Дълбок проблем с N46B20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Дълбок проблем с N46B20
Здравейте колеги, пиша ви относно един проблем с двигателя.. Та заимах се аз с е90 320и, и се започна купона. След известно време каране ми светна лампичката за чека на двигателя и след още каране ми светва по голямата на борда/за половин двигател/ и тогава тотално умира откъм мощност. Та ходих по-сервизи и никъде нищо конкретно не могат да ми кажат. Едни ми казаха ламбда сонди, други валветроник, трети компютъра и така нататък. Колата е с нестабилни обороти и когато светне големия чек на борда като се подаде газ за момент изтраква като дизел. Като се има впредвид, че и е сменяна на колата съединител, верига, 3 ролки, свещите, и са презацепвани валовете. Автомобила има ГИ, но ГИ няма общо с този проблем понеже за да се установи известно време карах на бензин само за да разбера дали газовото бърка нещо. Та ако някой евентуално на 10000% е срещал този проблем и знае решението му, го чака сериозна почерпка понеже ми писна да се занимавам с тази кола.
Весели празници!
Весели празници!
- frenchi03
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 21.03.2015
- Местоположение: France
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw F30 340i
- Мечтае да кара: GT3
Re: Дълбок проблем с N46B20
Колега на този мотор основните проблеми са бобини,инжектори и nox sensor. Ако нямаш информация някои от тези неща да са сменяни започни от бобините.Много е важно да се направи update на целия software на колата понеже след 2011-та има много промени по DME и сигналите за обработка на горивната система. Правил ли си диaгностика ? Ако светят check engine ще имаш грешки при всички случаи. Предполагам с camshaft sensor и nox sensor.Следващия проблем по ред е моторчето на валвтроника,но това без диагностика няма как да гадаем 

- FE LIPE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Дълбок проблем с N46B20
Digital Motor Electronics (DME).
Цялостна система за управление на двигателя: Digital Motor Electronics (DME) контролира всички ключови аспекти на работа на двигателя, като се гарантира оптимална надеждност, максимална производителност и възможно най-ниска консумация на гориво и вредните емисии.
Чрез управлението на ключовите функции на двигателя, Digital Motor Electronics (DME) гарантира оптимална надеждност, максимална производителност и възможно най-ниска консумация на гориво и вредните емисии. Нейните сензори непрестанно всички фактори, оказващи влияние върху работата на двигателя. Данните след това се оценява от микропроцесор и преведени на команди за впръскване на горивото и системи за запалване.
Системата DME получава до 1000 отделни точки на въвеждане на данни в секунда, в това число на оборотите на двигателя, обем на входящия въздух, температурата на въздуха и плътността, температурата на охлаждащата течност, позицията на педала на газта, педала на позицията и скоростта на автомобила.
DME проверява всички входящи данни чрез сравняване с реакцията на останалата част от системата. Ако дефектен сензор доставя нереалистични данни, DME заменя този с предварително зададени стандартни стойности. Ако свещ не успее, DME веднага намалява разхода на гориво на този цилиндър, за да се предотврати повреда на двигателя.
DME се грижи за електроенергийната система също с датчици за измерване на обвинението и състоянието на батерията, както и текущото потребление на електрическа енергия. Чрез поддържане на оптимални нива на зареждане на батерията и по този начин се избягват плоски батерии, той предотвратява повреда на батерията и гарантира максимален живот на батерията, като по този начин ще допринесе за осигуряване на двигателя винаги започва лесно.
Хм,моята дали е ъпдейтвана кой знае,иначе ми е интересно как след 2011,то в тези години има ли коли с този двигател?
Цялостна система за управление на двигателя: Digital Motor Electronics (DME) контролира всички ключови аспекти на работа на двигателя, като се гарантира оптимална надеждност, максимална производителност и възможно най-ниска консумация на гориво и вредните емисии.
Чрез управлението на ключовите функции на двигателя, Digital Motor Electronics (DME) гарантира оптимална надеждност, максимална производителност и възможно най-ниска консумация на гориво и вредните емисии. Нейните сензори непрестанно всички фактори, оказващи влияние върху работата на двигателя. Данните след това се оценява от микропроцесор и преведени на команди за впръскване на горивото и системи за запалване.
Системата DME получава до 1000 отделни точки на въвеждане на данни в секунда, в това число на оборотите на двигателя, обем на входящия въздух, температурата на въздуха и плътността, температурата на охлаждащата течност, позицията на педала на газта, педала на позицията и скоростта на автомобила.
DME проверява всички входящи данни чрез сравняване с реакцията на останалата част от системата. Ако дефектен сензор доставя нереалистични данни, DME заменя този с предварително зададени стандартни стойности. Ако свещ не успее, DME веднага намалява разхода на гориво на този цилиндър, за да се предотврати повреда на двигателя.
DME се грижи за електроенергийната система също с датчици за измерване на обвинението и състоянието на батерията, както и текущото потребление на електрическа енергия. Чрез поддържане на оптимални нива на зареждане на батерията и по този начин се избягват плоски батерии, той предотвратява повреда на батерията и гарантира максимален живот на батерията, като по този начин ще допринесе за осигуряване на двигателя винаги започва лесно.
Хм,моята дали е ъпдейтвана кой знае,иначе ми е интересно как след 2011,то в тези години има ли коли с този двигател?
Re: Дълбок проблем с N46B20
frenchi03 написа:Колега на този мотор основните проблеми са бобини,инжектори и nox sensor. Ако нямаш информация някои от тези неща да са сменяни започни от бобините.Много е важно да се направи update на целия software на колата понеже след 2011-та има много промени по DME и сигналите за обработка на горивната система. Правил ли си диaгностика ? Ако светят check engine ще имаш грешки при всички случаи. Предполагам с camshaft sensor и nox sensor.Следващия проблем по ред е моторчето на валвтроника,но това без диагностика няма как да гадаем
Здравей колега, софтуера е ъпдейтван.. Смениха и моторчето на валвтроника. За бобини и инжектори за пръв път чувам че са били кекави, но ако е нужно и тях ще подновим. А за тези camshaft и nox сензори може ли по-подробно, че не са ми ясни за какво служат.
Благодаря и весели празници!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Дълбок проблем с N46B20
Тоя двигател има и друг проблем, за който не се говорим много много, а симптомите са доста подобни - разтеглени вериги
Re: Дълбок проблем с N46B20
Taruno написа:Тоя двигател има и друг проблем, за който не се говорим много много, а симптомите са доста подобни - разтеглени вериги
Смених я веригата, но лампата все така си свети все едно нищо не е пипано..
- frenchi03
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 21.03.2015
- Местоположение: France
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw F30 340i
- Мечтае да кара: GT3
Re: Дълбок проблем с N46B20
Research and development центърът на Bmw са задължени да правят update-ти до 8-мата година след първата дата на производство на всеки номер DME. Така за N46 последния update е от 03/2012 а след това има само за CAS модулите и някои малки незначителни промени. Силно препоръчвам да се направи,особено на по старите коли има много усезаема разлика.
Колегата е писал че веригата е сменяна затова отпада като вариaнт,ако е зацепена както трябва.
И един cъвет - проверете си гарнитурата на капачката за маслото от такава глупост съм виждал n46 със всякакви проблеми,минал през доста маистори и никои не беше разбрал че просто има нарушен вакум
Колегата е писал че веригата е сменяна затова отпада като вариaнт,ако е зацепена както трябва.
И един cъвет - проверете си гарнитурата на капачката за маслото от такава глупост съм виждал n46 със всякакви проблеми,минал през доста маистори и никои не беше разбрал че просто има нарушен вакум

- FE LIPE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Дълбок проблем с N46B20
frenchi03 в какво се изразява тази осезаема разлика?Моята е 2005 и предполагам ъпдейт не е правен.Някой знае ли примерно в МКар Пловдив дали могат да извършат процедурата,за какви пари и за колко време?
frenchi03
за компетентните мнения!
frenchi03

- frenchi03
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 21.03.2015
- Местоположение: France
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw F30 340i
- Мечтае да кара: GT3
Re: Дълбок проблем с N46B20
FE LIPE написа:frenchi03 в какво се изразява тази осезаема разлика?Моята е 2005 и предполагам ъпдейт не е правен.Някой знае ли примерно в МКар Пловдив дали могат да извършат процедурата,за какви пари и за колко време?
frenchi03за компетентните мнения!
Ако наистина никога не е сменян software-a,работата на мотора се променя на idle е по-спокоен и има доста повече тяга в ниските обороти на 2,3-та и 4-та скорост.
Намаляват доста вибрациите в скоростния лост.
В МКар могат със сигурност,но по принцип всеки които има ICOM може да я updat-ne за около 2-3 часа.
- frenchi03
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 21.03.2015
- Местоположение: France
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw F30 340i
- Мечтае да кара: GT3
Re: Дълбок проблем с N46B20
dewey написа:frenchi03 написа:Колега на този мотор основните проблеми са бобини,инжектори и nox sensor. Ако нямаш информация някои от тези неща да са сменяни започни от бобините.Много е важно да се направи update на целия software на колата понеже след 2011-та има много промени по DME и сигналите за обработка на горивната система. Правил ли си диaгностика ? Ако светят check engine ще имаш грешки при всички случаи. Предполагам с camshaft sensor и nox sensor.Следващия проблем по ред е моторчето на валвтроника,но това без диагностика няма как да гадаем
Здравей колега, софтуера е ъпдейтван.. Смениха и моторчето на валвтроника. За бобини и инжектори за пръв път чувам че са били кекави, но ако е нужно и тях ще подновим. А за тези camshaft и nox сензори може ли по-подробно, че не са ми ясни за какво служат.
Благодаря и весели празници!
Наи-добре е да започнеш с пълна диaгностика на грешките,ако колата е от първите години ще си спестиш Nox сенсора / това е един вид DPF за бензин мотори/.
На 2004-2007 има доста проблеми с вакум помпата,добре ще е да я прегледат. Имаш ли теч на масло ? Почиствани ли са Соленоидите ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3296
Номер 3 - о-ring е много често срещан проблем,моя съвет е да се смени.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3178
Re: Дълбок проблем с N46B20
frenchi03 написа:dewey написа:frenchi03 написа:Колега на този мотор основните проблеми са бобини,инжектори и nox sensor. Ако нямаш информация някои от тези неща да са сменяни започни от бобините.Много е важно да се направи update на целия software на колата понеже след 2011-та има много промени по DME и сигналите за обработка на горивната система. Правил ли си диaгностика ? Ако светят check engine ще имаш грешки при всички случаи. Предполагам с camshaft sensor и nox sensor.Следващия проблем по ред е моторчето на валвтроника,но това без диагностика няма как да гадаем
Здравей колега, софтуера е ъпдейтван.. Смениха и моторчето на валвтроника. За бобини и инжектори за пръв път чувам че са били кекави, но ако е нужно и тях ще подновим. А за тези camshaft и nox сензори може ли по-подробно, че не са ми ясни за какво служат.
Благодаря и весели празници!
Наи-добре е да започнеш с пълна диaгностика на грешките,ако колата е от първите години ще си спестиш Nox сенсора / това е един вид DPF за бензин мотори/.
На 2004-2007 има доста проблеми с вакум помпата,добре ще е да я прегледат. Имаш ли теч на масло ? Почиствани ли са Соленоидите ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3296
Номер 3 - о-ring е много често срещан проблем,моя съвет е да се смени.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3178
Автомобила е 2006 година, явно ще имам ядове с NOX сензора. Ще видя и вакуум помпата и соленоидите. Тече си масло но не мога да го установя откъде, особено като набия спирачки вътре в купето мирише на изгоряло масло та се не трае. Но все ми се струва че проблема ми се крие в инсталацията от ЕКУ-то към двигателя http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=9792575&postcount=5 та симптомите са кажи речи същите. При диагностика най редовните грешки са или ламбда сензор/някой/ или валвтроник/нещо си/, като се има впредвид, че е сменен вече. Минавам точно около 66км след изтриване на грешките и УЖ оправено всичко ии следва заветната жълта лампичка, която рязко ми вдига кръвното. Да помоля някой колега да ми даде код за този кабел от еку до двг, да си го поръчам, понеже вътрешно чувствам че е там проблема..
Re: Дълбок проблем с N46B20
Здравейте колеги, значи има ново 20. Вече не евети големия чек/за половин двигател/. Сама малкия светка след изминаване на заветните 66км. На днешната поредна диагностика се установиха грешки в подгрева на Ламбда сензор преди катализатора/който междувпрочем е сменен и преди това я показваше тази грешка/ и подгрев на Ламбда сензор след катализатора. Явно проблема не е в сондите, мисля аз. Очаквам предложения..
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Дълбок проблем с N46B20
Ще ти споделя при мен как са нещата..аз съм със същия мотор и колата е Е90 320и 2006 г.
По принцип като взех колата я взех с този проблем. Светеше чека енджина. С момчето което бяхме и направихме диагностика и той ми каза че проблемите може да са два - тръгнала е да разтяга верига или валвтроника е тръгнал да се скапва. Знаехме че двигателя ще трябва да се отваря и да се прави. Имаше моменти в които колата си влизаше автоматично в авариен режим и до там..повече от 20км неможе да вдигне.
Отворихме двигателя, смених почти всичко в него, верига, сегменти, обтегачи, гарнитури, гумички на клапаните, шлайф на главата и т.н и т.н...абе май само буталата не смених
Всичко ми излезна 980 лв части и 1200 лв труд. Сглобихме двигателя, препрограмирахме го и колата запали от първия път без въобще да се замисли. Направо се втрещих
Повече нищо не светна по таблото и сега да чукна да дърво всичко си върви перфектно.
По принцип като взех колата я взех с този проблем. Светеше чека енджина. С момчето което бяхме и направихме диагностика и той ми каза че проблемите може да са два - тръгнала е да разтяга верига или валвтроника е тръгнал да се скапва. Знаехме че двигателя ще трябва да се отваря и да се прави. Имаше моменти в които колата си влизаше автоматично в авариен режим и до там..повече от 20км неможе да вдигне.
Отворихме двигателя, смених почти всичко в него, верига, сегменти, обтегачи, гарнитури, гумички на клапаните, шлайф на главата и т.н и т.н...абе май само буталата не смених

Всичко ми излезна 980 лв части и 1200 лв труд. Сглобихме двигателя, препрограмирахме го и колата запали от първия път без въобще да се замисли. Направо се втрещих

Всички удоволствия са описани в НК!
- FE LIPE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Дълбок проблем с N46B20
Аз съм малко извън темата,но да споделя,че съм очарован от реакцията на МКар-Пловдив,не съм очаквал отговор на запитването ми,но явно съм бъркал...поклон
Относно запитване за ъпдейт на софтуер
От:
"Ivan Kozarev" (ivan.kozarev@bmw-mcar.bg)
дата:
22.12.2015 09:59
до:
(mimi1994@abv.bg)
Здравейте, г-н Новаков,
относно Вашето запитване за възможността за преинсталиране на нов софтуер на Вашия автомобил бих желал да Ви отговоря по следния начин:
- За да се ангажираме с конкретен отговор най – напред е необходимо, да се определи коя е текущата програмна версия на Вашия автомобил.След което ще проверим и ще Ви информираме за наличен по нов софтуер , ако има такъв;
- Времето за препрограмиране е в широк диапазон обикновенно от 3,4часа – 7,8 часа и зависи от фактори като ниво на оборудване на автомобила , последна програмна версия и др.
- Цената за услугата е около 160лв.
- Тази процедура се извършва само при техническа необходимост, т.е. ако е подменен някакъв електронен компонент или чрез преинсталацията на нов софтуер ще бъде решен някакъв проблем. Ако процедурата се извършва по желание на клиента без конкретна причина за това и възникне евентуален технически проблем по време на преинсталирането на новия софтуер разходите за отстраняването му ще бъдат за сметка на клиента.
За въпроси съм на Ваше разположение.
Поздрави

Относно запитване за ъпдейт на софтуер
От:
"Ivan Kozarev" (ivan.kozarev@bmw-mcar.bg)
дата:
22.12.2015 09:59
до:
(mimi1994@abv.bg)
Здравейте, г-н Новаков,
относно Вашето запитване за възможността за преинсталиране на нов софтуер на Вашия автомобил бих желал да Ви отговоря по следния начин:
- За да се ангажираме с конкретен отговор най – напред е необходимо, да се определи коя е текущата програмна версия на Вашия автомобил.След което ще проверим и ще Ви информираме за наличен по нов софтуер , ако има такъв;
- Времето за препрограмиране е в широк диапазон обикновенно от 3,4часа – 7,8 часа и зависи от фактори като ниво на оборудване на автомобила , последна програмна версия и др.
- Цената за услугата е около 160лв.
- Тази процедура се извършва само при техническа необходимост, т.е. ако е подменен някакъв електронен компонент или чрез преинсталацията на нов софтуер ще бъде решен някакъв проблем. Ако процедурата се извършва по желание на клиента без конкретна причина за това и възникне евентуален технически проблем по време на преинсталирането на новия софтуер разходите за отстраняването му ще бъдат за сметка на клиента.
За въпроси съм на Ваше разположение.
Поздрави
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дълбок проблем с N46B20
3-4 часа...ай стига е
и до 7-8 часа,тея откачени ли са 


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани