N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- frenchi03
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 21.03.2015
- Местоположение: France
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw F30 340i
- Мечтае да кара: GT3
Re: N52B30 водна помпа или?
Нямам спомен нещо специфично да ни е било необходимо,при мен термостата беше сменен преди година и сменихме само помпата..по лесно излиза ако свалиш само помпата с маркуча без да се развива термостата,бях купил и маркуч между помпата и термостата,но стария се оказа здрав. Относно самата смяна на помпата си спомням че свалихме гумата и подкалника за по лесен достъп малко зор беше с един от болтовете от горната страна на помпата но с удължител стана без много мъки....също те съветвам да смениш капачката на резервоара за антифриз мисля че около 10 евро беше а тя е с клапа за обезвъздушаване която се износва и това позволява на водата в антифриза да се изпарява по бързо и губи ниво...не е много но се губи.
Така или иначе капачката се оставя отворена преди да започнеш смяната за да нямаш налягане по маркучите когато започнеш да разглобяваш. Torque на алуминиевите болтове е 10nm не е много затова внимаваи да не ги пренатегнеш.Грешките в DME се трият преди смяна за да започне работа на високи обороти при обезвъздушаването и след монтажа на новата помпа пo наи бързия начин се сипва антифриз 50/50 за да не остава на ''сухо'' Успех !!
Така или иначе капачката се оставя отворена преди да започнеш смяната за да нямаш налягане по маркучите когато започнеш да разглобяваш. Torque на алуминиевите болтове е 10nm не е много затова внимаваи да не ги пренатегнеш.Грешките в DME се трият преди смяна за да започне работа на високи обороти при обезвъздушаването и след монтажа на новата помпа пo наи бързия начин се сипва антифриз 50/50 за да не остава на ''сухо'' Успех !!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52B30 водна помпа или?
Това е навряно там!!!
Свалих я без да свалям гумата първо термостата,има малки насочващи неща и утре ще ги снимам дтъпка по стъпка,че мястото е малко и си иска инструментите...но свалих първо термостата после помпата
Утре чакам новата,но това е сменяна помпач
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52B30 водна помпа или?
И за да съм 100% сигурен,си я разглобих ииии изненадата - остта е на сол
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Май и моята помпа приключи курса тази вечер Без никакви предварителни признаци на 1км преди гаража перката се включи на макс и колата буквално спря да върви. Температурата беше 120 градуса, на маслото беше около 100. На диагностика излиза следното:
2Е82 electric coolant pump: switch off
Интересното е че нямах никакъв ви индикации по таблото.
Чудя се, дали ще мога да я карам 4-5км до сервиз?
2Е82 electric coolant pump: switch off
Интересното е че нямах никакъв ви индикации по таблото.
Чудя се, дали ще мога да я карам 4-5км до сервиз?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
nero_ написа:Май и моята помпа приключи курса тази вечер Без никакви предварителни признаци на 1км преди гаража перката се включи на макс и колата буквално спря да върви. Температурата беше 120 градуса, на маслото беше около 100. На диагностика излиза следното:
2Е82 electric coolant pump: switch off
Интересното е че нямах никакъв ви индикации по таблото.
Чудя се, дали ще мога да я карам 4-5км до сервиз?
Изчакай я да изстине,навън е студено - тоя мотор изстива много бавно - като е под 40гр - палиш без да чакаш въобще - пускаш,скрито меню да гледаш темепратура - моя съвет ако си в София - на аварийни или късно вечер или много рано сутрин и 4-5км ще издържи няма да загрее при тези темепратури навън...
Грешката си е помпата...това е за съжаление,ако не си Х за 2 -3 часа се сваля и се слага...задължително поръчай и болтовете с помпа а термостата е по желание,но имай предвид,че се сменя по същата процедура - изкараш ли него си свалил помпата за 2 мин...намери ми канал и я почваме
Най- безопасния начин ,да не се притесняваш е да те дърпат
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Само на задно съм, но съм с n54 и не знам дали не е на по-гадно място. Принципно е по-натрупан сравнено с n52.
В Дару излизат 1019 помпата и 250 термостата. Намират ли се на по-добри цени? Май няма да има подаръци тази коледа...
В Дару излизат 1019 помпата и 250 термостата. Намират ли се на по-добри цени? Май няма да има подаръци тази коледа...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
nero_ написа:Само на задно съм, но съм с n54 и не знам дали не е на по-гадно място. Принципно е по-натрупан сравнено с n52.
В Дару излизат 1019 помпата и 250 термостата. Намират ли се на по-добри цени? Май няма да има подаръци тази коледа...
Най-много да се свали кулера в повече,като нямаш полуоски отпред си е по-лесно а и нямаш и магаре също
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
nero_ написа:Само на задно съм, но съм с n54 и не знам дали не е на по-гадно място. Принципно е по-натрупан сравнено с n52.
В Дару излизат 1019 помпата и 250 термостата. Намират ли се на по-добри цени? Май няма да има подаръци тази коледа...
Колега от Дару пак ще е Pierburg водната помпа, купи си я от нета на полвин цена, напълно идентична е Гледам че и в Елиткар я имат за 688лв и тук за същите пари http://www.autopower.bg/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-pierburg-702851208-is25652781.html
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
julkata1 написа:nero_ написа:Само на задно съм, но съм с n54 и не знам дали не е на по-гадно място. Принципно е по-натрупан сравнено с n52.
В Дару излизат 1019 помпата и 250 термостата. Намират ли се на по-добри цени? Май няма да има подаръци тази коледа...
Колега от Дару пак ще е Pierburg водната помпа, купи си я от нета на полвин цена, напълно идентична е Гледам че и в Елиткар я имат за 688лв и тук за същите пари http://www.autopower.bg/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-pierburg-702851208-is25652781.html
Благодаря колега! Обаче моята май ще се окаже VDO, защото е с много по-голяма мощност и друг парт номер: 11517632426
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
nero_ написа:julkata1 написа:nero_ написа:Само на задно съм, но съм с n54 и не знам дали не е на по-гадно място. Принципно е по-натрупан сравнено с n52.
В Дару излизат 1019 помпата и 250 термостата. Намират ли се на по-добри цени? Май няма да има подаръци тази коледа...
Колега от Дару пак ще е Pierburg водната помпа, купи си я от нета на полвин цена, напълно идентична е Гледам че и в Елиткар я имат за 688лв и тук за същите пари http://www.autopower.bg/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-pierburg-702851208-is25652781.html
Благодаря колега! Обаче моята май ще се окаже VDO, защото е с много по-голяма мощност и друг парт номер: 11517632426
Тъкмо щях да ти пиша,на Н52 е 200W твоята е 400W ,Но разликата в цените между двете е 2лв от Дару - вече видя какво ти писах на л.с
За мен това е най-добрия вариянт - http://www.amazon.com/Electric-Turbocha ... B00E3EJ2GW
Отдолу е комплекта целия
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Gqbriel написа:
Тъкмо щях да ти пиша,на Н52 е 200W твоята е 400W ,Но разликата в цените между двете е 2лв от Дару - вече видя какво ти писах на л.с
За мен това е най-добрия вариянт - http://www.amazon.com/Electric-Turbocha ... B00E3EJ2GW
Отдолу е комплекта целия
Супер е това, но е от другата страна на океана
- frenchi03
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 21.03.2015
- Местоположение: France
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw F30 340i
- Мечтае да кара: GT3
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Тази е по близо и продавачът е изпитан...за една седмица ще е в Бг. http://www.ebay.de/itm/Wasserpumpe-BMW- ... SwstxVL5SI
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Колата е готова с помпа и болтове VDO и термостат Behr. Частите са ~700лв, така че не е толкова страшен ремонт.
- vanka7a
- ентусиаст
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Моята помпа изключваше само, когато колата се караше в червеното. Смених я с VDO, термостата BEHR и всичко е точно вече няколко месеца. Но е неприятно с тая помпа...
Re: N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive
Здравейте Колеги !
Имам един въпрос отностно електрическата водна помпа .
бмв е60 n52.
Помпата ми не включва и следователно колата ми загря .
ходих на диагностика и грешките бяха -
FC 2E81 Electric coolant pump, speed deviation, speed outside the tolerance
FC 2E82 Electric coolant pump cutoff, over-current
понеже ще си я сменям сам и нямам устройство за грешки . искам да питам когато грешките вече са записани от старата помпа и не съм ги изтрил
ако я сменя без да трия грешките ще тръгне ли новата помпа нормално ?
и друг въпрос . трябва ли да откачам акомулатора когато правя смяна на помпите .
Имам един въпрос отностно електрическата водна помпа .
бмв е60 n52.
Помпата ми не включва и следователно колата ми загря .
ходих на диагностика и грешките бяха -
FC 2E81 Electric coolant pump, speed deviation, speed outside the tolerance
FC 2E82 Electric coolant pump cutoff, over-current
понеже ще си я сменям сам и нямам устройство за грешки . искам да питам когато грешките вече са записани от старата помпа и не съм ги изтрил
ако я сменя без да трия грешките ще тръгне ли новата помпа нормално ?
и друг въпрос . трябва ли да откачам акомулатора когато правя смяна на помпите .
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани