се струва малко вероятно да е правено.Благодаря на всички отзовали се предварително.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Колата все едно "усети", че се интересувам от високите стойности на обратното налягане и ме изненада през уикенда с нови кодове:
004DFB
0041BA
004D03
Чек-а засега не свети, но сигурно е въпрос на време. Проверих маркучите на датчиците за налягането от турбината и катализатора/ДПФ-а - здрави са, не са запушени и датчиците също. Предполагам трябва да изчакам Чек-а преди да сменям датчици, но дали причината не е другаде - ЕГР например или нещо друго? Температурата съм я гледал веднъж, държи над 90 градуса и стигна 99 при по-високи скорости. Пробвах и регенерация от Ихтиман до Пазарджик със 100 км/ч на круиз и пълен резервоар, но гледам не се е получила сигурно заради грешките.
004DFB
0041BA
004D03
Чек-а засега не свети, но сигурно е въпрос на време. Проверих маркучите на датчиците за налягането от турбината и катализатора/ДПФ-а - здрави са, не са запушени и датчиците също. Предполагам трябва да изчакам Чек-а преди да сменям датчици, но дали причината не е другаде - ЕГР например или нещо друго? Температурата съм я гледал веднъж, държи над 90 градуса и стигна 99 при по-високи скорости. Пробвах и регенерация от Ихтиман до Пазарджик със 100 км/ч на круиз и пълен резервоар, но гледам не се е получила сигурно заради грешките.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
S14 написа:Колата все едно "усети", че се интересувам от високите стойности на обратното налягане и ме изненада през уикенда с нови кодове:
004DFB
0041BA
004D03
Чек-а засега не свети, но сигурно е въпрос на време. Проверих маркучите на датчиците за налягането от турбината и катализатора/ДПФ-а - здрави са, не са запушени и датчиците също. Предполагам трябва да изчакам Чек-а преди да сменям датчици, но дали причината не е другаде - ЕГР например или нещо друго? Температурата съм я гледал веднъж, държи над 90 градуса и стигна 99 при по-високи скорости. Пробвах и регенерация от Ихтиман до Пазарджик със 100 км/ч на круиз и пълен резервоар, но гледам не се е получила сигурно заради грешките.
Виж на грешките дали има Yes или No, т.е дали присъства някоя от тях постоянно или не. Ако не са постоянно активни би трябвало да ти прави регенерации
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Първата грешка се оказа от заигравките с таблото, изчезва след време, а двата датчика ту изчезват, ту се появяват! Ще чакам Чек преди да правя нещо по въпроса, междувременно трябва пак да опитам регенерация като следя за грешки и ги чистя в движение, че гняста вече е 42 гр.
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Не чакай да ти светне чека заради запушен ДПФ! Тогава положението ще е доста по-тегаво за оправяне и ще трябва да активираш принудителна регенерация. Датчиците дават ли веднъж грешка - сменяй ги - най-добре и двата, защото не се знае кой е проблемния. Плюс това, от грешка за датчик за обратно налягане няма да светне чека. Освен, ако не отчете много висока грешна стойност, но пак не съм сигурен.
Между другото, с повредени датчици, пак тръгва регенерация, важното е грешката да не е persistent, както каза колегата по-горе. Но тогава регенерациите са хаотични, защото данните от сензорите са грешни.
При N57, за да не ти тръгва регенерация трябва да имаш много сериозен проблем - доста запушен ДПФ, примерно. Но пък тогава би трябвало да запише тези грешки от заглавието на темата. При втората светва чека.
С какъв софт следиш данните, с Carly? Най-добре е с ISTA. От там може да активираш и принудитлена регенерация.
Между другото, с повредени датчици, пак тръгва регенерация, важното е грешката да не е persistent, както каза колегата по-горе. Но тогава регенерациите са хаотични, защото данните от сензорите са грешни.
При N57, за да не ти тръгва регенерация трябва да имаш много сериозен проблем - доста запушен ДПФ, примерно. Но пък тогава би трябвало да запише тези грешки от заглавието на темата. При втората светва чека.
С какъв софт следиш данните, с Carly? Най-добре е с ISTA. От там може да активираш и принудитлена регенерация.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
exc написа:Не чакай да ти светне чека заради запушен ДПФ! Тогава положението ще е доста по-тегаво за оправяне и ще трябва да активираш принудителна регенерация. Датчиците дават ли веднъж грешка - сменяй ги - най-добре и двата, защото не се знае кой е проблемния. Плюс това, от грешка за датчик за обратно налягане няма да светне чека. Освен, ако не отчете много висока грешна стойност, но пак не съм сигурен.
Между другото, с повредени датчици, пак тръгва регенерация, важното е грешката да не е persistent, както каза колегата по-горе. Но тогава регенерациите са хаотични, защото данните от сензорите са грешни.
При N57, за да не ти тръгва регенерация трябва да имаш много сериозен проблем - доста запушен ДПФ, примерно. Но пък тогава би трябвало да запише тези грешки от заглавието на темата. При втората светва чека.
С какъв софт следиш данните, с Carly? Най-добре е с ISTA. От там може да активираш и принудитлена регенерация.
Мерси за инфото! Почнах с Карли защото това ми излезе от форумите, постепенно разбирам, че има доста по-добри програми. Още ме затрудняват многобройните данни които могат да се следят за това налягане, последно по тези грешки се ориентирах, че трябва да гледам за мойта кола (по памет):
- exhaust pressure before turbine (975 hPa)
- exhaust back pressure upstream DPF (950 hPa)
Грешките от темата още ги няма, пък и тези засега излязоха само веднъж и изчезнаха, затова искам пак да пробвам регенерация преди да сменям датчици (и двата ги има в Дарукар). Просто нещата се развиват бавно защото карам колата само през уикендите и то през един-два!
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
exc написа:Не чакай да ти светне чека заради запушен ДПФ! Тогава положението ще е доста по-тегаво за оправяне и ще трябва да активираш принудителна регенерация. Датчиците дават ли веднъж грешка - сменяй ги - най-добре и двата, защото не се знае кой е проблемния. Плюс това, от грешка за датчик за обратно налягане няма да светне чека. Освен, ако не отчете много висока грешна стойност, но пак не съм сигурен.
Между другото, с повредени датчици, пак тръгва регенерация, важното е грешката да не е persistent, както каза колегата по-горе. Но тогава регенерациите са хаотични, защото данните от сензорите са грешни.
При N57, за да не ти тръгва регенерация трябва да имаш много сериозен проблем - доста запушен ДПФ, примерно. Но пък тогава би трябвало да запише тези грешки от заглавието на темата. При втората светва чека.
С какъв софт следиш данните, с Carly? Най-добре е с ISTA. От там може да активираш и принудитлена регенерация.
Колко сериозен да е проблема за да не тръгва регенерация? Аз имах грешка в дебитомера за някакво несъответствие на въздуха, който се подава и теоретичния. Грешката приъстваше постоянно в DDE с "Yes" и колата не се беше регенерирала 5000 км. Съпротивлението беше подминало 25 mbar на място. Когато дадохме автоматична калибрация на настройките на дебитомера, грешката се изчисти и веднага я изпънах на магистралата и почна регенерация. А грешката я открих съвсем случайно при профилактична диагностика. Никакви симптоми или лампи не са ме предупреждавали. Ако бях я оставил да ми светне лампа, сигурно вече щех да съм поне с една турбина назад.
Затова не разчитай да има кой-знае колко сериозна грешка в DDE! Важно е да не присъста постоянно.
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
NGneer4eto написа:Колко сериозен да е проблема за да не тръгва регенерация? Аз имах грешка в дебитомера за някакво несъответствие на въздуха, който се подава и теоретичния. Грешката приъстваше постоянно в DDE с "Yes" и колата не се беше регенерирала 5000 км. Съпротивлението беше подминало 25 mbar на място. Когато дадохме автоматична калибрация на настройките на дебитомера, грешката се изчисти и веднага я изпънах на магистралата и почна регенерация. А грешката я открих съвсем случайно при профилактична диагностика. Никакви симптоми или лампи не са ме предупреждавали. Ако бях я оставил да ми светне лампа, сигурно вече щех да съм поне с една турбина назад.
Затова не разчитай да има кой-знае колко сериозна грешка в DDE! Важно е да не присъста постоянно.
Така разсъждавам, може и да не съм прав. Правя и съпоставка с предната с кола. На нея ми светна 481А и не беше регенерирала от 2000км приблизително, обратното налягане беше към 65мбар на празен ход. Това се случи без никакви грешки в ДДЕ, само от дълго време градско каране. При сегашната имам чувството, че това с дълго градско каране няма такава вероятност да се случи. Затова мисля, че при N57 вероятността да спре да регенерира е по-малка спрямо М57. Явно и самият ДПФ е направен по-издръжлив, за да прави за 5000км само 25мбар налягане.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
И аз се учудих, защото имах регистрирана грешка 0480А, а последната регенерация беше направена ~4900km преди това и да, проверих няколко пъти km, а не m. И аз карам доста градско. Допускам, че може да е почвала регенерация и да е прекъсвала и да не е регистрирала завършена, но преди да занулим дебитомера я изпъвах на магистралата до Чирпан със 100-110 км/ч на 3-та и не направи регенерация. Грешката в дебитомера беше 003FC0. Имаше грешки 003FF0 и 003FF1. Наистина ме учуди, че налягането беше само към 25 mbar, но преди това сменях и двата датчика и няма как да е било грешно. Сега всичко е перфектно.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Направих номера с чистенето на грешките за налягането в движение и регенерацията тръгна! Стигна до 4 грама soot и ми се нулира километража от последната успешна регенерация. Явно ще трябва да сменя и двата датчика за налягането защото грешките 0041ВА и 004D03 си излизат периодично. Гледам такива датчици от Аутопауър например, са наполовина от цената в Дарукар - някой може ли да сподели дали си заслужават тези +150 лева, че да не ставам по-католик от Папата! Бих взел по-доброто само ако съм сигурен, че проблема е там, а сега ми се струва малко стреляне в кюмура с тази смяна и на двата едновременно (няма как и двата да са дефектни)!
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
S14 написа:Направих номера с чистенето на грешките за налягането в движение и регенерацията тръгна! Стигна до 4 грама soot и ми се нулира километража от последната успешна регенерация. Явно ще трябва да сменя и двата датчика за налягането защото грешките 0041ВА и 004D03 си излизат периодично. Гледам такива датчици от Аутопауър например, са наполовина от цената в Дарукар - някой може ли да сподели дали си заслужават тези +150 лева, че да не ставам по-католик от Папата! Бих взел по-доброто само ако съм сигурен, че проблема е там, а сега ми се струва малко стреляне в кюмура с тази смяна и на двата едновременно (няма как и двата да са дефектни)!
Задължително си купи оригинални! Тук специално си заслужават разликата в цената. Защото аз имам един Феби в багажника, който е чисто нов, но е за хвърляне.
Иначе, наистина е малко вероятно и двата да се развалят едновременно, но трудно ще хванеш проблемния.
- S14
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.04.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d 2008 N57D30A
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
exc написа:
Задължително си купи оригинални! Тук специално си заслужават разликата в цената. Защото аз имам един Феби в багажника, който е чисто нов, но е за хвърляне.
Иначе, наистина е малко вероятно и двата да се развалят едновременно, но трудно ще хванеш проблемния.[/quote]
Мерси Колега, за датчика на ДПФ-а пишат, че при смяна, трябва да изтрия адаптациите на системата за изходящите газове или нещо от сорта - правил ли си го и дали куцото Карли ще се справи?!
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
S14 написа:Мерси Колега, за датчика на ДПФ-а пишат, че при смяна, трябва да изтрия адаптациите на системата за изходящите газове или нещо от сорта - правил ли си го и дали куцото Карли ще се справи?!
Нищо не съм адаптирал, само сложих новите сензори и живите данни за обратно налягане в ИСТА веднага се промениха. В интерес на истината, това го чувам за пръв път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани