E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова клапа

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от grkv » 28 Май 2018, 9:44

awful написа:
Balflear написа:Здравейте,
Разбира се и аз имам следната грешка само че на Е60, Throttle valve actuator activation.
При подаване на гас в ниски обороти двигателя стои като затихнал, все едно не му "достига" въздух, възможно ли е от клапата да е, понеже знам че е само за меко изгасене на двигателя.
Притесняваме, че четох в UK форума, че ако се свали дроселовата клапа, трябва да се програмира после на компютъра да му се каже че има нова и той вече да си я обучи автоматично,тоест ако се свали само и се сложи нова или се почисти старата няма да я познае комп на колата, това вярно ли е?
:mhihi:


Няма такова нещо това не е голф да обучаваш дросела, сваляш чистиш и монтираш :)



Това сигурно ли е като информация?
Четох за една процедура с 30 секунди натиснат педал на газта и 2 мин чакане при даден контакт чрез която се рестартирал дросела?
Къде е истината?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от vld » 28 Май 2018, 14:11

grkv написа:
awful написа:
Balflear написа:Здравейте,
Разбира се и аз имам следната грешка само че на Е60, Throttle valve actuator activation.
При подаване на гас в ниски обороти двигателя стои като затихнал, все едно не му "достига" въздух, възможно ли е от клапата да е, понеже знам че е само за меко изгасене на двигателя.
Притесняваме, че четох в UK форума, че ако се свали дроселовата клапа, трябва да се програмира после на компютъра да му се каже че има нова и той вече да си я обучи автоматично,тоест ако се свали само и се сложи нова или се почисти старата няма да я познае комп на колата, това вярно ли е?
:mhihi:


Няма такова нещо това не е голф да обучаваш дросела, сваляш чистиш и монтираш :)



Това сигурно ли е като информация?
Четох за една процедура с 30 секунди натиснат педал на газта и 2 мин чакане при даден контакт чрез която се рестартирал дросела?
Къде е истината?

100% сигурно е, че не се програмира или адаптира.
Махаш стария слагаш новия, триеш грешката и готово.
И да не изтриеш грешката с новия дросел пак мотора ще работи нормално, няма да е в авариен режим.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от grkv » 28 Май 2018, 14:50

Добре, благодаря ти.
Ще докладвам като сменя. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от klintan66 » 11 Фев 2019, 14:45

Вчера чистих колектора и на отворен капак и изгасена кола се заслушах и чух шум от точно тази клапа.
Нещо като жужене, много тихо. Правеше паузи може би през 10 мин. по 1-2 мин.
Та какво ще значи това? Някой има ли идея?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от vld » 11 Фев 2019, 15:45

Нищо моторната електроника си я проверява, особенно като и откачиш буксата и после я закачиш, а и при всяко отключване и заключване.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от klintan66 » 11 Фев 2019, 17:01

vld написа:Нищо моторната електроника си я проверява, особенно като и откачиш буксата и после я закачиш, а и при всяко отключване и заключване.

Благодаря, колега! :yes:
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от exc » 07 Мар 2019, 8:55

Ако датчика за обратно налягане на ДПФ-а е заминал, ще набива ли конкретна грешка при диагностика? Имам чувството, че не показава коректни стойности, защото веднага след регенерация стойностите на обратното налягане са около 0 в движение без никаква газ, че и отрицателни стават за части от секундата. При около 1,5-2к оборота пак ми се струва ниско обратното налягане - към 10-15mbar. Поне на старата ми кола токлова ниски стойности не съм виждал, дори и след регенрация.
Единствената грешка, която имам записана е за подгрева на горивния филтър.
Иначе, ДПФ-а си регенерира нормално според мен(през около 500-600км, почти всички градско). Преди регнерация стойнстта на обратното налягане в idle беше около 30-35mbar. Изкарах я извънградско със закачен лаптоп, почти веднага тръгна регенрация и като приключи стойностите станаха такива, като гореописаните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от drago9205 » 07 Мар 2019, 9:59

Така както го описваш - щом регенерира сама значи нямаш проблем :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от exc » 07 Мар 2019, 11:06

Със сигурност регенерира - бях изкарал в ИСТА да показава моментния статус на регенерация. Мина си на "active", после на "not active". Без да задавам принудителна.
Съответно веднага след като приключи нулира км от последната регенерация.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от vld » 07 Мар 2019, 13:29

exc написа:Ако датчика за обратно налягане на ДПФ-а е заминал, ще набива ли конкретна грешка при диагностика? Имам чувството, че не показава коректни стойности, защото веднага след регенерация стойностите на обратното налягане са около 0 в движение без никаква газ, че и отрицателни стават за части от секундата. При около 1,5-2к оборота пак ми се струва ниско обратното налягане - към 10-15mbar. Поне на старата ми кола токлова ниски стойности не съм виждал, дори и след регенрация.
Единствената грешка, която имам записана е за подгрева на горивния филтър.
Иначе, ДПФ-а си регенерира нормално според мен(през около 500-600км, почти всички градско). Преди регнерация стойнстта на обратното налягане в idle беше около 30-35mbar. Изкарах я извънградско със закачен лаптоп, почти веднага тръгна регенрация и като приключи стойностите станаха такива, като гореописаните.

Записва го като грешка веднага и блокира регенерациите.
Щом виждаш такова ниско налягане значи филтъра е перфектен и се почиства идеално.
Аз съм забелязъл, че колкото по агресивно се кара толкова по хубаво се чисти и по ниско налягане дава след регенерация.
Ако я караш по леко температурите в ДПФ-а са малко по ниски и съответно саждите явно не изгарят толкова добре.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от exc » 07 Мар 2019, 13:58

Ясно, благодаря. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от exc » 18 Мар 2019, 8:44

Малко ъпдейт, че има някои неща, които са ми странни и нелогични:
Вчера гледах стойностите на ДПФ и са доста(подозрително) добри, като за кола на 260к:
Регенрирала преди 205 км.
Обратно налягане на празен ход 9-10мбар, на 2к оборота 20-25мбар.
Soot 23g
Ash 1.9g
Оставащ живот на ДПФ - 242000 км.
Почвам да мисля, че в Швейцария е правена някаква манипулация на филтъра(смяна, чистене, reset), защото просто няма как тоя филтър да изкара половин милион.

Има обаче друго, което е озадачава:
Два пъти ми набива грешка за сензора за обратно налягане, но без "description" за съответната грешка. Просто пише "exhaust backpressure sensor". След изчистване не се появява веднага, а след около 200-300км. Гледайки стойностите, сензора чете(според мен) коректно.
Та не мога да разбера, проблемен ли е тоя сензор, или има нещо по връзките му(лош контакт)?
Ако трябва да го сменям, гледам има два номера: 13627805152 и 13627808013. Как да разбера кой е за смяна?
Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от alma359 » 18 Мар 2019, 19:25

exc написа:Малко ъпдейт, че има някои неща, които са ми странни и нелогични:
Вчера гледах стойностите на ДПФ и са доста(подозрително) добри, като за кола на 260к:
Регенрирала преди 205 км.
Обратно налягане на празен ход 9-10мбар, на 2к оборота 20-25мбар.
Soot 23g
Ash 1.9g
Оставащ живот на ДПФ - 242000 км.
Почвам да мисля, че в Швейцария е правена някаква манипулация на филтъра(смяна, чистене, reset), защото просто няма как тоя филтър да изкара половин милион.

Има обаче друго, което е озадачава:
Два пъти ми набива грешка за сензора за обратно налягане, но без "description" за съответната грешка. Просто пише "exhaust backpressure sensor". След изчистване не се появява веднага, а след около 200-300км. Гледайки стойностите, сензора чете(според мен) коректно.
Та не мога да разбера, проблемен ли е тоя сензор, или има нещо по връзките му(лош контакт)?
Ако трябва да го сменям, гледам има два номера: 13627805152 и 13627808013. Как да разбера кой е за смяна?
Благодаря.
Аз имах проблем с този сензор, обаче при мен филтъра беше сменен малко преди да купя колата и си беше нов, а заради сензора показваше доста лоши стойности. При мен на задния сензор маркучето не беше добре вкарано( явно при смяната на дпф-а не са го сложили както трябва). Вмъкнах го до края и му сложих една скоба. От тогава няма проблеми.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от andy » 19 Мар 2019, 9:46

exc написа:
Има обаче друго, което е озадачава:
Два пъти ми набива грешка за сензора за обратно налягане, но без "description" за съответната грешка. Просто пише "exhaust backpressure sensor". След изчистване не се появява веднага, а след около 200-300км. Гледайки стойностите, сензора чете(според мен) коректно.
Та не мога да разбера, проблемен ли е тоя сензор, или има нещо по връзките му(лош контакт)?
Ако трябва да го сменям, гледам има два номера: 13627805152 и 13627808013. Как да разбера кой е за смяна?
Благодаря.


13627808013 този ти е за back pressure и е пластмасов и после минава на метален http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1283 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1284

1362780515 - за дпф (Differential Pressure)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: E91 LCI Запушен DPF вследствие на повредена дроселова кл

Мнение от exc » 19 Мар 2019, 10:21

Благодаря. Ще огледам първо това маркуче. Няма логика в цялата ситуация, защото стойностите в зависимост от това кога е регенерирала винаги са сравнително коректни. В същото време набива грешка за сензора, без да се упомене защо... Ако е проблемен тоя сензор, не би ли трябвало грешката да се появява почти веднага след изчистване, а не след няколкостотин км? Освен това, колата прави редовни регенерации, което с повреден сензор няма как да стане.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook