E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Здравейте колеги,
Отдавна не съм писал, но покрай вируса бях заклещен в чужбина и малко ми се поразвалиха плановете.
Наскоро бояджията ми свърши отлична работа по разкрасяването на колата с изцяло реновирани ББС джанти стил 216 в цвят, който избирах по дълго отколкото жена ми как да се облече (близо до вечност).
На мен лично ми допада, а и колата се усеща по-добре със спорт пакет джанти с 255 отзад ( аз съм Х драйв, но лятото карам на задно с Х делете).
Наскоро взех назаем драги от един приятел и без да си давам много зор или да се подготвя (не сложих колата в спортен режим (аз съм със стейдж 3 Xhp) и дори не излючих климатика, а и беше 29 градуса) дадох 10.72сек 100-200, което ме изненада приятно, особенно при положение че колата се усеща по-бавна от зимата. Някой друг има ли реални замервания на 100-200, за да мога да си сверя часовника?
Сега към въпросите:
- Някой кара ли с метанолова инжекция и ако - Да, може ли да даде инфо, доста се бях надъхал за Етанол, но се набавя твърде трудно в Бг, а с метанола, колата ще се усеща по-добре особенно през топлите месеци.
- Някой колега с х-драйв има ли спортно окачване и/или да е сменял стабилизиращите щанги, ако - Да, може ли отзиви и инфо
- Карам вече 2500км с oil catch can, долял съм около 200мл масло (1-2 отделения на измерването), което си е нищо, но в oil catch can а няма и капка?! Някаква идея? ясно ми е, е колата най вероятно си ги е изгорила, но на кола като 335и с Н54 да няма нищо в картерната вентилация ми е странно, ако има други колеги с oil catch can, нека да споделят малко инфо и колиество масло събрано в казанчето.
Отдавна не съм писал, но покрай вируса бях заклещен в чужбина и малко ми се поразвалиха плановете.
Наскоро бояджията ми свърши отлична работа по разкрасяването на колата с изцяло реновирани ББС джанти стил 216 в цвят, който избирах по дълго отколкото жена ми как да се облече (близо до вечност).
На мен лично ми допада, а и колата се усеща по-добре със спорт пакет джанти с 255 отзад ( аз съм Х драйв, но лятото карам на задно с Х делете).
Наскоро взех назаем драги от един приятел и без да си давам много зор или да се подготвя (не сложих колата в спортен режим (аз съм със стейдж 3 Xhp) и дори не излючих климатика, а и беше 29 градуса) дадох 10.72сек 100-200, което ме изненада приятно, особенно при положение че колата се усеща по-бавна от зимата. Някой друг има ли реални замервания на 100-200, за да мога да си сверя часовника?
Сега към въпросите:
- Някой кара ли с метанолова инжекция и ако - Да, може ли да даде инфо, доста се бях надъхал за Етанол, но се набавя твърде трудно в Бг, а с метанола, колата ще се усеща по-добре особенно през топлите месеци.
- Някой колега с х-драйв има ли спортно окачване и/или да е сменял стабилизиращите щанги, ако - Да, може ли отзиви и инфо
- Карам вече 2500км с oil catch can, долял съм около 200мл масло (1-2 отделения на измерването), което си е нищо, но в oil catch can а няма и капка?! Някаква идея? ясно ми е, е колата най вероятно си ги е изгорила, но на кола като 335и с Н54 да няма нищо в картерната вентилация ми е странно, ако има други колеги с oil catch can, нека да споделят малко инфо и колиество масло събрано в казанчето.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Само за oil catch can-a мога да се включа аз - там не очаквай много. Аз за 30-40к км имах сигурно 20-30мл
Реално за щангите също мога от моя гледна точка (не съм X-Drive) -> сложих на H&R кит, колата стана като картинг На място ляв десен направо я накланя, но пък завива и се държи уникално. Толкова яко ги държи, че бях с 20 градуса за реглеж след монтажа им + монтаж на носачи от М3, че колата пак си караше направо без да държа волана... Но все пак за кола, която не ходи на писта съм малко на 2 акъла дали има смисъл.
Реално за щангите също мога от моя гледна точка (не съм X-Drive) -> сложих на H&R кит, колата стана като картинг На място ляв десен направо я накланя, но пък завива и се държи уникално. Толкова яко ги държи, че бях с 20 градуса за реглеж след монтажа им + монтаж на носачи от М3, че колата пак си караше направо без да държа волана... Но все пак за кола, която не ходи на писта съм малко на 2 акъла дали има смисъл.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:hibernate написа:hibernate написа:....
...
Супер, че сподели колега. Аз малко съм пропуснал питането ти, но като цяло кодовете, които колата е метнала са ти 1:1 с истинските ти проблеми. Та при теб е било много "straight forward" положението
Само, че твоята помпа е била много, много заминала. Моята като беше тръгнала само на яко газ на скорост го правеше и влизаше в Limp mode. Гасене/палене го оправя, ама... Инжекторите също са си за смяна, само пак да спомена, че ти хубаво си сложил индекс 12 на цилиндър 4, ама ако на другите в неговата "банка" са много нисък индекс, не е ок. Сменят се минимум по 3 (на банка) в такава ситуация принципно. Аз бях с индекс 1 примерно хаха
Сменени са инжекторите по банки, съответно:
от 1-ви до 3-ти цилиндър index 1.
от 4-ти до 6-ти цилиндър index 12.
Следващата стъпка е ясна, трите инжектора на първата банка...
Това, което последно направих, е stage 1 v8 map MHD. Колата буквално литна, но си плаче и за поне stage 2 на кутията. Лошите впечатления са, че ако преди westgate-овете едва се долавяха, то сега при инерция без подаване на газ тракат на смърт. Получавам като perfomance issue единствено 30FF. Ясно е, че трябва да се прегледат турбо пътищат, вакуумите (тези около всмукателния колектор са сменени покрай свалянето му), соленоидите на турбините. Макар, че с това тракане на гейтовете съм почти убеден, че турбините са заминали, а нямат и 100к километра (според историята в бмв). Хубавата новина е, че има сервиз, където ми предлагат рециклаж на въпросните клапи на цена от 200 до 300 лева на турбина, което ще е следващата стъпка (преди съм се възползвал от рецикиране на турбина от същия сервиз и впечатленията ми са добри в съотнешение цена-качество). При ъпдейт ще пиша, но засега най-вероятно ще върна стоковия мап, да видя дали пак ще ми дъни грешка за налягане.
Аз купих преди време един oil catch can от олх-а, но един локален майстор ме разубеди да го слагам заради не големите му отвори, т.е. притесняваше се да не увелича картерното налягане поради малкия дебит, който може да мине през входа/изхода на филтъра. Същевременно се зачетох по чужди форуми, че няма кой знае колко утаяване на масло от картерните газове, явно твоя случай е показателен за липсата на масло във филтъра. Даже съм виждал и колеги, които свободно пускат картерните газове без каквито и да е съдове.
ПП: Един локален колега счупи бутало и биела на n54, благодарените на метаноловата инжекция. Аз не бих рискувал честно казано.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
За турбините има много китове за ребилд и ако ги сваляш, препоръчвам цялостен ремонт, а не само waste gates, цена от 300лв на турбина в Бургас, ще ти направят всичко, само че си купи сам кита от Интернет, защото те използват техни си части (може и да са ок? )
За метанола и счупеното бутало е станал хидравличен удар, защото не е спряло да подава, след отнемане на газта или дюзата е протекла, аз гледам snow performance, които идват много препоръчано и се свързва директно, към сигнала от колата, за позицията на педала и има двойна сейфти система за да не допуска теч, но още се притеснявам...
За метанола и счупеното бутало е станал хидравличен удар, защото не е спряло да подава, след отнемане на газта или дюзата е протекла, аз гледам snow performance, които идват много препоръчано и се свързва директно, към сигнала от колата, за позицията на педала и има двойна сейфти система за да не допуска теч, но още се притеснявам...
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Нещо ми e странно тая метанолова система как е била изградена, та да направи такава поразия. И също кой е заключил така категорично за "водния удар"...
Дюза няма как да "протече". Имат си определен дебит, които няма как да стане по-голям от номиналния. Вътре е на съчма с пружина, най-много да се запуши (което се случва при некаране на колата) и да стане по-малък, но не и обратното. Ако този чисто механичен клапан не е имплементиран в дюзата, то обикновено го изнасят на отделен такъв (Aquamist, да речем), който хем ограничава дебита отдолу, хем отгоре, така че да имаш постоянен флоу.
Отделно системата си има прецизен модулиращ клапан, с още по-прецизен пиезо сензор, който добре знае колко точно е флоу-а във всеки един момент от време... Та трудна работа с водните удари от метанолова инжекция.
За кеч кеновете - слагайте ги възможно най-високо горе, с максимално изправени вертикално маркучи, доколкото може, за да има смисъл от тях. Иначе самите маркучи на маслените пари стават кеч кен
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Дюза няма как да "протече". Имат си определен дебит, които няма как да стане по-голям от номиналния. Вътре е на съчма с пружина, най-много да се запуши (което се случва при некаране на колата) и да стане по-малък, но не и обратното. Ако този чисто механичен клапан не е имплементиран в дюзата, то обикновено го изнасят на отделен такъв (Aquamist, да речем), който хем ограничава дебита отдолу, хем отгоре, така че да имаш постоянен флоу.
Отделно системата си има прецизен модулиращ клапан, с още по-прецизен пиезо сензор, който добре знае колко точно е флоу-а във всеки един момент от време... Та трудна работа с водните удари от метанолова инжекция.
За кеч кеновете - слагайте ги възможно най-високо горе, с максимално изправени вертикално маркучи, доколкото може, за да има смисъл от тях. Иначе самите маркучи на маслените пари стават кеч кен
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Здравейте отново. Аз пак с малолитражки ще досаждам, но търся съвет за съвестен ремонт на турбина TF035HL. Вече имам две "счупени". Търся място, на което да ми ги диагностицират и отремонтират качествено, така че да ги продам спокойно на някой, или място на което да ги изкупят както са в момента, за да си върна част от парите за двете нови турбини.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
kapitanat написа:Здравейте колеги,
Отдавна не съм писал, но покрай вируса бях заклещен в чужбина и малко ми се поразвалиха плановете.
Наскоро бояджията ми свърши отлична работа по разкрасяването на колата с изцяло реновирани ББС джанти стил 216 в цвят, който избирах по дълго отколкото жена ми как да се облече (близо до вечност).
На мен лично ми допада, а и колата се усеща по-добре със спорт пакет джанти с 255 отзад ( аз съм Х драйв, но лятото карам на задно с Х делете).
Наскоро взех назаем драги от един приятел и без да си давам много зор или да се подготвя (не сложих колата в спортен режим (аз съм със стейдж 3 Xhp) и дори не излючих климатика, а и беше 29 градуса) дадох 10.72сек 100-200, което ме изненада приятно, особенно при положение че колата се усеща по-бавна от зимата. Някой друг има ли реални замервания на 100-200, за да мога да си сверя часовника?
Сега към въпросите:
- Някой кара ли с метанолова инжекция и ако - Да, може ли да даде инфо, доста се бях надъхал за Етанол, но се набавя твърде трудно в Бг, а с метанола, колата ще се усеща по-добре особенно през топлите месеци.
- Някой колега с х-драйв има ли спортно окачване и/или да е сменял стабилизиращите щанги, ако - Да, може ли отзиви и инфо
- Карам вече 2500км с oil catch can, долял съм около 200мл масло (1-2 отделения на измерването), което си е нищо, но в oil catch can а няма и капка?! Някаква идея? ясно ми е, е колата най вероятно си ги е изгорила, но на кола като 335и с Н54 да няма нищо в картерната вентилация ми е странно, ако има други колеги с oil catch can, нека да споделят малко инфо и колиество масло събрано в казанчето.
Аз с 35цата ми н55 ст2 335коня на гумите давах 9.6-7 100-200 ,за етанола съм с две ръце ,метанола също е много як ъпгрейд особено за летните жеги!10.7 с климатик на 29 градуса е доста добро време колега в 9ките ще си на 20 градуса 100%
- dpopov
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Пичове, има ли нужда да наливаме 100 октана на N54/N55 за ежедневно каране или Shell V-Power 95 е ок? Как мислите?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Аз само 95 сипвам
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
dpopov написа:Пичове, има ли нужда да наливаме 100 октана на N54/N55 за ежедневно каране или Shell V-Power 95 е ок? Как мислите?
Ако търсиш максимален перформънс - да(и пак не е перфектно, трябва и етанол ако си по-надут). Ако си ходиш напред назад, на работа, не даваш газ и т.н. мисля, че можеш да минеш и с 95. Не говоря от личен опит, винаги съм сипвал 100 октана на моята кола, но на теория не би трябвало да е проблем.
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
На стейдж 2+, гориво под 100 октана е лош избор. Аз дори си смених свещите и бубините просто да съм сигурен, дори намирам разлики между 100те октана по различните вериги в Бг, за сега нямам никакъв проблем с Шел и Газпром. На текущите цени с промоцията на Газпром 100 те октана идват на 1.86лв и за мен просто не си заслужава друго гориво. Може и да греша но мисля че има и разлика в разхода на гориво, вчера Благоевград - Бургас 500км по магистрала от пълен до пълен резервоар дадох 9.04л/100 с магистрално каране 125-130км/ч по гпс с цялото семейство, като х драйва беше изключен и карах на задно и освен една зайгравка с едно ауди s4 бях образцов шофьор (тука има спорове дали гори различно), но моята практика показва 0.5л/100 долу, когато е на задно.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
- dpopov
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Благодаря за бързите отговори! И последен noob-ски въпрос: каква марка масло да слагам? Четох в тази тема, че 5w40 се ползва за този мотор, но каква марка? Досега ползвах Titan Fuchs за последните ми два дизелови автомобила.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- Green_Label
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 21.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Все по-рядко :(
- Мечтае да кара: нещо поне 5.7 V8
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Ползвай каквото имаш гаранция, че е оригинално!
А относно октаните, при едни и същи условия съм с разход 0.6/0.8 литра надолу при 100
Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
А относно октаните, при едни и същи условия съм с разход 0.6/0.8 литра надолу при 100
Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи!
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
dpopov написа:Благодаря за бързите отговори! И последен noob-ски въпрос: каква марка масло да слагам? Четох в тази тема, че 5w40 се ползва за този мотор, но каква марка? Досега ползвах Titan Fuchs за последните ми два дизелови автомобила.
Аз сложих на BMW 5w30.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Да добавя малко ъпдейти от мен
Дифа след 5 години му се предадоха лагерите и взе да вие на умряло, та правих ребилд (~60к км от мен, 170к общо). Отделно ако на някой му е интересно, ето сравнение между диф от ръчни (3.08) и диф от автомат (3.46).
Дифа след 5 години му се предадоха лагерите и взе да вие на умряло, та правих ребилд (~60к км от мен, 170к общо). Отделно ако на някой му е интересно, ето сравнение между диф от ръчни (3.08) и диф от автомат (3.46).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани