E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колко ви е цената за този преглед?
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Зависи от колата и състоянието.
Имало е случай още на тест карането да приключат нещата.
Прегледа е до 240лв.
Имало е случай още на тест карането да приключат нещата.
Прегледа е до 240лв.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Здравейте!
Наскоро се обзаведох с F10 M5 и мисля, че вече имам общо взето впечатления, мнения и съответно идея какво не ми харесва и как искам да го променя. Относно мощност колата има catless downpipes и Evolve Stage 2 remap.
Реших да пиша тук, макар темата да е за други двигатели и коли, защото въпроса ми е към хора с опит с JB4, а изглежда тук има най-голяма концентрация на такива.
Накратко колата е брутално мощна и бърза - прекалено много за моите способности, а и за пътищата, по които я карам. Не съм си и предполагал, че ще имам такъв проблем за решаване, ма - ей ма на
Точно както се очакваше - сцеплението е сериозен проблем. Общо взето даваш ли газ все едно постоянно целогодишно караш на сняг
Предвид, че е PiggyBack подозирам, че хардуерната конфигурация, съответно и функционалностите се различават от модел до модел.
Все пак някой има ли опит с намаляне на бууста (респективно мощността) на кола с backend remap през Jb4?
Конкретно моите цели и планове са:
1. datalogging - максимално лесно, все пак надеждно и достатъчно богато и с добра честота/резолюция
2. real-time gauges и четене/чистене на DME codes през таблет/смартфон по възможност безжично
3. възможности за намаляване на мощността
- on-the-fly преключване между 2 или повече карти с различни нива на бууст (ПОД това което ECU-то се опитва да постигне)
a) "valet mode" - за даване на "неподготвени" - минимална мощност, все пак работеща нормално и безопасно кола
b) - 10%/-20%/-30%/-40% и т.н. намалена мощност (налягане)
- boost by gear. Тук нямам идея колко бууст постига колата на 1/2/3 скорост, също нямам идея дали фабрично ЕКУ-то има такава възможност - изглежда ми очевидна нуждата - ще се изненадам ако няма. Но пък ако няма това ми дава надежда, че добавянето й ще ми донесе търсения ефект - мощността да идва по-плавно и "прогресивно" и в ситуациите, когато допълинтелната мощност е излишна, просто да я "изрежа". Надявам се, че така ще може по-лесно и консистентно да се "изцежда" максималния потенциал от колата. В момента старта ми от място е жалка история Също, поне за момента, не съм фен на арабския дрифт при 100-150км/ч по публични пътища
П.С. Писах и във форума на JB4, но гледам отдавна не е активен..
Яка снимка!
Наскоро се обзаведох с F10 M5 и мисля, че вече имам общо взето впечатления, мнения и съответно идея какво не ми харесва и как искам да го променя. Относно мощност колата има catless downpipes и Evolve Stage 2 remap.
Реших да пиша тук, макар темата да е за други двигатели и коли, защото въпроса ми е към хора с опит с JB4, а изглежда тук има най-голяма концентрация на такива.
Накратко колата е брутално мощна и бърза - прекалено много за моите способности, а и за пътищата, по които я карам. Не съм си и предполагал, че ще имам такъв проблем за решаване, ма - ей ма на
Точно както се очакваше - сцеплението е сериозен проблем. Общо взето даваш ли газ все едно постоянно целогодишно караш на сняг
Предвид, че е PiggyBack подозирам, че хардуерната конфигурация, съответно и функционалностите се различават от модел до модел.
Все пак някой има ли опит с намаляне на бууста (респективно мощността) на кола с backend remap през Jb4?
Конкретно моите цели и планове са:
1. datalogging - максимално лесно, все пак надеждно и достатъчно богато и с добра честота/резолюция
2. real-time gauges и четене/чистене на DME codes през таблет/смартфон по възможност безжично
3. възможности за намаляване на мощността
- on-the-fly преключване между 2 или повече карти с различни нива на бууст (ПОД това което ECU-то се опитва да постигне)
a) "valet mode" - за даване на "неподготвени" - минимална мощност, все пак работеща нормално и безопасно кола
b) - 10%/-20%/-30%/-40% и т.н. намалена мощност (налягане)
- boost by gear. Тук нямам идея колко бууст постига колата на 1/2/3 скорост, също нямам идея дали фабрично ЕКУ-то има такава възможност - изглежда ми очевидна нуждата - ще се изненадам ако няма. Но пък ако няма това ми дава надежда, че добавянето й ще ми донесе търсения ефект - мощността да идва по-плавно и "прогресивно" и в ситуациите, когато допълинтелната мощност е излишна, просто да я "изрежа". Надявам се, че така ще може по-лесно и консистентно да се "изцежда" максималния потенциал от колата. В момента старта ми от място е жалка история Също, поне за момента, не съм фен на арабския дрифт при 100-150км/ч по публични пътища
П.С. Писах и във форума на JB4, но гледам отдавна не е активен..
Яка снимка!
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Не разбрах дали колата има JB4 или искаш да поставиш, за да си постигнеш целите?
Когато има backend flash JB4 на практика се превръща в boost controller. С или без BEF можеш да контролираш налягането, съответно мощността. Възможно е лимит по предавки.
Когато има backend flash JB4 на практика се превръща в boost controller. С или без BEF можеш да контролираш налягането, съответно мощността. Възможно е лимит по предавки.
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Няма, планирам да инсталирам за да постигна тези цели. Точно бууст контрол ми трябва само.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
b2 написа:Няма, планирам да инсталирам за да постигна тези цели. Точно бууст контрол ми трябва само.
В общи линии ще ти свърши работа за това което си описал,аз лично покзвам буст by gear ,но не е няква манна небесна ,смисъл на първа и стоковото налягане,си е пързалка....но пак е по добре от тва да седиш на място,картите наистина се сменят както ти е кеф...може и да си направиш карта с квото налягане искаш и т.н ,мисля ,че правилно си се ориентирал....ест познанията ми са на база н54/55 но предполагам е същото и за м5 ,пиши на съпорта на bms или директно на terry,отговоря на всякакви питания и като цяло са доста отзивчиви. Успех
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
choio написа:b2 написа:Няма, планирам да инсталирам за да постигна тези цели. Точно бууст контрол ми трябва само.
В общи линии ще ти свърши работа за това което си описал,аз лично покзвам буст by gear ,но не е няква манна небесна ,смисъл на първа и стоковото налягане,си е пързалка....но пак е по добре от тва да седиш на място,картите наистина се сменят както ти е кеф...може и да си направиш карта с квото налягане искаш и т.н ,мисля ,че правилно си се ориентирал....ест познанията ми са на база н54/55 но предполагам е същото и за м5 ,пиши на съпорта на bms или директно на terry,отговоря на всякакви питания и като цяло са доста отзивчиви. Успех
Точно тук е разковничето, надявам се, защото в актуалните версии на хардуера и софтуера на JB4 за S63TU бууст контрола би трябвало да работи и с таргети под тези на ECU-то - реално до налягането "на пружината" на wastegate-a. Честно казано идея си нямам колко е това, но надявам се да е ниско - 0.5-0.7 бара примерно спрямо ~1+ бар таргет на ECU-то.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
В последно време имаме доста проблеми с JB4-те на всички двигатели различни от Н54/Н55. Обикновенно хората, които не дават газ нямат проблем, но тези дето пържат яко постоянно са в някакъв филм. И това ти го казвам, от името на официалния представител за БГ.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Решил съм да "счупя" едно е93/335, но ще се радвам на малко помощ;
1. Инлетите ще са къси над турбините, къде да пусна тръбите на рециркулиращите клапани (свободно), не ми се прекарват маркучи из целия двигател, ще има ли проблем и трябва ли да ги удължавам и пусна някъде ниско под двигателя;
2. Разшерителния съд за антифриза отива от другата страна, да удължа маркуча през цялата предница, да сложа силиконов тройник като срежа пластмасовата тръба пред шофьора или има друг вариант (този с маркуча от 1М не ми хареса);
3. Колата е на 220 000км от Швейцария, на 40 000км е сменен помпа за високо налягане на горивото, на 94 000км е сменена водна помпа, на 124 000км са сменени 6-те инжектора с индекс 12 (преди това са сменяли 2 с нещо междинно), та питането е помпа за високо налягане ще се сменя ли пак, инжектори според писанията трябва да са ОК-уж, водна помпа и термостат съм купил - да сменям или да чакам да ме остави на пътя?
Мерси предварително, после ще питам за хибриди в България и обслужване и издевателстване над DCT.
1. Инлетите ще са къси над турбините, къде да пусна тръбите на рециркулиращите клапани (свободно), не ми се прекарват маркучи из целия двигател, ще има ли проблем и трябва ли да ги удължавам и пусна някъде ниско под двигателя;
2. Разшерителния съд за антифриза отива от другата страна, да удължа маркуча през цялата предница, да сложа силиконов тройник като срежа пластмасовата тръба пред шофьора или има друг вариант (този с маркуча от 1М не ми хареса);
3. Колата е на 220 000км от Швейцария, на 40 000км е сменен помпа за високо налягане на горивото, на 94 000км е сменена водна помпа, на 124 000км са сменени 6-те инжектора с индекс 12 (преди това са сменяли 2 с нещо междинно), та питането е помпа за високо налягане ще се сменя ли пак, инжектори според писанията трябва да са ОК-уж, водна помпа и термостат съм купил - да сменям или да чакам да ме остави на пътя?
Мерси предварително, после ще питам за хибриди в България и обслужване и издевателстване над DCT.
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Принципно съм писал назад в темата, но тези коли ако се карат подобаващо и надути, всичките помпи са консуматив на всеки 100-120к км горе-долу.
Свещите карат по 20-30к км макс. Инжекторите след 12-ките не знам, но на надута кола може би пак ще са 100-120к км живот. Турботата и те са там някъде (хибридите масово не изкарват и 50к км, за разлика от сток турботата ако са нови/рециклирани). Но пък ще имаш повече мощност (но пък без ъпгрейдвана бензинова помпа, тя ще ти е лимита) и т.н.
Вече дали, кога точно или пък ще си изключение - едва ли някой ще може да каже (едва ли има някой тук да е навъртял 150к км след тунинга).
Свещите карат по 20-30к км макс. Инжекторите след 12-ките не знам, но на надута кола може би пак ще са 100-120к км живот. Турботата и те са там някъде (хибридите масово не изкарват и 50к км, за разлика от сток турботата ако са нови/рециклирани). Но пък ще имаш повече мощност (но пък без ъпгрейдвана бензинова помпа, тя ще ти е лимита) и т.н.
Вече дали, кога точно или пък ще си изключение - едва ли някой ще може да каже (едва ли има някой тук да е навъртял 150к км след тунинга).
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Моята (бивша) добре се справя за сега с надеждността.
- водна помпа - 100к (90к след тунинг)
- бензинова помпа 180к (90к след тунинг)
- инжектори 10 рев. - 180к (90к след тунинг)
- турбини - 70к (70к след тунинг)
Свещите на 20к си искаха смяна.
За момента колата е тип-топ. На около 220к е някъде.
- водна помпа - 100к (90к след тунинг)
- бензинова помпа 180к (90к след тунинг)
- инжектори 10 рев. - 180к (90к след тунинг)
- турбини - 70к (70к след тунинг)
Свещите на 20к си искаха смяна.
За момента колата е тип-топ. На около 220к е някъде.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Rainbow написа:....
nero_ написа:....
Мерси, разбрах, жената няма да кара е46.
- Maverick_VS
- ентусиаст
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 11.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 335i
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Колеги, от скоро съм собственик на 335i с ръчни скорости и почти изчетох темата. Доста планове се завъртяха в главата, но ще видим накрая какво ще се получи. Междувременно възникна едно питане - от мерак онзи ден си почистих накрайниците на генерацията, че бяха доста черни. На следващия ден ( сигурно след 10-15км изминати в София, т.е. без много газ и обороти) по десния се наслои отново черно, а левият е чист - надявам се от снимките да си личи. Това симптом ли е за някакъв проблем, има ли нещо, което да проверя или да сменя или да раздавам газ и да не го мисля. Инжекторите са сменени от предишния собственик с индекс 12. Иначе не усещам никакви проблеми при работа на двигателя и т.н.
Едит: Моторът е N54, няма никакъв тунинг.
Ляв:
Десен:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Едит: Моторът е N54, няма никакъв тунинг.
Ляв:
Десен:
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Има клапа в лявата тръба, както каза, без много газ - цапа дясната.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани