Проблем температурен датчик 320D N47D20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Проблем температурен датчик 320D N47D20

Мнение от grudev » 28 Ное 2015, 12:20

Здравейте,

:help: От скоро колата започна да свети лампата за висока температура и изключва турбото. Лампата светва първо жълта, а след секунда става червена. След секунди лампата изгасва и колата отново има мощност, но понякога не изгасва бързо и се налага да рестартирам двигателя. Това се случва дори при напълно СТУДЕН двигател, понякога веднага след запалване на мотора, т.е. не може двигателя да прегрее за секунда.

От скритите менюта влязох в меню 7.00, което предполагам е температурата на водата или на маслото. Не знам кое от двете, но предполагам, че не би трябвало да има разлика в температурата име. Ето какво прави впечатление. При старт на колата /все още напълно студена/ датчика веднага отчита 79 градуса. Тази температура не мърда дори след като подкарам колата и парното започне да духа топло /т.е колата е загряла/. Винаги стои на 79 градуса. В някакъв момента започва да се вдига много рязко до над 120-130 градуса, светва жълтата и моментално след нея червената лампа за температурата. Следва загуба на мощност. След изключване на двигателя датчика моментално отчита -10 градуса! Без значение дали колата е загряла или студена, карана или некарана, този датчик отчита само две температури: -10 градуса при изключен двигател и 79 градуса при стартиран двигател, като в даден момент скача рязко, светва лампата и драстично намалява мощността. Предполагам, колата усеща, че нещо не е наред и влиза авариен режим, защото радиаторната перка работи на максимални обороти през цялото време и след изключване на двигателя.

Качил съм два клипа, за да видите на практика поведението на температурата:




Въпросите са ми няколко.
Първо. Някой имал ли е подобен проблем, кой е този датчик, който прави проблема? Един ли е, два ли са, като номенклатурни номера може ли да ми ги дадете, зад проверя в RealOEM. :?:

Второ. Мога ли да карам колата при това положение? Охлажда ли се нормално въпреки този проблем и има ли риск за двигателя ако не го реша скоро? :?:

Благодаря!
Drift machine ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 30.01.2008
Кара: Е90 320D

Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20

Мнение от Mys7Ic » 28 Ное 2015, 21:40

Здравей,

Датчика ти трябва да е с този номер 13627797957. Провери си го в RealOem. Много вероятно е да е прекъсната веригата (кабела) към самия датчик щом ти дава такива стойности. Може да премериш какво съпротивление ти показва темп. датчик при изключен компонент. При мен с 163 к.с. ми дава 2500 Ома при температура на охл. течност 20 градуса и 260 Ома при 75 градуса. По принцип такива са стойностите на този датчик при колите. Ако не ти се занимава го смени с нов и виж дали ще се оправи колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20

Мнение от grudev » 12 Дек 2015, 20:13

Бях в сервиз вчера и човекът почисти клемите на буксата и температурния датчик и за кратко проблема се реши. Отново показваше нормална температура. Днес обаче отново има проблем. Този път датчика показва от 100 до 120 градуса. Колата вече трудно пали и не върви. Явно само с почистване няма да стане ами си трябва нов датчик.
Drift machine ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20

Мнение от grudev » 02 Яну 2016, 23:11

смених датчика с оригинален на БМВ и заспа. Самият датчик е с пластмасов корпус, който в моя случай се беше сцепил около резбата. Сменя се лесно стига да имате налична дванадесетостенна удължена вложка 17мм :)
Drift machine ....

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20

Мнение от vld » 03 Яну 2016, 18:11

Аз съм имал така дефектирал датчик, но не на Е90, смяна с нов и всичко се оправя 8)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20

Мнение от grudev » 03 Яну 2016, 20:17

нещо толкова дребно, но големи проблеми може да създаде. Ситуация в която си в лява лента и искаш мощност, за да си свършиш работата и да се прибереш, може да се превърне в кошмар, защото електрониката изключва моментално турбото и ограничава мощността на колата ако датчика покаже висока температура. при мен за щастие се случи на бул. България и сравнително без проблем отбих в страни.
Drift machine ....

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook