E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 29 Юни 2020, 15:21

Здравейте колеги,

Отдавна не съм писал, но покрай вируса бях заклещен в чужбина и малко ми се поразвалиха плановете.
Наскоро бояджията ми свърши отлична работа по разкрасяването на колата с изцяло реновирани ББС джанти стил 216 в цвят, който избирах по дълго отколкото жена ми как да се облече (близо до вечност). :winky:
IMG-ab1444679834b6bd6b6b3026e821e49f-V.jpg

IMG-e7e3d3f2f1427e5b58d79f672867cb28-V.jpg

1.jpg

На мен лично ми допада, а и колата се усеща по-добре със спорт пакет джанти с 255 отзад ( аз съм Х драйв, но лятото карам на задно с Х делете).

Наскоро взех назаем драги от един приятел и без да си давам много зор или да се подготвя (не сложих колата в спортен режим (аз съм със стейдж 3 Xhp) и дори не излючих климатика, а и беше 29 градуса) дадох 10.72сек 100-200, което ме изненада приятно, особенно при положение че колата се усеща по-бавна от зимата. Някой друг има ли реални замервания на 100-200, за да мога да си сверя часовника?

Сега към въпросите:
- Някой кара ли с метанолова инжекция и ако - Да, може ли да даде инфо, доста се бях надъхал за Етанол, но се набавя твърде трудно в Бг, а с метанола, колата ще се усеща по-добре особенно през топлите месеци.
- Някой колега с х-драйв има ли спортно окачване и/или да е сменял стабилизиращите щанги, ако - Да, може ли отзиви и инфо
- Карам вече 2500км с oil catch can, долял съм около 200мл масло (1-2 отделения на измерването), което си е нищо, но в oil catch can а няма и капка?! Някаква идея? ясно ми е, е колата най вероятно си ги е изгорила, но на кола като 335и с Н54 да няма нищо в картерната вентилация ми е странно, ако има други колеги с oil catch can, нека да споделят малко инфо и колиество масло събрано в казанчето.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 29 Юни 2020, 15:55

Само за oil catch can-a мога да се включа аз - там не очаквай много. Аз за 30-40к км имах сигурно 20-30мл :)

Реално за щангите също мога от моя гледна точка (не съм X-Drive) -> сложих на H&R кит, колата стана като картинг :mhihi: На място ляв десен направо я накланя, но пък завива и се държи уникално. Толкова яко ги държи, че бях с 20 градуса за реглеж след монтажа им + монтаж на носачи от М3, че колата пак си караше направо без да държа волана... Но все пак за кола, която не ходи на писта съм малко на 2 акъла дали има смисъл.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 29 Юни 2020, 22:20

Rainbow написа:
hibernate написа:
hibernate написа:....


...


Супер, че сподели колега. Аз малко съм пропуснал питането ти, но като цяло кодовете, които колата е метнала са ти 1:1 с истинските ти проблеми. Та при теб е било много "straight forward" положението :)

Само, че твоята помпа е била много, много заминала. Моята като беше тръгнала само на яко газ на скорост го правеше и влизаше в Limp mode. Гасене/палене го оправя, ама... Инжекторите също са си за смяна, само пак да спомена, че ти хубаво си сложил индекс 12 на цилиндър 4, ама ако на другите в неговата "банка" са много нисък индекс, не е ок. Сменят се минимум по 3 (на банка) в такава ситуация принципно. Аз бях с индекс 1 примерно хаха :mhihi:


Сменени са инжекторите по банки, съответно:
от 1-ви до 3-ти цилиндър index 1.
от 4-ти до 6-ти цилиндър index 12.

Следващата стъпка е ясна, трите инжектора на първата банка...

Това, което последно направих, е stage 1 v8 map MHD. Колата буквално литна, но си плаче и за поне stage 2 на кутията. Лошите впечатления са, че ако преди westgate-овете едва се долавяха, то сега при инерция без подаване на газ тракат на смърт. Получавам като perfomance issue единствено 30FF. Ясно е, че трябва да се прегледат турбо пътищат, вакуумите (тези около всмукателния колектор са сменени покрай свалянето му), соленоидите на турбините. Макар, че с това тракане на гейтовете съм почти убеден, че турбините са заминали, а нямат и 100к километра (според историята в бмв). Хубавата новина е, че има сервиз, където ми предлагат рециклаж на въпросните клапи на цена от 200 до 300 лева на турбина, което ще е следващата стъпка (преди съм се възползвал от рецикиране на турбина от същия сервиз и впечатленията ми са добри в съотнешение цена-качество). При ъпдейт ще пиша, но засега най-вероятно ще върна стоковия мап, да видя дали пак ще ми дъни грешка за налягане.

Аз купих преди време един oil catch can от олх-а, но един локален майстор ме разубеди да го слагам заради не големите му отвори, т.е. притесняваше се да не увелича картерното налягане поради малкия дебит, който може да мине през входа/изхода на филтъра. Същевременно се зачетох по чужди форуми, че няма кой знае колко утаяване на масло от картерните газове, явно твоя случай е показателен за липсата на масло във филтъра. Даже съм виждал и колеги, които свободно пускат картерните газове без каквито и да е съдове.

ПП: Един локален колега счупи бутало и биела на n54, благодарените на метаноловата инжекция. Аз не бих рискувал честно казано.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 30 Юни 2020, 7:12

За турбините има много китове за ребилд и ако ги сваляш, препоръчвам цялостен ремонт, а не само waste gates, цена от 300лв на турбина в Бургас, ще ти направят всичко, само че си купи сам кита от Интернет, защото те използват техни си части (може и да са ок? :dunno:)
За метанола и счупеното бутало е станал хидравличен удар, защото не е спряло да подава, след отнемане на газта или дюзата е протекла, аз гледам snow performance, които идват много препоръчано и се свързва директно, към сигнала от колата, за позицията на педала и има двойна сейфти система за да не допуска теч, но още се притеснявам...
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Nickelback » 30 Юни 2020, 7:29

Нещо ми e странно тая метанолова система как е била изградена, та да направи такава поразия. И също кой е заключил така категорично за "водния удар"...
Дюза няма как да "протече". Имат си определен дебит, които няма как да стане по-голям от номиналния. Вътре е на съчма с пружина, най-много да се запуши (което се случва при некаране на колата) и да стане по-малък, но не и обратното. Ако този чисто механичен клапан не е имплементиран в дюзата, то обикновено го изнасят на отделен такъв (Aquamist, да речем), който хем ограничава дебита отдолу, хем отгоре, така че да имаш постоянен флоу.
Отделно системата си има прецизен модулиращ клапан, с още по-прецизен пиезо сензор, който добре знае колко точно е флоу-а във всеки един момент от време... Та трудна работа с водните удари от метанолова инжекция.

За кеч кеновете - слагайте ги възможно най-високо горе, с максимално изправени вертикално маркучи, доколкото може, за да има смисъл от тях. Иначе самите маркучи на маслените пари стават кеч кен :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от stocky » 02 Юли 2020, 8:28

Здравейте отново. Аз пак с малолитражки ще досаждам, но търся съвет за съвестен ремонт на турбина TF035HL. Вече имам две "счупени". Търся място, на което да ми ги диагностицират и отремонтират качествено, така че да ги продам спокойно на някой, или място на което да ги изкупят както са в момента, за да си върна част от парите за двете нови турбини.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 6.05.2019
Пол: Мъж
Кара: F30 2018 340xi

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Yokata » 28 Юли 2020, 1:56

kapitanat написа:Здравейте колеги,

Отдавна не съм писал, но покрай вируса бях заклещен в чужбина и малко ми се поразвалиха плановете.
Наскоро бояджията ми свърши отлична работа по разкрасяването на колата с изцяло реновирани ББС джанти стил 216 в цвят, който избирах по дълго отколкото жена ми как да се облече (близо до вечност). :winky:
IMG-ab1444679834b6bd6b6b3026e821e49f-V.jpg

IMG-e7e3d3f2f1427e5b58d79f672867cb28-V.jpg

1.jpg

На мен лично ми допада, а и колата се усеща по-добре със спорт пакет джанти с 255 отзад ( аз съм Х драйв, но лятото карам на задно с Х делете).

Наскоро взех назаем драги от един приятел и без да си давам много зор или да се подготвя (не сложих колата в спортен режим (аз съм със стейдж 3 Xhp) и дори не излючих климатика, а и беше 29 градуса) дадох 10.72сек 100-200, което ме изненада приятно, особенно при положение че колата се усеща по-бавна от зимата. Някой друг има ли реални замервания на 100-200, за да мога да си сверя часовника?

Сега към въпросите:
- Някой кара ли с метанолова инжекция и ако - Да, може ли да даде инфо, доста се бях надъхал за Етанол, но се набавя твърде трудно в Бг, а с метанола, колата ще се усеща по-добре особенно през топлите месеци.
- Някой колега с х-драйв има ли спортно окачване и/или да е сменял стабилизиращите щанги, ако - Да, може ли отзиви и инфо
- Карам вече 2500км с oil catch can, долял съм около 200мл масло (1-2 отделения на измерването), което си е нищо, но в oil catch can а няма и капка?! Някаква идея? ясно ми е, е колата най вероятно си ги е изгорила, но на кола като 335и с Н54 да няма нищо в картерната вентилация ми е странно, ако има други колеги с oil catch can, нека да споделят малко инфо и колиество масло събрано в казанчето.

Аз с 35цата ми н55 ст2 335коня на гумите давах 9.6-7 100-200 ,за етанола съм с две ръце ,метанола също е много як ъпгрейд особено за летните жеги!10.7 с климатик на 29 градуса е доста добро време колега в 9ките ще си на 20 градуса 100%

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: Насам-натам
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 335xi
Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от dpopov » 28 Юли 2020, 10:03

Пичове, има ли нужда да наливаме 100 октана на N54/N55 за ежедневно каране или Shell V-Power 95 е ок? Как мислите?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от adovet » 28 Юли 2020, 10:04

Аз само 95 сипвам

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от devent » 28 Юли 2020, 11:16

dpopov написа:Пичове, има ли нужда да наливаме 100 октана на N54/N55 за ежедневно каране или Shell V-Power 95 е ок? Как мислите?


Ако търсиш максимален перформънс - да(и пак не е перфектно, трябва и етанол ако си по-надут). Ако си ходиш напред назад, на работа, не даваш газ и т.н. мисля, че можеш да минеш и с 95. Не говоря от личен опит, винаги съм сипвал 100 октана на моята кола, но на теория не би трябвало да е проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от kapitanat » 29 Юли 2020, 8:43

На стейдж 2+, гориво под 100 октана е лош избор. Аз дори си смених свещите и бубините просто да съм сигурен, дори намирам разлики между 100те октана по различните вериги в Бг, за сега нямам никакъв проблем с Шел и Газпром. На текущите цени с промоцията на Газпром 100 те октана идват на 1.86лв и за мен просто не си заслужава друго гориво. Може и да греша но мисля че има и разлика в разхода на гориво, вчера Благоевград - Бургас 500км по магистрала от пълен до пълен резервоар дадох 9.04л/100 с магистрално каране 125-130км/ч по гпс с цялото семейство, като х драйва беше изключен и карах на задно и освен една зайгравка с едно ауди s4 бях образцов шофьор (тука има спорове дали гори различно), но моята практика показва 0.5л/100 долу, когато е на задно.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: Насам-натам
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 335xi
Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от dpopov » 29 Юли 2020, 11:08

Благодаря за бързите отговори! И последен noob-ски въпрос: каква марка масло да слагам? Четох в тази тема, че 5w40 се ползва за този мотор, но каква марка? Досега ползвах Titan Fuchs за последните ми два дизелови автомобила.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 21.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Все по-рядко :(
Мечтае да кара: нещо поне 5.7 V8

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Green_Label » 30 Юли 2020, 18:35

Ползвай каквото имаш гаранция, че е оригинално!
А относно октаните, при едни и същи условия съм с разход 0.6/0.8 литра надолу при 100

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 04 Авг 2020, 9:23

dpopov написа:Благодаря за бързите отговори! И последен noob-ски въпрос: каква марка масло да слагам? Четох в тази тема, че 5w40 се ползва за този мотор, но каква марка? Досега ползвах Titan Fuchs за последните ми два дизелови автомобила.

Аз сложих на BMW 5w30.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 05 Авг 2020, 19:26

Да добавя малко ъпдейти от мен :)

Дифа след 5 години му се предадоха лагерите и взе да вие на умряло, та правих ребилд (~60к км от мен, 170к общо). Отделно ако на някой му е интересно, ето сравнение между диф от ръчни (3.08) и диф от автомат (3.46).

3.08 diff.jpg

3.46 diff.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook