N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

N52BX водна помпа,симптоми и смяна при X drive

Мнение от Gqbriel » 30 Окт 2015, 0:10

Здравейте,леко смених името на темата в заглавието,да добият представа колегите с този мотор,какво се случва с тая помпа,къде е навряна и как могат да я сменят,при наличието на канал(подемник),повечко хъс и желание и малко сръчност :mhihi:

предистория - понеже се занимава,чат пат с диагностика на приятели,покрай старите БМВ-та се научих да ги разбирам малко :kuku: ,та от време на време си пускам една диагностика в гаража .
Колата я имам от 1 год и още малко и нямаше да съм дал повече от 100лв за части,освен 3 смени на консумативи :banghead: ,но както се казва я събереш некой лев и са отишли не къдео трябва,ако не ги изхарчиш бързо :mhihi: .
За тази година,се е случвало точно 3 пъти да има грешка записане в ДМЕ - че не може да комуникира с ел.водната помпа - след повечеко ровене по чужди форуми,ми стана ясно,че в някакъв момент,ще я сменям - грешките са от сорта :

no communication from ecu to water pump - нещо подобно

С две думи - тъй като,тази помпа не е вързана на ремък към мотора а е електрическа е нещо като "умна" може да не работи дори или с намален дебит,ако е нужно по-бързото загряване на мотора.
Та,тръгвам от село,карам си с 50км/ч навън колата седя около 4 часа при темп 6 гр,карам си и изведнъж жълта лампа за темп ,след 10сек червена - съответно,пускам скритото меню :

1.задържа се бутончето,за нулиране на километрите по продължително докато не излезе на малкото дисплейче вместо пробега 01.fgnsr нещо такова като име 2.пускаме бутона и почваме да натискаме докато не стигнем номер 19.Lock On
3.(предварително трябва да сметнете сбора на последните 5 цифри от ВИН-а,това е кода за отключване на таблото) след като е дало Lock On - ви дава избор да наирате Code : натискате докато не стигнете сбора от цифрите във ВИН-а - след което отключва автоматично скритото меню
4.почвате наново (все още сте в скритото меню) да натискате,докато не стигнете номер 7
5.пускате бутона - voila - температура на мотора (която при ЕЛ.Помпа е повече от задължително да има стрелка на таблото :ranting: ама нямааа)

Съответно изчаках да охлади,бях спрял парното на макс вътре,перката отвън се побърква,а мотора ми беше хладен за 140гр си беше направо студен.От там ми стана ясно,че надали е останал затворен термостата ,както каза mad_presley - те остават отворени,особено OEM.
Лаптопа в мен (винаги на дълъг път) - грешките за помпата бяха :

Изображение

Това потвърди ,че е помпата ..след което естествено се поръчаха :водна помпа ОЕМ,термостат Behr, :!: задължително нови болтове за помпата,антифриз по избор аз взех ОЕМ.

Изображение



Термостата при този мотор,отваря на 105гр - работната темепратура е 102гр (оптимална).Същия е вързна директно за водната помпа посредством 15см огънат маркуч

Изображение

който стандартно има нещо като "heat shield" понеже отдолу е горещо и е под изходящите колектори :ranting:

*май ще слагам и аз такъв ,но няма да е тези дни,въпреки малкия достъп ,не е невъзможно ...

Изображение

Колата на ход,при тези темп ан вън няма да вдигне повече от 70гр (не спирам да си гледам скритото меню) директно в гаража ,за късмет ми се случи при баджанак ми,който има и канал 2м дълбок и достатъчно широк и се почна разглабянето...

*Крада малко снимки,че нямам на тези неща

Сваляме всички болтчета по кората - 6тица

Изображение

Сваляме,металната кора на картера - 16ки

http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic08.jpg

Помпата и термостата ,са над ограденото в жълто при X drive :dummy: те затова,мястото е за слаби ръце с дълги пръсти :mhihi: моите са ни едното ни другото..
pic08.jpg


Отваряме капачката на охладителната течност - отвиваме пробката на радиатора - като застенем под колата с лице напред в левия ъгъл(помпата е в десния) на радиатора се вижда в син цвят е .
Изтичат около 5лтр антифриз на тънка струйка - повечко търпение :D



От там се почва по следния ред:
water pump E90.jpg




1.отвиваме оградените в червено - стойката за хидравличните маркучи,гайка 10ка - тука или с клещи стискате гумените тампони,да се отвия гайките или с ключ 19 може да ударите контра,точно над самата стойка в началото на гумения тампон.

2.отвиваме 2 болта -10ки да откачим тръбата на водния кръг и я оставяме свободна
3.тази стойка на която са закачени хидравличните тръби се огъва надолу,за да освободим място,стабилизиращата щанга да слезе надолу,после ще ни е нужно всяко малко пространство освободено.

4.Отвиване 4те болта номер 13 на стабилизиращата щанга и я пускаме максимално надолу

Тука аз направих следното ,откачих първо горната от 2те бързи скоби (и двете са към нас когато гледаме от тази позиция помпата) оградени са в зеленикаво ,за да мога да прекарам тръбата под металната стойка ,която държеше хидравилчните маркучи,това с цел да освободя още малко пространство и да мога да въртя термостата в последствие след нея откачих и голямата (тя беше мъка малко)
*ще се олеете с антифриз сериозно,колкото и да точите,има дооста в теморстата и помпата,така че не се ядосвайте :lol:

5.Отвиваме 2 болта 10ки на термостата,да е свободен (откачаме и двете букси на помпата и малката при термостата) показано са с оранжево,малко е мръсно на снимката,но се виждат - мъка е вътрешния - или малка лула или с малко каре и тресчотка обаче се получава - после на ръка лесно вървят болтовете...

Сега един важен момент,следват откачането на другите 2 маркуча на термостата ,общо са 4 и за нашо удоволствие,всички са с различно сечени,та не може да се сбърка кой кой е при монтажа после...

Моя съвет ,тресчотка с удължение и камък 6ца да отвивате скобите - 3са общо ,последната на помпата която е ,не я отвивайте,ще изкарате помпата с последния маркуч,който показах по горе...
Много е важно,да си запомните,как са поставени скобите и коя кога махате,за да ви е по-лесно после,като ги монтирате :idea:

Аз почнах с 4 и 5,после 2 и 1.
Изображение
Като 1а с удължител от към предно дясно колело (аз не го свалих,та може и да не се сваля,но е добре да го махнете,ако можете,повече светлина и по-добър поглед над всичко там в тясното..

Сваляме термостата с малко въртене,отвваме 3те болта на помпата с камък Е12 и пак удължителел и каре ,след това всичко по обратния ред .

От там наливаме си антифриза обезвъдушаваме и и вадим душичката :mhihi: колкото бензин е останал в резервоара
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Gqbriel на 04 Ное 2015, 9:28, променена общо 2 пъти
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от expl0de » 30 Окт 2015, 8:23

При теб май помпата е на ремък, прочети я задължително преди да сменяш нещо, но щом е хвърлила антифриз, значи наистина е загряла.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Satanism » 30 Окт 2015, 11:28

Ако отвориш капачката непосредствено след гасенето, антифриз винаги ще излезе, от налягането.....на мен ми прилича на развален датчик, без да разбирам точно тоя двигател....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от julkata1 » 30 Окт 2015, 11:48

Gqbriel написа:Така,

тръгвам си аз,колата студена след няма и 5км - жълта ламп темп,после червена - спирам,отварям капака,мотора топъл като за 5км,но не като за 130+гр къде ли не пипах да видя като темп как е....
Отварям почти веднага капачката на антифриза,леко изби навън но дори след това беше над минимума...
Оставям да охлади да се прибера до нас още 500метра - и пак жълта и вече точно да паркирам - червена лампа за температура.

Паля след 3 часа навън (9гр) и перкта ще полудее да върти а колата показва 49гр темп ...

Та тва оная малоумна ел помпа ли е?


Помпата ти е развалена 100%, така се чупи винаги, на диагностика ще излезе веднага, провери си и термостата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10440
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Leon » 30 Окт 2015, 12:02

Термостатът е 70 лв, по-добре направо го смени, ако не си го правил скоро.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Gqbriel » 30 Окт 2015, 15:12

Leon написа:Термостатът е 70 лв, по-добре направо го смени, ако не си го правил скоро.

Оригинлния е 250...къде Тоя 70 :)
Момчета,тоя мотор е електрическа помпа,термостата е закачен за нея и ремък няма на нито един N мотор..
Леон дори не съм мислил без термостата да взимам..
Ще се сменя и тва е
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10440
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Leon » 30 Окт 2015, 17:21

BEHR, ако имаш късмет може да ти се падне със заличено БМВ лого ;)
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от mad_presley » 30 Окт 2015, 17:54

Leon написа:BEHR, ако имаш късмет може да ти се падне със заличено БМВ лого ;)

Абе аз сложих BEHR, ама оригиналния е метален, а тоя BEHR е пластмаса....нещо май не е много като оригиналния, ама е за предпочитане разликата в цената, а всъщност си вземаш марков термостат :D


Gqbriel написа:....Та тва оная малоумна ел помпа ли е?


Почти сигурно е, че е от помпата, ама все пак я закачете на една диагностика и то ще си покаже. Ако все още си с оригиналния термостат, не мисля че може да е останал на затворено...поне аз такъв оригинален не съм срещал. Винаги умират отворени.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Gqbriel » 30 Окт 2015, 17:57

Помпт е поръчана ОЕМ,термостата и той и ше сменям сам че няма начин др седмиц..
Даде грешка с ИсТа че не върти помпа и няма връзка с нея
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 10.05.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: s65b40

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Andrey_86 » 31 Окт 2015, 9:24

Колега, може ли да кажеш дали помпата имаше някакви симптоми преди тотално да спре да работи? Или просто си спря?
Дали е добра идея да се смени превантивно, но пък е и доста скъпа... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Gqbriel » 31 Окт 2015, 18:30

Andrey_86 написа:Колега, може ли да кажеш дали помпата имаше някакви симптоми преди тотално да спре да работи? Или просто си спря?
Дали е добра идея да се смени превантивно, но пък е и доста скъпа... :dunno:

Веднага казвам,ако имаш диагностика на ИСТА от време на време почва да дава грешка ,че еку-то не я намира или не може да комуникира с нея,но бяха редки за 1 год 2 -3 пъти..това е явен признак,че почва да дава проблеми...
Четох доста форуми и това е единствения знак..след това изведнъж жълта и червена лампа на студен мотор реално,зашото за 130гр си беше студен и така до там..
После грешката е :
received_10207192375501314.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 21.03.2015
Местоположение: France
Пол: Мъж
Кара: Bmw F30 340i
Мечтае да кара: GT3

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от frenchi03 » 31 Окт 2015, 21:39

Колега,не забравяй да си вземеш и алуминиевите болтове понеже са one time use и се къcaт.....предполагам си видял вече процедурата за обезвъздушаване с ел помпа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Gqbriel » 01 Ное 2015, 19:43

frenchi03 написа:Колега,не забравяй да си вземеш и алуминиевите болтове понеже са one time use и се къcaт.....предполагам си видял вече процедурата за обезвъздушаване с ел помпа.

Не процедуратча не съм я видял това същото като да се инициализира с ISTA - Bleding procedure ,или давам контакт - задържам газта докато не почне помпата да работи на отворена капачка и загасена кола за 12 минути(толкова е и bleeding precedure в ISTA),но да болтове поръчах :mhihi: за малко да забравя :yes: а някой сменял ли е на Х drive,че май ще видя голям зор с малкото място.. :banghead:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 21.03.2015
Местоположение: France
Пол: Мъж
Кара: Bmw F30 340i
Мечтае да кара: GT3

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от frenchi03 » 01 Ное 2015, 21:20

Аз съм с х-drive и я смених превантивно,не е чак такъв филм за около 2 часа я сменихме...малко по тясно е за работа...за процедурата на контакт,маkcимална температура на климатика и минимум вентилатор...педала на гаста се задържя за около минута ...на Затворена капачка се прави !! Съветвам да се направи 2 пъти процедурата при мен глътна доста антифриз след обезвъздушаването.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B30 водна помпа или?

Мнение от Gqbriel » 01 Ное 2015, 23:11

frenchi03 написа:Аз съм с х-drive и я смених превантивно,не е чак такъв филм за около 2 часа я сменихме...малко по тясно е за работа...за процедурата на контакт,маkcимална температура на климатика и минимум вентилатор...педала на гаста се задържя за около минута ...на Затворена капачка се прави !! Съветвам да се направи 2 пъти процедурата при мен глътна доста антифриз след обезвъздушаването.

Благодаря за инфото...нещо,което да сте разбрали ,че може и по-лесно да се свали или някой инструмент,че тука нямам нищо и ще купувам в движение.. :mhihi: с което да помогнеш ....
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook